TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom juni

819 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 » | Laatste
Wereldbelegger
0
quote:

boem! schreef op 27 juni 2022 10:44:

[...]

Ik denk dat een Harry Mens snel door dit fantasie verhaal prikt.

Naked shortselling is nl bijwet verboden terwijl daarnaast CFD's op zichzelf staande producten zijn waarbij de ingenomen positie automatisch wordt gesloten indien 50% van de oorspronkelijke inleg is verdampt.
Want wat u zo zeker weet, legt u niet goed uit.
Waar u aan refereert is de 'margin close-outbescherming' die sinds 2019 geldt.
Dat geldt niet voor een ingenomen individuele positie in een CFD.

Maar ik kan fout hebben. Dus als u me kunt verbeteren graag.
boem!
0
indien je een positie opent in een CFD doe je dat voor het gehele bedrag.

bij een factor 10 of twintig ben je slechts 10% resp 5% kwijt aan cash.

de overige 90% resp 95% financiert de broker voor.

de broker zal 50% van je inleg bewaren als zekerheid.

bij ovrschreiding van deze 50% zal de broker de positie sluiten.
ee
vandaar dat er veel gewerkt wordt met korte stop-losses

Het is echter een utopie te verwachten dat de broker ZELF investeert.
sniklaas
2
quote:

boem! schreef op 27 juni 2022 13:42:

indien je een positie opent in een CFD doe je dat voor het gehele bedrag.

bij een factor 10 of twintig ben je slechts 10% resp 5% kwijt aan cash.

de overige 90% resp 95% financiert de broker voor.

de broker zal 50% van je inleg bewaren als zekerheid.

bij ovrschreiding van deze 50% zal de broker de positie sluiten.
ee
vandaar dat er veel gewerkt wordt met korte stop-losses

Het is echter een utopie te verwachten dat de broker ZELF investeert.
wanneer je niet weet hoe de CFD functionaliteit en criteria in elkaar zit Martin is het verstandiger om je daarover niet uit te wijden, kan alleen maar resulteren in wederom voor jouw een beschamende vertoning…

Zelfs in jip & janneke taalgebruik met screenshots op het off-topic draadje blijft voor jouw te lastig om te begrijpen of te onthouden…
tatje
0
boem!
0
blijf jij maar verkondigen dat je CFD hetzelfde kan behandelen als gewone aandelenposities waarbij de GAK uiteindelijk bepalend is voor hte resultaat.

ik weet beter en het is niet voor niets dat de broker zelf op zijn side aangeeft dat ca 80% van de retailgebruikers verlies maken met CFD's
vreemdvermogen
1
[quote alias=tatje id=14268743 date=202206271520]
Ik krijg het niet open.

Opnieuw verlies voor TomTom-concurrent Here
Sandra Olsthoorn 13
Locatietechnologiebedrijf Here, dat zijn hoofdkantoor heeft in Eindhoven, heeft het nog altijd financieel lastig. Het bedrijf leed in 2021 opnieuw verlies. Grote aandeelhouders, waaronder de autoproducenten Audi, BMW en Mercedes-Benz, verstrekten het bedrijf eind vorig jaar een lening van €200 mln om productontwikkeling en dagelijkse kosten te dekken.

Dat blijkt uit de onlangs gepubliceerde cijfers van het bedrijf, dat onder meer concurreert met het beursgenoteerde TomTom en meer dan zevenduizend mensen in dienst heeft.

Here voelt, net als de concurrentie, de naweeën van de corona-uitbraak. De productie bij zijn belangrijkste klanten in de auto-industrie lag tijdelijk plat en is nog altijd verstoord. Er worden minder auto's geproduceerd door het grote tekort aan halfgeleiders en dat betekent ook minder inkomsten voor de bedrijven die de navigatiesoftware aanleveren.

Nieuwe leningen
Here moest in 2020 ingrijpen in de organisatie om die problemen het hoofd te bieden en de aandeelhouders pompten extra geld in het bedrijf, met een lening van €150 mln. Eind 2021 zegden ze dus nog eens €200 mln toe. Here werd in 2015 vanuit Nokia aan het consortium van automakers verkocht, en nadien stapten ook partijen als Intel en Mitsubishi als aandeelhouders in.

In 2021 verbeterde de omzet met 12%. Deze kwam uit op €946 mln. Ter vergelijking: in het laatste jaar voor de uitbraak van de pandemie (2019) was de omzet ruim €1,1 mrd. Het operationeel verlies werd teruggebracht van €157 mln naar €113 mln. Netto verloor het bedrijf in 2021 €159 mln.

Bijna een kwart van de omzet van Here komt uit de verkoop van locatiesoftware aan andere sectoren dan de auto-industrie. Zo gebruiken hotelplatform Booking en taxibedrijf Lyft de kaarten van het bedrijf voor hun apps. Deze inkomstenstroom liep in 2021 terug met 2,2%.
Wereldbelegger
0
quote:

boem! schreef op 27 juni 2022 13:42:

indien je een positie opent in een CFD doe je dat voor het gehele bedrag.

bij een factor 10 of twintig ben je slechts 10% resp 5% kwijt aan cash.

de overige 90% resp 95% financiert de broker voor.

de broker zal 50% van je inleg bewaren als zekerheid.

bij ovrschreiding van deze 50% zal de broker de positie sluiten.
ee
vandaar dat er veel gewerkt wordt met korte stop-losses

Het is echter een utopie te verwachten dat de broker ZELF investeert.
Ik herken bovenstaande niet als mijn ervaring.
Waarom doet u niet een keer een demo-acount?
tatje
0
Hallo vreemd vermogen.

Bedankt, dat je het artikel opgemerkt door Kuiken, hebt geplaatst.

Op 7 juni 2022 plaatste win some al het rapport van Here over 2021.

Ik vind het een slecht artikel van Sandra.

Tja, gewoon mijn mening.

Goed dat ik het kon lezen, dus bedankt.
tatje
2
17.30 uur was de omzet in aandelen 324000

Om 10 uur was de omzet al 170000

Dus de laatste 7,5 uren een omzet van 154000.

Waarvan denkelijk tussen de 80 en 90% vestzak broekzak is.

Compleet in vaste handen.

Tja !
tatje
2
In 2019 kreeg Taco RSU.

51480

granted 3/5 2019
vested 3/5 2022
end of holding period 3/5 2024

Dus in het JV 2019 staat dat na de vesting periode, de aandelen tot 3/5 2024 niet mogen worden verkocht.

En toch doet Taco het anders !

51480

in 2 keer omgezet in aandelen

26622
24858

24858 worden verkocht.

En 26622 gaan op de plank.

Nu is 24858 maal 7,85 ongeveer 49% belasting over de long incentive van Taco.

Tja.

Mijn persoonlijke mening.

In 2019 hadden we nog geen corona chip tekort oorlog leveringsproblemen.

Dus dacht men al dat de koers veel hoger zou staan.

10000 a 20 euro had dan gekund.

Dus 40000 op de plank.

Tja !
sniklaas
2
boem!
0
quote:

boem! schreef op 27 juni 2022 16:38:

Zal ik doen en hierover rapporteren op dit forum.
na nogmaals de basisvoorwaarden van CFD's tot mij te hebben genomen heb ik besloten om vanwege het hoge risico verbonden aan deze "belegging" zelfs een gratis upload voor een demo-account niet uit te voeren.

Redenen daarvoor zijn:
ca 80% van de retailbeleggers leiden verlies.
Iedere broker hanteert zijn eigen regels over spread tussen short en longpositie , interestvergoeding en de noodzakelijke margin.
omdat de broker deze regels op ieder moment eenzijdg kan wijzigen is CFD handel in Amerika verboden
je betaald een vergoeding voor het aangaan van de positie aan de broker maar bezit in feite niets.

Deze vorm van handelen staat zo ver af van mijn idee over beleggen dat ik hier verre van blijf.

Het lijkt nog het meest op een casino.
De winsten/verliezen zijn enorm in potentie maar dat de daarbij afgesproken regels door de broker kunnen worden gewijzigd heeft mij doen besluiten dat deze vorm te riskant is voor mij.

De margin waarvoor je een positie in kan nemen is NIET zoals eerder door mij gesteld het bedrag aan kosten wat de CFD met zich meebrengt.
Echter op het moment dat de positie in waarde afneemt heeft dit wel konsekwenties voor de aan te houden marge in jouwaccount.
sniklaas
1
quote:

boem! schreef op 28 juni 2022 02:32:

[...]De margin waarvoor je een positie in kan nemen is NIET zoals eerder door mij gesteld het bedrag aan kosten wat de CFD met zich meebrengt.
Echter op het moment dat de positie in waarde afneemt heeft dit wel konsekwenties voor de aan te houden marge in jouwaccount.
prettig om te horen dat jij dit maal de moeite hebt genomen de criteria’s en mogelijkheden van CFD’s inhoudelijk te bekijken.

Ik ga ervan uit dat gisteren de laatste keer was dat jij ongefundeerd en op eigen interpretatie invulling geeft aangaande de werking van CFD’s.

Zoals ik zeer frequent heb aangegeven zijn CFD’s zeer risicovolle afgeleide producten welke te vergelijken zijn met hefboom ETF’s (@UGAZ/@DGAZ/etc) maar dan met een nog grotere hefboom en geen automatische margin call op de transactie maar op het saldo van je account…

Normaliter beleg ik max 5% van mijn beursvermogen in CFD’s maar staat mijn leefgeld geparkeerd op het account om een margin call onder marge te voorkomen.
Feitelijk wordt dit leefgeld blootgesteld aan het risico van een margin call onder marge wanneer de koers van de aangekochte transacties plots met vele tientallen %% daalt waardoor je als ‘bescherming’ stop<>loss niveaus kunt toevoegen op de transacties…

Samengevat, CFD’s zijn zeer risicovol en niet voor iedereen geschikt maar voor mij een welkome aanvulling na het EU verbod op US$ 3*hefboom ETF’s op commodities…
Wereldbelegger
0
quote:

boem! schreef op 28 juni 2022 02:32:

[...]

na nogmaals de basisvoorwaarden van CFD's tot mij te hebben genomen heb ik besloten om vanwege het hoge risico verbonden aan deze "belegging" zelfs een gratis upload voor een demo-account niet uit te voeren.

Redenen daarvoor zijn:
ca 80% van de retailbeleggers leiden verlies.
Iedere broker hanteert zijn eigen regels over spread tussen short en longpositie , interestvergoeding en de noodzakelijke margin.
omdat de broker deze regels op ieder moment eenzijdg kan wijzigen is CFD handel in Amerika verboden
je betaald een vergoeding voor het aangaan van de positie aan de broker maar bezit in feite niets.

Deze vorm van handelen staat zo ver af van mijn idee over beleggen dat ik hier verre van blijf.

Het lijkt nog het meest op een casino.
De winsten/verliezen zijn enorm in potentie maar dat de daarbij afgesproken regels door de broker kunnen worden gewijzigd heeft mij doen besluiten dat deze vorm te riskant is voor mij.

De margin waarvoor je een positie in kan nemen is NIET zoals eerder door mij gesteld het bedrag aan kosten wat de CFD met zich meebrengt.
Echter op het moment dat de positie in waarde afneemt heeft dit wel konsekwenties voor de aan te houden marge in jouwaccount.
Dank voor uw reactie.
Waarbij uw constatering inzake de margin en marge nu wel correct is.

Wat u schrijft over wat brokers kunnen doen klopt en is voor u DE aanleiding om niet in CFD's te handelen.
Dat is een weloverwogen keuze en aan u.

CFD's zijn voor 'handelaren' interessant en soms erg leuk om te doen.
De mogelijkheden om als pietparticulier (soms) als 'handelaar' te acteren zijn enorm geworden.

Ik raad het niemand aan.
Maar het is vaak leuker dan wachten op een koersstijging van een fonds waarvan je alle ins en outs hebt bestudeerd.
Wereldbelegger
0
Ik handel niet zoals sniklaas.
Ik hou het bescheiden.
Een positie innemen met een DAX40 CFD is soms zeer lucratief.
Kuiken
0
CNBC news:

"Tencent wants to be foreign automakers’ go-to company for tech in China’s electric car market
PUBLISHED MON, JUN 27 20223:49 AM EDTUPDATED MON, JUN 27 20225:26 AM EDT

Evelyn Cheng

Tencent launched Friday an all-in-one cloud product for domestic and overseas automakers in China with features ranging from storing data in a way optimized for training autonomous driving systems to giving drivers access to Tencent’s social media and map apps."

www.cnbc.com/2022/06/27/tencent-wants...
tatje
0
Harold noemt Tom Tom altijd "" het Zwitserland van ""

Nu zegt Overbeek CEO van Here het volgende in het JV 2021.

“HERE has become the ‘Switzerland of
location platforms’ with an open, neutral
and privacy-centric offering compared
to Google or other vertical players” –
Counterpoint Research, January 2022

Tja, dus iedereen die niet Google is, noemt zich "" het Zwitserland van ""

Tja, de wereld is klein zullen we maar zeggen :-)
Wereldbelegger
0
Volkswagen-CEO trekt Apple Car in twijfel

De ceo van Volkswagen, Herbert Diess, liet zich skeptisch uit over de Apple Car. Apples Project Titan loopt al vele jaren en fungeert als draaideur voor veteranen van de auto-industrie. "Ik weet niet zeker of Apple ooit echt een auto zal uitbrengen", aldus Diess.

Hij gaf aan dat een Apple-auto het meest digitale apparaat zou zijn dat je je kunt voorstellen. Verder wordt gesuggereerd dat Apple misschien zijn eigen auto links laat liggen en tevreden zal zijn als softwareleverancier voor de auto-industrie.

Tijdens WWDC eerder deze maand toonde Apple een nieuwe versie van CarPlay. Deze versie treedt buiten de kleine schermpjes van infotainment en kunnen alle schermen van een auto voorzien van de benodigde informatie. Daarnaast zul je ook bijvoorbeeld de ventilatie en verwarming via Carplay kunnen bedienen.

Polestar heeft al aangekondigd dat men deze uitgebreidere versie zal gaan gebruiken. De tijd zal leren welke koers Apple zal gaan varen en welke waarde de uitspraken van Diess in de toekomst zullen hebben. Ondertussen bouwt Polestar een gezonde relatie op met een bedrijf dat in de toekomst een concurrent zou kunnen worden.

bron:
nl.hardware.info/nieuws/82010/volkswa...
819 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 13:50
Koers 6,170
Verschil -0,015 (-0,24%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 265.727
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront