Unibail-Rodamco « Terug naar discussie overzicht

Unibail-Rodamco-Westfield 2022, het jaar van de comeback?

3.912 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... 192 193 194 195 196 » | Laatste
Lamsrust
5
quote:

mike65537 schreef op 21 maart 2022 14:36:

[...]

Bij een Loan-to-value van 60% verlangen de banken gedwongen verkopen.

Is dit echt zo of onzin?
Om te beginnen heeft URW zelf geen bankleningen, doch louter bancaire kredietfaciliteiten waaronder per saldo niet getrokken is, i.e. URW heeft per saldo een positieve kasstand. In Europa financiert URW zich met bonds (obligaties) die geen LTV kennen. In de US financiert URW zich (afgezien van enkele relatief kleine CMBS leningen op US regionals) met US bonds die een LTV covenant kennen van 65%.

Indien URW geen toegang meer zou hebben tot de obligatiemarkt - hetgeen URW nog had temidden van de Covid beurscrash - en onder de bankkredieten geld gaat lenen, dan zou er sprake zijn van een zogenoemd covenant default indien de LTV boven de 60% zou komen. URW dient dan met een hetstelplan te komen opdat de LTV bijvoorbeeld binnen 1 jaar weer onder de 60% zakt, een zogenoemde "temporary waiver". URW kan dan beslissen om met dividend uitkeren te stoppen, panden te verkopen, aandelen te emitteren o.i.d. Banken kunnen geen panden verkopen want ze hebben geen hypotheekrecht onder de kredietfaciliteiten.

Afgezien van verdere verkopen en investeringen in de ontwikkelingspijplijn, bedraagt ultimo 2022 de netto schuld (proportionate) EUR 23.3mrd en de LTV proportionate 42.8% (plm. 41% op IFRS basis). Voordat de LTV op IFRS basis boven de 60% komt, dient de taxatiewaarde met plm. 30% te worden afgewaardeerd en stijgt de EPRA niy naar 6.7% (!!).

Een realistisch down case scenario is het volgende. KLEP heeft een EPRA niy van 5.2% dat geschraagd wordt door recente verkopen (bij URW in Europa wordt de EPRA niy overigens ook hierdoor geschraagd, maar dat terzijde). Indien de hele URW portfolio (behalve US regionals die op een EPRA niy van 6.7% staan) gewaardeerd wordt op 5.2% EPRA niy, dient er EUR 6.25 mrd te worden afgewaardeerd - EPRA NTA daalt van EUR 123 naar EUR 87 ultimo 2022 - waardoor de LTV IFRS stijgt naar 46.5% ultimo 2022.

Een LTV van 60% is derhalve nog zeer ver weg en van een yield shift in Europa is nog lang geen sprake nu de rente in Europa nog lang laag blijft. Veel gevoeliger voor een yield shift is de logistieke markt (WDP) en de NL woningen, omdat die tegen zeer lage yields worden verhandeld.
Moneyball
0
Opvallend groot verschil in koersontwikkeling afgelopen 1 jaar van wereldhave en unibail. Waar Wereldhave pakweg 20% omhoog is gegaan (van 14 naar thans bijna 17 euro) is unibail zo’n 5% gezakt (van 65 naar 62). Ook laatste weken veel verschil. Meer dan gebruikelijk in ieder geval. Shorters afbouw of hebben jullie een andere verklaring?
Lamsrust
1
quote:

Moneyball schreef op 21 maart 2022 17:36:

Opvallend groot verschil in koersontwikkeling afgelopen 1 jaar van wereldhave en unibail. Waar Wereldhave pakweg 20% omhoog is gegaan (van 14 naar thans bijna 17 euro) is unibail zo’n 5% gezakt (van 65 naar 62). Ook laatste weken veel verschil. Meer dan gebruikelijk in ieder geval. Shorters afbouw of hebben jullie een andere verklaring?

Shorters afbouw en de sappige dividendyield. Echter, het opwaarts koerspotentieel is beperkt nu de NTA rond de E 20 ligt (reeds rekening houdend met een afslag op de waardering van de Franse centra) en er een financieringsprobleem zal opduiken indien de FSC strategie wordt doorgezet, i.e. na de verkoop van de Franse centra resteert (uit mijn hoofd) een gat van E 150 a E 200 mln om de ombouw van de resterende centra te financieren. Dan moet er of i) iets anders verkocht worden, ii) een emissie komen of iii) een overname gefinancierd door een emissie waardoor er weer LTV ruimte ontstaat.

Dat zal wel iii) worden. Stadshart Zoetermeer is helemaal opgefrist en klaar voor de verkoop aan WHA.
Lamsrust
0
Hoofdbrekens bij grote winkelketens om prijsverhogingen: ‘Vrees voor kopersstaking’
Vandaag om 21:45 door Edwin van der Schoot



Bestuurders van grote winkelketens kijken met afgrijzen naar het menselijk leed veroorzaakt door de oorlog in Oekraïne. Maar ook de prijsverhogingen van producten door schaarste en logistieke problemen in de aanvoerketen bezorgen hen hoofdbrekens. „Hoelang gaat de consument dit pikken?” Volgens INretail-directeur Jan Meerman vrezen sommige van zijn leden ‘een kopersstaking’.
Volgens Ton van Veen, een van de gasten bij een recente retail ronde tafel van Sparrow Communications en bestuurder bij Jumbo, zit er extra prijsdruk op energie, transportkosten en verpakkingsmaterialen vanwege de hogere olieprijzen. In plastic zit olie verwerkt. Ook de afhankelijkheid van de voedingsketen van onder meer stijgende veevoerprijzen en de koopkracht van consumenten die sowieso al onder druk staat zijn een punt van zorg voor de supermarktketen, zegt hij.

Met de meeste van de leveranciers van A-merken is inmiddels wel een prijsafspraak gemaakt, taxeert Van Veen. Met A-merk leveranciers worden normaliter rond de jaarwisselingen onderhandelingen gevoerd over eventuele prijsstijgingen en plekken in het schap voor producten. Vaak zijn dat soort overleggen een formaliteit, dit jaar niet. Van Veen wordt geconfronteerd met veel voorgestelde prijsverhogingen ‘van percentages in de dubbele cijfers’.

ADVERTISEMENT

Prijsstijgingen
Onlineverkooplatform eBay zegt inmiddels in zijn klantdata de eerste aarzelingen bij kopers te zien. Consumenten vrezen een recessie, en blijven langer op hun centen zitten, denk de Europese topman Godert van Dedem.

Meerman rekent onder non-food retailers prijsstijgingen van 5 tot 10 procent, met uitschieters naar 10 tot 20 procent. „Hoe lang gaat de consument dit pikken? Bovendien wordt er tot 10 procent minder geleverd. Er zijn bevoordeeld te weinig vrachtwagenchauffeurs, waardoor er gaten in de keten zitten.”

In de woonbranche zien we nu levertijden van 20 tot 26 weken. Dat doet iets met het vertrouwen van de consument. De oorlog in Oekraïne versterkt dat. Meubels, mode- en tuinartikelen krijgen ook steeds meer last van leveringsproblemen. En dan heb ik het nog niet gehad over de torenhoge containerprijzen. De onrust onder retailondernemers is nu hoger dan in coronatijd. Want ook de grote jongens hebben de keten van leveringen niet meer onder controle.

Harm-Jan Stoter, directeur van Intergamma, het moederbedrijf van Gamma en Karwei, rekent voor: „Er gaan 20 setjes tuinmeubelen in een container. Zo’n setje moet je nu voor 2000 euro verkopen. Vorig jaar was dat 1100 of 1200 euro. De vraag is of de consument dit gaat kopen. Ook de prijzen van grondstoffen als hout en ijzer zijn 20 procent gestegen. Veel komt uit Wit-Rusland en Oekraïne”, aldus Stoter, die benadrukt dat de oorlog natuurlijk in eerste plaats ‘een menselijk drama’ is.

De topman van Intergamma prijst zichzelf fortuinlijk dat het een bedrag van 80 tot 90 miljoen euro in de aanleg van extra voorraden heeft gestopt in de loop van 2021, toen het bedrijf buitengewoon goed draaide. „Ook heb ik een groot contract gesloten met rederij Hapag Lloyd, en ik heb bij leveranciers in China nu al besteld voor volgend jaar. Het legt veel beslag op werkkapitaal, maar afgelopen jaar hebben we ook veel cash binnengekregen.”

Containerprijzen
De containerprijzen op de route van China naar Europa zijn vervijfvoudigd in twee jaar tijd. Extra capaciteit komt pas over een jaar of twee in de vaart. Bovendien zijn het niet zozeer containerschepen, als wel gewone reguliere containers waar een tekort aan is, net als aan zeelieden. 14 procent van alle zeevarenden heeft een Oekraïens of Russisch paspoort, dat zet druk op de sector nu er een vraagteken boven hun inzetbaarheid komt op lange termijn. Meerman: „Wie goede voorraden heeft, is nu een winnaar.”

Maar er wordt toch op grote schaal productie teruggehaald naar Europa? Het zogeheten reshoring? „Nee hoor, en dat is ook helemaal geen optie op korte termijn”, zegt Tako de Haan, ceo van B&S, de beursgenoteerde intermediair die onder andere Action bevoorraadt. „Daar is de schaal van de Chinese maakindustrie simpelweg veel en veel te groot voor.”

Stoter ziet de bestedingen van consumenten bovendien ook nog verschuiven. „Mensen gaan nu het weer kan na corona meer op vakantie en uit eten.” Bovendien vreest de Intergamma-baas voor stagflatie, met hoge inflatie, en lage economische groei. Van Veen is er ook niet gerust op. „Hoe groot is de kans dat we met zijn allen in een periode komen waarin ieders welvaart echt af gaat nemen?”
Lamsrust
0
Gelet op het “experience” karakter van de URW flag ships malls en het feit dat een bezoek aan deze malls een soort uitstapje is, zouden deze malls relatief minder getroffen moeten worden door het in voorgaand artikel genoemde prijsinflatie effect, i.e. de bestedingen aan vrije tijdsdiensten blijven op peil. Daarnaast treedt wellicht het effect op dat een consument dan liever geld aan producten besteed in winkels van TMoTN dan in meer lokale winkels van bijvoorbeeld WHA waar de upmarket beleving afwezig is.

De cijfers moeten dat gaan uitwijzen. Daarbij kan ik me voorstellen dat de uitgaven aan duurzame consumentengoederen lager gaan uitvallen dan vorig jaar, omdat daar eerder in een lockdown situatie geld aan wordt uitgegeven dan nu waarin het weer mogelijk is te reizen. In de gamma lounge set in de met schuttingen omzoomde VINEX tuin zitten, hebben de meeste URW mall bezoekers na twee jaar wel weer gezien lijkt me.
Cproof
0
De artikelen en koersdoelen van URW worden er niet beter op ,
Ik ben benieuwd of de 60 de komende dagen gaat houden nrn bang van niet ondanks de propoganda van Hcohen.
HCohen
5
Een appel aan allen;
''I remember the time when Trolls were a ficticious monster from fairy tales, not arseholes on the internet looking for attention''.
...Don't feed the trolls please...
HCohen
1
quote:

Lamsrust schreef op 21 maart 2022 23:04:

Gelet op het “experience” karakter van de URW flag ships malls en het feit dat een bezoek aan deze malls een soort uitstapje is, zouden deze malls relatief minder getroffen moeten worden door het in voorgaand artikel genoemde prijsinflatie effect, i.e. de bestedingen aan vrije tijdsdiensten blijven op peil. Daarnaast treedt wellicht het effect op dat een consument dan liever geld aan producten besteed in winkels van TMoTN dan in meer lokale winkels van bijvoorbeeld WHA waar de upmarket beleving afwezig is.

De cijfers moeten dat gaan uitwijzen. Daarbij kan ik me voorstellen dat de uitgaven aan duurzame consumentengoederen lager gaan uitvallen dan vorig jaar, omdat daar eerder in een lockdown situatie geld aan wordt uitgegeven dan nu waarin het weer mogelijk is te reizen. In de gamma lounge set in de met schuttingen omzoomde VINEX tuin zitten, hebben de meeste URW mall bezoekers na twee jaar wel weer gezien lijkt me.

Doet me denken aan een onlangs gepost artikel op dit forum van CNBC met onderwerp ''Prognose US markt 2022''
www.cnbc.com/2022/03/15/retail-sales-...
Retail sales will grow this year, but at a slower rate than in 2021, major trade group says
PUBLISHED TUE, MAR 15 2022
www.cnbc.com/2022/03/15/retail-sales-...

Retail sales are expected to grow between 6% and 8% in 2022, as consumers spend more on services instead of goods and cope with inflation, the National Retail Federation said on Tuesday.
That annual forecast represents a slower pace of growth for retailers than 2021, but it’s higher than the pre-pandemic growth rate.

The trade group delivered its outlook as inflation and the Russian invasion of Ukraine send food and gas prices higher and raise questions about whether shoppers will pull back on spending

Retail sales in the U.S. are expected to grow between 6% and 8% this year, as Americans shift more of their spending to restaurants and trips and cope with sticker shock at the grocery store and gas station, the National Retail Federation said on Tuesday.

That would total between $4.86 trillion and $4.95 trillion in retail sales, the trade group said, with some of the sales gains coming from inflation-fueled prices. Those sales numbers exclude automobile dealers, gas and restaurants.

“Consumers do want to spend and do have the ability to spend, but we expect there will be a shift back to services from goods,” the group’s chief economist Jack Kleinhenz said at NRF’s virtual event.
.

Ik kan me zo voorstellen dat verschuiving consumentengedrag in NL/ EU hetzelfde patroon gaat laten zien.

Over de vergelijking URW/ WHA;
Er zal ruimte zijn/ blijven voor beiden imho. Centra van URW hebben idd USP's (beleving), echter m.i. zal de gemm consument in zijn drukke bestaan niet al zijn behoeften gaan vervullen in een centrum als de MotN. Tijd, afstand, gemak spelen daarbij ook een rol. Kijk simpelweg naar je eigen gedrag als consument. Time will Tell !

Lamsrust
0
quote:

HCohen schreef op 22 maart 2022 08:27:

[...]

Over de vergelijking URW/ WHA;
Er zal ruimte zijn/ blijven voor beiden imho. Centra van URW hebben idd USP's (beleving), echter m.i. zal de gemm consument in zijn drukke bestaan niet al zijn behoeften gaan vervullen in een centrum als de MotN. Tijd, afstand, gemak spelen daarbij ook een rol. Kijk simpelweg naar je eigen gedrag als consument. Time will Tell !

Ik denk dat m.n. jongeren toch de centra van URW zullen prefereren. Daarnaast hebben zij veel minder last van de energie inflatie, ze gaan m.n. met de fiets en het OV en hebben maar kleine woningen/kamers. Maar we moeten de fottfall en sales data afwachten.
HCohen
0
quote:

Lamsrust schreef op 22 maart 2022 08:42:

[...]

Ik denk dat m.n. jongeren toch de centra van URW zullen prefereren. Daarnaast hebben zij veel minder last van de energie inflatie, ze gaan m.n. met de fiets en het OV en hebben maar kleine woningen/kamers. Maar we moeten de fottfall en sales data afwachten.
Eens mbt de opmerking over (vooral locale) jongeren, maar zij maken maar een deel uit van de doelgroep en niet het meest kapitaalkrachtige deel. We zullen idd de data moeten afwachten.

De impact van deze crisis zal m.i. bepaald gaan worden door a) de duur, b) de mate van (de-)escalatie en c) de mate waarin 'het Westen' haar behoeften kan aanpassen i.e. anders kan invullen.

Er zien nog wat jokers in het spel(oa draagkracht/ steun van Russen tav russische campagne, vorderingen russische militaire campagne of gebrek daaraan, impact westerse sancties op RU-economie en de mate waarin dat weerstand oproept, sterkte positie Poetin enz.).
HCohen
1

Luxe winkelcentrum slaat aan in Nederland: ‘We concurreren met de Efteling als dagje uit’
www.ad.nl/binnenland/luxe-winkelcentr...

Terwijl winkelcentra in de rest van Nederland kampen met toenemende leegstand, lijkt de luxe Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam nauwelijks te zijn geraakt door corona. De winkels die er een jaar geleden hun deuren openden, doen goede zaken en het aantal bezoekers is zelfs veel hoger dan verwacht. ,,Het is drukker dan we ooit hadden durven dromen.’’
Cproof
0
quote:

HCohen schreef op 22 maart 2022 08:03:

Een appel aan allen;
''I remember the time when Trolls were a ficticious monster from fairy tales, not arseholes on the internet looking for attention''.
...Don't feed the trolls please...
Roze bril en weinig realiteitszin en maar blijven volhouden dat het weer een prachtige week was voor URW, de waarheid is hard en de cijfers ook , om vervolgens tegenspraak op deze manier af te doen is zo makkelijk , maar wees gerust ik laat me niet wegjagen door mensen met een vertroebelde blik.
HCohen
0
Prima PR

Täby Centrum nodigt je uit voor een duurzaam mode-event samen met 'ELLE profile' en stylist Maya Nilsen.
Tue, MAR 22, 2022
news.cision.com/se/unibail-rodamco-we...
www.urw.com/en/website~o~content/asse...

Täby Centrum slaat de handen ineen met haar huurders, ELLE magazine en stylist Maya Nilsen wanneer het grote mode-evenement van dit voorjaar wordt gehouden met duurzaamheid als kern. Tijdens het weekend van 26-27 maart kunnen bezoekers oud en nieuw mixen wanneer winkels inspirerende lentemodetentoonstellingen, gratis schoonheidsstations en extravagante modeshows houden, evenals interactieve workshops in hergebruik en verzorging van schoenen.

Op zaterdag begint een inspirerend weekend in Täby C waarin groene mode en beauty centraal staan. De vastgoedeigenaar heeft al een grote focus op duurzaamheid via zijn duurzaamheidsagenda "Better Places 2030" wat duurzaamheid in alle stadia betekent. Dit wordt de bezoeker duidelijk wanneer de focus ligt op duurzame mode- en schoonheidskeuzes in het winkelcentrum tijdens het grote modeweekend van het voorjaar, evenals hergebruik. Huurders zoals Beyond Retro, Lindex, Nividas en anderen nodigen u samen met stylist Maya Nilsen uit voor inspirerende tentoonstellingen, workshops, beautytalks en modeshows.

"Voor Täby C staat duurzaamheid centraal. Dat de mode- en beauty-evenementen van dit voorjaar in het teken staan van duurzaamheid en hergebruik is dan ook hartstikke leuk. We hopen onze bezoekers te inspireren en makkelijker te maken om via onze huurders een duurzamere garderobe te creëren met interactieve activiteiten zoals deze in het centrum van de stad", zegt Linda Jensen, Centre Manager bij Täby Centrum.

Branco P
2
De gemiddelde consument heeft nog 4500 euro aan extra opgebouwd spaargeld op de spaarrekening staan, extra opgebouwd tijdens Corona. Ik zie dit jaar nog geen inhaalslag op het gebied van vakantie en reizen naar het buitenland. Daarvoor is het wintersportseizoen en het lenteseizoen toch al wel weer deels verloren gegaan. OK, op dit moment is de gasprijs en de benzineprijs even wat hoger. Ook daarbij denk ik dan: niet naar de camping in Zuid-Frankrijk rijden, maar vakantie in eigen land. Wat ik niet verwacht is dat ZARA of H&M een truitje minder verkopen. Sterker nog, ik verwacht dat er in de retail- en daghoreca-sectoren een inhaalslag plaatsvindt in 2022. Daar wordt een deel van het spaargeld voor aangesproken.
Lamsrust
3
Ik heb eens wat getallen onder elkaar gezet. Hieruit leid ik af dat zowel KLEP als URW momenteel te laag koersen in verhouding tot WHA. Bij URW impliceert de huidige koers dat er nog 28% van de boekwaarden afmoet hetgeen zou resulteren in een LTV van 59%. Het verschil in EPRA niy met WHA zou dan slechts 27 bps zijn, hetgeen uiteraard veel te laag is gezien de verschillen in portfolio kwaliteit.

Performance indicators comparison

KLEP URW WHA
EPRA NTA 2021 € 31,20 € 123,20 € 21,54
Dividend 2021 € 1,70 € - € 1,10
EPS 2022 € 2,30 € 8,30 € 1,55
EPRA niy 2021 5,20% 4,70% 6,00%
LTV 38,70% 42,50% 41,00%
Price actual € 23,30 € 63,30 € 17,30

EPS multiple 10,13 7,63 11,16
Dividend yield 7,30% 0,00% 6,36%

Implied impairment assets 16% 28% 12%
Implied EPRA niy 6,16% 6,52% 6,79%
Implied LTV 45,8% 59,0% 46,4%
HCohen
0
quote:

Lamsrust schreef op 22 maart 2022 13:43:

Ik heb eens wat getallen onder elkaar gezet. Hieruit leid ik af dat zowel KLEP als URW momenteel te laag koersen in verhouding tot WHA. Bij URW impliceert de huidige koers dat er nog 28% van de boekwaarden afmoet hetgeen zou resulteren in een LTV van 59%. Het verschil in EPRA niy met WHA zou dan slechts 27 bps zijn, hetgeen uiteraard veel te laag is gezien de verschillen in portfolio kwaliteit.

Performance indicators comparison

KLEP URW WHA
EPRA NTA 2021 € 31,20 € 123,20 € 21,54
Dividend 2021 € 1,70 € - € 1,10
EPS 2022 € 2,30 € 8,30 € 1,55
EPRA niy 2021 5,20% 4,70% 6,00%
LTV 38,70% 42,50% 41,00%
Price actual € 23,30 € 63,30 € 17,30

EPS multiple 10,13 7,63 11,16
Dividend yield 7,30% 0,00% 6,36%

Implied impairment assets 16% 28% 12%
Implied EPRA niy 6,16% 6,52% 6,79%
Implied LTV 45,8% 59,0% 46,4%

Risicoperceptie(nog steeds in 'eerst zien dan geloven fase/ stand').
Onzekerheden impact macro/ conjunctuur nav Ukraine conflict helpen niet(cumulatief met effecten Corona-periode).

Multiples voor allen veel te laag imho(EU-winkelvastgoed) in relatie tot historische p/e multiples.
HCohen
1
- De één zijn dood is de ander zijn brood -

Local Airport Concession Operator Concord Collective Lands Big Deal at LAX
MARCH 21, 2022
labusinessjournal.com/featured/local-...
www.urw.com/en/website~o~content/asse...

CEO Greg Plummer at Betcha Burger at LAX
A great crisis also creates great opportunity, so El Segundo-based airport concession investor and operator Greg Plummer took his chance last year when he engineered the biggest ever acquisition by a minority-owned business of a large food concession operation at a major U.S. airport.

The deal netted Plummer and his partners at Concord Collective Partners eight separate food concessions at Los Angeles International Airport, and since then he has continued to expand. He has opened a proprietary concept called Betcha Burgers, and last week marked the soft opening of a Wetzel’s Pretzel location, all at LAX.

Starting in 2017, Plummer, a one-time concession manager at LAX Los Angeles International Airport, had run Enjoy Repeat, a certified Airport Concessions Disadvantaged Business Enterprise that had gradually acquired 25% ownership stakes in eight eateries at LAX operated by London-based airport concessions giant SSP Group. The eateries were mostly in Terminal 1 and included brand names such as Chick-fil-A, Panda Express, Einstein’s Bagels and Peet’s Coffee.

Things might have stayed that way for years, but then came the Covid-19 pandemic. Suddenly, as global aviation came nearly to a halt, the eight eateries that Plummer operated were forced to shut down – initially a disaster for Plummer and the 100-plus employees under his management.

But then came the opportunity. The pandemic had slammed SSP Group and its U.S. operations hard. For the fiscal year ending in September 2020, SSP’s revenue plunged 49%, then another 42% for the year ending in September 2021 to the equivalent of $1.1 billion. For those two years combined, SSP posted operating losses totaling about $860 million and as of Sept. 30 of last year had racked up nearly $2 billion in debt, all according to an annual company filing.

With these mounting losses and debts, SSP was forced to divest operations it judged as destined to underperform, including the eight eateries at LAX. SSP still had time left on its leases at LAX but decided to exit those leases early.

“I learned in mid-2020 that SSP was looking to sell and so at that point I spoke up and said, ‘If you’re going to sell, can I have the opportunity to buy it instead of (you) going to a third party?’” Plummer said.

SSP agreed and so did the main retail developer and leasing manager at LAX, URW Airports, a division of Paris-based Unibail-Rodamco-Westfield.

“We have a strong interest in seeing local principals who are (minority and women business enterprise) owners be directly involved at the airport and this was a way to do this on a major scale,” said Mike Salzman, executive vice president and group director for URW Airports.

Making the deal
But even with the agreement of SSP and URW, it took nearly a year to make the deal a reality. For starters, Plummer’s Enjoy Repeat didn’t have the capital.
So he decided to take on five equity partner companies. In an interview with the Business Journal, he declined to name those partner companies and would only say the amount they invested “was in the seven figures.” This new combined entity formed last April with a new name: Concord Collective Partners.

SSP also offered to sell its majority stake at a discount and then URW agreed to a “temporary lease abatement” for Concord Collective, according to Salzman. And, Salzman said, URW agreed to throw in some tenant improvements.

Neither Plummer nor Salzman would disclose how much Concord Collective Partner ultimately paid for the SSP concessions. SSP did note in its annual report filing for fiscal year 2021 that its North American “site exit costs” totaled 9 million pounds, or about $12.2 million.

When the deal closed in April 2021, it was viewed as a major milestone for certified minority business enterprises in the airport retail market.
“This is very significant,” said Andrew Weddig, executive director of the Airport Restaurant and Retail Association, a Chicago-based trade organization. “There’s not much, if any, precedence on this scale with a certified minority-owned business taking that large of a piece of a food and beverage business at a major airport.”

The deal was also welcomed by officials at Los Angeles World Airports, the city agency that runs LAX.
“At Los Angeles World Airports we’re focused on creating more opportunities for small, local and disadvantaged businesses,” Justin Erbacci, LAWA’s chief executive, said in a statement. “Greg Plummer is a model for how we want to see our ACDBEs build their businesses at LAX and become prime concessioners – and help to bring in and mentor more ACDBEs.”

New concept eateries
For Plummer, this new status is a long way from his career beginnings as a line manager at a single concession eatery operated by CMS Hospitality at LAX back in 2005. Eleven years later, CMS was bought by concession giant HMSHost Corp. of Bethesda, Md. That’s when Plummer left and formed Enjoy Repeat.

With his own company, Plummer sought to carry out his vision of becoming a major concession operator at LAX, with a mix of national brands and his own eatery concepts. Rather than bid on prime concession contracts, Plummer chose to acquire minority stakes in concessions held by prime contractors. That’s how he teamed up with SSP’s eight eateries at LAX, raising the capital necessary for the minority stakes from a “non-traditional lender focused on airport projects.”

As a minority stakeholder with SSP, Plummer said his role was to develop brand relationships and innovate new dining concepts. That’s when he came up with a proprietary dining concept called Betcha Burger, which he said was inspired by independent roadside burger stands that dotted the landscape several decades ago.

Since becoming a prime concession operator, Plummer has continued to innovate new dining concepts, having recently opened an eatery called Ace Cervecería & Tacos. (Cerveceria is Spanish for brewery.) And he has continued to open brand eateries, including a Wetzel’s Pretzels that opened earlier this month.

In a smaller scale repeat of last year, Plummer said he recently won the rights to three more airport dining establishments that had been held by another prime concession contractor that walked away early from its lease. He declined to identify the contractor or the eateries.
“This is a culmination of what I’ve always wanted to do ever since I started working at LAX in 2005,” Plummer said.

Riding recovery wave
Looking ahead, Plummer said he plans to take advantage of more such opportunities as they come up at LAX.
According to association executive Weddig, he may not have long to wait.
“They are getting in at a good time,” Weddig said of Concord Collective Partners. “During the pandemic, many concession operators issued large amounts of debt to help stay afloat.”

He said some of these concession operators may decide to sell some of their restaurants, though he said he doesn’t expect anything as big as the SSP sale to come up anytime soon.

All this is bolstered by rising air passenger counts at LAX as air travel continues to rebound from the pandemic. That in turn means more passengers entering Concord Collective’s restaurants.


HCohen
2
Westfield Mall of the Netherlands wint Entree Award voor Best New Hospitality Project
22-03-2022
fashionunited.nl/nieuws/business/west...

Westfield Mall of the Netherlands wint Entree Award voor Best New Hospitality Project BUSINESS

Westfield Mall of the Netherlands is kort na het éénjarige jubileum van het winkelcentrum in de prijzen gevallen. Het heeft namelijk een Entree Award gewonnen voor Best New Hospitality Project, zo is te lezen op de website van Entree.

De jury van de Entree Awards schrijft dat dat superlatieven tekort schieten bij Westfield Mall of the Netherlands. “deze mall is groots, spectaculair en on-Nederlands, én imponeert met zijn architectuur. Een sfeervolle bestemming bomvol horeca, retail, entertainment, gastvrijheid en design. De samenhang tussen al deze facetten is uitmuntend. Knap op dit giga-oppervlak! Dít is het shoppen van de toekomst. Een winnaar met een wow-factor!”

Afgelopen week vierde Westfield Mall of the Netherlands het éénjarige jubileum. In een persbericht deelt het winkelcentrum dat het elke maand ruim één miljoen bezoekers trekt. Inmiddels is de mall voor 95 procent met winkeliers. Een van de meer unieke dingen aan de mall is dat het winkelcentrum werkt met een omzetgerelateerde huurprijs en in speciale gevallen werkt het met korte huurcontracten. Het werken met omzetgerelateerde huurprijzen is volgens Teun Koek, director of operations bij moederbedrijf Unibail-Rodamco-Westfield een heel gezond systeem, aldus Koek, in het persbericht. Het systeem werd nog niet eerder op deze schaal in Nederland toegepast. “ Het is voor zowel huurder als verhuurder de juiste incentive om te blijven verbeteren en vernieuwen, simpelweg omdat dat voor iedereen tot hogere omzetten leidt.”
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ENTREE AWARDS 2021
Entree Awards 2021: winnaar categorie 'Best New Hospitality Project'
www.entreemagazine.nl/entreeawards/en...
In de categorie 'Best New Hospitality Project' van de Entree Awards 2021 is Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam bekroond met de Entree Award. Bij de jury schieten superlatieven tekort. Westfield Mall of the Netherlands is groots, spectaculair en on-Nederlands, én imponeert met zijn architectuur. Een sfeervolle bestemming bomvol horeca, retail, entertainment, gastvrijheid en design.

'BEST NEW HOSPITALITY PROJECT': WESTFIELD MALL OF THE NETHERLANDS
Deze ijzersterke en grootschalige projecten zijn een inspiratie voor de branche én misschien zelfs voor andere branches. Verschillende elementen worden gecombineerd en versterken elkaar. In deze categorie kijkt de jury naar wie van de genomineerden dit het best tot uitvoering brengt.

JURYRAPPORT
Superlatieven schieten hier tekort. Westfield Mall of the Netherlands krijgt het voor elkaar heel Nederland naar Leidschendam te laten komen. Wij snappen wel waarom: deze mall is groots, spectaculair en on-Nederlands, én imponeert met zijn architectuur. Een sfeervolle bestemming bomvol horeca, retail, entertainment, gastvrijheid en design. De samenhang tussen al deze facetten is uitmuntend. Knap op dit giga-oppervlak! Dít is het shoppen van de toekomst. Een winnaar met een wow-factor!

Deze zaak zet de bezoekers in beweging dankzij de combi van de shops, horeca en retail – de X-factor is daarom absoluut aanwezig. Het is een duur project, maar dat geeft niet per se garantie voor een geslaagd resultaat. Het is toch knap dat ze dat hier hebben gefikst.

Prachtig te zien dat het oude winkelcentrum een totale make-over heeft gekregen en ruimte biedt aan grote merken én kleine boetiekjes met veel nieuwkomers – deels internationaal georiënteerd. De diversiteit is enorm. De architectuur is ook prachtig uitgevoerd en over de routing is goed nagedacht

De designs komen op een bijzondere manier tot stand. Het eigen ontwerpbureau Concept Studio kijkt met de ondernemer hoe het DNA van een bedrijf het best naar voren komt op deze locatie, maar wel op zo’n manier dat het ook bij de uitstraling van Westfield Mall past. Op die manier wordt ervoor gezorgd dat alle bedrijven in de mall een eenheid uitstralen e´n wordt een ondernemer geholpen om het beste eruit te halen. Voor potentie¨le huurders wordt vaak een gedetailleerde 3D-film gemaakt met een ontwerpidee. Dat de ondernemer samenwerkt met de vastgoedpartner, zie kunnen we zien als een nieuwe manier van ondernemen. Een mooie win-win!

WINNAAR: WESTFIELD MALL OF THE NETHERLANDS
Het voormalige winkelcentrum Leidsenhage werd afgelopen vijftien jaar door Unibail- Rodamco-Westfield (URW) volledig verbouwd en fors uitgebreid. Kosten: meer dan zeshonderd miljoen euro. Het resultaat? De gloednieuwe Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam is groots en spectaculair en zit vol horeca e´n design.

De internationale vastgoedontwikkelaar verwacht twaalf tot vijftien miljoen bezoekers per jaar naar het complex te trekken. Aan het aanbod zal het in elk geval niet liggen: honderden winkels, waarvan veel vernieuwende flagshipstores, een Kinepolisbioscoop met elf zalen, tientallen restaurants, foodkiosken, een indoor versmarkt, Instagrammuseum, bowlingbanen en andere leisure-attracties moeten bezoekers een zogeheten ‘360 graden-experience’ geven.

Compleet dagje uit
Met de opening van leisure en horeca staat Westfield Mall of the Netherlands garant voor een compleet dagje uit. De diverse flagshipstores, de hoogwaardige architectuur (MVSA Architects onder leiding van Roberto Meyer), onderscheidende horecagelegenheden, bijzondere evenementen en breed aanbod aan leisure maakt Westfield een uitzonderlijke locatie in Nederland. “We zijn ontzettend blij dat we met het eet- en uitgaansgedeelte bezoekers een compleet dagje uit kunnen bieden”, aldus Teun Koek, DirectorWestfield Mall of The Netherlands.
3.912 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... 192 193 194 195 196 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 74,880
Verschil +0,960 (+1,30%)
Hoog 75,260
Laag 74,100
Volume 327.659
Volume gemiddeld 375.485
Volume gisteren 493.340

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront