Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

7.889 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 ... 391 392 393 394 395 » | Laatste
de tuinman
1
quote:

Tony B schreef op 27 juni 2022 17:04:

Dat naleven van hun wettelijk onderzoek- en zorgplicht kun je Saxo toch niet verwijten?

Zeker niet. Dat deed ik aan de telefoon ook niet. Wat ik Saxo verwijt is dat ik telkens dezelfde vragen krijg en mijn antwoord via de inbox dus niet aankomt.
Verder krijg ik wel mails dat er bericht is in mijn inbox en dan blijkt die er dus niet te zijn. Laatste keer heb ik de vragen (die in de inbox zouden moeten zitten) via de telefoon beantwoord. En nu krijg is gewoon weer een mail dat er een bericht over aanvullende vragen zou zijn. MAAR DIE STAAT WEER NIET IN MIJN INBOX.

ahum, sorry, maar zo gaat het al weken. Hun website werkt gewoon niet naar behoren. Ik wil best wat vragen beantwoorden maar niet op deze manier.
rationeel
0
Bij het overzicht dividendbelasting, wordt ook al in een een hoofdje WOONBELASTING vermeld:(

Nog geen adembelasting en CO2 uitstoot;)
rationeel
0
quote:

de tuinman schreef op 27 juni 2022 18:07:

[...]

Zeker niet. Dat deed ik aan de telefoon ook niet. Wat ik Saxo verwijt is dat ik telkens dezelfde vragen krijg en mijn antwoord via de inbox dus niet aankomt.
Verder krijg ik wel mails dat er bericht is in mijn inbox en dan blijkt die er dus niet te zijn. Laatste keer heb ik de vragen (die in de inbox zouden moeten zitten) via de telefoon beantwoord. En nu krijg is gewoon weer een mail dat er een bericht over aanvullende vragen zou zijn. MAAR DIE STAAT WEER NIET IN MIJN INBOX.

ahum, sorry, maar zo gaat het al weken. Hun website werkt gewoon niet naar behoren. Ik wil best wat vragen beantwoorden maar niet op deze manier.
Heb je het volgende gedaan:
Ga naar poppetje
Rekening gegevens bijwerken

Een aantal blz.
Dan versturen, en ze zeggen dank u .

Na verloop van enige tijd krijg je dan een pop up daar staat bedankt, of het is nog niet volledig.

Dan ga je na of op iedere vraag in ieder geval een antwoord staat.
En zo gaat dat door, totdat het blijkbaar klaar is.

Steeds invullen en op je scherm een popup.
A3aan
1
quote:

de tuinman schreef op 27 juni 2022 16:25:

[...]

Je bedoelt het misschien als grapje, maar ik krijg constant deze tekst bij de mails van Saxo.

Als u uw gegevens niet binnen 14 dagen bijwerkt, kan dit gevolgen hebben voor uw gebruik van onze diensten in de toekomst. Indien u geen gevolg geeft aan ons verzoek wordt de toegang tot uw rekening beperkt, wat betekent dat u geen nieuwe posities kunt openen en geen geld meer kunt overmaken naar uw rekening. Het is ook mogelijk dat uw rekening dan wordt beëindigd.

Ik weet dat het een standaard tekst is, die uit de computer komt rollen, maar het is ALLES behalve klantvriendelijk.
Tja zo willen de Chinezen alles te weten via de achterdeur.
seance
2
meer dan een jaar geleden een klacht ingediend bij de toezichthouder over de wantoestanden bij saxo. Nooit wat op gehoord.
kan ook opgedoekt worden!
objectief
0
quote:

keljans 123 schreef op 27 juni 2022 19:36:

meer dan een jaar geleden een klacht ingediend bij de toezichthouder over de wantoestanden bij saxo. Nooit wat op gehoord.
kan ook opgedoekt worden!
Waarschijnlijk stond je voor het verkeerde loket; klachten moet je bij de broker zelf indienen.
seance
0
quote:

objectief schreef op 27 juni 2022 19:50:

[...]

Waarschijnlijk stond je voor het verkeerde loket; klachten moet je bij de broker zelf indienen.
je wilt niet weten hoeveel tekst naar broker is gegaan!
nooit hoor je iets wat er toe doet.
objectief
0
quote:

keljans 123 schreef op 27 juni 2022 22:47:

[...]
je wilt niet weten hoeveel tekst naar broker is gegaan!
nooit hoor je iets wat er toe doet.
dat is dan het euvel, als elke klant veel tekst instuurt dan komen ze niet aan beantwoording toe.
Kwast
0
Ik ben ook lang bezig geweest met het invullen van de persoonlijke of rekeninggegevens.
Maanden .......
Tot iemand zei dat ik eens in moest loggen bij mijn vrouw en wel omdat wij een en/of rekening hebben.
Bleek dat ik van haar ook documenten moest uploaden.
Heb ik gedaan en het lijkt (lijkt) nu goed te gaan.
"bedankt voor de updates. wij gaan er snel mee aan de slag", staat er nu op mijn scherm.
A3aan
2
Vroeger bij Binck ooit wat gegevens verstrekt, maar niet zo veel. Nu wist Binck waarschijnlijk wel hoe mijn portefeuille in loop van de jaren ontwikkeld was, dus was bekend waar het geld vandaan kwam omdat ik na startbedrag nooit meer wat heb bijgestort, wel opgenomen. Ik ga er nog steeds vanuit dat alleen de belastingdienst veel mag vragen en dat dan maar voor de laatste 5 jaar en bij uitzondering bij verdenking fraude tot 10 jaar. Verder gaat het niemand iets aan hoe ik mijn bezit heb verworven.
rationeel
0
quote:

Kwast schreef op 28 juni 2022 10:21:

Ik ben ook lang bezig geweest met het invullen van de persoonlijke of rekeninggegevens.
Maanden .......
Tot iemand zei dat ik eens in moest loggen bij mijn vrouw en wel omdat wij een en/of rekening hebben.
Bleek dat ik van haar ook documenten moest uploaden.
Heb ik gedaan en het lijkt (lijkt) nu goed te gaan.
"bedankt voor de updates. wij gaan er snel mee aan de slag", staat er nu op mijn scherm.
Dat betekent dat ze ontvangen zijn, maar nog niet dat het beoordeeld is;)
rationeel
0
quote:

A3aan schreef op 28 juni 2022 11:55:

Vroeger bij Binck ooit wat gegevens verstrekt, maar niet zo veel. Nu wist Binck waarschijnlijk wel hoe mijn portefeuille in loop van de jaren ontwikkeld was, dus was bekend waar het geld vandaan kwam omdat ik na startbedrag nooit meer wat heb bijgestort, wel opgenomen. Ik ga er nog steeds vanuit dat alleen de belastingdienst veel mag vragen en dat dan maar voor de laatste 5 jaar en bij uitzondering bij verdenking fraude tot 10 jaar. Verder gaat het niemand iets aan hoe ik mijn bezit heb verworven.
Hoe het wettelijk in elkaar zit?

Ik denk dat ze daar nu mee bezig zijn, omdat de belastingdienst op de vingers is getikt, dat VERMOGENS afpakken niet mag volgens de wet.

De banken krijgen vermoed ik wel allemaal dezelfde opdracht wat ze aan hun klanten moeten vragen?
rationeel
0
quote:

A3aan schreef op 28 juni 2022 11:55:

Vroeger bij Binck ooit wat gegevens verstrekt, maar niet zo veel. Nu wist Binck waarschijnlijk wel hoe mijn portefeuille in loop van de jaren ontwikkeld was, dus was bekend waar het geld vandaan kwam omdat ik na startbedrag nooit meer wat heb bijgestort, wel opgenomen. Ik ga er nog steeds vanuit dat alleen de belastingdienst veel mag vragen en dat dan maar voor de laatste 5 jaar en bij uitzondering bij verdenking fraude tot 10 jaar. Verder gaat het niemand iets aan hoe ik mijn bezit heb verworven.
Wat ze KUNNEN vragen hangt toch ook af van de bewaarplicht?

Nu de hele admininstratie van BINCK verdwijnt, verdwijnt ook je geheugen.
A3aan
0
Die administratie verdwijnt natuurlijk niet. Saxo is ook gewoon gebonden om die minimaal 12 jaar voor bedrijven aan te houden. Ze willen alleen af van het feit dat hun klanten van de gegevens gebruik kunnen maken. Gewoon weg schandalig dat ze kun klanten in de kou laten staan als er een beroep wordt gedaan op die gegevens. Als ik werkelijk gebruik moet maken van inzage wil ik nog wel eens zien of ze dat zo maar kunnen weigeren. Saxo moet zich gewoon aan de Nederlandse wet houden. Bovendien ik heb een rekening bij de Nederlandse BinckBank en niet bij Saxo. Saxo is aandeelhouder van BinckBank en klanten van Binck handelen onder de naam van Saxo onder de Nederlandse wetgeving..
Zo zit het formeel in elkaar..
ffff
0
Adriaan,

Hoe het "formeel" in elkaar steekt weet ik ook niet. Maar wat ik wel ontzettend goed weet is dat ALLE West-Europese banken ontzettend lastig en moeilijk doen bij grote overschrijvingen.
Tegenwoordig noemen ze dat in Zwitserland: KYC Voor mij een totaal nieuw begrip, maar dat betekent dat de bank: Know Your Customer principe moet handhaven en pas met transacties aan de slag gaan als de vragen beantwoord zijn.

De lessen van de afgelopen jaren bij minstens 6 banken:

Altijd zo goed mogelijk antwoorden, want ze blokkeren wel degelijk de rekening, de transacties. Dus niet " blauw-blauw" laten , want er zit altijd een lastig vervelende bankemployee en die blokkeert je rekening.

2: Mijn grote geluk: Ondanks al die opmerkingen in de KK dat je je administratie van veel jaren geleden niet op orde hoeft te hebben, is dat wel de redding, de uitkomst. Juist door die oude transacties kan er heel veel verklaard worden.

3 Banken kennen je als klant niet meer. Als ik een overschrijving, let goed op van minder dan 1 procent doe, stellen ze vragen waarbij ze totaal vergeten zijn dat ze zelf met mij zaken gedaan hebben voor bedragen ruim 150 maal groter. Dat weet men niet meer. Kun je die transacties te voorschijn toveren, dan is alles in één keer opgelost. Kost wel twee visites naar je bankier. Visites hè, Face - to- face en dan worden ze wakker met veel excuses. Maar inderdaad...Ze doen gewoon hun werk.

Verder helpt het bij iedere belangrijke bank iemand persoonlijk te kennen. Dat helpt om lastposten te omzeilen...

Sterkte, Peter
A3aan
0
quote:

ffff schreef op 28 juni 2022 13:02:

Adriaan,

Hoe het "formeel" in elkaar steekt weet ik ook niet. Maar wat ik wel ontzettend goed weet is dat ALLE West-Europese banken ontzettend lastig en moeilijk doen bij grote overschrijvingen.
Tegenwoordig noemen ze dat in Zwitserland: KYC Voor mij een totaal nieuw begrip, maar dat betekent dat de bank: Know Your Customer principe moet handhaven en pas met transacties aan de slag gaan als de vragen beantwoord zijn.

De lessen van de afgelopen jaren bij minstens 6 banken:

Altijd zo goed mogelijk antwoorden, want ze blokkeren wel degelijk de rekening, de transacties. Dus niet " blauw-blauw" laten , want er zit altijd een lastig vervelende bankemployee en die blokkeert je rekening.

2: Mijn grote geluk: Ondanks al die opmerkingen in de KK dat je je administratie van veel jaren geleden niet op orde hoeft te hebben, is dat wel de redding, de uitkomst. Juist door die oude transacties kan er heel veel verklaard worden.

3 Banken kennen je als klant niet meer. Als ik een overschrijving, let goed op van minder dan 1 procent doe, stellen ze vragen waarbij ze totaal vergeten zijn dat ze zelf met mij zaken gedaan hebben voor bedragen ruim 150 maal groter. Dat weet men niet meer. Kun je die transacties te voorschijn toveren, dan is alles in één keer opgelost. Kost wel twee visites naar je bankier. Visites hè, Face - to- face en dan worden ze wakker met veel excuses. Maar inderdaad...Ze doen gewoon hun werk.

Verder helpt het bij iedere belangrijke bank iemand persoonlijk te kennen. Dat helpt om lastposten te omzeilen...

Sterkte, Peter
Peter

Ze vragen mij tot nu toe helemaal niks. Ik ben maar een kleine vis in de vijver. Dus waarschijnlijk niet interessant. Ik heb naast een BinckBank rekening nog maar één andere bank voor de dagelijkse gang van zaken, sparen etc. Wel zo gemakkelijk en overzichtelijk voor deze AOW-er.
graham20
0
quote:

A3aan schreef op 28 juni 2022 11:55:

Vroeger bij Binck ooit wat gegevens verstrekt, maar niet zo veel. Nu wist Binck waarschijnlijk wel hoe mijn portefeuille in loop van de jaren ontwikkeld was, dus was bekend waar het geld vandaan kwam omdat ik na startbedrag nooit meer wat heb bijgestort, wel opgenomen. Ik ga er nog steeds vanuit dat alleen de belastingdienst veel mag vragen en dat dan maar voor de laatste 5 jaar en bij uitzondering bij verdenking fraude tot 10 jaar. Verder gaat het niemand iets aan hoe ik mijn bezit heb verworven.
Kyc gegevens moeten tot 5 jaar na beeindiging van de relatie worden bewaard, dus verwijzen naar eerder verstrekte data zou kunnen volstaan.
TonyX
0
quote:

A3aan schreef op 28 juni 2022 13:09:

[...]

Peter

Ze vragen mij tot nu toe helemaal niks. Ik ben maar een kleine vis in de vijver. Dus waarschijnlijk niet interessant. Ik heb naast een BinckBank rekening nog maar één andere bank voor de dagelijkse gang van zaken, sparen etc. Wel zo gemakkelijk en overzichtelijk voor deze AOW-er.
Zolang je maar geld overmaakt van en naar een bekende en geverifieerde eigen bankrekening zul je over mutaties geen vragen krijgen. Stortingen en overmakingen anders dan via een dergelijke rekening worden bij de meeste brokers niet meer geaccepteerd omdat ze dan ook onderzoek moeten doen naar die rekening (UBO etc) . Dat wordt die brokers veel te duur en arbeidsintensief. Dus dat snep ik wel. Kun je niet de broker aanrekenen, maar dan moet je bij de DNB en politiek zijn.
rationeel
0
quote:

graham20 schreef op 28 juni 2022 13:12:

[...]

Kyc gegevens moeten tot 5 jaar na beeindiging van de relatie worden bewaard, dus verwijzen naar eerder verstrekte data zou kunnen volstaan.
Ik was in de veronderstelling, dat particulieren helemaal geen administratie hoeven te bewaren.
Meeste mensen die ik ken doen dat ook helemaal niet.
rationeel
1
quote:

Tony B schreef op 28 juni 2022 13:48:

[...]

Zolang je maar geld overmaakt van en naar een bekende en geverifieerde eigen bankrekening zul je over mutaties geen vragen krijgen. Stortingen en overmakingen anders dan via een dergelijke rekening worden bij de meeste brokers niet meer geaccepteerd omdat ze dan ook onderzoek moeten doen naar die rekening (UBO etc) . Dat wordt die brokers veel te duur en arbeidsintensief. Dus dat snep ik wel. Kun je niet de broker aanrekenen, maar dan moet je bij de DNB en politiek zijn.
Ja, de POLITIEK.

Ze stellen eisen waaraan hun eigen instituten al niet kunnen voldoen.

7.889 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 ... 391 392 393 394 395 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
870,27  -3,75  -0,43%  18:05
 Germany40^ 17.945,80 -0,79%
 BEL 20 3.857,94 -0,67%
 Europe50^ 4.958,88 -0,62%
 US30^ 38.113,14 -0,63%
 Nasd100^ 17.461,91 -0,36%
 US500^ 5.053,93 -0,36%
 Japan225^ 37.715,14 -0,75%
 Gold spot 2.333,47 +0,75%
 EUR/USD 1,0733 +0,33%
 WTI 83,68 +0,94%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

UNILEVER PLC +5,85%
RENEWI +4,68%
B&S Group SA +2,85%
Flow Traders +2,26%
Fugro +2,09%

Dalers

ADYEN NV -18,43%
VIVORYON THER... -8,38%
WDP -4,93%
Alfen N.V. -4,39%
CM.COM -3,66%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront