InPost « Terug naar discussie overzicht

Forum InPost geopend

4.994 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 ... 246 247 248 249 250 » | Laatste
groene appel
1
goed lezen! goed nieuws van Mondial Relay

Nicola D'Elia, nieuwe CEO in Spanje, Portugal en Italië van Mondial Relay van de InPost groep
Donderdag 21 april 2022, 11:56 a.m.
Tweeten
D'Elia sluit zich aan met als doel bij te dragen tot het versnellen van het expansieproces van het niet-thuisleveringsnetwerk van Mondial Relay, en draagt daartoe bij aan zijn eerdere ervaring in de InPost Group, waartoe het logistieke bedrijf zich onlangs heeft aangesloten. Art.nr.:83161
Comentar noticiaEnviar noticiaImprimir noticia
Mondial Relay, onlangs geïntegreerd in de InPost Group, heeft Nicola D'Elia aangesteld als nieuwe CEO in Zuid-Europa (spanje, Portugal en Italië). Met de oprichting streeft het bedrijf naar een versnelling van het uitbreidingsproces van zijn niet-thuisbezorgingsnetwerk, vooral dankzij de integratie van kluisjes (slimme kluisjes).
D'Elia studeerde Telecommunicatietechniek aan de Università di Pisa. Hij werkte met het leveren van technologische oplossingen aan bedrijven zoals Accenture en GSMA in landen zo divers als Namibië, Koeweit, Oeganda of Hamburg. Zijn carrière stelde hem in staat om een Sainsbury Scholarship te behalen, waardoor hij een MBA (Master of Business Administration) kon behalen aan de Universiteit van Cambridge, waar hij opviel tussen de beste van zijn klas.

Na zijn tijd bij Cambridge werd hij eerst Growth Manager of Africa voor Facebook en later hoofd International Growth & Partnerships voor het EMEA-gebied. Van daaruit maakte hij de sprong naar Airbnb, waar hij, na te hebben gewerkt als General Manager in het Midden-Oosten en Afrika, EMEA Regional Director Trips werd. Hij diende ook als Vice President of Quality Growth bij Meetup en als Global Head of Explore bij Selina, voordat hij voor de InPost Group begon te werken, eerst de internationale expansie verdiepte en vervolgens als Country Manager in Italië diende.

Nicola D'Elia legt uit dat "de bedrijfscijfers van Mondial Relay in 2021 in Spanje met 46% zijn gestegen", en dat "dit jaar de indicatoren nog beter zijn". "Mijn werk als CEO in Zuid-Europa van het bedrijf zal niet alleen bestaan uit het ondersteunen van die voortdurende groei, maar ook uit het nog meer verbeteren ervan door ons Punto Pack-netwerk® uit te breiden en lockers op te nemen, een specialiteit van de InPost Group. Dankzij beide oplossingen hopen we een veel groter bereik te bereiken dan we tot nu toe hebben gehad", zegt D'Elia.

"Dankzij deze uitbreiding willen we blijven bijdragen aan het verminderen van de CO2-uitstoot, wat een van de fundamentele doelstellingen is van Mondial Relay en de InPost Group. We hebben nog steeds het jaar 2030 aan de horizon, dat het moment markeert waarop we onze koolstofvoetafdruk volledig moeten neutraliseren, dus we zullen initiatieven blijven inzetten waarmee we bijdragen aan de zorg voor het milieu", voegt D'Elia toe.
Jalen
0
quote:

Henkie 1960 schreef op 21 april 2022 11:56:

Mogelijk dat er meer interesse in Inpost aandelen komt?Of als de koers vanmiddag boven de 10% stijgt er weer een Insider aan het kopen is.In 2021 ging de koers in April,Mei en Juni nog goed,maar ja dat kun je niet vergelijken met nu.
Lekker dagje voor je Henkie. Zowel Fugro als InPost in de plus.
dader
0
De 6 hebben wij al te pakken,dus boven de 6 blijven en omhoog kijken.
Allen een fijne avond.
groene appel
0
quote:

Henkie 1960 schreef op 21 april 2022 20:00:

Morgen 3% of meer koersverhoging?Herstel en interesse richting de€7.
zal mij benieuwen, Inpost was gisteren heel sterk, maar nu dat gezeik over die rentestappen in de Amerika gaan we weer op de beurs een (bloed) rode dag beleven en aangezien wij hier altijd een beetje met de tech meebewegen vewacht ik dat we weer openen onder de 6 en 4% lager openen, tenzij er nog nieuws is maar heb nog niks kunnen vinden....
Dick123
0
quote:

dader schreef op 22 april 2022 09:07:

Alle bonuspunten van gisteren weer inleveren met dank aan usa
Hersteld wel weer de koers veert weer aardig op en speelt zich wel wat af op de achtergrond. Blijven zitten zal mij niet verbazen als het aan het einde van de dag weer boven de 6 is
Baros
0
dader
0
quote:

Baros schreef op 22 april 2022 10:04:

Eind van de middag gaan we richting de 5.25 mooi moment om weer in te stappen
Alles is mogelijk en wens jou heelveel succes.
dader
0
Herhaling van set van vorig week
Van 5,77 naar 5,33 =0,44
vandaag 6,028 naar nu 5,778il --0,25
Eruit op 5,77
en veel succes boys
groene appel
1
UITBREIDING DOOR PARTNERSHIPS
"Het uitbreiden van partnerships vormt de kern van de Europese strategie van InPost"

Met eBay en Vinted aan boord kijkt InPost naar marktplaatsen en C2C als belangrijke gebieden om volume te genereren via het APM-netwerk en het Mondial Relay PUDO-netwerk [SE1] . Kluisjes lijken een handige oplossing voor de snelgroeiende C2C-markt, waarbij afzenders en ontvangers de 24/7 beschikbaarheid en beveiliging van kluisjes waarderen om hun transacties uit te voeren. Het is ook vermeldenswaard dat de kracht van het merk en de ambitie van InPost waarschijnlijk een rol hebben gespeeld bij het vermogen om deze deals te sluiten met grote marktspelers, die vaak gelijkgestemde, tech-first entiteiten zijn.

Buiten Polen is InPost min of meer een nieuwkomer die op zoek is naar manieren om concurrerende carriermarkten te betreden, en een snelle beweger op C2C en moderendementen biedt het een manier om meer volume in zijn netwerk te brengen zonder noodzakelijkerwijs een belangrijke kracht te worden op uitgaande volume, waar het grootste deel van de concurrentie is. B2C outbound blijft echter de dominante bron van volume, daarom zijn partnerschappen met verkopers en de nadruk van InPost op gemak en NPS voor consumenten nog steeds cruciaal.

HET OUT-OF-HOME DUURZAAMHEIDSVOORDEEL
"In Post lockers zijn al de meest duurzame schaaloplossing voor e-commerce last mile vanuit het oogpunt van CO2-uitstoot, brandstofverbruik en verkeersveiligheid"

"InPost verwacht ... het marktaandeel te vergroten, gedreven door ons strategische voordeel van gemak en duurzaamheid..."

De rapportage verwijst voortdurend naar duurzaamheid en zorgt voor de aanzienlijke emissiereducties die zijn bereikt in vergelijking met thuisbezorging. Hoewel de gegevens erachter niet zo transparant zijn als het zou kunnen zijn, is het meteen duidelijk dat de voordelen van consolidatie ertoe leiden dat er veel minder kilometers worden gereden om pakketten bij kluisjes af te leveren.

De hamvraag wordt dan hoe consumenten toegang krijgen tot het netwerk. Het zou geweldig zijn om in toekomstige rapporten meer gegevens hierover te zien. Als consumenten ritten aan elkaar ketenen wanneer ze het kluisje bezoeken om een pakket op te halen, of als ze het openbaar vervoer / wandelen / fietsen gebruiken, zullen de emissiereducties waarschijnlijk vergelijkbaar blijven met die van InPost. Het is in gevallen waarin shoppers specifiek naar de APM rijden, waar het duurzaamheidsvoordeel volledig kan worden geëlimineerd en zelfs mogelijk kan worden verergerd door de koolstofkosten van hun rijden.

Ongeacht de details, inpost zet duurzaamheid op de voorgrond. Als het kan beginnen met het toevoegen van harde gegevens aan kassa's en het opduiken van informatie aan consumenten over de koolstofbesparing van hun APM's, zou het in staat moeten zijn om het volume dat via zijn netwerk wordt aangedreven aanzienlijk te verhogen en verkopers te winnen die graag echt duurzame levering willen aanbieden.

HOE NU VERDER?
InPost heeft een enorme kans. De propositie valt op in de markt, het merk is herkenbaar en het kan een aantal belangrijke klantervarings- en duurzaamheidsbonussen claimen ten opzichte van rivalen. De uitdaging is nu om verkopers ervan te overtuigen dat klanten echt out-of-home bezorging zullen gebruiken wanneer deze beschikbaar is, en om hun aanwezigheid bij kassa's in hun belangrijkste groeimarkten uit te breiden.

Partnerschappen zoals die het nu heeft met eBay en Vinted zullen de volumes van InPost helpen vergroten en, cruciaal, de naamsbekendheid bij consumenten. Of dit zich in de toekomst kan vertalen in het bezit van aanzienlijke aandelen in het pakketvolume op de Britse en Franse markten, valt nog te bezien, en hangt af van de eetlust voor voortdurende investeringen en het bewijsmateriaal dat het automatiseringsproces blijft ondersteunen.

Als die duurzaamheidsvoordelen nauwkeuriger en vollediger kunnen worden gedefinieerd en vervolgens via een kassa-integratie aan klanten worden getoond, kunnen we verwachten dat InPost het komende jaar door meer verkopers wordt aangeboden. De mogelijkheid om met iedereen te concurreren op het gebied van gemak, duurzaamheid en kosten maakt InPost een kracht om rekening mee te houden.
groene appel
1
PUDO EN AUTOMATISERING COMBINEREN
Het is niet verwonderlijk dat de grootste prioriteit voor InPost de integratie en aanpassing van de nieuw verworven Franse PUDO-activiteiten, Mondial Relay, is.

"Het bedrijf richt zich nu op het substantieel verbeteren van de Mondial Relay-consumentenervaring, zowel via het bestaande PUDO-netwerk als via automatisering"

"Versnel de transformatie van Mondial Relay naar een best-in-class klantervaring binnen het PUDO-netwerk"

Wat interessant is, is dat terwijl er ten tijde van de overname veel nadruk lag op automatisering, de taal nu een mix van automatisering en het bestaande contragebaseerde PUDO-formaat weerspiegelt. InPost is van plan om zijn onbetwiste mogelijkheden te gebruiken bij het uitrollen van succesvolle APM-netwerken om een bestaand PUDO-netwerk aan te passen en gedeeltelijk te automatiseren, maar of het een best-of-both-worlds-scenario kan realiseren, valt nog te bezien.

Enkele interessante vergelijkingsgegevens uit het rapport lijken de beslissing van InPost te ondersteunen om het Mondial Relay-netwerk gedeeltelijk te automatiseren. De Net Promoter Score is hoger voor consumenten die de APM's gebruiken dan PUDO's (75 versus 64) en de verblijftijd van pakketten is minder dan een dag (0,9 dagen versus 1,3) voor APM's in vergelijking met PUDO. De APM's ontvangen ook 25% meer pakketten per druppel, wat in combinatie met de hogere doorvoer van lagere verblijftijden resulteert in meer netwerkcapaciteit - meer dan twee keer zoveel (118% toename), volgens InPost.
groene appel
1
CASESTUDY: WAT VERTELT HET JAARVERSLAG VAN INPOST ONS OVER LOCKERS EN OUT-OF-HOME DELIVERY?

nPost wordt een soort posterkind voor Out-of-Home (OOH) -levering, met een uitgebreid lockernetwerk in Polen, recente uitbreiding in het VK en een grote overname in de vorm van Mondial Relay. De grootte en merkherkenning maken het een handige casestudy voor zowel de rol van OOH-levering in het algemeen, als enkele van de belangrijkste voordelen die het biedt, evenals een nuttig voorbeeld om de prestaties van kluisjes te analyseren bij het overwegen van de locatiemix van een out-of-home netwerk.

Dus wat kunnen we leren van de meest recente financiële rapporten van InPost - wat werkt voor de lockergigant, wat maakt het anders dan andere vervoerders en waar moet het vanaf hier naartoe?

NB: InPost gebruikt 'lockers' anders dan hoe we de gebruikte term gewoonlijk zien. Het noemt ze APM's, of automated parcel machines, en gebruikt kluisjes om de individuele compartimenten in pakketautomaten door te verwijzen.

FEITENBESTAND:
Kosten (voor handelaar)

~25~30% goedkoper (InPost APM) vergeleken met to-door average
Consumentenervaring

75 NPS (Net Promoter Score) voor InPost APM-ontvangers (voor context, Royal Mail-ontvanger NPS = 40)
Duurzaamheid

~75% minder CO2-uitstoot voor APM-leveringen in vergelijking met to-door
53kg/dag CO2 gereduceerd door APM's in Polen
54 miljoen liter benzine bespaard in 2021 met levering aan locker in plaats van aan deur
Groei

+2.016 (totaal 3.150) InPost APM's in het VK van 2020 tot 2021
45,6% groei in APM pakketvolume
66% toename van APM's tot 20.367
70% toename van kluisjes tot 2,6 miljoen (ook bekend als individuele compartimenten in APM's)
39% omzetgroei (exclusief acquisities)
£ 168 miljoen (tegen de huidige prijzen) kapitaaluitgaven
44% groei in InPost APM's in 2021
Polen statistieken

96% van alle Poolse kluisjes is eigendom van InPost
56% van de Poolse consumenten binnen 7 minuten lopen van een APM
41% toename van actieve app-gebruikers aan het einde van 2021 (meer dan 9,2 miljoen gebruikers)
2nd meest gedownloade commerciële applicatie in Polen (InPost mobiele app)
DICHTHEID EN DIFFERENTIËREN OP GEMAK
Het jaarverslag brengt veel smaak aan deze cijfers. Enkele hoogtepunten zijn de nadruk op dichtheid, gebaseerd op de gegevens waaruit blijkt dat "consumenten de gebruiksintensiteit verhogen naarmate hun nabijheid tot InPost-kluisjes verbetert". Dat weerspiegelt wat Doddle heeft gevonden in Japan, in samenwerking met Yamato en Quadient, waar het creëren van een echt dicht netwerk van pakketkluisjes inwoners van Tokio in staat stelt om pakketten binnen enkele minuten op te halen en af te geven. Dit gedrag wordt al snel een gewoonte voor gebruikers.

In het Verenigd Koninkrijk heeft InPost de nadruk gelegd op het labelvrije karakter van zijn retourpropositie, met QR-codes die het inleveren van artikelen in kluisjes mogelijk maken. Dat is speciaal ontworpen om de grote en retourintensieve fast-fashionmarkt in het VK aan te pakken, en enkele toonaangevende verkopers in de ruimte zijn een partnerschap aangegaan met InPost om dit aanbod mogelijk te maken. Op zoek naar onderscheidend vermogen op het gebied van duurzaamheid en klantervaring, is het leiden van hun eigen merk belangrijk geweest voor het bereik van InPost in deze ruimte, met zijn logo op de websites van grote retailers en zijn propositie die waardevol onroerend goed verdient in hun retourbeleid.

Hoewel andere labelvrije aanbiedingen al enige tijd op de markt zijn (voor het eerst naar het VK gebracht door Doddle in 2014), is de manier waarop InPost het heeft gebruikt om de acceptatie te stimuleren en zichzelf te positioneren als de beste optie op retourpagina's zeker nieuw en komt overeen met de nadruk op klantervaring in de propositie voor verkopers.
groene appel
1
Het is hier waar de positionering van InPost het meest verschilt van die van andere vervoerders. Zoals de dia laat zien, ziet InPost zijn APM's een verbeterde consumentenervaring creëren, wat zich vertaalt in voordelen voor verkopers, evenals het aanbieden van kostenbesparingen, wat verdere handelsactiviteiten voor InPost stimuleert, wat het helpt schaalvoordelen te realiseren, waardoor het op zijn beurt kan uitbreiden en dichtere, meer toegankelijke lockernetwerken kan creëren. De financiële middelen waarover InPost beschikt, stellen hen in staat om een netwerk op te schalen om een groter handelaarsvolume aan te trekken, waardoor ze een van de grote 'kip en ei'-uitdagingen van Out-of-Home-bezorging kunnen overwinnen.

Vliegwielen zijn tegenwoordig behoorlijk populair in presentaties van bedrijfsresultaten, dankzij ene heer Bezos en zijn beruchte voorbeeld van het concept. In de vervoerdersruimte is het echter zeldzaam om een bezorgpropositie op deze manier te zien verwoorden - wat jammer is, want veel of de meeste pakketbezorgbedrijven denken zeker in dezelfde richting. Het bieden van een aanzienlijk betere en onderscheidende klantervaring moedigt verkopers aan om de service te gebruiken, waardoor de service kan verbeteren en groeien.

De helderheid van denken van InPost hier is deels omdat het een jonger, meer door technologie geleid bedrijf is - en deels omdat zijn bedrijf gewoon eenvoudiger is dan bijvoorbeeld een grote nationale post die zich zorgen moet maken over brieven en grensoverschrijdende handel en een telecommunicatietak, enzovoort. Maar heb je zo'n eenvoudige manier om een gedifferentieerde stelling te verwoorden? Dat is iets waar meer vervoerders naar zouden kunnen streven.
Bijlage:
4.994 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 ... 246 247 248 249 250 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 15,300
Verschil -0,300 (-1,92%)
Hoog 15,730
Laag 15,240
Volume 252.091
Volume gemiddeld 447.245
Volume gisteren 426.887

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront