TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom mei

909 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 42 43 44 45 46 » | Laatste
boem!
0
Ik zie in het huidige koersverloop dat beleggers meer en meer vertrouwen krijgen in de afgegeven outlook 2023.

De outlook van at least 5% over 500=550 mio omzet vertaal ik naar min 5% van 500 mio is 25 mio FCF tot een max van 10% van 550 mIo is 55 mio FCF.

Met een factor van 25 geeft dat een waardering van minimaal 625 mio tot maximaal 1375 mio.

Inclusief de aanwezige kas van 330 mio hebben we het over een minimumwaardering van 955 mio ( 7,25 euro per aandeel) tot 1705 mio ( 12,90 euro per aandeel).
tatje
0
Ga je een CMD houden, als je niets te zeggen hebt.
Ga je een CMD houden als je alleen negatief nieuws hebt.

Nee, je gaat een CMD houden, als je positief nieuws hebt en je strategie een vette kans van slagen heeft.

We zijn 3 jaar verder en er is veel gepasseerd of nog actueel, corona, chip te kort en leveringsproblemen. oorlog.

Ik denk dat Enterprise een veel prominentere plaats krijgt.

5 forumleden one step van eeuwige roem verwijderd :-)

Ketchup
Sniklaas
BDB
New Kid
WB

Met sommigen ben ik blij, maar we kunnen deze 5 helpen om the best te worden.

www.youtube.com/watch?v=vwGWOAbpBdk

Doei.
Wereldbelegger
0
Heeft weinig tot niet met TT te maken - maar is wel vernieuwend

Renault presenteert concept-EV met 40kWh-accu en waterstofcel voor meer bereik

Renault presenteert de Renault Scénic Vision, een conceptauto die een nieuw platform demonstreert waarbij een 40kWh-accu wordt gecombineerd met een waterstofbrandstofcel. Renault denkt het platform vanaf 2030 te kunnen gebruiken in productieauto's.

De accu van de Renault Scénic Vision is klein voor een EV, maar de auto krijgt daarnaast een waterstofbrandstofcel van 16kW. Hiermee is volgens Renault in de toekomst 800km te rijden met tussendoor één keer tanken. Deze combinatie van waterstofcel en accu belast volgens de autofabrikant het milieu minder dan vergelijkbare accu-elektrische auto's, omdat er voor de kleinere accu bijvoorbeeld minder grondstoffen nodig zijn.

Om deze combinatie van elektrisch rijden en rijden op waterstof realistisch te maken, moet volgens Renault wel eerst het netwerk van waterstofstations worden uitgebreid. De Franse fabrikant verwacht dat dit netwerk in 2030 voldoende zal zijn om de eerste auto's met deze technologie uit te rusten. Tegen Autocar zegt Renault het waterstofplatform te ontwikkelen, zodat het bedrijf extra opties heeft als de ontwikkeling en productie van EV-accu's later tegenvallen.

bron:
tweakers.net/nieuws/196962/renault-pr...
Wereldbelegger
0
Uitgebreid artikel met o.a. een toelichting op de Europese Chip Act

Op schattenjacht: waarom computerchips het nieuwe goud zijn

Er zijn maar weinig producten zo gegeerd als computerchips. Van smartphonefabrikanten tot wagenbouwers, ze storten zich allen zoals aasgieren op de (beperkte) beschikbare hoeveelheden computerchips. Dat het tekort maar niet opgelost lijkt te geraken, is ook al lang geen exclusieve bezorgdheid meer van elektronicaproducenten; de chipcrisis staat wereldwijd bovenaan de politieke agenda. Halfgeleiders, een cruciale component voor het ontwikkelen van chiptechnologie, worden wel eens het nieuwe goud of olie genoemd.

Waarom zijn computerchips zo onmisbaar en hoe gaan verschillende actoren om met de huidige crisis? De chiptekorten zullen de komende jaren uitgroeien tot een politiek spel met een torenhoge inzet. Een blik vooruit op de toekomst van de technologiesector.

Oorlog Oekraïne: impact op technologie
Door de extra uitdagingen die er dit jaar nog eens zijn bovenop gekomen, durft niemand nog geld in te zetten op een snel einde van de chiptekorten. De meest optimistische voorspellingen hopen nog op beterschap in de tweede helft van 2022, maar de pessimisten kijken nu al naar 2023 tot zelfs 2024.

bron:
business.techpulse.be/achtergrond/277...

Zoals tatje al schreef:
"We zijn 3 jaar verder en er is veel gepasseerd of nog actueel, corona, chip te kort en leveringsproblemen. oorlog."
Volgens de schrijver van het artikel zien pessimisten er nog een jaar bij komen, misschien wel langer.
tatje
0
spannend de BAVA van ACCELL.

ASR 13% en een franse partij 7% zijn tegen.

Teslin en KKR willen 80% aanmeldingen.

Gaat dus momenteel niet lukken.

Hoger bod en of terugtrekken.

Bod 58 koers momenteel 54.

www.telegraaf.nl/financieel/662406119...
tatje
0
ACCELL

CEO Ton Anbeek, CFO Ruben Baldew en CSCO Francesca Gamboni blijven het bedrijf ook na de overname leiden.

Je denkt toch niet dat de CEO CFO en CSCO er slechter van worden.

Je belooft ze gewoon het dubbele en ze stemmen in.

Ik vind dat daar ook 20 jaar bak op moet staan.

De RVB en RVC behartigen toch echt niet de belangen van alle aandeelhouders.

Wie laat zich bij TT met 12 tot 15 afschepen.

Misschien 2% :-)
Vive tu vida positivamente
0
quote:

tatje schreef op 20 mei 2022 11:28:

ACCELL

CEO Ton Anbeek, CFO Ruben Baldew en CSCO Francesca Gamboni blijven het bedrijf ook na de overname leiden.

Je denkt toch niet dat de CEO CFO en CSCO er slechter van worden.

Je belooft ze gewoon het dubbele en ze stemmen in.

Ik vind dat daar ook 20 jaar bak op moet staan.

De RVB en RVC behartigen toch echt niet de belangen van alle aandeelhouders.

Wie laat zich bij TT met 12 tot 15 afschepen.

Misschien 2% :-)
Niemand op WB en New kid na;-))
Gvv2024
0
daar gaan we weer in de ochtend up en in de middag weer down of zelfs eindigen in rood.
marique
2
quote:

Odessadream schreef op 20 mei 2022 12:41:

daar gaan we weer in de ochtend up en in de middag weer down of zelfs eindigen in rood.
Mooi, toch.
Voortaan bij opening instappen en eind van de morgen er weer uit.
Dank voor deze gouden tip.
sniklaas
2
boem!
0
quote:

sniklaas schreef op 20 mei 2022 16:19:

[...]aflevering #999 van reken je rijk...
Deze opmerking snap ik niet zo goed.

Op basis van gestaag oplopende koersen geef ik aan,dat het vertrouwen in de outlook vanTT over 2023 toeneemt bij beleggers.

Op basis van die outlook mag je een koers verwachten van minimaal 7,25 tot maximaal 12,90 euro.

NB dit zijn de beleggers die WEL vertrouwen hebben in de outlook.

Waarom jij daar de opmerking "reken je rijk" aan verbindt ontgaat mij.

Een koersverlies van 15 % tot een koerswinst van 55% lijkt mij toch niet zo bijzonder in 1,5 jaar indien je kijkt naar de door jezelf geclaimde winsten van minimaal 50% per jaar.
sniklaas
0
quote:

boem! schreef op 21 mei 2022 02:07:

[...]
Deze opmerking snap ik niet zo goed.
ach Martin, de geschiedenis leert ons dat de navigatie producten onder de TOMTOM paraplu nooit in GOUD zullen veranderen…
boem!
2
Ik heb niet zoveel op met jouw beschouwingen over de toekomst bij bedrijven.

Of het nu Apple, MIcrosoft betreft of in het verleden Tesla of Unibail.

Zeg nooit "nooit".
SimonCA
2
Google Maps Rival Gets Accessibility Navigation Feature, Surprisingly Useful for Everyone

Navigation specialist TomTom has updated its AmiGO navigation app with support for accessibility features specifically aimed at people who are hard of hearing.

www.autoevolution.com/news/google-map...
SimonCA
0
CARIAD

VW supervisory board demands more ambitious software roadmap, report says
VW supervisory board said to demand reworked plan for the automaker's software division.

europe.autonews.com/automakers/vw-sup...
tatje
1
Hoe zou het zijn met Here.

Gaan ze inderdaad de automotive handdoek gooien.

Waar gaan ze zich oprichten.

Wat komt eerder de cijfers 2021 of de spac aankondiging ( als deze doorgaat en voor welk bedrag eventueel )

Als ze de automotive handdoek grotendeels gaan gooien, wat blijft er dan over.

Hier nog even omzetten Here 2020.

automotive 610
non - automotive 247
totaal 857

De kaarten om van A naar B te rijden, hebben er velen.

Maar ADAS en HD en dan bijna a la minuut vers, dassss andere koek.

Enterprise zit dus bij Here in de omzet non - automotive.

De echte groei in Enterprise komt bij Tom Tom van de APIs die Microsoft onder eigen naam verkoopt.

Omzet Microsoft gebroken boekjaar 2022 200 miljard.
Omzet Tom Tom outlook 2022 half miljard.

Hier nog even de complete cijfers Here 2020 geplaatst door win some.

Cijfers HERE over 2020 (2019)

Omzet: 857 (1113)
-Automotive 610 (796)
-non-Automotive 247 (317)
Gross profit: 674 (887)
OPEX 823 (1195)
-D&A 169 (192)
EBIT -149 (-308)
Net Income -216 (-361)

Cash 136 (127)
Debt 493 (341)
CAPEX 74 (48)
Capital contribution
from Shareholders 158 (242)
Deferred revenue 417 (473)

HERE heeft vertrouwen in de toekomst:
Despite the challenging market conditions, we won more new business in 2020 than in 2019. 0ur Bookings, or the estimated lifetime revenue of deals closed within the calendar year, were close to EUR 1.7 billion, a slight increase year year.

Maar de aandeelhouders lijken de tekorten niet zomaar meer te willen aanvullen:
HERE International B.V entered into a subordinated shareholder loan agreement in May 2020 with There Holding B.V. and Intel Holdings B.V. to provide liquidity support In 2020, the HERE Group borrowed EUR 125 million, received in three tranches: EUR 60 million in May 2020, EUR 40 million in June 2020, and EUR 25 million in August 2020. The interest rate on th1s loan is 6.25%, with principal and interest both payable at the earlier of July 31, 2023 or the date falling six months after all outstanding balances on its main debt agreement are repaid in full. In January 2021, HERE borrowed a fourth tranche in the amount of EUR 25 million.

HERE kijkt naar mogelijkheden om meer geld op te halen:
For 2021, we target a return to strong sales growth. However, to fully exploit the opportunities in front of us over the long-term, we are presently exploring a wide range of options for raising additional capital to accelerate the company's growth and value creation. The assessment includes the possibility of accessing funding through public and private equity markets.

Vol verwachting klopt ons hart :-)
tatje
2
Nou ik toch bezig ben.

Harold noemde Tesla via een artikel in 2018 in Trouw.

Ik heb toen de IR gevraagd om een bevestiging nooit gekregen.

Op dit forum had men het over een amerikaans artikel in 2021, dat Tesla Tom Tom zou gebruiken.

Ik vroeg aan IR om een bevestiging of ontkenning.

Kreeg antwoord : geen commentaar.

De laatste AVA schalde Harold het 2 keer.

1 maal samenwerking met Tesla.
1 maal Als Tesla groeit, groeien wij ook.

Waarom nu wel ???

In 2017 ontkende Harold nog glashard.

AVA 2017.

Andre Jorna
Met welk produkt rijdt Tesla.

Harold Goddijn
Ik wil eigenlijk niet ingaan waar Tesla meewerkt. Dat kunt U het beste aan Tesla zelf vragen.

Andre Jorna
Misschien is dan een betere vraag of ze werken met Tom Tom.

Harold Goddijn.
Ik wil daar niet over uitweiden dit moment.

Andre Jorna
U weet toch wel wie uw klanten zijn.

Harold Goddijn.
Ik weet dat heel goed, maar soms kunnen we het niet tegen de markt zeggen, omdat dat contractueel zo geregeld is.

Andre Jorna
Laat ik de vraag dan anders stellen. Heeft U met Tesla een contract over communicatie afgesloten.

Harold Goddijn
Ik wil daar niets over zeggen.U kunt het linksom of rechtsom proberen, maar ik wil er niets over zeggen.

Tot maandag maar weer.
tatje
0
Echt de laatste :-)

Tom Tom
automotive 2019 265,7
automotive 2020 227,2
daling 14,52%

Here
automotive 2019 796
automotive 2020 610
daling 23,36%

De handdoek gooien ?

We gaan het zien :-)

We kunnen ook 2018 versus2019 nemen

Here
automotive 2018 814
automotive 2019 796
daling 2,21%

Tom Tom
automotive 2018 245
automotive 2019 266
stijging 8,57%

Zie je de trend :-)
909 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 42 43 44 45 46 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 5,520
Verschil +0,060 (+1,10%)
Hoog 5,585
Laag 5,450
Volume 546.527
Volume gemiddeld 313.662
Volume gisteren 957.240

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront