PostNL « Terug naar discussie overzicht

juli q3 vangt aan

636 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 » | Laatste
Cerburus
0
volgens mij wil dat ook geen enkel bedrijf evenaren. Dat fijnmazige netwerk leidt tot een kostprijs waar je 'U' tegen zegt, en waarmee je op prijs de concurrentie verliest, zolang de kwaliteit van de concurrenten 'acceptabel' is kiezen steeds meer en meer klanten voor deze concurrentie (kijk gewoonweg eens naar de ACM marktmonitoren de laatste 5 jaar, kijk eens of je een trend ziet :(. )....en zo complex is het ook niet als je de basis hebt staan, DHL heeft de afgelopen 2 jaar hun capaciteit met 200% vergroot in NL en is nu qua capaciteit nog maar een stukje kleiner (qua piekvolume verwerking)

Nee dat PostNl de beste dienstverlening kan bieden in NL, daar ben ik direct aan je zijde.. eens. maar zolang klanten voor een paar cent minder bij de rest gaat zitten, heb je er weinig tot niets aan Fozzie en das het hele probleem van PostNL. Gelukkig zijn er ook uitzondering en zijn er een klein aantal premium klanten die terugkomen (e.g Nespresso, Omoda) maar staat niet in verhouding van de bulk, die steeds meer en meer voor een 'goede' dienst gaan, tegen de laagste prijs. En das de kern van het hele issue....schaalgrootte en kostenverdeling... Uniek ja... Zelfstandig een toekomst over ca 10 jaar?
Ik betwijfel het.
FozzieBearBull
0
quote:

Cerburus schreef op 15 juli 2022 13:07:

volgens mij wil dat ook geen enkel bedrijf evenaren. Dat fijnmazige netwerk leidt tot een kostprijs waar je 'U' tegen zegt, en waarmee je op prijs de concurrentie verliest, zolang de kwaliteit van de concurrenten 'acceptabel' is kiezen steeds meer en meer klanten voor deze concurrentie (kijk gewoonweg eens naar de ACM marktmonitoren de laatste 5 jaar, kijk eens of je een trend ziet :(. )....en zo complex is het ook niet als je de basis hebt staan, DHL heeft de afgelopen 2 jaar hun capaciteit met 200% vergroot in NL en is nu qua capaciteit nog maar een stukje kleiner (qua piekvolume verwerking)

Nee dat PostNl de beste dienstverlening kan bieden in NL, daar ben ik direct aan je zijde.. eens. maar zolang klanten voor een paar cent minder bij de rest gaat zitten, heb je er weinig tot niets aan Fozzie en das het hele probleem van PostNL. Gelukkig zijn er ook uitzondering en zijn er een klein aantal premium klanten die terugkomen (e.g Nespresso, Omoda) maar staat niet in verhouding van de bulk, die steeds meer en meer voor een 'goede' dienst gaan, tegen de laagste prijs. En das de kern van het hele issue....schaalgrootte en kostenverdeling... Uniek ja... Zelfstandig een toekomst over ca 10 jaar?
Ik betwijfel het.
Die kostprijs is redelijk identiek voor alle dienstverleners, en zal dan hoe dan ook terugkomen in de prijs van alle leveranciers. Op IT-gebied is wel het verschil te maken, m.n. zo efficient mogelijk werken.
Hoe dan ook is de business van PNL, DHL etc. gewoon een commodity die ingekocht wordt door bedrijven, en zeker niet zelf opgezet gaat worden. Inkoop liefst tegen de beste prijs/kwaliteit en het zwaartepunt van die beide kan verschillen voor de klant.

DHL is al heel lang actief in Europa, extra capaciteit aanbieden is dan geen probleem, en ze kunnen zelfs onder de kostprijs werken om anderen uit de markt te drukken. Maar bij het betreden van een 'nieuw' land zijn er alsnog significante investeringen nodig. DHL is dus zeker een concurrent. Maar jouw statement was dat eindklanten als Amazon, BOL enz. dit in eigen hand zouden gaan nemen. Daar geloof ik dus absoluut niet in. Het zou natuurlijk wel kunnen dmv een overname...

PNL zelfstandig een toekomst ? Dat betwijfel ik zeker ook ! mijn overtuiging is dat ook in deze branche consolidatie zal plaatsvinden, we hebben het hier meestal over vroegere overheidsdiensten die verzelfstandigd zijn. Daar is zeker nog wel wat te winnen qua efficiency en dus kosten.
upsidedown
1
Nibud luidt alarmbel: ‘Een op de drie krijgt huishoudboekje niet rond, kabinet moet wat doen’
Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting. Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop. Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische oplossingen.’
------
Man man man. Onzekere tijden. Mensen met minder te besteden, geven dit online ook niet uit.
Eljee66
0
pietje-2005
0
quote:

Eljee66 schreef op 15 juli 2022 16:44:

Had vorig jaar aandelen gekocht voor het dividend, vandaag alles buitengegooid
Vorig jaar voor het dividend; wat was je aankoop dan ?
Succes
pietje-2005
1
quote:

Eljee66 schreef op 15 juli 2022 16:57:

3000 aan 3,53 rekening houdend met dividenden tax hier in België
OK; jammer, Eljee66
Succes
upsidedown
2
quote:

Eljee66 schreef op 15 juli 2022 16:44:

Had vorig jaar aandelen gekocht voor het dividend, vandaag alles buitengegooid
3 euro ingekocht. Tegen beter weten in, hou ik ze aan.
Zie t aandeel met herfst 22 ook nog wel onder 2 euro zakken. Ook nog wel eerder.
* benzine prijs daalt weer een beetje angst voor recessie
* vaste lasten omhoog met bijna 200 euro gezinnen in de knel
* abn verwacht zware tijden er gaan bedrijven omvallen
* financiele dag des oordeels italie nadert
* brussel roept op, in juli n.b., de thermostaat een graadje lager te zetten
* deze energiecrisis in potentie erger dan olieschokken jaren 70
* chinese economie komt praktisch tot stilstand
* brandstofprijs ko t waarschijnlijk niet meer onder 2 euro
Zomaar wat koppen uit dft, bnr, en fd van vandaag.
pietje-2005
0
Mogelijk wat later een melding, of wat korte broeken onder de meldingsgrens hebben verder afgebouwd ? ;-)
Succes
Gordon gekko
0
quote:

pietje-2005 schreef op 15 juli 2022 18:10:

Mogelijk wat later een melding, of wat korte broeken onder de meldingsgrens hebben verder afgebouwd ? ;-)
Succes
ja kan snap alleen die afbouw niet of ze kunnen ergens anders mee verdienen
pietje-2005
0
Gvv2024
2
quote:

pietje-2005 schreef op 15 juli 2022 20:54:

Hun maken natuulijk ook continue een afweging en kijken zeker voor andere kansen.
"Hun maken ...." !!!!!!!!
Jalen
1
quote:

upsidedown schreef op 15 juli 2022 17:14:

[...]
3 euro ingekocht. Tegen beter weten in, hou ik ze aan.
Zie t aandeel met herfst 22 ook nog wel onder 2 euro zakken. Ook nog wel eerder.
* benzine prijs daalt weer een beetje angst voor recessie
* vaste lasten omhoog met bijna 200 euro gezinnen in de knel
* abn verwacht zware tijden er gaan bedrijven omvallen
* financiele dag des oordeels italie nadert
* brussel roept op, in juli n.b., de thermostaat een graadje lager te zetten
* deze energiecrisis in potentie erger dan olieschokken jaren 70
* chinese economie komt praktisch tot stilstand
* brandstofprijs ko t waarschijnlijk niet meer onder 2 euro
Zomaar wat koppen uit dft, bnr, en fd van vandaag.
Dat klinkt allemaal niet zo best idd. Grote gemene deler is gas & olie. Zodra dat verandert, keren een hoop zaken snel ten goede. En anders zal t ws wel zo lopen als dat men nu verwacht. Een hoop is inmiddels al ingeprijsd. Wat PostNL wel goed heeft gedaan, is de elektrificatie van haar wagenpark. Scheelt toch aardig in de brandstofkosten. Al ben ik benieuwd hoe ver ze daarmee is.
Gadus morhua
0
quote:

Odessadream schreef op 16 juli 2022 00:20:

[...]

"Hun maken ...." !!!!!!!!
Dat moet natuurlijk zijn; ''Hunnie maken ....'' ;) ;) ;)
analyse_A3CD
0
upsidedown
0
quote:

Jalen schreef op 17 juli 2022 12:06:

[...]

Dat klinkt allemaal niet zo best idd. Grote gemene deler is gas & olie. Zodra dat verandert, keren een hoop zaken snel ten goede. En anders zal t ws wel zo lopen als dat men nu verwacht. Een hoop is inmiddels al ingeprijsd. Wat PostNL wel goed heeft gedaan, is de elektrificatie van haar wagenpark. Scheelt toch aardig in de brandstofkosten. Al ben ik benieuwd hoe ver ze daarmee is.
Donderdag 21 juli 22 d-day.
Alhoewel:
Duitse topman ziet signalen dat gasprijzen niet nog meer zullen stijgen
De topman van het Duitse Bundesnetzagentur - dat is de regulator die onder meer bevoegd is voor de gasbevoorrading - sluit niet uit dat de gasprijs is gestabiliseerd op een hoog niveau. Dat zegt hij in een interview met Bild am Sonntag. Klaus Müller wijst er op dat de gasprijs deze week niet significant is gestegen, ondanks de sluiting voor onderhoud van de gaspijpleiding Nord Stream 1.
"Dat kan er op wijzen dat de markt het wegvallen van Russisch gas al heeft ingeprijsd, en we een plateau van de gasprijs hebben bereikt". Nord Stream 1 is de belangrijkste leiding voor de aanvoer van Russisch gas naar Duitsland. De vrees bestaat dat Moskou de gaskraan na het geplande onderhoud, op 21 juli, niet meer open draait.

De gasprijs in Europa is de voorbije maand meer dan verdubbeld naar het hoogste niveau in maanden, nadat de capaciteit van Nord Stream 1 met 60 procent werd verminderd. De voorbije week was er wel een lichte prijsdaling, nadat de aanvoer van gas uit Noorwegen normaliseerde. Die aanvoer was verstoord door een staking.
-----
We zullen t gaan zien. Electrificatie vh wagenpark van postnl is gunstig.
BruceJohnson
0
PostNL afgelopen week.

Deze week hebben forumleden diverse reacties laten zien.
Een zeer emotioneel forumlid gebruikte zelfs de woorden “nucleaire oorlog”
Het is beter om deze woorden niet te gebruiken.
Je moet er niet mee spotten.
Echter heb ik wel begrip voor zijn of haar reactie.
Je bent een PostNL fan , zit bomvol in PostNL en elke dag daalt het aandeel weer. Dat doet pijn, je wordt emotioneel.

Een scherp forumlid gaf aan: DHL heeft de afgelopen 2 jaar hun capaciteit met 200% vergroot in NL.

Een ander, eveneens scherp, forumlid schreef iets over de afbouw van de shorts:
toch vreemd die afbouw als het allemaal zo slecht gaat Bpost ook volledig afgebouwd en bij RM zijn ze ook aan het afbouwen.

De feiten nu:

De koers:
De slotkoers van afgelopen maandag : 2,446 euro
De slotkoers van afgelopen vrijdag : 2,468 euro

De shorts deze week:
Afbouw Voleon Capital Management.
Afbouw Marshall Wace.
Afbouw TT International Asset Management.

Wat is er aan de hand ?

De vooruitzichten zijn niet al te best echter de koers van PostNL stijgt en de shorts bouwen verder af in PostNL.
Ook is er een afbouw van de shorts in RM.
Bpost is al helemaal afgebouwd, door de shorts.

Een overname van PostNL door RM ?
Een overname van Bpost door RM ?
Samenwerking is noodzakelijk om een vuist te maken tegen de grote concurrent DHL ?

Ik weet het niet, echter een aandeelhouder met veel aandelen weet wat er gaat gebeuren.
K bepaalt de koers.
Concrete
0
quote:

BruceJohnson schreef op 17 juli 2022 20:59:

PostNL afgelopen week.

Deze week hebben forumleden diverse reacties laten zien.
Een zeer emotioneel forumlid gebruikte zelfs de woorden “nucleaire oorlog”
Het is beter om deze woorden niet te gebruiken.
Je moet er niet mee spotten.
Echter heb ik wel begrip voor zijn of haar reactie.
Je bent een PostNL fan , zit bomvol in PostNL en elke dag daalt het aandeel weer. Dat doet pijn, je wordt emotioneel.

De koers:
De slotkoers van afgelopen maandag : 2,446 euro
De slotkoers van afgelopen vrijdag : 2,468 euro

De shorts deze week:
Afbouw Voleon Capital Management.
Afbouw Marshall Wace.
Afbouw TT International Asset Management.

Bomvol kan nog wel vlgs jou ?
636 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 13:07
Koers 1,212
Verschil -0,029 (-2,34%)
Hoog 1,230
Laag 1,212
Volume 743.804
Volume gemiddeld 2.244.247
Volume gisteren 2.916.414

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront