TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom mei

909 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 » | Laatste
Mayo
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 25 mei 2022 12:39:

Die CEO is gewoon een.....
Jullie mogen t zelf invullen
Topper?
boem!
0
Een CEO behoort iedere stakeholder tevreden te houden in continuiteit van de onderneming.

Ik ben als aandeelhouder pas tevreden indien ik daarvoor voldoende rendement terug krijg.

Een objectieve graadmeter is de AEX GR index.

Persoonlijk kom ik hierbij nog het nodige tekort.

INdex nu 2500 bij aankoop tegen 4 euro 14 jaar geleden gaf die index 680 aan.

Derhalve kan ik pas objectief tevreden zijn indien de koers 2500/680* 4 euro = 15 euro benadert.
tatje
2
quote:

Mayo schreef op 25 mei 2022 12:42:

[...]

Topper?


Ben het eens met het woord Topper :-)

Stel Apple komt met de apple car.

Dan moeten ze ADAS en HD gaan gebruiken.

Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO
Yes. Again, it's a commercially sensitive topic. We have a long-term relationship with Apple. The nature of that relationship is changing, as you rightly comment. But it's too early to say if, how, that relationship will end or what shape that relationship will take in longer term future. So its very difficult to comment on that. It's commercially sensitive. We all know what Apple is doing. We still have a very good relationship. We're sharing a lot of data and information. I think that relationship is intact. And I think there will be opportunities for extending that relationship, but it will be of a different nature than it used to be.

- het is een commercieel gevoelig onderwerp.
- de relatie met Apple ligt commercieel gevoelig.
- het is te vroeg om de vorm van de samenwerking te duiden
- moeilijk om er iets over te zeggen
- we weten allemaal waar Apple mee bezig is.
- we hebben een goede relatie en delen veel data en informatie.
- ik denk, dat de relatie in orde is.
- er zijn mogelijkheden om die relatie UIT TE BREIDEN, maar ANDERS van setting

Tja.

exstending - verlengen , uit breiden
Gvv2024
1
quote:

boem! schreef op 25 mei 2022 13:05:

Een CEO behoort iedere stakeholder tevreden te houden in continuiteit van de onderneming.

Ik ben als aandeelhouder pas tevreden indien ik daarvoor voldoende rendement terug krijg.

Een objectieve graadmeter is de AEX GR index.

Persoonlijk kom ik hierbij nog het nodige tekort.

INdex nu 2500 bij aankoop tegen 4 euro 14 jaar geleden gaf die index 680 aan.

Derhalve kan ik pas objectief tevreden zijn indien de koers 2500/680* 4 euro = 15 euro benadert.
15 euro zou iedereen gat in de lucht springen maar gaat niet gebeuren. met 9 euro max mogen we in onze handjes klappen, helaas.
Alles kwijt
0
Wat vinden jullie ervan om dit aandeel in bezit te hebben ? Of doet het te veel pijn om daar antwoord op te geven?
-------------------------------------
DiCoFlow
0
quote:

Alles kwijt schreef op 25 mei 2022 13:27:

Wat vinden jullie ervan om dit aandeel in bezit te hebben ? Of doet het te veel pijn om daar antwoord op te geven?
-------------------------------------
Wees jij maar blij dat je "Alles kwijt" bent.

;-))
marathon 11
1
quote:

Odessadream schreef op 25 mei 2022 13:12:

[...]

15 euro zou iedereen gat in de lucht springen maar gaat niet gebeuren. met 9 euro max mogen we in onze handjes klappen, helaas.
Wat een wijsheid en stelligheid weer. Niemand die de (verborgen ) agenda kent zelfs niet in jouw droomwereld!!!
Dutchy Ron
0
Diese konzernweite Neuorientierung zielt in erster Linie auf die Entwicklung von Volkswagens neuer Superarchitektur Scalable Systems Platform (SSP) ab, die 2026 zum ersten Mal bei Trinity – dem zentralen Zukunftsprojekt in Sachen E-Mobility und Vernetzung – zum Einsatz kommen und perspektivisch die E-Plattformen MEB und PPE zusammenführen soll.

Cariad soll als Softwarezulieferer fungieren
Vorbild für die neuen agilen Prozesse und Strukturen in der Entwicklung ist die 2020 ins Leben gerufene Softwaretochter Cariad. Das Unternehmen mit mehr als 4.500 Mitarbeitern dient als Technologiepartner für die Konzernmarken und soll im Kern die wichtigsten Software- und Hardware-Stacks für eine einheitliche skalierbare Softwareplattform, das VW.OS, sowie Funktionen aus den Bereichen autonomes Fahren und Infotainment entwickeln.

Im Konzernverbund ist Cariad damit so etwas wie ein Softwarezulieferer, der „Architekturen und Funktionen freigabefähig an die Marken liefert“, heißt es aus Wolfsburg.

www.automotiveit.eu/strategy/warum-so...

Goed artikel wat aangeeft wat de uitdagingen van de OEM’s zijn qua software en architectuur
pwijsneus
2
quote:

marathon 11 schreef op 25 mei 2022 14:29:

[...]
Wat een wijsheid en stelligheid weer. Niemand die de (verborgen ) agenda kent zelfs niet in jouw droomwereld!!!
De enige serieuze kandidaat voor een bieding zijn de founders zelf. De founders hebben 2 petten op, want ze zitten ook nog eens een keer aan het roer.

Ze zouden zichzelf een enorm plezier doen bij een delisting om alle appetite uit het aandeel te slopen, en de koers de vernieling in te rijden.

Vervolgens kunnen ze gunstig een delisting succesvol afronden, nog een paar minderheidsaandeelhouders uitroken om vervolgens de assets voor de werkelijke waarde te verkopen.

Maximaal rendement is dat.
Gvv2024
0
quote:

marathon 11 schreef op 25 mei 2022 14:29:

[...]
Wat een wijsheid en stelligheid weer. Niemand die de (verborgen ) agenda kent zelfs niet in jouw droomwereld!!!
15 euro is de droomwereld !!!!
Wereldbelegger
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 25 mei 2022 10:43:

Voor een liefhebber of voor de fanclub van TomTom komt over een paar minuten een leuke en toepasselijke domeinnaam vrij.

Domeinnaam: tomtomkids.nl
Status: in quarantaine
Registratiedatum: 2008-07-02
Datum uit quarantaine: 2022-05-25T08:44:22

Dit is de datum en het tijdstip waarop de quarantaineperiode van de domeinnaam eindigt. Daarna volgt een periode tussen 0 en 3600 seconden (1 uur) waarna de domeinnaam weer vrij komt om te registreren. Let op: De datum en het tijdstip worden weergegeven in UTC (Coordinated Universal Time). De Nederlandse zomertijd is 2 uur later dan UTC en wintertijd is 1 uur later.
Wat moet iemand uit Oostenrijk met de domeinnaam tomtomkids.nl
Zou hij/zij iets meer weten?

Domeinnaam: tomtomkids.nl
Status: actief
Registrar: eu-artemis.at Austria
Registratiedatum: 2022-05-25
dachthetniet
2
Elke vorm van het dromen over een bieding is luchtfietserij. Let op want ook hier wordt je zo een loer gedraaid. De teksten, excuses en overname verhalen worden weer langer en langer.
DiCoFlow
0
quote:

dachthetniet schreef op 25 mei 2022 16:09:

Elke vorm van het dromen over een bieding is luchtfietserij. Let op want ook hier wordt je zo een loer gedraaid. De teksten, excuses en overname verhalen worden weer langer en langer.
Er wordt elk moment op TomTom geboden op de beurs.
Helaas hebben ze de koers nog niet tot 6,50 laten zakken.
Of er nu een officieel bod komt , of het opbouwen van een belang via de beurs doet er niet toe.
De koers gaat gegarandeerd weer omhoog en daar kunnen we mooi weer wat extra centjes pakken met wat subsidie door de verkopers van gisteren en eergisteren (en van vanochtend ook)
Is altijd mooi meegenomen.
Wereldbelegger
1
De heer Goddijn wil ons laten geloven dat TT met Tesla samenwerkt - maar is dat wel zo goed voor het image van TT?

Niks mis met een Tesla, maar ja, die Tesla-rijders hè - gek word je ervan

We moeten het eens even over Tesla hebben. Dat had ik natuurlijk al veel eerder moeten doen. Misschien zelfs al in 2012, toen hij op de markt kwam, maar ik dacht steeds: dit loopt wel los.

Want in die tijd kostte een Tesla nog 130.000 euro en reed alleen de elite erin. Of correctie: toen reden alleen slimme, rijke patsers erin die hun statussymbool door de Nederlandse staat konden laten bekostigen omdat het een elektrische motor heeft.

Het laatste half jaar is de Tesla echter niet meer zo makkelijk te negeren. Sinds een paar jaar is er namelijk de ‘goedkope’ Tesla 3 – eentje van rond de 50.000 euro – die precies past in het inmiddels fors naar beneden geschroefde fiscale voordeel. Voor een paar tientjes per maand rij je er al in.

En dus heeft elke janlul er tegenwoordig een – de Tesla is een Opel Corsa geworden. Elke overbetaalde IT’er rijdt erin. Zelfs accountmanagers met foute shirts zie ik ermee bij het stoplicht optrekken alsof ze Max zelf zijn.

Ik zag afgelopen week zelfs een Tesla met een trekhaak, godbetert. Het is inmiddels zo erg dat zelfs leuke mensen erin rijden.

En hij kan harder dan een Porsche, die haal je er geruisloos mee in. Dat is me de 700 miljoen euro gemeenschapsgeld die de fiscale regeling tot nu toe gekost heeft meer dan waard! Geen kwaad woord over de Tesla.

Maar ja die Tesla-rijders, hè – gek word je ervan. Het zijn natuurlijk toch een beetje mensen die van mijn belastingcenten doen of ze heel milieubewust zijn. Echte Hollanders die, zodra de Belastingdienst ze een gaatje geeft, er pontificaal inparkeren.

Maar het ergste is nog wel dat ze er vervolgens niet stilletjes in rijden, zoals hun auto doet, maar dat je de hele dag hun slaapverwekkende verhalen over hun dierbare Tesla moet aanhoren. Toen er nog maar een paar Tesla-rijders waren, ging dat nog wel, maar nu iedereen er een heeft, is het geleuter bijkans ondraaglijk geworden.

bron:
www.nrc.nl/nieuws/2022/05/24/de-tesla...
Wereldbelegger
1
2
En als het nou een geweldige auto wás, dan zou het nog tot daaraan toe zijn. Maar nee hè, er is altijd wat met dat ding.

Dat hij ineens REMT, als de computer op 30 kilometer afstand een eekhoorntje detecteert – en dan hangt iedereen in de airbags. Dat de deuren niet sluiten, rampzalige lak. Dat alles binnen voelt als van plastic, sterker nog, dat alles plastic ís. Dat, als je boven de 1,75 meter bent, je er amper rechtop in kunt zitten. Dat je altijd bij de verkeerde Tesla met je telefoon staat te prutsen omdat iedereen in de straat dezelfde heeft, vertelde een Tesla-rijder me.

Maar serieus: een auto die je met een app moet openmaken! Zonder stoere sleutelbos die je achteloos op tafel neerlegt in het café.

En hij heeft niet eens een dashboard! Wie wil er nou een auto zonder dashboard!? In plaats daarvan zit er een computerschermpje. Naast het stuur. Als je een raampje open wilt doen, moet je eerst 36 menuutjes doorscrollen. Alsof je auto een flexplek is.

Het ís dan ook geen auto hè, zeggen de echte autoliefhebbers in mijn vriendenkring. „Een Tesla is een computer”, hoor ik dan steeds. Als je er weer eens mee langs de kant van de weg staat – „wat nogal vaak is” – staat zelfs de Wegenwacht (!) machteloos. „Ze kunnen alleen vragen of je hem al hebt uitgezet en dan weer aan”, zei een Tesla-hater laatst. „Wat net als bij je computer ook nooit helpt.” En ook dát gezeur moet ik allemaal aanhoren. Je zou er bijna niet alleen een hekel aan Tesla-rijders van krijgen, maar ook aan de Tesla zelf.

Er zit dan ook niks anders op dan keihard in te grijpen. Anders gaat de Tesla aan z’n eigen succes ten onder. Zeker als er in 2023 ook nog eens een ‘budget-Tesla’ van 25.000 euro op de markt komt, zoals nu het plan is.

Ik stel dus voor om óf Tesla’s weer schandalig duur te maken, óf om de fiscale regeling ervoor te schrappen. Kennen jullie Buckler nog?

Als we niets doen, gaat de Tesla daar geruisloos achteraan.
[verwijderd]
1
quote:

Wereldbelegger schreef op 25 mei 2022 17:43:

Maar serieus: een auto die je met een app moet openmaken! Zonder stoere sleutelbos die je achteloos op tafel neerlegt in het café.
Dat had ik je gisteren nog zo ontraden!
viermeiden
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 25 mei 2022 15:41:

[...]

Wat moet iemand uit Oostenrijk met de domeinnaam tomtomkids.nl
Zou hij/zij iets meer weten?

Domeinnaam: tomtomkids.nl
Status: actief
Registrar: eu-artemis.at Austria
Registratiedatum: 2022-05-25
www.youtube.com/channel/UCTi3UpIm25pR...
909 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 15:57
Koers 6,115
Verschil -0,070 (-1,13%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 337.552
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront