TomTom « Terug naar discussie overzicht

off-topic

23.301 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 ... 1162 1163 1164 1165 1166 » | Laatste
sniklaas
0
quote:

Mayo schreef op 29 juni 2022 12:02:

[...]Ik denk dat de daling meer te maken heeft met het interview met de ceo van Grub. Ze zoeken niet naar een koper maar naar een partner. Ik zit er helaas wel dik in. Verreweg mijn grootste positie in mijn portefeuille. Daardoor superslechte dag.
Is mijn verwachting ook, de beoogde instroom van cash voor het @GRUB belang hakt er tesamen met het verkoopadvies stevig in...Na het ruimschoots bereiken van het koersdoel kan BERENBURG 'morgen' weer een koopadvies plaatsen...

Ook bij mij hakt de koersdaling er stevig in inmiddels op weekbasis 5% Y2D resultaat ingelevert waar maandag nog een 3%+ stond...

Met een beetje pech is mijn @TKWY positie eind van de dag toegenomen naar mijn max van 25% nog zo'n 1% te gaan...

Zijn ook lichtpuntjes vandaag, @OLIE laatste pluk laten gaan en @AARDGAS afgebouwd naar 5 plukken = 20% van target en de positie in ZILVER verdubbeld nu aan $20,975...
ketchup
0
TKWY na het enorme pak slaag dat ze al gehad hebben , krijgen ze het vandaag nog eens min 20% voor de kiezen
koersverloop voelt aan als een Imtech-verhaal, maar dat is het volgens mij niet

is dit de final blow-off aan de onderkant ? ... en gaan we nu gestaag weer naar 20 euro kruipen tegen einde jaar ? , of is dit nu de handdoek in de ring en einde oefening ?

denk het eerste, maar heb nog niks ondernomen voor de koopzijde , overweeg wel in te stappen.

(PS juist 5.000 stuks TKWY gekocht @ 14.70 euro )
sniklaas
0
quote:

ketchup schreef op 29 juni 2022 14:08:

TKWY na het enorme pak slaag dat ze al gehad hebben , krijgen ze het vandaag nog eens min 20% voor de kiezen
koersverloop voelt aan als een Imtech-verhaal, maar dat is het volgens mij niet

is dit de final blow-off aan de onderkant ? ... en gaan we nu gestaag weer naar 20 euro kruipen tegen einde jaar ? , of is dit nu de handdoek in de ring en einde oefening ?

denk het eerste, maar heb nog niks ondernomen voor de koopzijde , overweeg wel in te stappen.

(PS juist 5.000 stuks TKWY gekocht @ 14.70 euro )
Inderdaad voelt het als een herhaling van LANDIS en IMTECH en meer recent WIRECARD maar eigewijs dat ik ben weiger ik dit te geloven daarvoor is de tak van sport veel te springlevend, maar er kan natuurlijk fraude zijn gepleegd of opgepoetste cijfers maar ik verwacht eerder dat grote spelers het centiment beinvloeden...

Navraag gedaan bij het lokale cafetaria met de vraag of het aandeel Takeaway aan het afnemen is, niet het geval stijgt nog steeds en komt de laatste maanden op dagen koerriers tekort en sluit voortijdig de bestel functie uit, ruim 80% van alle bezorgingen komt via het platform van Takeaway en daar is sinds vorige week 1% fee (behoudens in de US en VK) voor @TKWY bijgekomen...

Ik zit inmiddels aan een ruime 24% positie op €21,64 en heb krap €4,60 p/a aan verlies opgeschreven...

Een positie tot aan 25% vind ik nog acceptabel, gaat dat volledig mis wordt het een hele zure appel maar ben feitelijk alleen de winst van dit jaar kwijt...
Unimog
0
tja kan Jitse niet beter een stapje opzij doen. Als kapitein mag je pas als laatst van een zinkend schip maar t vertrouwen in de man is al compleet kwijt. Het zou het verlies van vandaag snel weer goed maken.
sniklaas
1
Kreeg gisteren nog onverwachts een positief bericht over een eerdere liquidatie, het gezicht in Nederland van de krediet crises, de DSB bank. na afwikkeling van alle schulden ed is na liquidatie nog zoveel geld over dat alsnog 90% van de rentebetalingen wordt verricht.

De saldo's zijn voor jaren terug teruggestort uit het depositogarantie stelsel maar de rentes niet en die worden alsnog uitgekeerd, had indertijd een aantal achtergestelde desposito's en zilvervlootrekeningen voor de kinderen bij DSB bank...
sniklaas
1
Worden meer liquidatie zaken afgehandeld, heb vandaag een schrijven ontvangen van forsettlement aangaande de FORTIS afhandeling dat er geen restant betaling volgt, de pot is leeg…
ketchup
3
bear market kan waardes nog een 10-20% doen zakken
nogmaals , alles wat je nu koopt en reeds bezit is echt voor een 3 jaar outlook

bear markets slaan nooit ineens om naar bull markets, dit gaat een proces worden van eerst een bodem vinden, dan consolideren en dan herstel

voor nu is de trend nog steeds voor lager en er is weinig constructiefs te melden om het sentiment te draaien
dit is echter wel een ongelofelijke mooie opportuniteit quality stocks die in sympathie mee onderuit komen voor de lange termijn op te rapen

hoop nog steeds dat Apple naar 125 $ zakt en MSFT naar 225 $ , dan ga ik die fors opladen

voor de rest go slow , het kan altijd dieper gaan dan je voor mogelijk denkt
sniklaas
0
quote:

ketchup schreef op 30 juni 2022 09:05:

voor de rest go slow , het kan altijd dieper gaan dan je voor mogelijk denkt
inmiddels 105% gealloceerd waardoor het vanzelf slow gaat maar ben tevreden met de portefeuilles, deze posities wil ik best een aantal jaar op de plank houden tegen de huidige 4% aan dividend bruto op jaarbasis...

Voordeel van 105% gealloceerd is dat op cash geen geldontwaarding plaats kan vinden....

Momenteel een Y2D resultaat van 24% en verwacht niet dat ik dit over de zomermaanden heen in zal moeten leveren...

Situatie 2020-Q2 was stukken zorgelijker ook volledig gealloceerd met een Y2D resultaat van -25% en is uiteindelijk een top jaar geworden, maar dat zit er voor 2022 niet in, ben al tevreden met een 10...15% Y2D resultaat, exclusief dividend en naar ik verwacht lager gealloceerd, tegen de 80% zou mooi zijn...
Unimog
0
Bridgewater's short op SAP doet zn werk

Gazprom in Rusland doet raar handel ligt stil
range 207-310 vandaag
sniklaas
1
quote:

Unimog schreef op 30 juni 2022 10:29:

Bridgewater's short op SAP doet zn werk

Gazprom in Rusland doet raar handel ligt stil
range 207-310 vandaag
forse beweging wordt veroorzaakt doordat de aandeelhouders dit jaar het dividend willen overslaan vanwege de huidige situatie..

EDIT;
(Reuters) - Russian gas giant Gazprom said on Thursday that its shareholders had decided against distributing dividends on its 2021 results.
"The shareholders decided that in the current situation it is not advisable to pay dividends based on the 2021 results," Deputy CEO Famil Sadygov said.
The company had said in May that its board was recommending a dividend of 52.53 roubles per share on its 2021 results.
Unimog
0
Vandaar bedankt. Zat al te zoeken naar sancties of iets anders.

Hoe kijk je momenteel naar Volkswagen met ongeveer 5x de winst en 5% dividend ?
tatje
0
quote:

sniklaas schreef op 30 juni 2022 10:36:

[...]forse beweging wordt veroorzaakt doordat de aandeelhouders dit jaar het dividend willen overslaan vanwege de huidige situatie..

EDIT;
(Reuters) - Russian gas giant Gazprom said on Thursday that its shareholders had decided against distributing dividends on its 2021 results.
"The shareholders decided that in the current situation it is not advisable to pay dividends based on the 2021 results," Deputy CEO Famil Sadygov said.
The company had said in May that its board was recommending a dividend of 52.53 roubles per share on its 2021 results.
Wie is de eigenaar van Gazprom?
De Russische federale overheid verkreeg in 2005 een meerderheidsbelang in het bedrijf en had per ultimo 2020 nog 50,23% van de aandelen in handen.

Men fluistert dat poetin ook 1/3 bezit :-)
sniklaas
1
quote:

Unimog schreef op 30 juni 2022 10:53:

Vandaar bedankt. Zat al te zoeken naar sancties of iets anders.

Hoe kijk je momenteel naar Volkswagen met ongeveer 5x de winst en 5% dividend ?
Uberhaupt blijven de OEM's nog enkele roerige jaren behouden, niet enkel de uitdagingen om voldoende materialen, componenten en mensen beschikbaar te hebben om aan de vraag te voldoen gaat ook de inflatie en daarbij behorende afkoeling van de markt een wissel trekken op de vraag, het 'eigen' voertuig wordt een luxeproduct dat niet voor de massa betaalbaar is...

Daarnaast de uitdagingen in het terugdringen van de eemissies, gisteren heeft de EU het besluit genomen dat per 2035 nieuwe voertuigen emissievrij moeten zijn willen ze toegelaten worden op de markt, dus volop electrificatie, waterstof en hybrides...

De bestaande OEM'S voelen de hete adem van de NIO's, TESLA's ed al enkele jaren in hun nek en dat wordt nog veel erger bij electrificatie waar nagenoeg elke manufacturer een plug en drive voertuig kan samenstellen waardoor de marges onder druk komen staan..

De technische uitdagingen zitten bij waterstof en de hybride uitvoeringen en dat zal lastig worden om daar tegen een gezonde marge voertuigen te produceren, samen te stellen...

Al met al ogen de huidige koersen van de Volkswagens, Daimlers en BMW's heel aardig om in te stappen maar gezien de toekomstige uitdagingen verwacht ik op termijn een terugkeer naar nivo's die we ook gedurende de krediet crises en sjoemel software hebben gezien...
sniklaas
0
quote:

tatje schreef op 30 juni 2022 11:05:

[...]

Wie is de eigenaar van Gazprom?
De Russische federale overheid verkreeg in 2005 een meerderheidsbelang in het bedrijf en had per ultimo 2020 nog 50,23% van de aandelen in handen.

Men fluistert dat poetin ook 1/3 bezit :-)
die 50,23 houden ze niet direct, deels bij de federatie, Rosneft en Rosgas maar allen 'gecontroleerd' door de Poetin vazallen...

Heb ook nog een positie van 1,3% in mijn portefeuille die ik als afgeschreven beschou....
Unimog
0
quote:

sniklaas schreef op 30 juni 2022 11:13:

[...]Uberhaupt blijven de OEM's nog enkele roerige jaren behouden, niet enkel de uitdagingen om voldoende materialen, componenten en mensen beschikbaar te hebben om aan de vraag te voldoen gaat ook de inflatie en daarbij behorende afkoeling van de markt een wissel trekken op de vraag, het 'eigen' voertuig wordt een luxeproduct dat niet voor de massa betaalbaar is...

Daarnaast de uitdagingen in het terugdringen van de eemissies, gisteren heeft de EU het besluit genomen dat per 2035 nieuwe voertuigen emissievrij moeten zijn willen ze toegelaten worden op de markt, dus volop electrificatie, waterstof en hybrides...

De bestaande OEM'S voelen de hete adem van de NIO's, TESLA's ed al enkele jaren in hun nek en dat wordt nog veel erger bij electrificatie waar nagenoeg elke manufacturer een plug en drive voertuig kan samenstellen waardoor de marges onder druk komen staan..

De technische uitdagingen zitten bij waterstof en de hybride uitvoeringen en dat zal lastig worden om daar tegen een gezonde marge voertuigen te produceren, samen te stellen...

Al met al ogen de huidige koersen van de Volkswagens, Daimlers en BMW's heel aardig om in te stappen maar gezien de toekomstige uitdagingen verwacht ik op termijn een terugkeer naar nivo's die we ook gedurende de krediet crises en sjoemel software hebben gezien...
Met de overname van Europcar heeft VW in mijn ogen in de toekomst een voordeel tegenover de concurrenten door daar auto's af te zetten. Verder willen ze net zoals Tesla doet de gegevens van het rijgedrag van bestuurders en het verkeer opslaan voor de in de toekomst zelfrijdende auto. Heb nog geen positie in VW maar lijkt me wel steeds interessanter.
sniklaas
1
quote:

Unimog schreef op 30 juni 2022 11:30:

[...]Met de overname van Europcar heeft VW in mijn ogen in de toekomst een voordeel tegenover de concurrenten door daar auto's af te zetten. Verder willen ze net zoals Tesla doet de gegevens van het rijgedrag van bestuurders en het verkeer opslaan voor de in de toekomst zelfrijdende auto. Heb nog geen positie in VW maar lijkt me wel steeds interessanter.
het voertuig wordt een luxeproduct niet alleen de aanschaf maar ook in het gebruik en wat gaat er gebeuren met het voertuigbezit wanneer autonomous driving zijn intrede doet, 24*7 van A naar B tegen naar ik verwacht sterk concurrende prijzen tov het eigen voertuig dat gemiddeld genomen slechts 1 van de 24 beschikbare uren in 1 dag wordt gebruikt...

Wat een uitzichten gaat dat opleveren, geen straten vol met geparkeerde voertuigen, de stenen van de oprit eruit voor groen en natuur en ga zo maar door...

Momenteel staan er 8,9 mio voertuigen in Nederland geparkeerd, 1,7% meer dan in 2021 maar ik verwacht dat het huidige aantal zo ongeveer de absolute piek zal worden omdat de levensduur van auto's is toegenomen, dus minder snel omsteken, wordt een luxeproduct dus het 2e of 3e voertuig binnen een gizin gaat eruit en dan komt de kaalslag met autonomous driving..

Klap erop over een generatie rijden of staan er in Nederland nog 5 mio voertuigen geregistreerd en dat patroon kun je doortrekken voor nagenoeg all dichtbevolkte en geindustratliseerde landen met een prima infrastructuur...
sniklaas
0
Op AARDGAS dag verliest het ZILVER zijn glans en heb de positie verdubbeld naar $20,715

AARDGAS positie is ook verder uitgebreid en zit inmiddels aan 40% van target en neem gestaag bij…
Royal Dutch Pim
0
Dit is wel de markt om je zelfbeheersing wat op te vijzelen (veel lijkt goedkoop maar blijkt iedere keer toch nog meer vanaf te kunnen). Ik kocht vandaag wat SOC GEN, ING, META en NEL ASA bij. Gisteren wat turbos met lage hefboom en verre SL TKWY gekocht voor een korte rit. Maar ook die gaan in deze markt nog verder onderuit. Mijn verwachting was dat ze vandaag of morgen weer boven de € 16,00 sluiten.
mjmj
0
Tja idd Gazprom slaat (mogelijk ?) dividend over. Lijkt me niet een fijn signaal voor de betrouwbaarheid van het fonds.
www.iex.nl/Artikel/750216/10-plus-ove...
23.301 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 ... 1162 1163 1164 1165 1166 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 5,520
Verschil +0,060 (+1,10%)
Hoog 5,585
Laag 5,450
Volume 546.527
Volume gemiddeld 313.662
Volume gisteren 957.240

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront