TomTom « Terug naar discussie overzicht

April doet wat hij wil, TomTom going on!

752 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 34 35 36 37 38 » | Laatste
tatje
1
Kijk, WB bekijkt alles vanuit, laat ik zeggen een andere hoek dan ik zelf.

Allemaal alleen maar hosanna roepen kan natuurlijk ook niet.

Ik kan dus goed negatief ( Probleem nieuws ) nieuws handelen.
Ik noem dat "" met de neus op de feiten ""

Laat ik het zo zeggen, 80% van zijn berichten vind ik prima.

Bij 20% heb ik echt het idee, hij of zij wil negatief zijn, versterken.

Het Stellantis en Qualcomm bericht, zie ik als toevoeging voor de kansen van TT.

Het woord start up in combinatie met, vonden veel mensen belachelijk.

Ik niet, door corona, chip te kort en problemen in de lever keten, is Tom Tom weer zover als in 2018 2019.

Vandaar ook een nieuwe CMD.

Tja !

Doei.

Ik kan dus de berichten van WB over het algemeen waarderen.

WB heft voor mij de tunnel op.

Het volgende is in locatie technologie een waarheid als een koe.

Harold in management scope.

In deze branche is het cruciaal om tijdig te transformeren. Wij hebben in het verleden laten zien dat wij dat kunnen. Wie zich niet continu kan aanpassen – en dan maakt het niet uit of je Google, een OEM, Facebook, een autofabrikant of TomTom bent – hoort in onze tak van sport niet thuis.’
boem!
0
Het belang van een positieve FCF wordt schromelijk onderschat

Het levert nl het bedrag op dat toekomt aan aandeelhouders ter verdeling tussen uitkering, investering of verder oppotten nadat alle inkomsten en uitgaven hebben plaatsgevonden

vanuit het verleden is een overlooppotje gecreeerd van 330k.

in mijn berekening van de FCF voorzie ik de volgende waarden rekening houdend met de laatste gegevens van:
2022 -10 mio
2023 +35 mio
2024 +60 mio
2025 +100 mio
2026 +150 mio

de FF's zijn leidend in de wijze waarop de aandeelhouders hun keuze zullen maken.

hun belang ligt bij een hogere koers
een hogere koers wordt gestimuleerd door een hogere FCF waarbij dividendbetaling ondersteunend zal werken.

met een gemiddeld aandelenbelang van 15 mio stukken levert iedere euro koersstijging een belegingsresultaat op van 15 mio.
daarnaast zal een dividenduitbetaling van 1 euro deze grootaandeelhouders het zolang verwachte wachtgeld op van 15 mio pjr brengen.

ik ga ervan uit, dat de FF's aansturen op een eindspel rond 2025.

op deze wijze zal de koers in 2025 de 28 euro benaderen zuiver en alleen op het getoonde verdienmodel.

don't forget that the FF's are the decisionmakers en die hebben lang genoeg zonder lolly op de achterbank gezeten.
Wereldbelegger
0
quote:

tatje schreef op 18 april 2022 11:10:

Kijk, WB bekijkt alles vanuit, laat ik zeggen een andere hoek dan ik zelf.

Allemaal alleen maar hosanna roepen kan natuurlijk ook niet.

Ik kan dus goed negatief ( Probleem nieuws ) nieuws handelen.
Ik noem dat "" met de neus op de feiten ""

Laat ik het zo zeggen, 80% van zijn berichten vind ik prima.

Bij 20% heb ik echt het idee, hij of zij wil negatief zijn, versterken.

Het Stellantis en Qualcomm bericht, zie ik als toevoeging voor de kansen van TT.

Het woord start up in combinatie met, vonden veel mensen belachelijk.

Ik niet, door corona, chip te kort en problemen in de lever keten, is Tom Tom weer zover als in 2018 2019.

Vandaar ook een nieuwe CMD.

Tja !

Doei.

Ik kan dus de berichten van WB over het algemeen waarderen.

WB heft voor mij de tunnel op.

Het volgende is in locatie technologie een waarheid als een koe.

Harold in management scope.

In deze branche is het cruciaal om tijdig te transformeren. Wij hebben in het verleden laten zien dat wij dat kunnen. Wie zich niet continu kan aanpassen – en dan maakt het niet uit of je Google, een OEM, Facebook, een autofabrikant of TomTom bent – hoort in onze tak van sport niet thuis.’
Dank voor bovenstaande beschouwing over mijn bijdragen.
"Eén opmerking is helaas complete onzin;
"Bij 20% heb ik echt het idee, hij of zij wil negatief zijn, versterken."

Als ik negatief zou zijn over TT dan zal ik geen aandelen aanhouden en ook geen Longposities in Opties en Turbo's in nemen.
Regelmatig post ik dat TT voor mij een geschikt fonds is waarbij afgeleide producten zowel Long als Short extra rendement opleveren.
Bijvoorbeeld: short gaan voor kwartaalcijfers levert doorgaans een leuk rendement op.
Deel van de aandelen verkopen aan de bovenzijde van de bandbreedte om daarna voor hetzelfde geld meer aandelen terug te kopen is ook profijtelijk.

TT aandelen aanhouden en er niks mee doen heeft voor mij geen enkel toegevoegde waarde aan 'beleggen in TT'.
Het trackrecord van de afgelopen 14 jaar bewijst mijn gelijk daarin.

Ik zal ongetwijfeld, net zoals de eerste twee maanden van dit jaar, vaker een slechte hand van spelen hebben. Maar overall is mijn rendement beduidend hoger dan LTbeleggers in TT. Waardoor ik het aantal aandelen in TT groter laat worden zonder dat het mij cash kost dankzij de door mij geoormerkte winsten op afgeleide producten.
Wereldbelegger
1
btw
Wat mij opvalt is dat een aantal LTbeleggers, willens en wetens oogkleppen ophouden en elke post die geen hosanna in zich heeft als negatief beschouwen. In mijn ogen ontwijkend gedrag om maar niet na te hoeven denken welke bedreigingen er zijn voor de totale auto-industrie en daarmee de verwachtingen voor TT zowel in omzet op korte termijn als voor de toekomst.

Jaren en jaren van alleen maar positief zijn op TT als bedrijf en op TT producten heeft PietParticulier geen ene moer verder gebracht. Alleen het management profiteert. De inner circle en beleggingsinstituten zijn ook nog steeds niet financieel wijzer geworden. Behalve een paar actieve shorters.
boem!
0
jij geeft aan overwegend long te zitten met afgeleide producten bij TT.

hoe kan jij dan per saldo geoormarkte winsten boeken met een shortpositie
win some...
2
quote:

boem! schreef op 18 april 2022 11:57:

[...]

in mijn berekening van de FCF voorzie ik de volgende waarden rekening houdend met de laatste gegevens van:
2022 -10 mio
2023 +35 mio
2024 +60 mio
2025 +100 mio
2026 +150 mio

[...]

op deze wijze zal de koers in 2025 de 28 euro benaderen zuiver en alleen op het getoonde verdienmodel.
[...]
Ik vul dit rijtje verwachtingen even aan met historische gegevens over de FCF:

2018 +89,6 mio
2019 +65,5 mio
2020 -26,5 mio
2021 +23,5 mio
2022 -10 mio
2023 +35 mio
2024 +60 mio
2025 +100 mio
2026 +150 mio

Ik constateer dan dat de FCF pas in 2025, zeven jaar later!, weer op het niveau van 2018 zit.
Ik constateer ook dat de koers in 2018 niet boven de 10 euro is geweest.
marique
3
quote:

boem! schreef op 18 april 2022 11:57:

Het belang van een positieve FCF wordt schromelijk onderschat

Het levert nl het bedrag op dat toekomt aan aandeelhouders ter verdeling tussen uitkering, investering of verder oppotten nadat alle inkomsten en uitgaven hebben plaatsgevonden

vanuit het verleden is een overlooppotje gecreeerd van 330k.

in mijn berekening van de FCF voorzie ik de volgende waarden rekening houdend met de laatste gegevens van:
2022 -10 mio
2023 +35 mio
2024 +60 mio
2025 +100 mio
2026 +150 mio

(...)
Ik denk daar wat genuanceerder over, boem!.
Alle succes bij elk bedrijf hangt af van omzet. Die is bij TT sterk afhankelijk van investeringen met een 'never ending' karakter. Het is zoals HG zelf zegt:
"In deze branche is het cruciaal om tijdig te transformeren. Wij hebben in het verleden laten zien dat wij dat kunnen. Wie zich niet continu kan aanpassen (...) hoort in onze tak van sport niet thuis."

Wat genoemde transformatie tot dusver vooral heeft laten zien is een zwakke omzetontwikkeling. Zonder sterke omzetontwikkeling ook geen stijgende cashflow. Zo simpel zie ik dat.
boem!
0
juiste constatering,

alles hangt af van de prod omzet.

die blijft door Covid, supply chain problemen ver achter
NB prodomzet Automotive 2018 381 mio

prod omzet Automotive zal pas in 2024 weer op nivozijn(370 mio).
sniklaas
0
quote:

win some... schreef op 18 april 2022 14:09:

[...]
Ik vul dit rijtje verwachtingen even aan met historische gegevens over de FCF:

2018 +89,6 mio
2019 +65,5 mio
2020 -26,5 mio
2021 +23,5 mio
2022 -10 mio
2023 +35 mio
2024 +60 mio
2025 +100 mio
2026 +150 mio

Ik constateer dan dat de FCF pas in 2025, zeven jaar later!, weer op het niveau van 2018 zit.
Ik constateer ook dat de koers in 2018 niet boven de 10 euro is geweest.
met een beetje pech heeft €10 uit 2018 een financiële waarde van €28 in 2025 maar bij deze rekenkunstenaars speelt inflatie/geldontwaarding geen rol van betekenis…
Beperktedijkbewaking
8
quote:

tatje schreef op 15 april 2022 10:55:

...
Het contract met Apple zal in Q4 verminderen, werd gisteren gezegd.

Maar Harold zei enkele calls geleden.
Contract met Apple wordt anders, kan zelfs groter worden.

Toch een Apple car !!!
...
Valt me mee dat er überhaupt een kennelijk nog even doorlopende deal met Apple is. TT wordt met hun stijgend aantal connected vehicles steeds minder afhankelijk van Apple's iPhone GPS-data, en dat is op zich prima.
Wat Harold enkele calls geleden zei, blijkt dus bluf of onzin.

Het blijft eeuwig jammer. Ik bewonder(de) TT's technology, was vanuit een 'functie elders' al vanaf de 90-er jaren betrokken bij de eerste geboorteweeën van TT 's technieken (van Carin via Datex tot J-P. Schaefer's traffic), maar wat een vaag lullende en ik vrees ook niet geheel betrouwbare ceo hebben ze toch. Ik heb niet Riet's schrijfdwang om dat wekelijks te herhalen, maar begrijp haar wel...

En dan zwijg ik nog over hun RvC. Wat een stel slijmerds, met hun remuneration-blabla.
Vakbondsman Mertens had het ooit over "de tweehonderd".
vakbondshistorie.nl/dossiers/200-mert...

Bij TT kan je beter spreken van "de 10 van Goddijn". Ethisch gehandicapt door jarenlange inteelt.
Herinneren jullie je CFO Wyatt nog? Zij vertrok, met opgeven van vele optierechten. Ik heb de stellige indruk dat zij het hypocriete gedoe niet langer verdroeg.

Ik droomde na Witte Donderdag (TT's Q1-cijferdag) van de commissarissen op weg naar de AvA. Een fotograaf had een foto genomen en die stond even op iex. Een vrouwelijke commissaris had een beetje slordig enkele papieren onder de arm. Ik zoomde in en las: "Goddijn, functie elders".

I had a dream...
Beperktedijkbewaking
3
quote:

pwijsneus schreef op 18 april 2022 09:17:

...
Yes. So Wim, yes, uuuuuuuhhhm that is also going in line with plans and expectations. We have currently a version one of the Navigation SDK that we are testing with customers in beta programs. We signed up an Automotive client as well for the Navigation SDK, which is also a sign of -- a good sign for us. We will, in the coming months, launch that Navigation SDK publicly. That is an important product for us because we are -- we have kind of a right to play in that space. Our navigation is class leading in many ways, in terms of routing in terms of traffic information. We -- our customers like what we have done so far. It provides them a great level of flexibility, a great level of -- and the developer productivity as a result of that -- of using that SDK can go up massively. So typically, it takes a day before you have an application up and running.

And that is, of course, new for us, and it will be a corner -- flagship product in our developer product portfolio. It's the first one to go to market, and we're very excited about the -- that we are there. We're happy with the first customer feedback that we have received, and it will be an important product in our product portfolio going forward. Typically, it takes some time before that turns into volume. But we expect to start seeing some positive results from Navigation SDK in 2023 and beyond. A bit difficult to say how fast that will go and how significant the revenue is, but important point for us is that we plant the flag here. We have a cornerstone, lighthouse product out there, around which we will further develop our capabilities in the developer market.


Kan iemand dit aub vertalen? Bij voorbaat dank.
Vergeet het maar. Naast steenkolen-engels (simpel doch duidelijk) hebben we Goddijn-engels (noch simpel, noch duidelijk).
Hij zegt:
"Our navigation is class leading in many ways, in terms of routing in terms of traffic information."

Dat klopt, TT's traffic is zelfs world's best. Maar waarom moeten ze dan zo verdomd moeilijk doen om dat aan de man te brengen?

In Schaffhausen (Garmin) lachen ze zich rot...
Beperktedijkbewaking
6
quote:

boem! schreef op 18 april 2022 11:57:

Het belang van een positieve FCF wordt schromelijk onderschat
...
Waarom schrijf je er dan zo vaak over?
Juist jij hebt het steeds weer over FCF, dus begin een post nu niet met een dooddoener.

Beste Martin, we hebben het vaak genoeg gehad over de cash, deferred en FCF. We plozen het vaak genoeg uit over looptijden en long/short defrev. We communiceerden er via privé e-mail over.
Ik heb daardoor gestimuleerd, en met mijn toegepast-wiskundige achtergrond, in het TT-forum zelfs defrev formules gepost die bij mijn weten in die vorm nergens in de financiële literatuur eerder opgeschreven zijn.
Natuurlijk was het in dit opportunistenforum paarlen voor de zwijnen.

Enfin, een en ander was zinvol in moeilijke overgangsjaren, maar die lijken bij TT eeuwig te duren.
I don't buy it anymore.

Poster @marique heeft gelijk: whatever FCF , TT's omzet daalt en daalt. Al jaren, corona en supply-chain issues zijn onvoldoende excuses.

Voor zover hun outlook voor de komende jaren enige omzetgroei voorspelt, is het voor een tech-bedrijf ontzettend armzalig. Moet ik er de Garmin, Nvidia, Mobileye of Google groeicijfers tegenover zetten?
Wereldbelegger
0
Amsterdam, The Netherlands, 19 April 2022 TomTom (TOM2), the geolocation technology specialist, announced that it has expanded its agreement with Maxar Technologies, a provider of comprehensive space solutions and secure, precise, geospatial intelligence, to integrate high-resolution, global satellite imagery into its product portfolio. TomTom will leverage Maxar’s Vivid imagery base maps to provide its customers with a more comprehensive visualization solution.

TomTom serves several industries with its maps, data analytics, navigation, traffic information and more. The partnership with Maxar gives TomTom the capability to offer its clients a photorealistic map that is representative of the world around them. In addition, TomTom’s Automotive and Enterprise software platform customers can offer their end users satellite imagery and give them more context of potential challenges on the ground.

“At TomTom, creating the most accurate real time map at scale that reflects the reality of our changing world is our North Star” said Mike Schoofs, Managing Director at TomTom Enterprise. “We want to help our customers make sense of the world around them with meaningful location data and Maxar’s remarkable satellite imagery enables us to do just that.”

bron:
www.tomtom.com/press-room/general/148...
Wereldbelegger
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 19 april 2022 06:03:

[...]
Waarom schrijf je er dan zo vaak over?
Juist jij hebt het steeds weer over FCF, dus begin een post nu niet met een dooddoener.

Beste Martin, we hebben het vaak genoeg gehad over de cash, deferred en FCF. We plozen het vaak genoeg uit over looptijden en long/short defrev. We communiceerden er via privé e-mail over.
Ik heb daardoor gestimuleerd, en met mijn toegepast-wiskundige achtergrond, in het TT-forum zelfs defrev formules gepost die bij mijn weten in die vorm nergens in de financiële literatuur eerder opgeschreven zijn.
Natuurlijk was het in dit opportunistenforum paarlen voor de zwijnen.

Enfin, een en ander was zinvol in moeilijke overgangsjaren, maar die lijken bij TT eeuwig te duren.
I don't buy it anymore.

Poster @marique heeft gelijk: whatever FCF , TT's omzet daalt en daalt. Al jaren, corona en supply-chain issues zijn onvoldoende excuses.

Voor zover hun outlook voor de komende jaren enige omzetgroei voorspelt, is het voor een tech-bedrijf ontzettend armzalig. Moet ik er de Garmin, Nvidia, Mobileye of Google groeicijfers tegenover zetten?
Van TomTomforum naar "opportunistenforum".
Is ook een transitie.
((-;
voda
2
TomTom breidt samenwerking met Maxar verder uit
Zorgt voor betere visualisering.

(ABM FN-Dow Jones) TomTom heeft de samenwerking met Maxar Technologies uitgebreid. Dit maakte het Nederlandse navigatiebedrijf dinsdagochtend bekend zonder financiële details te noemen.

Maxar levert onder andere geodata, die TomTom voor de gebruiker visualiseert. Met de uitbreiding van de samenwerking moet die visualisering verder worden verbeterd, waarmee afnemers van deze data een zo realistisch mogelijke kaart in beeld krijgen.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
viermeiden
1
“At TomTom, creating the most accurate real time map at scale that reflects the reality of our changing world is our North Star,” said Mike Schoofs, Managing Director at TomTom Enterprise. “We want to help our customers make sense of the world around them with meaningful location data and Maxar’s remarkable satellite imagery enables us to do just that.”

TomTom will use Maxar’s Vivid base maps, which offer virtually cloud-free, seamless imagery layers and updates. Vivid Advanced offers 30 cm resolution over the most populated and highest-interest areas of the world. Vivid Basic is available across all remaining areas at 50 cm resolution.

Bron: www.globenewswire.com/news-release/20...

“Maxar is proud to support TomTom in its mission to bring updated and visually accurate maps to its customers around the globe,” said Dan Nord, Maxar’s Senior Vice President and General Manager of Enterprise Earth Intelligence. “Maxar’s geospatial data serves as the foundation for many decisions that people make on a daily basis, so it’s great that TomTom is giving its customers the highest quality data on which to base those choices.”

www.maxar.com/
xof
1
Goh, flutnieuws.

We kunnen nu ook satelliet beeld verwerken. Het blijft hobbelen achter google aan. Zet m op HG, je maakt mooiere kaarten dan google.

Kom eens met klinkende klanten.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 19 april 2022 07:49:

[...]
Van TomTomforum naar "opportunistenforum".
Is ook een transitie.
((-;
Probeer de posts van een ouwe rot maar eens te begrijpen.
Veel van TT's location referencing en traffic codes zijn afkomstig van een klein clubje enthousiastelingen van 15-25 jaar geleden. Sommige teksten bij hun icoontjes zijn letterlijk van mijn hand.

Ik bedoel dit niet onvriendelijk. Maar van mijn kennis en ervaring op auto-navigatiegebied (en met name de commerciële standaardisatie- en patentenkant) heb je geen kaas gegeten.
Ik 'vocht' destijds met de toekomstgerichte guru's van Renault, Daimler, Bosch, name it.

Ik was een tijdje kind aan huis in Rambouillet, München, Hildesheim, Wolfsburg.
Een verleden van waaruit ik het heden nog steeds goed begrijp.
Waardoor ik door HG's woorden heen kan prikken.
Kuiken
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 19 april 2022 08:25:

[...]
Probeer de posts van een ouwe rot maar eens te begrijpen.
Veel van TT's location referencing en traffic codes zijn afkomstig van een klein clubje enthousiastelingen van 15-25 jaar geleden. Sommige teksten bij hun icoontjes zijn letterlijk van mijn hand.

Ik bedoel dit niet onvriendelijk. Maar van mijn kennis en ervaring op auto-navigatiegebied (en met name de commerciële standaardisatie- en patentenkant) heb je geen kaas gegeten.
Ik 'vocht' destijds met de toekomstgerichte guru's van Renault, Daimler, Bosch, name it.

Ik was een tijdje kind aan huis in Rambouillet, München, Hildesheim, Wolfsburg.
Een verleden van waaruit ik het heden nog steeds goed begrijp.
Waardoor ik door HG's woorden heen kan prikken.
Wat een eigendunk!
752 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 34 35 36 37 38 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 16:52
Koers 6,065
Verschil -0,120 (-1,94%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 403.010
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront