TomTom « Terug naar discussie overzicht

TT maart 2022

530 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 23 24 25 26 27 » | Laatste
tatje
0
De kliek die Poetin omringt, is misschien wel 100 personen groot.

Allemaal miljardairs.

Een omverwerping van de regering, kan dus alleen vanuit de bevolking, of de lagere generaals die niet in de kliek zitten.

Poetin en vrienden zijn wel zo slim, dat de hoogste bazen van het leger en politieapparaat en de opvolgers van de KGB in zijn kliek zitten, ook met zoveel centen.

Poetin en zijn kliek moeten dus aan de macht blijven.

Maar over alle punten worden ze het nooit eens.

Punten.

- terugtrekking leger Rusland ( ik denk niet )
- Oekraine geen lid Navo. ( gaat lukken. )
- Rusland wil dat Oekraine de Krim als onderdeel van Rusland erkent ( doet oekraine nooit )
- Oekraine moet hele Lohansk en de hele Donetsk incl mariupol als aparte staten erkennen. ( doet Oekraine nooit )

Ik verwacht dus, dat het nog wel een tijd duurt.

Dus de koersen op de beurs zullen ook nog wel een tijd fluctueren.

We zullen zien.

Er zijn momenteel zoveel onzekere factoren, dat ik benieuwd ben naar de cijfers 14 april en de AVA 14 april.

Lees maar Tsjetsjenië wiki en je weet waartoe het menneke instaat is.

Zelfs eigen mensen gaan eraan, als ie daar voordeel uit kan halen.

maar ja, het systeem moet aan de macht blijven, anders eindigen ze als Kadaffi en Saddam Hoessein

De 1 in een rioolbuis en de ander in een put.

Tja, benieuwd hoe het met de opties afloopt.

Poetin verrast altijd, het wordt tijd voor verassen.

Johan8
0
die opties Tatje,
ik dacht gelezen te hebben dat die 1 jaar
verlengd zijn ivm corona

tatje
0
quote:

Johan8 schreef op 17 maart 2022 13:57:

die opties Tatje,
ik dacht gelezen te hebben dat die 1 jaar
verlengd zijn ivm corona

In het JV 2020 staat :

Due to the impact of COVID-19, the expiration period of stock options granted in 2013 was increased
from seven years to eight years following grant date

In het JV 2021 zie ik niets staan.

Maar kan best dat in het JV 2022 komt te staan, dat de opties granted in 2015 van 7 naar 8 jaar gaan ivm de oorlog in de Oekraine.

We zullen het zien :-)

Johan8 groetjes.
DeWalt
0
quote:

tatje schreef op 17 maart 2022 14:59:

[...]

In het JV 2020 staat :

Due to the impact of COVID-19, the expiration period of stock options granted in 2013 was increased
from seven years to eight years following grant date

In het JV 2021 zie ik niets staan.

Maar kan best dat in het JV 2022 komt te staan, dat de opties granted in 2015 van 7 naar 8 jaar gaan ivm de oorlog in de Oekraine.

We zullen het zien :-)

Johan8 groetjes.
Rare actie, komt er waardevol nieuws aan het komende jaar denk je dan....
Wereldbelegger
0
quote:

pwijsneus schreef op 17 maart 2022 11:08:

[...]

Heel de wereld hoopt met je mee als het gaat om vrede in Oost-Europa. Alleen zijn we daarvan afhankelijk van 1 Rus met zijn kliek....

Goed te horen dat TomTom nog een "strong buy" voor jou is, maakte me al zorgen.

Kijken of TomTom dit kwartaal groei kan laten zien, winst maakt. Dividend gaat uitkeren. Is die Indigo klant al bekend gemaakt eigenlijk?

Zijn er nog meer triggers om de koers te ondersteunen? Anders wordt je weer met de cijferpresentatie met je neus op de harde feiten gedrukt.
Ik verwacht met de cijfers op 14 april wederom een non-event.
De AVA zal m.i. geen vuurwerk opleveren.
o.a. Omdat al aangeven is dat we (pas) op de CMD echt nieuws mogen verwachten.

Our outlook is supported by an Automotive backlog1 of around €1.9 billion at the end of 2021, up
from €1.8 billion at the end of 2020. This increase is the result of the strongest order intake in years,
which more than offsets the impact of revenue recognized during 2021 and some customers'
revisions of near-term car production volumes.

We will provide a strategic update during our Capital Markets Day in the second half of 2022.

Vive tu vida positivamente
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 17 maart 2022 16:07:

[...]

Ik verwacht met de cijfers op 14 april wederom een non-event.
De AVA zal m.i. geen vuurwerk opleveren.
o.a. Omdat al aangeven is dat we (pas) op de CMD echt nieuws mogen verwachten.

Our outlook is supported by an Automotive backlog1 of around €1.9 billion at the end of 2021, up
from €1.8 billion at the end of 2020. This increase is the result of the strongest order intake in years,
which more than offsets the impact of revenue recognized during 2021 and some customers'
revisions of near-term car production volumes.

We will provide a strategic update during our Capital Markets Day in the second half of 2022.

Ik verwacht wel vuurwerk!
De koers ligt er de laatste week sterk bij en richting de cijfers een koers van rond de €9,00 is goed mogelijk!
dachthetniet
3
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 17 maart 2022 16:22:

[...]

Ik verwacht wel vuurwerk!
De koers ligt er de laatste week sterk bij en richting de cijfers een koers van rond de €9,00 is goed mogelijk!
Zucht….
SimonCA
0
boem!
0
ik lees hier veel over een (dirty) exit.

de waarschijnlijkeid van een exit hangt sterk van de verwachtingen welke de grootaandeelhouders hebben van het verdienpotentieel en de verkoopprijs.

voor een dirty exit hoef je mijn inziens niet bang te zijn omdat er naast de founders, JdM de treasury shares en het mgt er slechts 1 partij over blijft waar de FFF mee moeten dealen om zulk en exit tot een succes te maken en dat is DNB met haar 12,5% belang.

in dat geval hoeft er slechts 25% van alle uitstaande aandelen te worden opgekocht.
deze 33 mio aandelen kunnen met gemak worden opgekocht met het aanwezige overtollige kasgeld ad 350 mio waardoor een uitkoopkoers van 10,60 euro gewaarborgd is zonder de aanvullende kredietmogelijkheden te benutten.

de FF hebben echter altijd aangegeven, dat zij een zelfstandig TT nastreven.

imho zal een verkoopprijs aan een derde partij enkel kunnen concureren met de hoofdprijs indien er een open biedingsoorlog ontstaat.

ook van de laatst geboden kans om tot een 'dirty" exit te komen hebben de FF's geen gebruik gemaakt.

TT heeft zichzelf als aandeel herpakt en zit weer in haar oude comfortzone van ca 30 cent FCF.

ik ben er heilig van overtuigd, dat TT zelfstandig haar verdienmodel wil tonen voordat zij eventueel bereid is haar bedrijf te verkopen aan een derde.

vanwege het feit, dat het bij TT nog enkel schort aan prodomzet verwacht ik GEEN exit voordat zij die prodomzet op peil heeft weten te brengen.
2022 en 2023 zijn cruciaal voor TT omdat daaruit zal moeten blijken of er inderdaad een hefboom bestaat tussen prodomzet en Opex

de CMD zal aangeven aan welke waarden de FF's denken voordat zij eventueel zullen besluiten om tot verkoop over te gaan.
Spoorstudent
0
quote:

boem! schreef op 18 maart 2022 05:33:

ik lees hier veel over een (dirty) exit.

de waarschijnlijkeid van een exit hangt sterk van de verwachtingen welke de grootaandeelhouders hebben van het verdienpotentieel en de verkoopprijs.

voor een dirty exit hoef je mijn inziens niet bang te zijn omdat er naast de founders, JdM de treasury shares en het mgt er slechts 1 partij over blijft waar de FFF mee moeten dealen om zulk en exit tot een succes te maken en dat is DNB met haar 12,5% belang.

in dat geval hoeft er slechts 25% van alle uitstaande aandelen te worden opgekocht.
deze 33 mio aandelen kunnen met gemak worden opgekocht met het aanwezige overtollige kasgeld ad 350 mio waardoor een uitkoopkoers van 10,60 euro gewaarborgd is zonder de aanvullende kredietmogelijkheden te benutten.

de FF hebben echter altijd aangegeven, dat zij een zelfstandig TT nastreven.

imho zal een verkoopprijs aan een derde partij enkel kunnen concureren met de hoofdprijs indien er een open biedingsoorlog ontstaat.

ook van de laatst geboden kans om tot een 'dirty" exit te komen hebben de FF's geen gebruik gemaakt.

TT heeft zichzelf als aandeel herpakt en zit weer in haar oude comfortzone van ca 30 cent FCF.

ik ben er heilig van overtuigd, dat TT zelfstandig haar verdienmodel wil tonen voordat zij eventueel bereid is haar bedrijf te verkopen aan een derde.

vanwege het feit, dat het bij TT nog enkel schort aan prodomzet verwacht ik GEEN exit voordat zij die prodomzet op peil heeft weten te brengen.
2022 en 2023 zijn cruciaal voor TT omdat daaruit zal moeten blijken of er inderdaad een hefboom bestaat tussen prodomzet en Opex

de CMD zal aangeven aan welke waarden de FF's denken voordat zij eventueel zullen besluiten om tot verkoop over te gaan.
Dat is jammer. Ik gok op een EXIT.
Dus dan blijven de oprichters met geld smijten naar een kansloze missie. Mooie salarissen en bonussen opstrijken.
Wanneer dividend. NOOIT.

Gegroet en succes
Ik koop wel een interrail kaart voor €240
boem!
0
ik gok ook op een exit maar pas nadat de verdiencapaciteit duidelijk is gemaakt

twee van de vier founders hebben het moeten doen met aandeelhoudersuitkeringen welke tot op heden niet veel hebben voorgesteld.

of men overgaat tot het doen van dividenduitbetalingen zal moeten worden afgewacht

veel succes met je interrail kaart
sniklaas
10
quote:

boem! schreef op 18 maart 2022 05:33:

voor een dirty exit hoef je mijn inziens niet bang te zijn

ik ben er heilig van overtuigd, dat TT zelfstandig haar verdienmodel wil tonen voordat zij eventueel bereid is haar bedrijf te verkopen aan een derde.
goed nieuws Martin, gezien het gegeven dat het merendeel van jouw uitspraken en verwachtingen van de afgelopen 7 jaar niet zijn uitgekomen wordt de kans op een exit alleen maar groter…
tatje
0
De opties.

Voor wie !

9 STOCK COMPENSATION
The group has stock compensation plans for members of the Management Board and
certain employees as part of their remuneration.

Wie bepalen de remuneratie.
De RVC voor de RCB
De RVB voor de "" REST ""

Bij de management board kunnen we zien bij de AFM wat Harold Alain en Taco doen.

Er staan opties uit 2015 die voor eind mei 2022 moeten worden omgezet.

Harold zet tot nu toe de opties om in aandelen en houdt ze.
Alain zet de opties om in aandelen en houdt ze, maar verkoopt ze ook.
Taco zet de opties om in aandelen en houdt, maar verkoopt ook.

Ik heb de RVB nooit aandelen zien kopen op de beurs.

Maar die anderen die opties krijgen, kunnen wel op de beurs kopen, maar kan een restrictie zijn.

2015 opties 686000 totaal, waarvan 360000 van de RVB, dus 326000 voor certain employees as part of their remuneration.

De laatste groep had dus op een koers van 6,30 beter kunnen kopen op de beurs eind feb , begin maart.

Maar willen ze risico lopen, hebben een optie om een aandeel te kopen op 7,80.

684000 2015 opties waarvan de RVB 360000 en de rest 324000.

Kijk je naar de opvolger van de opties.

De RSU.

Granted ( toegekend ) 2021 1.414.850
RVB 193000
De rest 1.221.850

Opties 2015 bijna gelijk RVB en de Rest.
RSU 2021 de rest bijna 6 maal zoveel als de RVB.

Ik zie dat er in 2021 469000 RSU zijn forfaited ( verbeurd verklaard)

Dus van de REST zijn mensen in 2021 weggegaan bij TT, denk aan Anders Truelsen en eventueel anderen.

28-07-2021 · HERZLIYA, ISRAEL, July 27, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) — Otonomo Technologies, a leading provider of a pioneering vehicle data platform and marketplace, today announced the appointment of Anders Truelsen as …

Komen de opties 2015 nog op tijd in the money, lopen ze waardeloos af of gaat de looptijd van 7 naar 8 jaar ivm oekraine.

Wie het weet, mag het zeggen.

RSU 2021 "" De REST "" 6 maal zoveel als de RVB.

Je moet wat, om de toppers te houden :-)

SimonCA
0
quote:

tatje schreef op 18 maart 2022 10:05:

Komen de opties 2015 nog op tijd in the money, lopen ze waardeloos af of gaat de looptijd van 7 naar 8 jaar ivm oekraine.

Wie het weet, mag het zeggen.

RSU 2021 "" De REST "" 6 maal zoveel als de RVB.

Je moet wat, om de toppers te houden :-)

Tatje,

I can't imagine a serious and professional organization will extend the employees' options scheme because of an external occurrence.
TomTom showed they see themselves as a serious and professional organization by being principal, refusing the Covid compensations.
Wereldbelegger
0
quote:

SimonCA schreef op 18 maart 2022 10:33:

[...]

Tatje,

I can't imagine a serious and professional organization will extend the employees' options scheme because of an external occurrence.
TomTom showed they see themselves as a serious and professional organization by being principal, refusing the Covid compensations.
Dat denk ik ook.
De aandelen die nodig zijn voor de opties zijn al 'binnen' het bedrijf.
Lopen de opties waardeloos af dan kunnen deze aandelen gebruikt worden voor wat motivatieprikkels bij het management.
Wereldbelegger
0
Ben benieuwd wat de impact van onderstaande is op de toelichting van de Q1 cijfers op 14 april en de outlook voor 2022

Conflict in Oekraïne: 15% van Europese productie getroffen

Het tekort aan onderdelen als gevolg van de oorlog in Oekraïne kan in de eerste helft van 2022gevolgen hebben voor de productie van bijna 700.000 voertuigen, of 15% van de Europese autoproductie.

Veel constructeurs die in Europa auto's produceren, zijn afhankelijk van onderdelen die uit Oekraïne moeten komen. Die situatie wordt uiteraard beïnvloed door het conflict aldaar en zou kunnen leiden tot een daling van de totale Europese productie met 15% in de eerste helft van 2022, of ongeveer 700.000 voertuigen.

bron:
www.autogids.be/autonieuws/industrie-...
tatje
0
Wat gaat Harold doen.

2015 686,469 7.60 - 7.83 0.35 686,469 7.82 totaal

Harold

Option 2015 7-May-15 7-May-18 7-May-22 7.83 210,000

16 maart 2020 zette Harold net voor Corona zijn 2013 opties om in aandelen 155000 a 3,53 .

Dacht misschien mag het straks niet, binnen is binnen.

Alain zette zijn 155000 opties in 3 keer om in aandelen en hield ze ook, maar deed het pas in mei.

Taco zette zijn 50000 opties om in aandelen en verkocht ze, ook mei

Benieuwd hoe het haasje gaat lopen, 7,82 kan Harold kopen, terwijl de koers vandaag 7,92 heeft aangetikt !

Hebben vandaag toch in the money gestaan :-)
pwijsneus
0
quote:

boem! schreef op 18 maart 2022 08:39:

ik gok ook op een exit maar pas nadat de verdiencapaciteit duidelijk is gemaakt

twee van de vier founders hebben het moeten doen met aandeelhoudersuitkeringen welke tot op heden niet veel hebben voorgesteld.

of men overgaat tot het doen van dividenduitbetalingen zal moeten worden afgewacht

veel succes met je interrail kaart
Met de verdiencapaciteit spartelen ze juist al 14 jaar...prestaties van het aandeel laten dat mooi zien.

Een exit doe je op de bodem. Waar die bodem ligt?? Ik kijk na de Q1 cijfers wel verder.
530 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 23 24 25 26 27 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 7,275
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 7,275
Laag 7,075
Volume 227.592
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront