AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - 2022: dit jaar moet het gebeuren!

9.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 ... 472 473 474 475 476 » | Laatste
Hopper58
6
Iedere keer wordt AMG verweten luchtkastelen te bouwen. Bv met het Saoudi-Arabiëproject en ook met de Bitterfeldfabriek. En ieder keer wordt dat gelogenstraft. Heinz bouwt langzaam door aan ziin visie.
Chapeau!
Jason Voorhees
1
En dat op een berichtje van nix, 5000 ton moet je nagaan als het echt iets voorstelt ;-)
Louis Pasciuto
0
quote:

Hopper58 schreef op 6 september 2022 09:09:

Iedere keer wordt AMG verweten luchtkastelen te bouwen. Bv met het Saoudi-Arabiëproject en ook met de Bitterfeldfabriek. En ieder keer wordt dat gelogenstraft. Heinz bouwt langzaam door aan ziin visie.
Chapeau!
Zo is, het. Tegen de tijd dat ze gaan leveren wordt Heinz pas 80.
Just lucky
0
quote:

Jason Voorhees schreef op 6 september 2022 09:22:

En dat op een berichtje van nix, 5000 ton moet je nagaan als het echt iets voorstelt ;-)
Waar hebben we het over, 250mln, 20% van de jaaronzet van AMG
Bio-marker
1
quote:

Just lucky schreef op 6 september 2022 09:31:

[...]Waar hebben we het over, 250mln, 20% van de jaaronzet van AMG
Klopt het dat prijs per ton ongeveer 70.000$ is?

Dan gaat dit over 350mln (met hoge marge)
Initiële capaciteit van 20.000 a 1,4 miljard $ vanaf eind volgend jaar.
Uiteindelijk 100.000 ton a 7 miljard $.

Dat is best veel voor bedrijf met beurswaarde van 700 miljoen. Of zie ik iets over het hoofd.
Just lucky
0
Vraag droogt al weer op en de mandjes handel neemt het al weer over, koers daalt al weer. Daar zit dus het probleem, er is geen echte vraag, behoudens de automatisch mandjeshandel die de koers naar beneden drukt bij dalende futures.
Bio-marker
0
Waarom komt er geen interesse/mensenhandel in AMG? Ook niet op lithiumnieuws? Waarom geen institutionele beleggers die belang nemen?
DeZwarteRidder
1
quote:

Bio-marker schreef op 6 september 2022 09:43:

[...]

Klopt het dat prijs per ton ongeveer 70.000$ is?

Dan gaat dit over 350mln (met hoge marge)
Initiële capaciteit van 20.000 a 1,4 miljard $ vanaf eind volgend jaar.
Uiteindelijk 100.000 ton a 7 miljard $.

Dat is best veel voor bedrijf met beurswaarde van 700 miljoen. Of zie ik iets over het hoofd.
Je ziet over het hoofd dat de kostprijs ook zeer hoog is: de grondstof is technisch lithiumhydroxide uit China.

Met zo'n kleine productie en hoge energiekosten zal AMG daar weinig aan verdienen.
Bio-marker
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 6 september 2022 09:58:

[...]

Je ziet over het hoofd dat de kostprijs ook zeer hoog is: de grondstof is technisch lithiumhydroxide uit China.

Met zo'n kleine productie en hoge energiekosten zal AMG daar weinig aan verdienen.
Marge hangt inderdaad beetje af van schaarste en concurrentie. Werkkapitaal is misschien uitdaging.
Retired
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 6 september 2022 09:58:

[...]

Je ziet over het hoofd dat de kostprijs ook zeer hoog is: de grondstof is technisch lithiumhydroxide uit China.

Met zo'n kleine productie en hoge energiekosten zal AMG daar weinig aan verdienen.
Misschien moet Heinz de eens o zo ambitieuze plannen van Timminco weer van stal halen en zijn fabrieken in IJsland gaan bouwen met zelfvoorzienende energiebronnen uit thermische processen van moeder aarde :-)
geldmaker
0
Over de koers gesproken.
Het blijft een dualistisch gevecht dag na dag, partijen continu elkaar aan het aftroeven. Short wil steeds lager en long snapt daar niets van. Long denkt na de 8e / 9e gaan we het wel zien.
Kortom welkom in de wereld van AMG.
Hopper58
0
Ach ik zie het bij al mijn aandelen. Zodra er een sprongetje naar boven is begint men al te verkopen om de winst veilig te stellen. Het gaat niet vooruit.
Just lucky
0
quote:

geldmaker schreef op 6 september 2022 10:52:

Over de koers gesproken.
Het blijft een dualistisch gevecht dag na dag, partijen continu elkaar aan het aftroeven. Short wil steeds lager en long snapt daar niets van. Long denkt na de 8e / 9e gaan we het wel zien.
Kortom welkom in de wereld van AMG.
Ach, vaste patroon, in korte tijd met 80k stevig omhoog en daarna met weinig omzet en kleine ordertjes weer helemaal omlaag. Hopelijk sluiten we nog wel groen vandaag.
am1993
0
quote:

Dr. Phil schreef op 5 september 2022 20:15:

[...]

am1993 is weer paniek aan het zaaien omdat je short zit?
AMG komt wel goed. Koers zal dadelijk als een van de eerste herstellen. Geen paniek !
De echte DR. Phil was in mijn ervaring altijd goed ingelezen en wist m.i. precies wie die voor zich had. Zijn alter ego echter niet.
Ik zit niet short in AMG, maar wacht gewoon op bodemsignalen om, bij een trendomkeer, weer in te stappen in dit aandeel. Momenteel is/zijn die er nog niet, dus wacht ik gewoon af. Had geen zin om de waarde van mijn porto te zien dalen in een negatief gestemde markt. Koers kan t.z.t. best fors omhoog, maar dat gebeurt niet in één dag of één week, Ik wacht gewoon tot de trein weer vertrekt en spring er dan op. Zo simpel kan beleggen zijn.
Hopper58
0
En nu wil ineens iedereen in 'zekere' aandelen. Ik zie het bij mijn SAP die wél gestadig stijgen. Ach dat gaat weer 1 week duren en dan wil iedereen weer groei.
Jason Voorhees
0
@Lucky, Bijgoochem ik bedoel natuurlijk 5000 ton op mogelijk 100.000 ton.
Dan is 5 niet veel, ongeveer 5% afgerond ;-)
Hopper58
3
quote:

DeZwarteRidder schreef op 6 september 2022 09:58:

[...]

Je ziet over het hoofd dat de kostprijs ook zeer hoog is: de grondstof is technisch lithiumhydroxide uit China.

Met zo'n kleine productie en hoge energiekosten zal AMG daar weinig aan verdienen.
Het is altijd klein beginnen en de hoge energiekosten gaan ook niet blijven duren. Met de mentaliteit van DZR stop je alle activiteiten en ga je enkel in een hoekje zitten zeuren.
Louis Pasciuto
0
quote:

am1993 schreef op 6 september 2022 10:55:

[...]
De echte DR. Phil was in mijn ervaring altijd goed ingelezen en wist m.i. precies wie die voor zich had. Zijn alter ego echter niet.
Ik zit niet short in AMG, maar wacht gewoon op bodemsignalen om, bij een trendomkeer, weer in te stappen in dit aandeel. Momenteel is/zijn die er nog niet, dus wacht ik gewoon af. Had geen zin om de waarde van mijn porto te zien dalen in een negatief gestemde markt. Koers kan t.z.t. best fors omhoog, maar dat gebeurt niet in één dag of één week, Ik wacht gewoon tot de trein weer vertrekt en spring er dan op. Zo simpel kan beleggen zijn.
Je zal maar die koper van boven de 25 vanmorgen zijn die dacht dat de trein ook weer eens vertrokken was.
9.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 ... 472 473 474 475 476 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 23,780
Verschil -0,720 (-2,94%)
Hoog 24,160
Laag 23,540
Volume 191.650
Volume gemiddeld 245.761
Volume gisteren 211.210

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront