Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

7.886 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 ... 391 392 393 394 395 » | Laatste
Ron Kerstens
0
quote:

Turfbaas schreef op 8 juli 2022 09:20:

[...]

Heb het geprobeerd maar alle Binck stuurt bij mij automatisch door naar Saxo. VEB Bottomline heb ik eerlijkgezegd nog niet geprobeerd maar zal dat dan ook eens doen als ik daar de gegevens nog van kan vinden.
Greedy bedoelt dat zijn actuele veb bottomline rek, degene die is omgezet naar Saxo, is afgesloten en weer is heropend. De oude Binck rekeningen op het Binck platform zijn per 1 juli voor niemand meer meer in te zien.
Ron Kerstens
0
quote:

J.Me schreef op 7 juli 2022 21:01:

Ik schrijf kennelijk heel onduidelijk.

[...]

De vraag is natuurlijk: hoe kun je je dan afmelden voor CPV? Maar ik weet niet of ik zin heb om nog langer aan dit dode paard te trekken.
Ik zie bij corporate actions en dan aandeelhoudersvergaderingen wel de mogelijkheid om de dienst "digitaal stemmen" te activeren (ik zal er vanaf blijven) maar blijkbaar kom je er dan niet meer vanaf ?
rationeel
0
quote:

snorro1 schreef op 8 juni 2022 12:29:

[...]
Klopt het enige wat je krijgt van de overheid. Wil je meer dan moet je werken.
De betekenis van iets KRIJGEN, is de uitkomst van een actie van de GEVER.

In dit geval hebben we het over de algemene middelen, en ontbreekt de gever, zijnde de "uitgezogen" belasting betaler.

Ik heb in ieder geval helemaal niets weggegeven.

Mij wordt integendeel veel ontnomen.

Nooit iets beleefd gevraagd ook.
rationeel
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 8 juli 2022 09:46:

[...]

Ik zie bij corporate actions en dan aandeelhoudersvergaderingen wel de mogelijkheid om de dienst "digitaal stemmen" te activeren (ik zal er vanaf blijven) maar blijkbaar kom je er dan niet meer vanaf ?
Je kunt altijd de correspondentie aangaan, met de nog niet bekende tegenpartij die schuilt achter een aan te kllkken linkje.

Veel plezier met een lange en voorspelbare relatie.
Ron Kerstens
2
Bij de correspondentie met Saxo via de support tickets staat er ook nog wel eens een naam onder van de betreffende servicedesk medewerker, wat dan helpt is om het antwoord expliciet aan die persoon te richten. Ik heb de indruk dat andere service medewerkers er dan afblijven. Maar ter ontnuchtering, vrijwel alle medewerkers hebben Havo met een al dan niet afgeronde HBO opleiding en slechts 1 a 2 jaar ervaring. Ik kijk tegenwoordig vaak uit nieuwsgierigheid op hun linkedin profiel, degene waar ik het meest contact mee heb heeft 5 jaar bij een snackbar gewerkt en een jaartje bij Zwitserleven. Wat wel opvalt is dat heel veel hoger geplaatste medewerkers, te zien via linkedin, in India zitten en ook de Indiaase Nationaliteit hebben. Mevrouw Saskia Klep is nog steeds in functie na het debacle, er zijn er om minder ontslagen.
graham20
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 8 juli 2022 11:21:

degene waar ik het meest contact mee heb heeft 5 jaar bij een snackbar gewerkt en een jaartje bij Zwitserleven. Wat wel opvalt is dat heel veel hoger geplaatste medewerkers, te zien via linkedin, in India zitten en ook de Indiaase Nationaliteit hebben. Mevrouw Saskia Klep is nog steeds in functie na het debacle, er zijn er om minder ontslagen.
Weten waar de pindasaus staat zal wel als relevante ervaring kwalificeren bij Saxo.
rationeel
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 8 juli 2022 11:21:

Bij de correspondentie met Saxo via de support tickets staat er ook nog wel eens een naam onder van de betreffende servicedesk medewerker, wat dan helpt is om het antwoord expliciet aan die persoon te richten. Ik heb de indruk dat andere service medewerkers er dan afblijven. Maar ter ontnuchtering, vrijwel alle medewerkers hebben Havo met een al dan niet afgeronde HBO opleiding en slechts 1 a 2 jaar ervaring. Ik kijk tegenwoordig vaak uit nieuwsgierigheid op hun linkedin profiel, degene waar ik het meest contact mee heb heeft 5 jaar bij een snackbar gewerkt en een jaartje bij Zwitserleven. Wat wel opvalt is dat heel veel hoger geplaatste medewerkers, te zien via linkedin, in India zitten en ook de Indiaase Nationaliteit hebben. Mevrouw Saskia Klep is nog steeds in functie na het debacle, er zijn er om minder ontslagen.
Via het expliciet vragen, via de inmiddels bekende weg, krijg je geen zelfde medewerker aan het beantwoorden.

Ik heb een vraag lopen, die via een stuk of 5 verschillende beantwoorders, weer bij af is.

Want er wordt ook niet gelezen wat je inmiddels voor onwerkbare antwoorden van de voorgangers hebt gekregen.

Wel heb Ik er inmiddels van geleerd, dat er veel medewerkers zijn;)
rikske
3
Door alle klachten en problemen van de klanten hebben ze helpdeskmedewerkers nodig en zullen ze geen geld over hebben om IT mensen aan te trekken die de website oplossen. Enkele jaren geleden vroeg men bij Binck al helpdeskmedewerkers, waarschijnlijk ter voorbereiding op de huidige toestand. En op Trustpilot maar liegen dat er verbeteringen werden aangebracht, dat men daar volop aan het werken is en men vlot en quasi onmiddellijk op support tickets antwoordt en de wachttijden beantwoorden telefoon opgelost zijn. Cynisch verwijzen ze dan naar "gelieve ons te bellen zodat we u onmiddellijk kunnen helpen" of "vul een support ticket in en we lossen dit onmiddellijk op". Ze zijn ook een internationale organisatie, klopt, Denemarken, Nederland, België is inderdaad internationaal. Bluffen en doen of ze een grote firma zijn kunnen ze uitmuntend goed.
J.Me
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 8 juli 2022 09:46:

[...]
Ik zie bij corporate actions en dan aandeelhoudersvergaderingen wel de mogelijkheid om de dienst "digitaal stemmen" te activeren (ik zal er vanaf blijven) maar blijkbaar kom je er dan niet meer vanaf ?
Dank. Die knop ziek ik ook, maar die is niet geactiveerd. Ook ik blijf van die knop af. Heb toch maar weer 'ns een screenshot naar SaxoBank gestuurd.
voda
0
Ligt Saxo er bij jullie ook uit?

Deze pagina werkt niet
Het duurt te lang voordat live.logonvalidation.net reageert.
HTTP ERROR 504
Kwast
0
Ja, ik had ook zoiets. Maar inmiddels gelukt om in te loggen.
Die error 504 heb ik bij het inloggen op de Rabo ook regelmatig; dan moet ik de computer opnieuw opstarten om het opgelost te krijgen.
A3aan
0
A3aan
0
De transacties van vrijdag in mijn USA portefeuillezijn ook niet bijgewerkt. Wat een zooitje is het bij Saxo.
ffff
2
quote:

New dawn schreef op 11 juli 2022 12:24:

Ik kan niet geld overboeken naar mijn tegenrekening.
New Dawn,

Alleen maar om jou een beetje te troosten: Het kan nog veel erger: Ik moest een handgeschreven brief naar het buitenland sturen met de nodige fotokopieën alvorens de bank een som wilde overboeken....

ONZE ( EUROPESE !!!! ) wereld wordt zo nu en dan steeds bezopener. Maar.....ALTIJD rustig en geduldig blijven en verdomd na ruim één week is de som overgeboekt. Zoiets kost natuurlijk wel de nodige irritatie, die je moet leren verbergen. Altijd beleefd blijven en je afvragen zijn bankiers tegenwoordig nog wel bankiers....?

Sterkte en mijn posting is bedoeld om aan te geven dat je niet de enige bent. Rene schreef maanden geleden in de KK: Alles wordt steeds ingewikkelder, gecompliceerder en verdomd dat is ook zo.

Peter
Da Freeze
0
Ik zag vanmorgen dit in Saxo verschijnen over Accsys Technologies Plc

Aankomende wijzigingen, 15-jul-2022 14:00 GMT

Risicobeoordeling
4
Risicobeoordeling (nieuw)
6
Dekkingspercentage
60%
Dekkingspercentage (nieuw)
0%
Risicolimiet (AXS:xams)
21.000 Aantal
Maximale onderpandhoeveelheid
0
Ordertypes
Bestens, Limiet, Stoporder, Stoplimiet, Trailing-stop
ISIN
GB00BQQFX454


Begrijp ik hieruit dat het risico in aandelen Accsys is verhoogd? Waar wordt dat op gebaseerd?
Da Freeze
0
Ik betaal bij Saxo maandelijks enkele centen aan margeleningsrente, weet iemand wat dat inhoudt?
J.Me
0
quote:

Da Freeze schreef op 12 juli 2022 12:49:

Ik betaal bij Saxo maandelijks enkele centen aan margeleningsrente, weet iemand wat dat inhoudt?
Beleg je misschien met geleend geld? Dus 'op marge'? Ik heb geen idee wat het inhoud. Wel heb ik inmiddels (helaas) de ervaring dat SaxoBank soms kosten rekent voor diensten die je niet afneemt. Dat overkomt mij met de Client Proxy Voting Subscription Fee en het kost ontzettend veel moeite om SaxoBank zover te krijgen dat zij erkennen dat zij een fout hebben gemaakt.
A3aan
0
quote:

Da Freeze schreef op 12 juli 2022 12:49:

Ik betaal bij Saxo maandelijks enkele centen aan margeleningsrente, weet iemand wat dat inhoudt?
Als u aandelen verkoopt wordt dat bedrag pas na 3 dagen geboekt. Stel dat u intussen voor dat bedrag opties koopt, die worden dezelfde dag geboekt. Dan kan het dat u twee dagen in het rood hebt gestaan en dan rekenen ze rente..
voda
0
Treuzelende bank moet belegger €2000 betalen
Door MARLOU VISSER

1 uur geleden
in GELD

AMSTERDAM - Als je een aangetekende brief verstuurt, weet je zeker dat hij aankomt. Maar een beller is sneller. Een belegger die zijn bank wilde aansporen zijn portefeuille te verkopen, stuurde eerst een brief. De bank kwam echter pas in actie toen hij erachteraan belde. Te laat, oordeelt klachteninstituut Kifid nu.

Als de bank sneller was geweest, waren de aandelen voor een hogere prijs verkocht. Foto ter illustratie. GETTY IMAGES
BinckBank moet de man nu ruim €2000 betalen omdat de bank te laat in actie kwam.

BEKIJK OOK:
Binck bijt weer stof tegen boze beleggersclub

Op woensdag 28 april 2021 werd de aangetekende brief, waarin de man meedeelde dat hij zijn portefeuille van bijna een half miljoen euro aan aandelen wilde liquideren, in ontvangst genomen door BinckBank. De man verzocht onder meer om een ontvangstbevestiging. Die kreeg hij niet.

Bellen
Op dinsdag 4 mei belde hij er maar eens achteraan. Daarna kwam er wél schot in de zaak. De aandelen werden op 5 mei verkocht en het geld op 6 mei naar de man overgemaakt. Naar eigen zeggen wilde hij dezelfde portefeuille elders weer aanschaffen.

BEKIJK OOK:
Beleggingsblunder: ton weg, bank vergoedt niets

De belegger heeft de indruk dat de bank zijn aangetekende brief heeft genegeerd en pas in actie kwam toen hij belde. In de tussentijd is zijn portefeuille zo’n €4000 minder waard geworden. Ook heeft hij de aandelen door het getreuzel minder gunstig opnieuw kunnen kopen. Dat kostte hem ook een kleine €2000. De man eist dus een kleine €6000 van BinckBank als vergoeding.

BEKIJK OOK:
’Particuliere belegger raakt niet in paniek, maar ziet eerder koopkansen’

De bank ontkent pas na het belletje in actie te zijn gekomen. Volgens een vertegenwoordiger duurt het beëindigen van een portefeuille nu eenmaal even en heeft het telefoontje de handeling niet versneld. Ook heeft de man niet in zijn brief aangegeven dat hij haast had met het verkopen van de aandelen.

Zo snel mogelijk
Het Kifid kijkt daar toch anders naar. Op grond van de richtlijnen moet een bank een verzoek tot opzegging zo snel mogelijk behandelen. De bank geeft echter toe dat een telefonisch verzoek tot opzegging in drie werkdagen wordt behandeld. Was dat ook gebeurd met de opzegging per brief, dan was de portefeuille op 3 mei in plaats van 5 mei verkocht, berekent het Kifid. In die tijd is de waarde zo’n €2000 gedaald.

BEKIJK OOK:
’Saxo moet oppassen voor claims van boze klanten BinckBank’

Binck moet de man deze €2000 vergoeden, plus de wettelijke rente sinds mei 2021. De schade die de man claimt omdat hij zijn portefeuille op 10 mei weer heeft aangekocht, wat eerder had gekund als hij het geld eerder had teruggekregen, komt echter voor zijn eigen rekening.

www.telegraaf.nl/financieel/887497994...
7.886 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 ... 391 392 393 394 395 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
882,20  +7,41  +0,85%  09:19
 Germany40^ 18.186,30 +0,27%
 BEL 20 3.905,36 +0,38%
 Europe50^ 5.017,73 +0,19%
 US30^ 38.488,27 -0,04%
 Nasd100^ 17.580,74 +0,57%
 US500^ 5.080,88 +0,22%
 Japan225^ 38.356,26 +1,10%
 Gold spot 2.322,77 +0,03%
 EUR/USD 1,0687 -0,14%
 WTI 83,36 +0,07%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

OCI +1,40%
AEX +0,82%
Fugro +0,52%
JUST EAT TAKE... +0,50%
Nedap N.V. +0,32%

Dalers

AMX -0,26%
ADYEN NV -0,10%
AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront