Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2022

1.580 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 75 76 77 78 79 » | Laatste
ramjamclub
3
Gisteren heb ik 85% van mijn claimrechten verkocht @ €1.65, ben blij want nu zijn ze maar €1,49 waard
Niro91
3
quote:

Rentenier schreef op 27 mei 2022 11:45:

Goede middag beste mensen van het forum,
Ik zit er aan de denken om er 1000 te kopen.
Ik kan het geld missen en dan verkopen voor de langere termijn.
Nu is mijn vraag.. zijn ze koopwaardig of kunnen ze nog veel lager?
Ik zou er niet aan beginnen. Na deze emissie hebben ze nog 5 miljard euro schuld. Het is niet uit te sluiten dat er een nieuwe emissie van 10 miljard aandelen tegen een koers van € 0,50 komt om de rest van de schulden af te lossen.
Gelano
0
24e al een verwatering van 20%.
Nu worden er simpelweg spelletjes gespeeld door grotere partijen.
Over een maand is dat heel anders. Kleinere beleggers worden uitgerookt. Slimme zet.
Aan u de keuze hoe hiermee om te gaan. Kijk je elke dag meermaals kan je balen van je virtuele verlies en uit paniek verkopen.

Gisteren al te zien hoe KLM herstelde.
En vandaag wederom herstel. Laatste wat ik ook wil zeggen is dat het volume niet eens zo hoog is.
BL93
0
Het zal me niet verbazen als ze over enige tijd een reverse split doen 1:10.. om de uitstaande aandelen te beperken. Hoe denken jullie?

Als het aandeel dan 1.90 noteert, is het opeens 19€.. met 1 / 10e deel van de huidige uitstaande aandelen van 3 miljard? (Mits ik het goed heb)
Donald Gekko
1
ik snap de irrationele haat hier niet ten opzichte van dit aandel moet ik zeggen...ikzelf heb de helft verkocht van mijn positie op airfrance aan 4.03, had gekocht op 4.08 , bewust maar de helft, ik wist wat dit inhield wat koersverloop, maar volgens mij is de korting to good om het niet te proberen. ik herrinner me destijds dezelfde hysterische reacties over fagron toen fagron een gelijkaardig korting had ingevoerd heb toen mijn kooprecht verkocht en de positie geliquideerd, grootste vergissing ooit. Dont get emotional about stock is de grootste tip die ik kan geven aan sommigen hier
eugenenl
0
quote:

BL93 schreef op 27 mei 2022 12:49:

Het zal me niet verbazen als ze over enige tijd een reverse split doen 1:10.. om de uitstaande aandelen te beperken. Hoe denken jullie?

Als het aandeel dan 1.90 noteert, is het opeens 19€.. met 1 / 10e deel van de huidige uitstaande aandelen van 3 miljard? (Mits ik het goed heb)
Dan kunnen ze wel weer gemakkelijker opnieuw een claimemissie toepassen. Moeten ze wel snel zijn voordat het aandeel weer te veel gedaald is.
Westvleteren
0
quote:

Donald Gekko schreef op 27 mei 2022 12:50:

ik snap de irrationele haat hier niet ten opzichte van dit aandel moet ik zeggen...ikzelf heb de helft verkocht van mijn positie op airfrance aan 4.03, had gekocht op 4.08 , bewust maar de helft, ik wist wat dit inhield wat koersverloop, maar volgens mij is de korting to good om het niet te proberen. ik herrinner me destijds dezelfde hysterische reacties over fagron toen fagron een gelijkaardig korting had ingevoerd heb toen mijn kooprecht verkocht en de positie geliquideerd, grootste vergissing ooit. Dont get emotional about stock is de grootste tip die ik kan geven aan sommigen hier
Huidige claimemissie AF-KLM is niet te vergelijken met die van Fagron destijds. CEO had er een potje van gemaakt, maar de basis was goed. Dat is hier niet zo. Ik laat me graag door u overtuigen waarom de korting nu too good to be true is. Korte en -middellange termijnsvooruitzichten zijn mijns inziens ronduit slecht (wellicht de langetermijns niet, als ze er dan nog zijn...).
Cacla
0
quote:

Donald Gekko schreef op 27 mei 2022 12:50:

ik snap de irrationele haat hier niet ten opzichte van dit aandel moet ik zeggen...ikzelf heb de helft verkocht van mijn positie op airfrance aan 4.03, had gekocht op 4.08 , bewust maar de helft, ik wist wat dit inhield wat koersverloop, maar volgens mij is de korting to good om het niet te proberen. ik herrinner me destijds dezelfde hysterische reacties over fagron toen fagron een gelijkaardig korting had ingevoerd heb toen mijn kooprecht verkocht en de positie geliquideerd, grootste vergissing ooit. Dont get emotional about stock is de grootste tip die ik kan geven aan sommigen hier
Nou dat komt omdat er nóg meer van ons belastinggeld in deze bodemloze put wordt gegooid. Mensen met een beetje financieel inzicht kunnen zien dat de huidige emissie niet genoeg is om de problemen op te lossen. De bestuurders van AFKLM doen dat onze politici wel geloven...
Donald Gekko
1
U bedoelt "financieel inzicht" zoals die mannen ?

het feit dat één van de grootste spelers in vracht vervoer net een participatie heeft genomen van 9percent lijkt niet te rijmen met het narratief van een bedrijf die op de lange termijn een centjes aandeel zal worden of genationaliseerd zal worden. Uw oprispingen over belatingsgeld lijken me meer van politiek principiele aard dan het resultaat van "financieel inzicht" u bent wellicht één van die malloten die ook tegen de bailout was... wie weet waar we waren hadden we geluisterd naar mensen als u.

Daarbij ook de interesse om ITA over te nemen, lijken me allemaal niet handelingen van een bedrijf die op de rand van de afgrond is, u hebt wellicht wat teveel moeten aanschuiven op schiphol onlangs voor uw vlucht naar aruba met uw kasbons en bent gewoon wat chagerijnig, ik heb ondertussen alvast mijn koopr recht uitgevoerd
effegenoeg
0
quote:

Donald Gekko schreef op 27 mei 2022 14:12:

U bedoelt "financieel inzicht" zoals die mannen ?

het feit dat één van de grootste spelers in vracht vervoer net een participatie heeft genomen van 9percent lijkt niet te rijmen met het narratief van een bedrijf die op de lange termijn een centjes aandeel zal worden of genationaliseerd zal worden. Uw oprispingen over belatingsgeld lijken me meer van politiek principiele aard dan het resultaat van "financieel inzicht" u bent wellicht één van die malloten die ook tegen de bailout was... wie weet waar we waren hadden we geluisterd naar mensen als u.

Daarbij ook de interesse om ITA over te nemen, lijken me allemaal niet handelingen van een bedrijf die op de rand van de afgrond is, u hebt wellicht wat teveel moeten aanschuiven op schiphol onlangs voor uw vlucht naar aruba met uw kasbons en bent gewoon wat chagerijnig, ik heb ondertussen alvast mijn koopr recht uitgevoerd

Veel schulden maken natuurlijk dat je te vies bent om aan te pakken.
Dat maakt de krediet faciliteit oneindig. Kaag zal gewoon weer moeten bijstorten.
Donald Gekko
1
quote:

Westvleteren schreef op 27 mei 2022 13:18:

[...]

Huidige claimemissie AF-KLM is niet te vergelijken met die van Fagron destijds. CEO had er een potje van gemaakt, maar de basis was goed. Dat is hier niet zo. Ik laat me graag door u overtuigen waarom de korting nu too good to be true is. Korte en -middellange termijnsvooruitzichten zijn mijns inziens ronduit slecht (wellicht de langetermijns niet, als ze er dan nog zijn...).
lijkt me allemaal gemakkelijk om achteraf te beweren nu de resultaten voor fagron onbetwistbaar zijn toch voor degenen die destijds wel ingetekend hebben, maar ik kan u verzekeren dat de sfeer rond dat bedrijf mogelijks nog erger was... dan voor aifrance hier, vooral het leedvermaak rond coucke was triestig... enfin wie winst maakt heeft altijd gelijk wie verlies altijd ongelijk... afwachten dus maar zoals ik hierboven al opmerkte, een topbedrijf zal geen 9 percent participeren net voor een beurskapitalisatie als ze er zelf niet in gelooft, ook de geruchten rond ITA doen me niet denken aan een failliet...

Tycoon
1
quote:

ramjamclub schreef op 26 mei 2022 23:37:

Sorry dat ik het zeg, Er is vrijwel niemand op dit forum die op een eenvoudige en begrijpelijke manier (met voorbeelden) kan uitleggen hoe een claimemissie werkt.
Ik ben een newbie en kreeg alleen opmerkingen zoals, ben je piloot, verkoop alles. Wel goed bedoeld maar Ik had meer verwacht van al die knappe koppen hier.
Ik zal het uitleggen zoals ik het begrijp, corrigeer mij als ik het mis heb.
Voorbeeld: Ik heb 5000 aandelen in mijn bezit en ik krijg van KLM het recht om van elk aandeel (dat ik op 23 mei in mijn bezit had) tot uiterlijk 7 juli (bij de ING BANK) 3 nieuwe aandelen te kopen tegen €1.17. Per broker kan de uiterste datum verschillen
De slotkoers op 23 mei was €4.347 5000 aandelen x 4.347 = €21735
3 x €1.17 prijs van het nieuwe aandeel = €3.51 x 5000 = €17550 dit zou je opnieuw moeten inleggen bij KLM
Dan heb je 20000 aandelen in je bezit
€21735 + €17550 = €39285 : 20000 = €1.964 per (verwaterd) aandeel
De nieuwe aandelen krijg je op 12 juni en het verschil met de dagkoers en €1.17 is dan je winst/compensatie
Als de aandelen boven €1.964 in de komende tijd komen dan maak je winst (op de waarde van je oude 5000 aandelen die je op 23 mei in je bezit had.)
Als je de nieuwe aandelen niet wilt kopen ( omdat je geen geld of vertrouwen heb) dan zou je de rechten kunnen verkopen, de koers van de rechten was €1.659 per recht vanavond 26/5
KLM slotkoers was €1,769 donderdag 26/5
hopelijk heb ik het goed uitgelegd en andere mensen -die ook claimemissies hebben- hiermee kunnen helpen.
Uw voorbeeld is niet volledig. Er ontbreekt nog de gedeeltelijke verkoop of de budget neutrale intekening. Voor piet particulier zal een budget neutrale intekening zoals China Eastern Airlines en Delta Airlines gaan doen niet lukken. Die kan geen vaste prijs/recht afspreken met CMA CGM en dus een kleine bijdrage moeten betalen. De geïnformeerde belegger en de institutionele belegger weten ondertussen dat CMA CGM de rechten aan 1.6415€ (=2.345€ * 0.7) heeft overgekocht, zoals in de prospectus staat. " Engagements de Souscription
China Eastern Airlines s’est engagée à participer à l'Augmentation de Capital dans le cadre d'une opération blanche, en cédant 41 884 318 droits préférentiels de
souscription à CMA CGM à la valeur théorique du droit préférentiel de souscription, auquel sera appliquée une décote de 30%
et en souscrivant à 58 763 343 actions
nouvelles sur exercice de 19 587 781 droits préférentiels de souscription à titre irréductible par utilisation du produit net de cette cession (sous réserve d’arrondis)
pour un montant représentant 68 753 111,31 euros.
Delta Air Lines s’est engagée à participer à l'Augmentation de Capital dans le cadre d'une opération blanche, en cédant 25 569 486 droits préférentiels de souscription
à CMA CGM à la valeur théorique du droit préférentiel de souscription, auquel sera appliquée une décote de 30%
et en souscrivant à 35 873 772 actions nouvelles
sur exercice de 11 957 924 droits préférentiels de souscription à titre irréductible par utilisation du produit net de cette cession (sous réserve d’arrondis) pour un
montant représentant 41 972 313,24 euros."

Prospectus www.airfranceklm.com/fr/actualites/au...

Je kan intekenen tot 9 juni 2022 maar bij de meeste brokers is dat t.e.m. 8 juni 2022. Ik moet aan mijn broker de uitoefening melden op 8/6/2022 12:00 CET.

Indien je niet wilt intekenen of gedeeltelijk intekent kan je uw overtollige rechten verkopen tot en met 7/06/2022 17:30 CET op Euronext Paris met ticker AFDS. Bij mijn broker is dat tot 7/6/2022 16:30 CET.

Uw 5000 rechten AFDS volledig uitoefenen: Uw belang in de onderneming voor de intekening blijft gelijk aan uw belang in de onderneming na de operatie. Er is geen verwatering. U had 5000 aandelen er voor die 20000 aandelen na de operatie vertegenwoordigen. Belang 100% = 20k/20k

Uw 5000 rechten AFDS volledig verkopen: Uw belang in de onderneming voor de intekening daalt met 75% tot 25% na de operatie. Er is 75% verwatering. U had 5000 aandelen er voor en u heeft 5000 aandelen er na. Belang 25% = 5k/20k

Budget neutraal of met een kleine bijdrage intekenen op de kapitaalverhoging: U dient te bepalen hoeveel aandelen AF u na de operatie in totaal wilt hebben. M.a.w. hoeveel verwatering u kan verdragen. Stel u wilt 50% van uw oorspronkelijk belang behouden dus uw 5k aandelen verdubbelen tot 10k (10/20k=50%). Dus 5000 nieuwe aandelen aankopen.
* Hoeveel rechten AFDS uitoefenen voor 5000 nieuwe aandelen? 5000/3=1666.67 = 1667 rechten
* Aantal nieuwe aandelen: 1667*3 = 5001
* Totaal aantal aandelen na de operatie: 10001 -> Belang: 50.005% na de operatie of 49.995% verwatering t.o.v. uw oorspronkelijke belang in de onderneming
* Kostprijs uitoefening 1667 rechten: 1667 * 3.51€ = 5851.17€
- Opbrengst verkoop 3333 rechten: (5000-1667)*1.50€ = 4999.5€
= Bij te betalen: 851.67€

Verkoopprijs voor budget neutraal en zonder transactiekosten: 5851.17€/3333 = 1.7555265 = 1.7556€. Maar die prijs ga je niet krijgen van de geïnformeerde of institutionele belegger!
Die wil ook maximaal 1.6415€/recht betalen zoals CMA CGM deed! Piet particulier zal dat wel betalen die doet toch geen moeite om iets te lezen, doet aan daghandel en denkt dat de beurs alleen maar up up up gaat ;)
Tycoon
1
quote:

havik of duif schreef op 26 mei 2022 13:32:

Een van de grootste container rederij CMA / CGM neemt een fors belang in Air France/Klm en dat doen ze niet als ze er geen toekomst inzien. Bericht van 5 mei KLM maakt weer winst. En nu komt er een forse schuldenreductie.
Geduld en je kunt over een jaar een prima rendement halen bij de huidige instapkoers.
Inderdaad. CMA CGM tekent in aan 1.7171666€ of 1.7172€/aandeel (= 1.17e + [(2.345*0.7)/3] )
Tycoon
1
quote:

BobD schreef op 26 mei 2022 13:47:

He allemaal,

Een newbie op het forum hier met een (wellicht) stomme vraag wat betreft de AF claimemissie.

Dat is sowieso nieuw terrein voor mij maar ik zie een TERP van € 2.345 welke gebaseerd is op een slotkoers van € 4.30 op 23 mei. Nu heb ik ook AF aandelen (AF:xpar ISIN FR0000031122), plus de bijbehorende claim rights, maar de slotkoers daarvan op 23 mei was € 2.1924.

Ik gok dus dat de deze TERP op AF aandelen van een andere beurs zijn gebaseerd (Parijs?), maar ik dacht dat die ook gewoon bij Euronext zat?

Kortom, verwarring alom. Mocht ik mijn claim rights gebruiken voor nieuwe aandelen, op welke beurs staan deze nieuwe aandelen dan? En hoe staat dit in verhouding met de AF aandelen die ik al bezit?
Hier kan je de historische koers van AF zien. finance.yahoo.com/quote/AF.PA/history...

Op 25/05/2022 ging AF ex recht en werd 2.1546€ rechten afgetrokken. Euronext Paris heeft dit op alle historische koersen gedaan. Dat was het eenvoudigste voor de aanpassing van de optiecontracten. Zo is de onderliggende waarde nu die verminderde koers en de contractgrootte 198 aandelen.

Recht AFDS: finance.yahoo.com/quote/AFDS.NX/histo...
optietrader
0
quote:

ramjamclub schreef op 26 mei 2022 23:37:

Sorry dat ik het zeg, Er is vrijwel niemand op dit forum die op een eenvoudige en begrijpelijke manier (met voorbeelden) kan uitleggen hoe een claimemissie werkt.
Ik ben een newbie en kreeg alleen opmerkingen zoals, ben je piloot, verkoop alles. Wel goed bedoeld maar Ik had meer verwacht van al die knappe koppen hier.
Ik zal het uitleggen zoals ik het begrijp, corrigeer mij als ik het mis heb.
Voorbeeld: Ik heb 5000 aandelen in mijn bezit en ik krijg van KLM het recht om van elk aandeel (dat ik op 23 mei in mijn bezit had) tot uiterlijk 7 juli (bij de ING BANK) 3 nieuwe aandelen te kopen tegen €1.17. Per broker kan de uiterste datum verschillen
De slotkoers op 23 mei was €4.347 5000 aandelen x 4.347 = €21735
3 x €1.17 prijs van het nieuwe aandeel = €3.51 x 5000 = €17550 dit zou je opnieuw moeten inleggen bij KLM
Dan heb je 20000 aandelen in je bezit
€21735 + €17550 = €39285 : 20000 = €1.964 per (verwaterd) aandeel
De nieuwe aandelen krijg je op 12 juni en het verschil met de dagkoers en €1.17 is dan je winst/compensatie
Als de aandelen boven €1.964 in de komende tijd komen dan maak je winst (op de waarde van je oude 5000 aandelen die je op 23 mei in je bezit had.)
Als je de nieuwe aandelen niet wilt kopen ( omdat je geen geld of vertrouwen heb) dan zou je de rechten kunnen verkopen, de koers van de rechten was €1.659 per recht vanavond 26/5
KLM slotkoers was €1,769 donderdag 26/5
hopelijk heb ik het goed uitgelegd en andere mensen -die ook claimemissies hebben- hiermee kunnen helpen.
Afgezien van de verschillende data die door de brokers worden genoemd wil ik proberen eenvoudig een voorbeeld te geven, wanneer je van de emissie gebruik wil maken.

Hierbij ga ik uit van 100 aandelen, je kunt dan vervolgens met je eigen aantallen en de historische aankoopkoers zelf je gak berekenen.

Stel je hebt dus 100 aandelen tegen een koers van 4,50 is 450 euro
Je ontvangt dan 100 airfrklm claims. Met die 100 claims kun je vervolgens inschrijven op maximaal 300 nieuwe aandelen airfrklm. Voor deze 300 nieuwe aandelen betaal je 1,17 per nieuw aandeel. Je betaalt in dit voorbeeld dus 1,17 * 300 aandelen = 351 euro.
Na de emissie bezit je dan 400 aandelen tegen een gak van (450+351=) 2 euro

Doe je niet mee dan verkoop je de claims, die doen op dit moment 1,47 bij een koers van airfrklm van 1,72
Tycoon
0
quote:

GakGak schreef op 27 mei 2022 11:24:

[...]

Waar zit dan nog de logica?
Een forse emissie zit er al heel lang aan te komen en het is niet de eerste en mogelijk ook niet de laatste, wat maakt het
AF of KLM uit hoeveel aandelen er uitstaan en het is een kwestie van overleven.
Dus waarom zouden aandeelhouders deze claimemissie afwachten en daarna pas aandelen gaan lozen, of waarom zitten
ze uberhaupt nog met deze aandelen opgescheept?

Allemaal niet erg logisch, tenzij het om strategische redenen is zoals bij overheden en andere airlines.
Voor Kaag was het ook niet allemaal helder toen ze de vraag kreeg of de Ned staat niet met die nieuwe kapitaal storting
de afbetaling aan de Franse staat aan het financieren was.
Nee, zegt ze, we krijgen er toch aandelen voor terug.
En waar gaat het geld dan naar toe van die nieuwe aandelen, aflossing toch?

Had ze even geen antwoord op, alleen dat het strategisch belangrijk was.
En om een toekomstig dividend te krijgen als de toko eens winst maakt. De voorwaarden zijn duidelijk geen dividend zolang de covid-19 lening niet is terugbetaald.
"Politique en matière de dividendes : Au cours des trois derniers exercices, la Société n’a pas distribué de dividendes. Les stipulations du prêt garanti par l’État
français et du prêt octroyé par l’État français mis en place en mai 2020 prévoient notamment l’interdiction pour la Société de distribuer des dividendes. En outre, les
engagements pris par l’État français à l’égard des sociétés Air France-KLM et Air France dans le cadre de l’approbation préalable des mesures de recapitalisation du
Groupe prévoient notamment l’interdiction de verser des dividendes jusqu’au remboursement des « aides de recapitalisation Covid-19 ».
"

De Franse staat brengt 645M€ van de covid-19 lening in de kapitaalverhoging in. De rest wordt terugbetaald met de opbrengst van de kapitaalverhoging. Met de overschot worden de overige schulden verminderd.
"1) L’Etat français, premier actionnaire d’Air France-KLM (28,6%), a informé la Société de son
intention de participer à l’Augmentation de Capital de telle manière que son niveau de
détention du capital post-opération reste inchangé.Cette souscription si elle se réalise, sera
effectuée par compensation avec la créance détenue par l’Etat français au titre des TSS État
émis en avril 2021 pour un montant d’environ 645 millions d’euros.

2) Le produit net de l’émission sera affecté au remboursement des titres super subordonnés
émis en avril 2021 et détenus par l'Etat français et au renforcement des fonds propres de la
Société. Comme annoncé à l’occasion de la publication des résultats annuels le 17 février
2022, la Société souhaite se libérer des conditions posées par le cadre temporaire de la
Commission européenne et affectera environ 1,7 milliard d’euros au remboursement des
« aides de recapitalisation Covid-19 » sous la forme de titres super subordonnés émis par la
Société en avril 2021 (le "TSS Etat")
. Le solde viendra réduire l’endettement net de la Société.
Donald Gekko
0
quote:

geld verdubbelaar schreef op 27 mei 2022 15:19:

Technisch gezien is deze tent failliet
waw wat een argumenten...
1.580 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 75 76 77 78 79 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:02
Koers 9,676
Verschil -0,288 (-2,89%)
Hoog 10,015
Laag 9,676
Volume 841.358
Volume gemiddeld 1.814.737
Volume gisteren 1.139.888

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront