TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom juni

819 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 » | Laatste
pwijsneus
1
quote:

ketchup schreef op 29 juni 2022 08:51:

HERE is altijd groter geweest dan TT, ook voordat de Duitsers het kochten
Google en straks ook Apple en nog een pak nieuwe toetreders gaan de markt helemaal openbreken
tegen die tijd moet TT onder een ander dak zitten hetzelfde gaat op voor HERE

dit is geen premie business model, dit is een service uitgeknepen model , die enorme investeringen heeft gevraagd en enkel voor bedrijven die er een spin-off uit weten te halen interessant

zowel TT als HERE hebben geen power model om geld te verdienen , maar hebben nu nog zeker een grote waarde voor een Big tech Player .. daar is het opwachten

eerst MBLY separaat listen door Intel en dan HERE naar de beurs en dan als laatste TT van de beurs naar een nieuwe eigenaar
wil je scoren op asset waardering voor dit onderdeel is de beste Intel Long te gaan, TT gaat moeizamer worden voor de reguliere aandeelhouder op te scoren, maar scoren gaan we wel
Krijg toch eerder de indruk dat de founders nog eigenwijzer zijn dan Boem.

Ze willen de concurrentie voor de zoveelste keer aangaan met Google, en dat gaan ze natuurlijk wéér afleggen. Het is prima scheppen voorlopig, de omzet krimpt jaar op jaar, zo'n beetje elk door wordt gemist, maar toch worden de bonusdoeleinden gehaald. Allemaal volgens het boekje overigens.

Het momentum is weg. Het gaat er nu om dat je data kan genereren. Vervolgens moet je met die data kunnen omgaan. De crux bij TomTom is dat het zelf geen data genereerd, maar het wel overweg kan met data.

Dat gaan ze nu dus leren aan bijvoorbeeld Cariad, waarna Tomtom waarschijnlijk snel bedankt gaat worden voor de bewezen diensten. De waardering van de (HD) kaartenbak zul je dus opnieuw moeten vaststellen, en die is niet meer wat het in 2015 geweest zou kunnen zijn.
tatje
0
Op de IEX side krijg ik altijd een reclame van Volkswagen.

De ID.5 electrisch.

Proefrit bij de dealer, uit voorraad leverbaar.

Niets half tot een jaar in de wachtrij.

Had ik het toch goed gelezen.

"" 'Kabinet verplicht elektrische leaseauto per 2025' "

www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/va...

We laten ons maar verrassen.

Tijdens de WK voetbal heeft Nederland 16 miljoen coaches.

Op dit forum hebben we honderden forumleden, die echt alles weten van de wereld waarin TT speelt.

Helaas kan ik niet in discussie gaan :-)
Gvv2024
0
Ik zit nu 15 jaar in TT en heb nu echt niet meer het gevoel dat het ooit goed gaat komen voor ons als kleine particuliere aandeelhouder. Hetzelfde geld voor Philips als bedrijf. Van Houten heeft dit bedrijf kapot gemaakt door extreem te specialiseren en nu is er niets meer over van het ooit in de wereld toonaangevende Philips.
Wereldbelegger
1
met 195k in een half uur de koers naar beneden zetten.
Is dat nou net zo opvallend als met 200k in het eerste uur de koers omhoog zetten?

Daar moeten de koerskijkers toch wat van vinden.
((-;

Misschien verkoopt Teslin wel zijn belang.
Of is de koers weer een een speelbal van "de shorters".
((-;
Gvv2024
0
Als er nog OOIT een overnamebod komt dan mogen we met 8,50 in onze handjes klappen en ik teken hiervoor.
marathon 11
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 29 juni 2022 09:34:

met 195k in een half uur de koers naar beneden zetten.
Is dat nou net zo opvallend als met 200k in het eerste uur de koers omhoog zetten?

Daar moeten de koerskijkers toch wat van vinden.
((-;

Misschien verkoopt Teslin wel zijn belang.
Of is de koers weer een een speelbal van "de shorters".
((-;
De koers is de koers natuurlijk en ja Teslin kan zijn belang altijd weer in de verkoop zetten. Die hebben ruim 6.5 miljoen stukken dus als ze met 200K al 20 cent kunnen laten dalen dan moeten we ons hart maar vasthouden als die lawine losbarst.
Persoonlijk denk ik dat er nogal geschoven wordt om extra stukken laag te kunnen oppikken. maar dat is mijn bescheiden mening. Succes verder vandaag WB. Koers van TT omlaag staat altijd garant voor veel posts van jou met vaak een negatieve lading. Geniet ervan!!!!
Vive tu vida positivamente
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 29 juni 2022 09:34:

met 195k in een half uur de koers naar beneden zetten.
Is dat nou net zo opvallend als met 200k in het eerste uur de koers omhoog zetten?

Daar moeten de koerskijkers toch wat van vinden.
((-;

Misschien verkoopt Teslin wel zijn belang.
Of is de koers weer een een speelbal van "de shorters".
((-;
Zeker zo opvallend en vreemd te noemen!
Duidelijk dat een partij bewust de koers omlaag stampt om mogelijk wat stoploss orders in te pikken van de jarenlang beschimpte trouwe particuliere beleggers?!
Doel is om later op de dag weer goedkoop in te kunnen kopen?!
Normaal is het allemaal niet, zeker niet met de grote volumes in korte tijd terwijl er ook periodes zijn dat er haast niet gehandeld wordt in de derde divisie, voor de derde divisie zijn de volumes zowel bij stijgen als dalen bovengemiddeld te noemen!!
marathon 11
1
quote:

Odessadream schreef op 29 juni 2022 09:38:

Als er nog OOIT een overnamebod komt dan mogen we met 8,50 in onze handjes klappen en ik teken hiervoor.
Ik verwacht niet dat Teslin het daarvoor doet maar jouw stukken kunnen het verschil maken natuurlijk. Die 6.5 miljoen stukken die Teslin in ieder geval heeft vallen in het niet bij jouw inbreng denk ik, Laat je telefoonnummer achter zodat een mogelijke overnemende partij contact met je kan opnemen om jouw stukken voor € 8.50 over te nemen. Succes!!!
Gvv2024
0
quote:

marathon 11 schreef op 29 juni 2022 09:46:

[...]
Ik verwacht niet dat Teslin het daarvoor doet maar jouw stukken kunnen het verschil maken natuurlijk. Die 6.5 miljoen stukken die Teslin in ieder geval heeft vallen in het niet bij jouw inbreng denk ik, Laat je telefoonnummer achter zodat een mogelijke overnemende partij contact met je kan opnemen om jouw stukken voor € 8.50 over te nemen. Succes!!!
hmm je begrijpt mij niet. Uiteraard hebben mijn stukjes geen invloed (het is een microliter druppel op een gloeiende plaat) maar voor mij als particulier is het wel veel geld wat er mee gemoeid gaat. Gezien mijn leeftijd heb ik niet veel tijd meer om er zelfs met een cumulatief verlies van 20 % eruit te kunnen stappen bij een koers van 8,50 euro. Maw de tijd dringt voor MIJ.
[verwijderd]
0
Teslin verkoopt niet
Dat zijn de schijterige aandeelhouders in particuliere hoek
En wat shorters
SimonCA
1
BMW debuting Android Automotive infotainment in 2023

The company says it’s “expanding its current BMW Operating System 8” and integrating Android Automotive OS into certain model lines from March 2023.

www.carexpert.com.au/car-news/bmw-add...
Vive tu vida positivamente
0
Je ziet het vandaag weer gebeuren.
Met hoog volume in het eerste uur de koers bewust op een bepaald niveau zetten om vervolgens zonder noemenswaardige volumes te blijven hangen totdat er weer kleine kopers de koers laten herstellen!

Manipuleren mag niet maar het gebeurd dus wel degenlijk!
Gelukkig hebben we de AFM en VEB die de belangen van de beleggers beschermen en controleren!?!
boem!
0
quote:

ketchup schreef op 29 juni 2022 08:51:

HERE is altijd groter geweest dan TT, ook voordat de Duitsers het kochten
Google en straks ook Apple en nog een pak nieuwe toetreders gaan de markt helemaal openbreken
tegen die tijd moet TT onder een ander dak zitten hetzelfde gaat op voor HERE

dit is geen premie business model, dit is een service uitgeknepen model , die enorme investeringen heeft gevraagd en enkel voor bedrijven die er een spin-off uit weten te halen interessant

zowel TT als HERE hebben geen power model om geld te verdienen , maar hebben nu nog zeker een grote waarde voor een Big tech Player .. daar is het opwachten

eerst MBLY separaat listen door Intel en dan HERE naar de beurs en dan als laatste TT van de beurs naar een nieuwe eigenaar
wil je scoren op asset waardering voor dit onderdeel is de beste Intel Long te gaan, TT gaat moeizamer worden voor de reguliere aandeelhouder op te scoren, maar scoren gaan we wel
Ik kan me wel vinden in dit scenario.

Het zijn niet alleen de assets die TT waarde verschaft.

Het momentum om te cashen via een overname is op het moment dat TT een houdbaar zelfstandig verdienmodel kan tonen.

Zulk een verdienmodel zal de overnameprijs nl sterk ten goede komen zeker indien je daar een orderboek van 2 miljard aan koppelt
[verwijderd]
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 29 juni 2022 10:23:

Je ziet het vandaag weer gebeuren.
Met hoog volume in het eerste uur de koers bewust op een bepaald niveau zetten om vervolgens zonder noemenswaardige volumes te blijven hangen totdat er weer kleine kopers de koers laten herstellen!

Manipuleren mag niet maar het gebeurd dus wel degenlijk!
Gelukkig hebben we de AFM en VEB die de belangen van de beleggers beschermen en controleren!?!
AFM heeft nog nooit wat nuttigs gedaan
VEB doen goede dingen maar zijn bij aandeelhoudersvergaderingen nooit meer zo geweest als met de Vries directeur met een grote mond en vol lef en bravour>>was een prima vent
ketchup
0
@ Boem, daarom is het ook zaak dat TT echt die omzet weet te vergroten en dat met vrijval van def revenue hopelijk het aandeel naar een notering in de 10 euro weet te tillen
neem daarbij dat INTEL MBLY weet te listen tegen een mooie prijs en HERE bij een listing een 3 miljard plus weet te behalen dan zijn dat allemaal ( indirect) ondersteunende factoren voor TomTom

wat ik al eerder aangaf ben niet negatief voor de waarde van TT, ben wel zeer afvragende wat TT nu nog aan de beurs te zoeken heeft, waar de waarde van de bezittingen zo afgeserveerd zijn en dat vanwege toch voor de markt een ongewenste aandeelhoudersstructuur voor dit beursgenoteerde bedrijf , waar de Founders zo bepalend zijn.
boem!
0
Op een vrijval hoger dan de dotatie kun jenog lang wachten.
TT geeft zelf aan het saldo in 2022 en 2023 te verhogen met 50 mio.

Ik zie 2025 als een uitstekend jaar om jouw insteek te volgen.

FCF in dat jaar 135 mio. met zicht opFCF van 190 mio in 2026.

Indien TT hierin slaagt ligt er zelfstandige koers in het verschiet van ca 30 euro en laat het biedingsproces dan maar beginnen.
Gvv2024
0
quote:

Odessadream schreef op 29 juni 2022 09:23:

even de 6 voor de komma en dan weer up.
helaas dat ik weer gelijk krijg
pwijsneus
0
quote:

boem! schreef op 29 juni 2022 11:03:

Op een vrijval hoger dan de dotatie kun jenog lang wachten.
TT geeft zelf aan het saldo in 2022 en 2023 te verhogen met 50 mio.

Ik zie 2025 als een uitstekend jaar om jouw insteek te volgen.

FCF in dat jaar 135 mio. met zicht opFCF van 190 mio in 2026.

Indien TT hierin slaagt ligt er zelfstandige koers in het verschiet van ca 30 euro en laat het biedingsproces dan maar beginnen.
OK, we gaan weer vooruit kijken tot aan 2027.

Het punt is dat TomTom zelf al moeite heeft om 3 maanden vooruit te kijken. Om dan meteen 5 jaar vooruit te willen kijken lijkt me dan ook zinloos.

Het was 5 jaar geleden ondenkbaar dat autobouwers rechtsstreeks met Google in zee zouden gaan. Nu zie je Google de ene deal na de andere binnenhalen, en worden HERE en TomTom bedankt.

Ook dachten we 5 jaar geleden dat het zinvol zou zijn voor TomTom om HD-map-dekking te hebben. Nu zie je dat het erom gaat wie de data genereerd, en dat is vaak de autobouwer zelf. Vervolgens hebben ze expertise nodig om die data te verwerken, maar daar vist TT in een heel andere vijver. Omzet heeft het nog niet opgeleverd voor TomTom, en na vele miljoenen zo niet miljarden te investeren is het de vraag of dit ooit terug verdient gaat worden.

Eigenlijk is TomTom het tegenovergestelde van Philips. Ze nemen teveel risico en zetten alles op 1 paard. Dat is leuk als het kwartje jouw kant op valt, bij TomTom is dat beslist niet het geval.
Gvv2024
0
quote:

pwijsneus schreef op 29 juni 2022 11:26:

[...]

Eigenlijk is TomTom het tegenovergestelde van Philips. Ze nemen teveel risico en zetten alles op 1 paard. Dat is leuk als het kwartje jouw kant op valt, bij TomTom is dat beslist niet het geval.
Philips is nu juist geen goed voorbeeld, zij zetten nu juist wel alles op 1 paard !!!!!
819 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront