Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2022

1.580 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 75 76 77 78 79 » | Laatste
De Conducteur
1
Valt me alles mee. Toch maar verkocht, want gezien het algehele sentiment en de hoeveelheid aandelen die worden uitgegeven komt de klap nog wel.
groene appel
1
quote:

De Conducteur schreef op 24 mei 2022 09:18:

Valt me alles mee. Toch maar verkocht, want gezien het algehele sentiment en de hoeveelheid aandelen die worden uitgegeven komt de klap nog wel.
heel slim...
Erg chebbi
1
Zouden veel aandelen in amerikaanse handen zijn? Die liggen nu nog op bed en zien vanmiddag..!
Pint
0
Zo kunnen ze de bonus betalen voor die geweldig opererende CFO Ben Smith! Geld van de Nederlandse staat dus ons geld!
Janteam
0
Er zullen best beleggers zijn die beter op de hoogte zijn van een claim-emissie.
Maar is de opgegeven TERP niet te hoog ?
3x € 1,17 + koers voor emissie : 4 = € 2,345
Dan is er toch uitgegaan van een koers , voor emissie , van € 5,87.
Of klopt dit niet ?

De claimrechten zullen ongetwijfeld ook verhandeld kunnen worden en zullen dus ook waarde hebben.

Afijn , er zal ongetwijfeld nog wel nadere informatie volgen wat betreft de inschrijvings procedure etc.
GoudenBamischijf
0
quote:

GakGak schreef op 21 mei 2022 16:05:

[...]

Emissierechten geven landen of bedrijven het recht om bepaalde broeikasgassen of andere schadelijke gassen uit te stoten.
De emissie door elke vlucht wordt niet ontkend, alleen gebagatelliseerd door te beweren dat je een paar bomen kunt
adopteren en alles is afgekocht en gecompenseerd.

De uitstoot van nieuwe aandelen laat nog wel even op zich wachten omdat de gemiddelde aandeelhouder net iets minder
naief is dan de gemiddelde passagier.
Erg geestig dat dit de laatste post op dit forum was voor de emissie.
GakGak
0
AFA P4.30 17JUN22

€ 0,49 +0,29 (+145,00%)

Ja, ik lach me rot, had er alleen veel te weinig.
En, de gemiddelde belegger doet hier nauwelijks aan mee, wel de huidige grote partijen nl. overheden en partners.

Alleen voor Kaag is er nog een addertje onder het gras: toestemming vd twede kamer en daar zitten ze erop te loeren om
haar dwars te zitten en meer aan het milieu te denken.
GakGak
0
commentaar richting Kaag is ook niet mis en ach ze praat haar ambtenaren na want verstand van claimemissies
bij Kaag kun je toch niet verwachten.

staatsaandelen op peil houden want dan blijft je invloed van kracht (behalve als het op stemming aankomt zoals de
enorme bonus van de CEO Smith).
ze bedoelt dus tijdig geinformeerd worden hoe de Franse staat beslist en dat kost ´ons´ geld.
Cacla
0
waarom bewegen die puts zo weinig??? Heeft de markt nog niet door dat je voor €1,17 aandelen kunt kopen die je voor €4,30 weer van de hand kan doen met slechts een hele kleine investering???
GakGak
0
@C

een claimemissie werkt niet 1 op 1 en dat had je hierboven al kunnen lezen.

verder wordt er veel geneuzeld over verwatering door meer aandelen dus minder dividend en winst.

grappig is dat want het speelt helemaal niet bij AF/KLM namelijk geen winst en zeker geen dividend voor nog
heel veel jaren te gaan, maar wel minder schuld per aandeel en dat is ook veel waard ;O)
Cacla
0
quote:

GakGak schreef op 24 mei 2022 10:45:

@C

een claimemissie werkt niet 1 op 1 en dat had je hierboven al kunnen lezen.

verder wordt er veel geneuzeld over verwatering door meer aandelen dus minder dividend en winst.

grappig is dat want het speelt helemaal niet bij AF/KLM namelijk geen winst en zeker geen dividend voor nog
heel veel jaren te gaan, maar wel minder schuld per aandeel en dat is ook veel waard ;O)
Waar lees ik dan hoe het wèl werkt? Krijgen die nieuwe aandelen een andere ISIN code dan?
GoudenBamischijf
0
quote:

GakGak schreef op 24 mei 2022 10:45:

@C

een claimemissie werkt niet 1 op 1 en dat had je hierboven al kunnen lezen.

verder wordt er veel geneuzeld over verwatering door meer aandelen dus minder dividend en winst.

grappig is dat want het speelt helemaal niet bij AF/KLM namelijk geen winst en zeker geen dividend voor nog
heel veel jaren te gaan, maar wel minder schuld per aandeel en dat is ook veel waard ;O)
Als de TERP 2,345 euro per aandeel bedraagt (zie persbericht) dan spreek je nog steeds over een verwachte waardedaling van 53,9% ten opzichte van de slotkoers van gisteren (4,35 EU). Lijkt me toch dat de short case duidelijk is?
GakGak
0
Het geheugen van de gemiddelde belegger is niet al te best:

Air France-KLM: emissie op €4,84 april 2021 !

en toen was die short case ook al overduidelijk maar eerst ging de aandelenkoers hierop omhoog tot boven de 5 euro toen
in april om daarna weg te zakken tot onder de 4 euro.

steunacties of niet, wat dit aandeel betreft is men hardleers.
GakGak
0
quote:

GoudenBamischijf schreef op 24 mei 2022 11:13:

[...]

Als de TERP 2,345 euro per aandeel bedraagt (zie persbericht) ...
als iemand niet uit Friesland komt (Een terp is een ter bewoning aangelegde verhoging in het landschap. Het woord terp is een Friese variant van "thorp", dat in vele varianten van het Oudgermaans voorkomt) dan kun je niet zomaar verwachten dat iedereen
meteen begrijpt dat je het over een ´ophoging´ van het aandelenpakket hebt met allerlei consequenties voor de
overlevingskansen.
GakGak
0
voor de bamischijven onder ons die het even moeten opzoeken:

www.dfbonline.nl/begrip/17242/terp

let op: exclusief het claimrecht namelijk 3 nieuwe en extra aandelen mogen kopen a 1.17
ebub
0
GakGak
0
quote:

GoudenBamischijf schreef op 24 mei 2022 10:07:

[...]

Erg geestig dat dit de laatste post op dit forum was voor de emissie.
voor de bamischijven die nog niet in de frituur liggen:

het is het voornemen van een claimemissie dus nog even onder voorbehoud.
natuurlijk is de markt gepolst en de meeste grote partijen die al in AF/KLM zitten doen mee en niet zonder reden.
als deze claimemissie mislukt dan is het leed vwb koersontwikkeling en het financiele voortbestaan van AF/KLM
helemaal niet te voorzien.

een partij die een flink percentage vd aandelen bezit kan niet even beslissen om tegen de huidige marktwaarde snel
nog even te verkopen want daar reageert de koers verkeerd op.
bovendien zitten die grote partijen aandelen min of meer vast bij de overheden en deelnemende partner airlines om
strategische argumenten.

echt blij zullen ze niet zijn want ook sinds de laatste emissie in april 2021 zoekt de koers constant lagere waardes op
tot rond 3 euro (7 maart nog intraday 3.01) maar oa. Kaag koopt strategisch bij wat haar nog vaak zal worden verweten
maar niet door CDA want Hoekstra heeft een paar pond boter op het hoofd.
1.580 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 75 76 77 78 79 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:35
Koers 9,484
Verschil +0,086 (+0,92%)
Hoog 9,656
Laag 9,394
Volume 1.948.038
Volume gemiddeld 1.783.194
Volume gisteren 1.988.971

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront