TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom juli 2022

1.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 » | Laatste
boem!
0
Er zal toch echt nieuw positief financieel nieuws moeten komen vanuit TT om voor mij als B&H belegger er goed uit te springen met mijn investering.

Als norm gebruik ik de herbeleggingsindex van de AEX.

Deze toont een rendement van 280% terwijl ik blijf steken op 100%.

Om op hetzelfde nivo te komen moet ik nog 180% over mijn GAK van 4,60 euro erbij krijgen ofwel een 8,30 euro boven de huidige koers van 8,70 euro.

Die 17 euro zal enkel op de borden verschijnen indien TT de prodomzet flink kan laten groeien met een beheerste groei in opex (het TESLIN scenario).

Uitgaande van de huidige afwachtingskoers van 8,50 euro zie ik zeker mogelijkheden om de 17 euro ver te overtreffen.

Met een CAGR van 15% bij de prodomzet LocTechn gecombineerd met een CAGR van 5% in opex komt de 17 euro al eind 2023 op de borden vanwege de outlook 2024.

voor de FF's ziet de zaak er iets gecompliceerder uit,

Zij zullen moeten wachten op koersen boven de 17,50*2640/1120=41 euro om op hetzelfde normnivo te geraken
Meryntje
1
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 28 juli 2022 15:02:

[...]

En maar negatief blijven afgeven, gemiddeld 10 maal per dag!
Alweer vergeten? Don’t feed the trolls!

GuS
Vive tu vida positivamente
0
quote:

Meryntje schreef op 28 juli 2022 15:52:

[...]

Alweer vergeten? Don’t feed the trolls!

GuS
Je hebt helemaal gelijk maar al voed je ze niet de trollen blijven in leven!!!
Gvv2024
1
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 28 juli 2022 16:16:

[...]

Je hebt helemaal gelijk maar al voed je ze niet de trollen blijven in leven!!!
inmiddels wel zoals aangegeven.
Gvv2024
1
quote:

boem! schreef op 28 juli 2022 15:52:

Er zal toch echt nieuw positief financieel nieuws moeten komen vanuit TT om voor mij als B&H belegger er goed uit te springen met mijn investering.

Als norm gebruik ik de herbeleggingsindex van de AEX.

Deze toont een rendement van 280% terwijl ik blijf steken op 100%.

Om op hetzelfde nivo te komen moet ik nog 180% over mijn GAK van 4,60 euro erbij krijgen ofwel een 8,30 euro boven de huidige koers van 8,70 euro.

Die 17 euro zal enkel op de borden verschijnen indien TT de prodomzet flink kan laten groeien met een beheerste groei in opex (het TESLIN scenario).

Uitgaande van de huidige afwachtingskoers van 8,50 euro zie ik zeker mogelijkheden om de 17 euro ver te overtreffen.

Met een CAGR van 15% bij de prodomzet LocTechn gecombineerd met een CAGR van 5% in opex komt de 17 euro al eind 2023 op de borden vanwege de outlook 2024.

voor de FF's ziet de zaak er iets gecompliceerder uit,

Zij zullen moeten wachten op koersen boven de 17,50*2640/1120=41 euro om op hetzelfde normnivo te geraken
Je bent wel een dromer he met je 17 euro, in nog geen 17 jaar. Het aandeel is nu al overpriced. We zouden ergens rond de 7 euro moeten staan en dan zou de huidige koers een fair overname bod zijn.
Wereldbelegger
0
quote:

Odessadream schreef op 28 juli 2022 14:00:

Indien vanmiddag Q2 ook negatief is en dus US officieel in een recessie zit dan gaan we diep rood. In NL zou dat wel eens bij Q3 kunnen zijn (we zijn hier in europa altijd wat later) maar we niemen hier al wat voorschot op.
De Amerikaanse economie is het afgelopen kwartaal opnieuw gekrompen, waardoor er nu sprake is van een recessie. In de afgelopen drie maanden daalde het Amerikaanse bruto binnenlands product (bbp) met 0,9 procent op jaarbasis en met 0,2 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2022. Dat heeft het Bureau of Economic Analysis (BEA), dat de Amerikaanse inflatiecijfers publiceert, donderdag bekendgemaakt. In het eerste kwartaal kromp de economie al met 1,6 procent.
Wereldbelegger
0
Twee chronischpositieven lezen wel erg vaak uit hetzelfde werk voor.
Als een dagelijkse mantra bedoeld om een magisch effect te bereiken.

“Alleen het wachten duurt zo lang” heb ik hier gelezen.
Hoelang duurt het wachten nog?
Wereldbelegger
0
[/i] Weer een positief signaal inzake chiptekort en supply chain problematiek.[/i]

Volkswagen Group reported a 28 percent fall in second-quarter operating profit to 4.7 billion euros ($4.79 billion) despite a 3.3 percent rise in revenue, as negative valuation effects from commodity hedging transactions weighed on results.

The automaker confirmed its outlook for the full year because it expects supply chain bottlenecks of parts from wire harnesses to microchips to ease, but it warned that the war in Ukraine and threats to European energy supply loom over the second half.

"The group expects the product mix to normalize in the second half of the year as the semiconductor situation improves and the company benefits from a strong order backlog," Chief Financial Officer Arno Antlitz said on Thursday.

bron:
europe.autonews.com/automakers/vw-see...
Wereldbelegger
0
Met Caraid - de "Megadeal" partner van TomTom gaat het wat minder.

VW said its Cariad software unit made progress during the second quarter with updates of driver assistance features and new functions for lane changes and automated parking. Over the first half Cariad's loss rose to 978 million euros from a loss of 502 million in the same period last year due to higher development and personnel costs.

bron:
europe.autonews.com/automakers/vw-see...
boem!
0
quote:

Odessadream schreef op 28 juli 2022 17:00:

[...]

Je bent wel een dromer he met je 17 euro, in nog geen 17 jaar. Het aandeel is nu al overpriced. We zouden ergens rond de 7 euro moeten staan en dan zou de huidige koers een fair overname bod zijn.
Ik stel hierbij vast dat jij de strekking van mijn post niet hebt begrepen.

Ik wilde in mijn post aangeven wat de koers momenteel zou moeten bedragen om aan het gemiddelde rendement te komen.

Dat is voor mij een koers van 17 euro.

BIj de bepaling van de benodigde koers voor de FF's heb ik de ontvangen uitkering ad 3,25 euro vergeten mee te nemen.

Hun nomkoers ligt daarom op 33 euro.

Ik ga ervan uit dat de huidige koers van cca 8,50 euro een FAIRE afspiegeling is van de huidige waarde.( een FCF van 30 cent in 2023).

Om aan een koers van resp 17 euro en 33 euro te geraken moet er dus nog wel het nodige gebeuren.

Daarvoor haal ik het Teslin scenario van stal.

Bij een CAGR van de prodomzet A&E van 15% zullen de doelen van 17 en 33 euro eind 2023 en eind 2025 bereikt worden.
boem!
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 28 juli 2022 18:16:

Met Caraid - de "Megadeal" partner van TomTom gaat het wat minder.

VW said its Cariad software unit made progress during the second quarter with updates of driver assistance features and new functions for lane changes and automated parking. Over the first half Cariad's loss rose to 978 million euros from a loss of 502 million in the same period last year due to higher development and personnel costs.

bron:
europe.autonews.com/automakers/vw-see...
hoe jij aan het idee komt om het succes van een start--up te bepalen op haar verliezen is mij een raadsel.

het oplopende verlies van 502 mio tot aan 978 mio geeft mijn inzien slechts aan dat men vertrouwen heeft in de goede afloop door nu hogere kosten te accepteren.

ik zou me pas echt zorge gaan maken indien men de handdoek in de ring zou gooien en de aanloopverliezen zo klein mogelijk zou willen houden.
sniklaas
0
quote:

boem! schreef op 29 juli 2022 01:22:

[...]

hoe jij aan het idee komt om het succes van een start--up te bepalen op haar verliezen is mij een raadsel.

het oplopende verlies van 502 mio tot aan 978 mio geeft mijn inzien slechts aan dat men vertrouwen heeft in de goede afloop door nu hogere kosten te accepteren.

ik zou me pas echt zorge gaan maken indien men de handdoek in de ring zou gooien en de aanloopverliezen zo klein mogelijk zou willen houden.
daar zeg je wat Martin, de handdoek in de ring…

4 jaar geleden werd wereldkundig gemaakt dat RENAULT vanaf 2021 GOOGLE in haar voertuigen ging installeren en dezelfde dag verdampte 1/3 van de beurskoers van @TOM2.

De reden waarom TT werd ingeruild voor GOOGLE is nooit duidelijk geworden maar datzelfde scenario zou nu weer kunnen gebeuren…

Hypothetisch gezien kan ik mij voorstellen dat gezien de aanhoudende s/w problemen dat ze bij VW besluiten om ‘back to basics’ te gaan en kiezen een ‘proven Solutions van 3P’ om de eigen s/w ontwikkeling bij CARIAD in de ijskast te plaatsen…

Het loopt niet lekker bij VW, het optuigen van een eigen s/w bedrijf CARIAD gaat niet van een leien dakje waardoor het bij de partners ook moet schuren…

Op het VW hoofdkantoor zullen de hotemetoten inmiddels teruggekeerd zijn van reces en naar ik verwacht gaan er de komende tijd ingrijpende besluiten genomen worden die TT mogelijk frontaal kunnen treffen, terug bij af aan €6 en lager zou zomaar kunnen…
boem!
0
indien Cariad wordt opgedoekt ten koste van Google en Stellantis zou dit voorbeeld volgen dan kan het TESLIN-scenario gevoeglijk de prullenbak in.

De daarbij behorende koersimplosie zal dan zeker niet stoppen bij 6 euro.

Ik snap niet zo goed waarom jij het zelfstandig verdienmodel zo weinig laat meewegen bij jouw afweging van TT.
SimonCA
2
quote:

sniklaas schreef op 29 juli 2022 01:59:

[...]daar zeg je wat Martin, de handdoek in de ring…

4 jaar geleden werd wereldkundig gemaakt dat RENAULT vanaf 2021 GOOGLE in haar voertuigen ging installeren en dezelfde dag verdampte 1/3 van de beurskoers van @TOM2.

De reden waarom TT werd ingeruild voor GOOGLE is nooit duidelijk geworden maar datzelfde scenario zou nu weer kunnen gebeuren…

Hypothetisch gezien kan ik mij voorstellen dat gezien de aanhoudende s/w problemen dat ze bij VW besluiten om ‘back to basics’ te gaan en kiezen een ‘proven Solutions van 3P’ om de eigen s/w ontwikkeling bij CARIAD in de ijskast te plaatsen…

Het loopt niet lekker bij VW, het optuigen van een eigen s/w bedrijf CARIAD gaat niet van een leien dakje waardoor het bij de partners ook moet schuren…

Op het VW hoofdkantoor zullen de hotemetoten inmiddels teruggekeerd zijn van reces en naar ik verwacht gaan er de komende tijd ingrijpende besluiten genomen worden die TT mogelijk frontaal kunnen treffen, terug bij af aan €6 en lager zou zomaar kunnen…
Sniklaas,

In times of crisis a lot of things are possible.
But the VW’s supervisory board announced recently to remain determined to continue in-house development of a software platform, they firmly rejected the idea of using platforms from Google or Apple, saying VW “must not make ourselves dependent on tech giants from Silicon Valley who are pushing their software into the automotive industry”.

“The deeper the cooperation goes, the more you lose control over the data and the opportunities for new business models that will be decisive for the future. The ability of our systems to be updated would also be impaired if we were only guests in foreign ecosystems,”
sniklaas
0
quote:

SimonCA schreef op 29 juli 2022 05:37:

[...]

Sniklaas,

In times of crisis a lot of things are possible.
But the VW’s supervisory board announced recently to remain determined to continue in-house development of a software platform, they firmly rejected the idea of using platforms from Google or Apple, saying VW “must not make ourselves dependent on tech giants from Silicon Valley who are pushing their software into the automotive industry”.

“The deeper the cooperation goes, the more you lose control over the data and the opportunities for new business models that will be decisive for the future. The ability of our systems to be updated would also be impaired if we were only guests in foreign ecosystems,”
The s/s problem takes too much time, money and people, bottum line the board off VW don’t care about privacy when market share is at stake…

Practize what you preach is only a quote and very often the opposite will happen…

We will see in the near future what will happen, but the current mud through will end…
sniklaas
0
quote:

boem! schreef op 29 juli 2022 03:06:

.Ik snap niet zo goed waarom jij het zelfstandig verdienmodel zo weinig laat meewegen bij jouw afweging van TT.
wat ik al jaren schrijf, de structuur van TT als bedrijf past niet in het denkbeeld in de bestuurskamers van de grote OEM’s, TOMTOM moet onder dak bij een wereldspeler van naam en faam om financieel succesvol te worden…
DeZwarteRidder
0
quote:

sniklaas schreef op 29 juli 2022 07:39:

[...]wat ik al jaren schrijf, de structuur van TT als bedrijf past niet in het denkbeeld in de bestuurskamers van de grote OEM’s, TOMTOM moet onder dak bij een wereldspeler van naam en faam om financieel succesvol te worden…
Onzin natuurlijk, HERE heeft precies dezelfde problemen.
sniklaas
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 29 juli 2022 07:43:

[...]Onzin natuurlijk, HERE heeft precies dezelfde problemen.
De omzet bij HERE neemt zelfs in de jaren van microchip tekorten en Corona toe ondanks de opmars van GAS waar volgens velen het best jongetje van de klas; TT de omzet YoY ziet dalen...

De ommekeer in mobiliteit is volop gaande en de gevestigde OEM's voelen de hete adem van concurrenten in hun nek, eten of gegeten worden is het devies. Toch weet TT met hun 'state of the art' producten niet van deze situatie te profiteren, waarom zou dat zijn!
boem!
0
de grote OEM's hanteren juist het multi-source principe.

zij zitten echt niet te wachten op een supplier die hun het vuur aan de schenen legt.

alleen komt daar nu het verdienmodel bij.

ik kan mij niet voorstellen dat zij deze kans om van hun device het nieuwe verdienmodel te maken daar niet zelf de vruchten van te willen plukken
sniklaas
0
quote:

boem! schreef op 29 juli 2022 08:10:

de grote OEM's hanteren juist het multi-source principe.

zij zitten echt niet te wachten op een supplier die hun het vuur aan de schenen legt.

alleen komt daar nu het verdienmodel bij.

ik kan mij niet voorstellen dat zij deze kans om van hun device het nieuwe verdienmodel te maken daar niet zelf de vruchten van te willen plukken
schoenmaker blijf bij de leest krijgt anders volop aandacht in Wolfsburg, een chassis samenstellen rondom een verbrandingsmotor is heel wat anders dan s/w ontwikkelen...
1.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 5,520
Verschil +0,060 (+1,10%)
Hoog 5,585
Laag 5,450
Volume 546.527
Volume gemiddeld 317.474
Volume gisteren 957.240

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront