TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom mei

909 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 » | Laatste
Kaviaar
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 27 mei 2022 16:47:

Omdat ik vanmorgen heb mogen leren dat een hedgefonds die op 0,49 % shortpercentage is gekomen, dat het dan ook mogelijk is om verder te kunnen afbouwen, zonder dat dit dan nog geregistreerd wordt. Dus, als ze daarna dan weer op 0,50 % komen, het niet hoeft te betekenen, dat er 0,01 % weer meer is geshort.

Deze redenatie kunnen we dus ook voor Teslin gebruiken.
Teslin heeft op 28 januari 2022 een 3,2% belang gemeld en hoeft pas bij 5% weer te melden.
Teslin heeft dus tussen 3,2% en 5% vrij spel. Het verschil bedraagt 2.369.363 aandelen.
Teslin heeft het geld om met groot volume iedere ochtend aandelen op te kopen om ze vervolgens weer te verkopen op hogere koersen of bij lagere koersen als dat het spel moet zijn. Zonder dat dit geregistreerd wordt.

Interessante materie die koersmanipulatie.
En ook nog in B1 taal niveau. Proficiat wereldbelegger ??.
Wereldbelegger
0
TomTom
Totale netto shortpositie op 28 mei 2022: 1,68%

Shortsellpositie Citadel Advisors van 0,50% naar 0,46%
Waardoor er geen meldingsplicht meer is voor Citadeladivsors
Vandaar de grote teruggang in de notering van de totale netto shortpositie op 28 mei t.o.v. de vorige datum.

Eerste Meldingsdatum - Boven de 0,50%
Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
13-mei-22 Qube Research & Technologies 0,51%
26-aug-21 J.P. Morgan Asset Management 1,17%
Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 1,68%

Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
1,68% van 132.366.672 is: 2.223.760 aandelen
Wereldbelegger
0
Volgens onze Amerikaanse vrienden is Assenagon Asset Management S.A. met 113.070 aandelen uit de top 25 van grootaandeelhouders verdwenen.

toegevoegd aan de top 25:
Teachers Insurance and Annuity Association of America - College Retirement Equities Fund met 84.241 aandelen met meldingsdatum 31-1-2022
Wereldbelegger
0
Goed nieuws - positief signaal

Volkswagen verwacht nog dit jaar productieherstel
De verstoringen bij toeleveranciers in Oekraïne zouden zo goed als verholpen zijn.

Fabrikant Volkswagen verwacht dat dit jaar nog de productie op pre-crisisniveau kan komen. Dat tekende Reuters op uit de mond van ceo Herbert Diess, die sprak tijdens het World Economic Forum, dat deze week gehouden wordt. Volkswagen wordt dit jaar hard geraakt door de toeleveringsproblemen. Tot en met april zag de fabrikant in Europa zijn registraties met 18 procent dalen.

Volgens Diess is er duidelijke verbetering als het gaat om de levering van chips. Ook de verstoringen bij toeleveranciers in Oekraïne zouden zo goed als verholpen zijn. "De situatie is onder controle en als er niets ernstigs meer gebeurt, dan valt het totale productieverlies mee", aldus Diess.

bron:
automotive-online.nl/management/laats...
tatje
0
De grote vraag.

Hoe groot wordt het herstel en wanneer en is TT dan nog een leider met korte ei:-)

Gebeurt alles met een reden !!!

Bij consensus Q1 2022 liet men alleen de ebit zien.
Bij consensus Q4 2021 liet men de ebit, maar ook de ebitda zien.
Bij consensus Q4 2020 liet men alle operational exxpenses zien incl D en A , de ebit, de ebitda . de tax en de capex.

Waarom wordt dit steeds compacter, kleiner.

Tot morgen, maar weer.

5 forumleden staan voor de maximale erkenning op dit forum.

Zou zeggen, kom er maar in.

Is 3, 1 :-)
tatje
3
Vanmorgen op de duitse RTL een reclameblok.

Zag nog net een stukje van de reclame van Tom Tom.

Gelijk de volgende reclame was van ....................................................................

Juist van VW.

Tja :-)
Vive tu vida positivamente
0
quote:

tatje schreef op 29 mei 2022 17:55:

Vanmorgen op de duitse RTL een reclameblok.

Zag nog net een stukje van de reclame van Tom Tom.

Gelijk de volgende reclame was van ....................................................................

Juist van VW.

Tja :-)
Gingen we maar eens langdurig sky-high met deze zwaar ondergewaardeerde en met modder besmeurde ruwe diamant!!
Het woord is aan TomTom, wat wil en mag je vertellen cq positief communiceren? Wij de kleine aandeelhouders hebben lang genoeg gewacht en in Tomtom geloofd en geïnvesteerd!!

Show us the money!!!;-))
sniklaas
3
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 29 mei 2022 22:33:

[...]
Show us the money!!!;-))
TOMTOM heeft haar enige troef gezet op kaartentechnologie en is voor financieel succes voornamelijk afhankelijk van hands-free rijden.

OEM’s en overheden hebben momenteel andere zaken aan hun hoofd waardoor implementaties naar achteren zijn geschoven, uiteindelijk wordt het bij TOMTOM een herhaling van de @TA zetten, namelijk een forse afwaardering op de immateriële activa…

Ik begrijp in de verste verte niet waar jullie supporters de toekomstige goudgerande operationele financiële prestaties op baseren, lag er niet, ligt er niet en komt ook niet, verkoop van de assets, huidige waarde €13 p/a en beperkt houdbaar is het enige waar wij aandeelhouders kunnen verdienen, behoudens natuurlijk de handel met dit kneuzen aandeel van de Nederlandse beurs…

Van Harold hoeven we niets te verwachten, voor hem is TOMTOM slechts een hobby vergelijkbaar met een autocoureur, rijdt wekelijks stukken aan zijn raceauto maar valt zelden in de prijzen maar hoeft er niet om te malen krijgt netjes betaald om schades te veroorzaken, voor Harold is TOMTOM luilekkerland…
boem!
0
Er klopt weinig tot niets aan de post van @sniklaas.

Alhoewel hands-tree rijden (level 5) verder naar de toekomst is verschoven is de voor TT veel belangrijker level 2-4 markt juist meer actueel.

En forse afwaardering van de immateriele activa is volstrekt niet aan de orde.
De huidige waardering van de assets ad 260K heeft momenteel een onderwaardering van minimaal 1,5 miljard.

De goudgerande operationele prestaties worden gesteund door de groei in de operationele omzet van Automotive met minimaal 15% yoy.
sniklaas
3
quote:

boem! schreef op 30 mei 2022 05:58:

vooral blijven vasthouden aan je droom die inmiddels al 8 jaar duurt, met name jij Martin gaat de 10 jaar en langer zeker volmaken…
boem!
0
Operationele omzet Automotive
2016 191 mio
2017 245 mio
2018 318 mio
2019 381 mio
en toen kwam Corona en de supply-chain problemen waardoor de omzet terugzakte naar
2020 282 mio
2021 266 mio
1q 2022 68 mio
TT gaf aan omzet te verwachten voor 2022 en daarop volgende jaren met een signaificante groei (12-20%) welke is bijgsteld naar 10% venwege de aanhoudende problemen in de Supply chain.

OP het moment dat de problemen zijjn opgelost vindt er inhaalvraag plaats vandaar mijn CAGR van minimaal 15%.

2022 305 mio
2023 350mio
2024 400mio
2025 465 mio.

Met een marge van 90 % levert deze +200 mio aan omzet in 2025 180 mio aan extra marge op.
Wereldbelegger
0
AUTOTECH: DETROIT | JUNE 8 - 9 | NOVI, MICHIGAN
Tech that moves the world

AutoTech: Detroit is back
– and TomTom’s automotive experts are excited to reconnect with the industry.

Formerly TU-Automotive Detroit, this two-day event is set to showcase the latest tech and provide plenty of networking opportunities.

Meet the location technology experts
Join us in the Coral Meeting Room – a relaxed atmosphere where you can enjoy refreshments and learn about the latest in TomTom navigation tech and how it's shaping the next generation of vehicles.

Interested in a chat with one of our experts? Complimentary passes to our meeting room are available now.
Request a meeting

When and where
Date and Time
Wednesday, June 8
10am-5pm
Thursday, June 9
10am-4pm
sniklaas
2
quote:

boem! schreef op 30 mei 2022 08:05:

TOMTOM zit klem en moet om haar ‘voorsprong’ te behouden fors blijven investeren in de kaartentechnologie…

De A@E omzet bedragen op jouw lijstjes Martin zijn YOY niet toereikend om de investeringen in de kaartentechnologie van te bekostigen…

Het rendement op het geïnvesteerde kapitaal is vanaf de overname van @TA YOY negatief en zal ook in 2022 negatief zijn en naar verwacht ook voor 2023…

2020, €318 mio naar onderzoek en ontwikkeling, 2021 van hetzelfde laken een pak en 2022 en 2023 nog meer enkel al vanwege de inflatie terwijl de A@E omzetten fors lager zijn.

TOMTOM heeft geen pricing power en krijgt dat ook niet…
sniklaas
2
quote:

boem! schreef op 30 mei 2022 05:58:

Er klopt weinig tot niets aan de post van @sniklaas.
Martin, de cijfers van A@E vanaf de overname van @TA tonen aan dat mijn posts exact het problemen van TOMTOM weergeven.

Dat jij als voormalige boekhouder probeert te verdoezelen met je geleuter over marge, deferred en FCF spreekt boekdelen omdat TOMTOM YOY een negatief rendement behaald over haar geïnvesteerde kapitaal wordt helemaal niets verdiend met A@E moet YOY fors geld bijgelapt worden…

TOMTOM zit klem , moet blijven investeren om de ramsj omzetten vast te kunnen houden en investeert daarnaast volledig voor eigen rekening in nieuwe initiatieven om de vervolgens te slijten aan klanten, nog steeds geen klant voor INDIGO waar vele miljoenen in zijn geïnvesteerd…

Software ontwikkeling van gisteren waar geen omzet tegenover staat is vandaag al waardeloos, slechts een kwestie van tijd en dan vliegen de afschrijvingen ons weer om de oren,..

TOMTOM by far de grootste desinvesteerder van Nederland als percentage van de omzet…
boem!
0
Het verdienmodel van TT is gestoeld op het FCF model.

De markt zit daar wel wat in blijkend uit de huidige koers van 7,50 euro.

Daarmee rekent de markt op een FCF van 20 cent per 2023.

Die 20 cent is gelijk aan de ondergrens van de afgegeven outlook.

TT hanteert het SAAS-systeem waardoor de hefboom tussen omzet en kosten automatisch zorgt voor sterk oplopende FCF's.

Ik hou rekening met een kostenstijging van 5% en een CAGR van 15% waardoor de FCF in 2025 180 mio - 90 mio zal stijgen met als gevolg een mt 90/132 = 68 cent oplopende fcf per aaandeel.
Deze extra 68 cent zal de koers op 17+7,50 =24,50 euro zetten
Wereldbelegger
0
quote:

sniklaas schreef op 30 mei 2022 09:04:

[...]TOMTOM zit klem en moet om haar ‘voorsprong’ te behouden fors blijven investeren in de kaartentechnologie…

De A@E omzet bedragen op jouw lijstjes Martin zijn YOY niet toereikend om de investeringen in de kaartentechnologie van te bekostigen…

Het rendement op het geïnvesteerde kapitaal is vanaf de overname van @TA YOY negatief en zal ook in 2022 negatief zijn en naar verwacht ook voor 2023…

2020, €318 mio naar onderzoek en ontwikkeling, 2021 van hetzelfde laken een pak en 2022 en 2023 nog meer enkel al vanwege de inflatie terwijl de A@E omzetten fors lager zijn.

TOMTOM heeft geen pricing power en krijgt dat ook niet…
Het is te hopen dat het 'kostenreductieprogramma' daadwerkelijk een significante bezuiniging oplevert vanaf begin 2023.
Eerste kwartaal 2022 waren er juist meer kosten.
Wereldbelegger
0
quote:

boem! schreef op 30 mei 2022 10:02:

Het verdienmodel van TT is gestoeld op het FCF model.

De markt zit daar wel wat in blijkend uit de huidige koers van 7,50 euro.

Daarmee rekent de markt op een FCF van 20 cent per 2023.

Die 20 cent is gelijk aan de ondergrens van de afgegeven outlook.

TT hanteert het SAAS-systeem waardoor de hefboom tussen omzet en kosten automatisch zorgt voor sterk oplopende FCF's.

Ik hou rekening met een kostenstijging van 5% en een CAGR van 15% waardoor de FCF in 2025 180 mio - 90 mio zal stijgen met als gevolg een mt 90/132 = 68 cent oplopende fcf per aaandeel.
Deze extra 68 cent zal de koers op 17+7,50 =24,50 euro zetten
Vanwaar deze nieuwe berekening?

boem! 18 april 2022 11:57
in mijn berekening van de FCF voorzie ik de volgende waarden rekening houdend met de laatste gegevens van:
2022 -10 mio
2023 +35 mio
2024 +60 mio
2025 +100 mio
2026 +150 mio
boem!
0
Het verschil tussen een FCFvan 100 mio dan wel 115 mio is arbitrair dat geef ik gelijk toe.

Wat is jouw inschatting van de FCF in 2025.
sniklaas
3
quote:

Wereldbelegger schreef op 30 mei 2022 10:15:

[...]
Vanwaar deze nieuwe berekening?
nieuwe dag begint bij supporters met nieuwe onrealistische en op fantasie gebaseerd wensdenken…
909 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront