Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2022

1.700 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 81 82 83 84 85 » | Laatste
Sam's weelde
0
quote:

Bulletje80 schreef op 30 april 2022 21:16:

Hadden ze maar Ebusco bussen gekocht. Dan was dit niet gebeurd. :-)
Ik hoop dat het ook nooit gebeuren gaat.
StoplossBurner
0
quote:

mok schreef op 30 april 2022 10:03:

De bussen in Parijs die spontaan in brand vliegen zijn van de concurrent? Misschien dat iemand dat kan bevestigen, lijkt mij koersgevoelige informatie
Zijn van concurrent. En deze concurrent gebruikt ook een andere type batterijen die, hier helaas ook anekdotisch, veel brandgevaarlijker zijn dan het type batterijen (LFP) die Ebusco gebruikt. In die zin is het bijna gratis marketing voor de Ebusco bus.
SEVA_
0
German rail purchases 260 Ebusco electric buses
Buses
Deutsche Bahn (DB – German Rail) has confirmed today that it will “modernize” its bus fleets at a cost of around 400 million euros. From 2023 to 2026, the state owned company has ordered around 1,200 new vehicles – but only 260 of these will be electric while around 900 buses will be run on diesel fuel.

After the initial electric bus agreement was announced earlier this month, the Dutch busmaker Ebusco has been confirmed for a framework contract that will make it the main supplier of zero-emission buses in the period 2023 to 2024, with an option for two more years. Ebusco has agreed to a call-off contract for around 260 Ebusco buses for which Deutsche Bahn now has the corresponding concessions for the period 2023-2026. The maximum order volume agreed in the framework contract is up to 800 electric buses over the entire contract period.

Deutsche Bahn already has experience with Ebusco vehicles and Ebusco is known for light, modern and affordable electric buses – many of which are already in operation in different German cities, including by Berlin’s public transport provider the BVG.

Now Deutsche Bahn has also revealed that apart from the electric buses, they have also signed a much larger framework agreement with Volkswagen subsidiary MAN Truck & Bus. The German busmaker will only supply buses with combustion engines. This means that Deutsche Bahn will be purchasing around 900 new diesel vehicles – some of which will apparently be hybrids but Deutsche Bahn has given no indication of how many.


There is still the possibility that MAN will also deliver some electric buses to the state rail services operator since DB has also concluded framework agreements with second suppliers. These come into play in the event that the initial supplier cannot deliver the intended vehicles, for example because certain parts are not available. Scania was chosen for the diesel buses and MAN for the electric buses in this case – which indicates that the same ratio of diesel and electric buses will nevertheless be maintained.

In the USA currently, 16 states are suing US-American postal services after USPS awarded a contract to the US commercial vehicle manufacturer Oshkosh Defense, for the delivery of between 50,000 and 165,000 fossil fueled vehicles over 10 years. Although the numbers with USPS and Deutsche Bahn are on a vastly different scale – in Germany we’re talking about hundreds of vehicles, not hundreds of thousands – the core issue is still the same: that a government agency buys public service vehicles running on fossil fuels despite the current climate and geopolitical crises.
€URO-Trader
0
Hoeft niet zozeer de accu's te zijn waardoor er problemen ontstaan. Wellicht delen de bussen dezelfde aanstuurcircuits, en kan er tevens bij Ebusco bussen incidenten voorkomen.
Calendar
0
Industrieconcern VDL gaat 84 nieuwe elektrische stadsbussen leveren aan GVB, de openbaar vervoerder van Amsterdam. Het hoofdstedelijke vervoersbedrijf heeft, na een traject van ongeveer een jaar, de aanbesteding gegund aan VDL. Binnen het contract volgen mogelijk later nog eens 124 bussen.

De nieuwe bussen worden vanaf 2023 ingezet. GVB rijdt sinds 2019 met elektrische bussen. Met de komst van de VDL-bussen zal in 2023 de meerderheid van de stadsbussen elektrisch zijn. Amsterdam wil de komende jaren haar CO2-uitstoot fors verminderen. Een onderdeel daarvan is dat de bussen van GVB in 2025 volledig uitstootvrij rijden.

VDL Bus & Coach sleepte vorig jaar april de eerste order binnen voor de nieuwe elektrische bussen, de zogenoende Citea's. Hermes, regionaal vervoerder in Zuidoost-Brabant, bestelde destijds 32 bussen. Die bussen worden later dit jaar in gebruik genomen.
TriggerHappy
0
Weet iemand waarom het aandeel zo sterk presteert ondanks deze marktomstandigheden?
torbu
0
quote:

TriggerHappy schreef op 19 mei 2022 12:11:

Weet iemand waarom het aandeel zo sterk presteert ondanks deze marktomstandigheden?
Waarschijnlijk op basis van verwachtingen.
Voorlopig een uitpuilend orderboek en dan ook nog eens "groen".
MicJo
0
Inderdaad opvallende stijger, maar nog geen spectaculair volume. Sinds laagste koers van een week geleden alweer zo'n 17% hoger nu. 2 weken geleden wel met hogere volumes flink omlaag gegaan, misschien is een grote verkoper klaar en zijn er genoeg kopers die het wel weer zien zitten voor de "groene" langere termijn.
HenkdeV
0
quote:

TriggerHappy schreef op 19 mei 2022 12:11:

Weet iemand waarom het aandeel zo sterk presteert ondanks deze marktomstandigheden?
Goede wijn behoeft geen krans.
HenkdeV
0
Sir Cryptalot
0
Sam's weelde
1
quote:

Sir Cryptalot schreef op 19 mei 2022 21:06:

Als dit geen €40 is tegen eind dit jaar ga ik wat anders doen met mijn centjes.
Als dit €40 is tegen het einde van het jaar dan ga ik er wat anders mee doen. ;-)
anders
1
Hoop stiekem dat nog een keer de bodem wordt aangestampt tot 19,70 ofzo. Dan heb ik een zakje klaar staan. Gezien de rente stijging van ECB acht ik dat niet onmogelijk.
ASteH
0
Das Mooi
2
Is toegevoegd aan MSCI Small Cap Indexes

Zie www.msci.com/index-review

Pagina 6 MSCI Small Cap Indexes List of Additions/Deletions.

Das Mooi
Onder de regenboog
2
Kreeg dit mailtje van Ebusco vanmorgen:
Het lijkt wel of de raamovereenkomst vergroot is naar max 800 bussen

Deutsche Bahn gunt Ebusco grote raamovereenkomst voor elektrische bussen

Aanzienlijke versterking van positie in Duitsland
Ebusco kondigt aan dat het een raamovereenkomst heeft gesloten met Deutsche Bahn. In het kader van deze raamovereenkomst zal Ebusco de hoofdleverancier zijn van Deutsche Bahn voor zero-emissie bussen voor de periode 2023-2024 plus de optie tot verlenging tot 2025 en 2026. Deze raamovereenkomst is een belangrijke stap in de versterking van de aanwezigheid van Ebusco op de strategisch belangrijke Duitse markt.

Deutsche Bahn is de grootste openbaarvervoermaatschappij van Duitsland. De raamovereenkomst heeft betrekking op de levering van elektrische Ebusco-bussen, over de periode 2023-2024, met de optie om het contract tweemaal met een jaar te verlengen. De bussen zullen door Deutsche Bahn bij verschillende openbaarvervoersautoriteiten door heel Duitsland worden ingezet. Als onderdeel van deze overeenkomst is Ebusco een afroepcontract overeengekomen voor ongeveer 260 bussen, die zullen worden afgeroepen als en wanneer Deutsche Bahn de bijbehorende concessies in de periode 2023-2026 verwerft. Het maximale ordervolume onder de raamovereenkomst bedraagt 800 bussen (diverse bus configuraties) over de totale contractperiode.
1.700 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 81 82 83 84 85 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 2,638
Verschil -0,016 (-0,60%)
Hoog 2,680
Laag 2,624
Volume 59.377
Volume gemiddeld 332.424
Volume gisteren 97.562

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront