NBZ « Terug naar discussie overzicht

Forum Nederlandse Beleggingsmaatschappij voor Zeeschepen (NBZ) geopend

183 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
twinkletown
0
NBZ keuzeperiode / aandelen ratio keuzeperiode

wo 24/11 740x4,05=2997,00
do 25/11 20x4,45+80x4,43=443,40
vr 26/11 300x4,42=1326,00

ma 29/11 0
di 30/11 101x4,10=414,10
wo 1/12 0
do 2/12 0
vr 3/12 9x4,37=39,33

ma 6/12 108x4,10+200x4,00=1242,80
di 7/12 1770x3,95=6991,50
wo 8/12 8x4,34=34,72 <

13.488,85e:3336a=4,04342e
4,04342e:0,256e=15,795a

shaai
0
quote:

twinkletown schreef op 8 december 2021 17:45:

NBZ keuzeperiode / aandelen ratio keuzeperiode

wo 24/11 740x4,05=2997,00
do 25/11 20x4,45+80x4,43=443,40
vr 26/11 300x4,42=1326,00

ma 29/11 0
di 30/11 101x4,10=414,10
wo 1/12 0
do 2/12 0
vr 3/12 9x4,37=39,33

ma 6/12 108x4,10+200x4,00=1242,80
di 7/12 1770x3,95=6991,50
wo 8/12 8x4,34=34,72 <

13.488,85e:3336a=4,04342e
4,04342e:0,256e=15,795a

4,04342e:0,256e=15,795a

per '16'aandelen in porto toen, krijg je 1 aandeel als divd?
twinkletown
1
quote:

shaai schreef op 8 december 2021 19:08:

[...]

4,04342e:0,256e=15,795a

per '16'aandelen in porto toen, krijg je 1 aandeel als divd?
Dat is juist >shaai<.
Scheepsbelegger NBZ heeft ten behoeve van het keuzedividend over het tweede halfjaar van 2021 het stockdividend vastgesteld. Aan de aandeelhouder die heeft gekozen voor stockdividend wordt per 16 gehouden aandelen 1 aandeel uitgekeerd.

NBZ heeft op basis van de volume-gewogen gemiddelde koers van EUR 4,04 in de keuzeperiode
(van 24 november t/m 8 december) de stockdividend ratio vastgesteld. Bij de keuze voor
stockdividend zal aan de aandeelhouder per 16 gehouden aandelen 1 aandeel worden uitgekeerd.

Afhankelijk van de keuze van de belegger wordt per aandeel/participatie netto EUR 21,76 cent
(bruto EUR 25,60 cent) in contanten uitgekeerd of 1/16e aandeel NBZ. Fracties van
aandelen/participaties worden contant uitgekeerd.

In dit kader worden in totaal circa 17.000 aandelen ten laste van de agioreserve gebracht. Het
dividend is betaalbaar/leverbaar op woensdag 15 december. <
shaai
0
www.bloomberg.com/news/newsletters/20...

While the supply chain continues its dysfunction, inflation soars and consumers struggle to find what they need, shipping companies have made a $150 billion killing. Ocean rates are expected to stay elevated well into 2022, setting up another year of booming profits for global cargo carriers.
DeBrakkeGrond
3
Update situatie Oekraïne
(03-03-2022)

We zijn bezorgd door wat er in Oekraïne gebeurt. Momenteel zijn er geen schepen waarin NBZ participeert in Oekraïense of Russische wateren. Op sommige schepen zijn Oekraïense en Russische bemanningsleden. We zijn ervan overtuigd dat hun respectievelijke ship managers er goed op letten om hen bij te staan en om te gaan met de uitdagingen waarmee ze worden geconfronteerd. We volgen de situatie op de voet en zullen u informeren wanneer nodig.
twinkletown
0
NEDERLANDSE BELEGGINGSMAATSCHAPPIJ VOOR ZEESCHEPEN NV

PERSBERICHT 16 maart 2022

Mutaties investeringsportefeuille NBZ

Scheepsbelegger NBZ profiteerde van de gestegen waarden in
de containermarkt en de droge lading markt. Recent heeft een aantal mutaties in de
investeringsportefeuille plaatsgevonden.
NBZ participeert voor 3,5% in Thor Dahl Shipping AS (TDS) eigenaar en manager van
containerschepen. TDS verkocht 75% van de aandelen in twee containerschepen, de MS Thorsky
en de MS Thorswind. Kort daarna verkocht TDS ook het resterende belang van 25% in de MS
Thorsky. Rekening houdend met deze verkopen en de verwachte cashflow uit de resterende
schepen, bedraagt het verwachte bruto rendement (IRR) op deze investering 38-40% per jaar.
De MS Elbia, een handysize bulk carrier waarin NBZ voor 3,0% participeert, is verkocht voor
(bruto) USD 16,1 miljoen (overnameprijs in 2017 was USD 10,6 miljoen).
Eind 2021 werd de MS Vectis Eagle verkocht, een MPP-schip van Super Greenship BV, waarin
NBZ voor 5,6% participeerde. In januari 2022, heeft Super Greenship BV ook de MV Vectis
Falcon verkocht. Dit schip zal eind maart 2022 aan de koper worden opgeleverd. Rekening
houdend met deze verkopen en de verwachte cashflow uit de resterende 2 schepen in eigendom van
Super Greenship BV, bedraagt het verwachte bruto rendement (IRR) op deze investering 13- 14%
per jaar.
Er werden ook tankers verkocht waarin NBZ participeerde. De MT Henrietta is afgeleverd aan de
rompbevrachter Pritchard Gordon zoals bij aanvang van de investering was afgesproken. Het
uiteindelijke bruto rendement voor NBZ op deze investering (IRR) bedroeg 11,4% per jaar. Verder
werden eind 2021 de laatste 2 chemicaliën schepen van Parchem III AS, de MT Cristina en de MT
Maria, verkocht en opgeleverd. Dit was iets voor het einde van de contractperiode. Het totale bruto
rendement (IRR) voor NBZ op deze investering kwam uit op 7,9% per jaar.
Zoals eerder gepubliceerd, kocht NBZ eind 2021 participaties in twee tankers, de MT Arctic en de
MT Antarctic (3% belang), en in één MPP-schip, de MV Momentum (15% belang).
shaai
1
quote:

twinkletown schreef op 16 maart 2022 10:32:

NEDERLANDSE BELEGGINGSMAATSCHAPPIJ VOOR ZEESCHEPEN NV

PERSBERICHT 16 maart 2022

Mutaties investeringsportefeuille NBZ

Scheepsbelegger NBZ profiteerde van de gestegen waarden in
de containermarkt en de droge lading markt. Recent heeft een aantal mutaties in de
investeringsportefeuille plaatsgevonden.
NBZ participeert voor 3,5% in Thor Dahl Shipping AS (TDS) eigenaar en manager van
containerschepen. TDS verkocht 75% van de aandelen in twee containerschepen, de MS Thorsky
en de MS Thorswind. Kort daarna verkocht TDS ook het resterende belang van 25% in de MS
Thorsky. Rekening houdend met deze verkopen en de verwachte cashflow uit de resterende
schepen, bedraagt het verwachte bruto rendement (IRR) op deze investering 38-40% per jaar.
De MS Elbia, een handysize bulk carrier waarin NBZ voor 3,0% participeert, is verkocht voor
(bruto) USD 16,1 miljoen (overnameprijs in 2017 was USD 10,6 miljoen).
Eind 2021 werd de MS Vectis Eagle verkocht, een MPP-schip van Super Greenship BV, waarin
NBZ voor 5,6% participeerde. In januari 2022, heeft Super Greenship BV ook de MV Vectis
Falcon verkocht. Dit schip zal eind maart 2022 aan de koper worden opgeleverd. Rekening
houdend met deze verkopen en de verwachte cashflow uit de resterende 2 schepen in eigendom van
Super Greenship BV, bedraagt het verwachte bruto rendement (IRR) op deze investering 13- 14%
per jaar.
Er werden ook tankers verkocht waarin NBZ participeerde. De MT Henrietta is afgeleverd aan de
rompbevrachter Pritchard Gordon zoals bij aanvang van de investering was afgesproken. Het
uiteindelijke bruto rendement voor NBZ op deze investering (IRR) bedroeg 11,4% per jaar. Verder
werden eind 2021 de laatste 2 chemicaliën schepen van Parchem III AS, de MT Cristina en de MT
Maria, verkocht en opgeleverd. Dit was iets voor het einde van de contractperiode. Het totale bruto
rendement (IRR) voor NBZ op deze investering kwam uit op 7,9% per jaar.
Zoals eerder gepubliceerd, kocht NBZ eind 2021 participaties in twee tankers, de MT Arctic en de
MT Antarctic (3% belang), en in één MPP-schip, de MV Momentum (15% belang).
dat zijn een hoop goede realisaties
twinkletown
1
quote:

shaai schreef op 16 maart 2022 12:13:

[...]

Dat zijn een hoop goede realisaties
Ja nogal; dit is een heel fraai bericht.

Zoals de scheepsbelegger zelf aangeeft: NBZ profiteerde van de gestegen waarden in de containermarkt en de droge lading markt.
Mijns inziens een fors ondergewaardeerd fonds. De intrinsieke waarde bedroeg op 30-09-2021 euro 7,56. Onbekend maakt onbemind...

live.euronext.com/nl/product/funds/NL...
twinkletown
0
Aandeelhouders en participanten van de naamloze vennootschap Nederlandse Beleggingsmaatschappij voor Zeeschepen (NBZ) worden opgeroepen tot het bijwonen van de jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders, te houden op donderdag 9 juni 2022 om 20.00 uur, in Hotel Theater Figi, Het Rond 2, 3701 HS Zeist.
www.nbzfonds.nl/nieuws/533/oproep-ava...

Net asset value per 31 dec 2021: USD 9,17
Result per share: USD 2,12
Beurskoers: EUR 4,55
K/W verhouding bij EUR/USD 1,0542: 2,26 !!
DeBrakkeGrond
0
quote:

shaai schreef op 5 mei 2022 17:01:

JV
www.nbzfonds.nl/files/NBZ%20jaarversl...

NBZ’s net result for 2021 amounted the highest result ever.
Dit fonds is zeer sterk ondergewaardeerd. De kopers van vandaag van bijna 3.000 stukken hebben het in elk geval door en zijn nu nog een van de weinigen. Dual-listing aan de beurs in Oslo? Stevig vasthouden die stukken!
live.euronext.com/nl/product/funds/NL...
Arie S
0
quote:

twinkletown schreef op 27 april 2022 15:32:

Aandeelhouders en participanten van de naamloze vennootschap Nederlandse Beleggingsmaatschappij voor Zeeschepen (NBZ) worden opgeroepen tot het bijwonen van de jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders, te houden op donderdag 9 juni 2022 om 20.00 uur, in Hotel Theater Figi, Het Rond 2, 3701 HS Zeist.
www.nbzfonds.nl/nieuws/533/oproep-ava...

Net asset value per 31 dec 2021: USD 9,17
Result per share: USD 2,12
Beurskoers: EUR 4,55
K/W verhouding bij EUR/USD 1,0542: 2,26 !!
\

en ben je daarbij twinkletown?
twinkletown
0
quote:

Arie S schreef op 18 mei 2022 18:25:

[...]\

en ben je daarbij twinkletown?
Nee, ga nog liever naar Holland Colours.
twinkletown
1
NBZ Persbericht

Amsterdam, 8 juni 2022

Scheepsinvesteerder NBZ heeft het eerste kwartaal van 2022 een winst na belastingen gerealiseerd van USD 391.000 (Q1 2021: USD 145.000), ofwel USD 0,44 per aandeel. De drijvende kracht achter dit resultaat is de aanhoudend sterke container- en droge ladingmarkt. De liquide middelen namen het afgelopen kwartaal met ruim USD 1 miljoen toe, voornamelijk door dividend- en kapitaalterugbetalingen. De investering in Parchem III AS werd beëindigd (2 chemicaliën tankers) en de bulkcarrier AS Elbia, één van de 2 schepen in eigendom van Nordic Handysize III AS, werd winstgevend verkocht.
shaai
0
Earnings Release
1st quarter 2022

First quarter result
The good market environment continued over the first 3 months of 2022. Total
revenues for the first quarter amounted to USD 517,000, resulting in a profit
after tax of USD 391,000. Main background for this good result is the continued
strong container market and dry cargo market.
Liquidity increased with more than USD 1 million, mainly from dividend and
capital repayments, partly from the final termination of Parchem III AS after the
sale of the last 2 vessels in 2021 and the profitable sale of the bulk carrier, the
AS Elbia, one of the two vessels owned by Nordic Handysize III AS.

Market conditions
The situation in the container market has not changed fundamentally. There are
still lockdowns in China, and there is still congestion all over the world,
resulting in lower supply and extremely high charter rates. The orderbook for
new container vessels has increased, but the majority of these new buildings
will be operational as from the second half 2023 and 2024. Congestion is also
an important reason for the strong dry bulk market, which resulted in high
market values, resulting in NBZ benefitting from the sale of the bulk carrier, the
AS Elbia. Also, the market for multipurpose vessels (MPP market) flourished
during the first quarter. The main driver for this market has been the strength of
the container market. MPP vessels can carry bulk cargo, project cargo and
containers. Currently, the main cargo for MPP vessels includes containers.
Super Greenship BV, owner of two MPP vessels, agreed to two new two to
three-year charter contracts at attractive rates for these vessels.
shaai
0
Market conditions
The situation in the container market has not changed fundamentally. There are
still lockdowns in China, and there is still congestion all over the world,
resulting in lower supply and extremely high charter rates. The orderbook for
new container vessels has increased, but the majority of these new buildings
will be operational as from the second half 2023 and 2024. Congestion is also
an important reason for the strong dry bulk market, which resulted in high
market values, resulting in NBZ benefitting from the sale of the bulk carrier, the
AS Elbia. Also, the market for multipurpose vessels (MPP market) flourished
during the first quarter. The main driver for this market has been the strength of
the container market. MPP vessels can carry bulk cargo, project cargo and
containers. Currently, the main cargo for MPP vessels includes containers.
Super Greenship BV, owner of two MPP vessels, agreed to two new two to
three-year charter contracts at attractive rates for these vessels.
shaai
0
At the end of the first quarter, the long-awaited recovery of the tanker market
seems to have started. This is largely due to the tragic situation in Ukraine. The
worldwide sanctions have led to rerouting of cargo flows. The tanker market in
particular benefits from this due to an increase in tonne miles. Destabilisation as
a result of political and military conflicts has historically often led to market
improvement.
The order book of the various sub-markets differs greatly. The total orderbook
for new container vessels is relatively large (24%) compared to the orderbooks
in other segments in which NBZ participates, such as the MPP market (3-4%
orderbook) and the tanker and bulk market (6-7% orderbook).
shaai
0
Investments
NBZ did not make new investments in the first quarter. At the beginning of the
second quarter, NBZ increased its stake in Brasgas IS, owner of an LPG carrier,
from 18% to 33%.

USD 1st quarter 2022 4th quarter 2021
Equity (x 1.000 USD) 8,587 8,196
Shares outstanding 894,071 894,071
Intrinsic value (USD) 9.60 9.17
shaai
0
Intrinsic value

The intrinsic value amounts to USD 9.60 per 31 March 2022
(EUR 8.62, EUR/USD 1.1137)
twinkletown
1
Kortom shaai e.a.; wederom opvallend goede Q1 resultaten. Het blijft toch bijzonder dat werkelijk niemand aandacht besteed aan dit fraaie in alle opzichten enorm ondergewaardeerd fonds. Morgenavond de AvA in Zeist.
183 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 11:30
Koers 1,020
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 144

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront