Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Becb
0
De rates stijgen inderdaad enorm: www.tradewindsnews.com/ - daar staat nu 72K euro. Op twitter zag ik een 87k voorbij komen.
Daane Pinokkio
0
Cleaves Securities-analist Peter Christensen handhaaft een Buy-rating, koersdoel: 33 dollar.
bron: markets.businessinsider.com
Dus er zit nog rek op ;-)
DW Services
0
quote:

Daane Pinokkio schreef op 21 september 2022 15:33:

Cleaves Securities-analist Peter Christensen handhaaft een Buy-rating, koersdoel: 33 dollar.
bron: markets.businessinsider.com
Dus er zit nog rek op ;-)

Ik zit er niet ver naast met mijn € 30 van de laatste supercycle in 2008
arconati
0
quote:

DW Services schreef op 21 september 2022 19:00:

[...]

Ik zit er niet ver naast met mijn € 30 van de laatste supercycle in 2008

Id. Technisch zit 25€ in de pipeline. Een andere benadering is twee keer de koers van Frontline, hetgeen 26€ geeft. Waardeverhouding is intussen wat gewijzigd door de hoge tarieven voor Aframax, waarvan F er veel heeft en E geen. Koers van Euronav maakt al een hele tijd een inhaalbeweging op Frontline. De koers van Frontline is altijd te hoog geweest tov die van Euronav.
boothram
0
nu ja...echt nog niet duidelijk hoever het zal gaan...
50000 tce x350 dagenx150 botenx7 cashstroom /500 000 000= de koers aan 7x mijn verwachte ebitda...36... maar ja.. als de huidige koersen 2 jaar standhouden , dan is in die 36 euro al 10 euro verse cash.. die ik nog niet bijtel...Wie weet, met die verse cash hebben ze dan wellicht 2x 10% van aandelen bijgekcht en dan kom je al ver boven de 45. euro per euronav..
Of dit realistisch is? vandaag nog niet;.. maar maandag misschien? Let wel, die supercycle moet dan wel blijven en dat is de vraag: hoelang, hoever...??? Ondertussen brengen vlcc stilaan meer net op per ton dan suezmax.. al is dat voorlopig vooral voor de bevrachter, de eigenaar komt later aan de beurt.
krach03
0
Het is grappig, zoals steeds in dergelijke situaties:

Aan 7 ging voor velen alles buiten aan 10.

Nu we aan 19 staan, wordt er gesproken over 25, 30 en 36 alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Duidt misschien op een pauze in de stijging? Dit optimisme komt wel van de die-hards, dus hun optimisme is gegrond.

Ik ga ervan uit dat de fusie er komt, dus moeten we niet spreken over 30 en 36, maar over mogelijks 50 en 56 (EURN + FRO).

Bij een fusie: opname in BEL20 en vele andere belangrijke (Amerikaanse) indexen. Zeer belangrijk naar koersvorming toe. Zou daar al op geanticipeerd zijn koersgewijs of moet dat nog komen?

Hoelang en hoever de supercycle? Hangt deels af van mogelijke recessie, vooral de vraag in China, maar de voorraden staan overal op een dieptepunt, dus dat compenseert.
Belangrijkste blijft ook voor mij de nieuwbouw. Zolang we niet overstelpd worden met bestellingen voor nieuwe tankers, kan het blijven duren. Ik denk aan 2026 als mogelijk kantelpunt. We hebben nog 12 trimesters van grotere dividenden tegoed.

Correctie? Niets gaat in één lijn omhoog, dus recessievrees (vrees voor verminderde vraag naar olie) of Poetin die de oorlog plots wil stoppen, kan voor een correctie zorgen van 25%. Enige vraag hierbij: op welk niveau die correctie? huidig niveau of eerst nog 50% stijgen?

Op 5 december treedt normaal gezien die olieban van Europa op Rusland in werking. Dan moeten we herevalueren.
DW Services
0
quote:

krach03 schreef op 22 september 2022 11:22:

Hoelang en hoever de supercycle? Hangt deels af van mogelijke recessie, vooral de vraag in China, maar de voorraden staan overal op een dieptepunt, dus dat compenseert.
Belangrijkste blijft ook voor mij de nieuwbouw. Zolang we niet overstelpd worden met bestellingen voor nieuwe tankers, kan het blijven duren. Ik denk aan 2026 als mogelijk kantelpunt. We hebben nog 12 trimesters van grotere dividenden tegoed.

Correctie? Niets gaat in één lijn omhoog, dus recessievrees (vrees voor verminderde vraag naar olie) of Poetin die de oorlog plots wil stoppen, kan voor een correctie zorgen van 25%. Enige vraag hierbij: op welk niveau die correctie? huidig niveau of eerst nog 50% stijgen?

Op 5 december treedt normaal gezien die olieban van Europa op Rusland in werking. Dan moeten we herevalueren.
Volledig akkoord met je analyse. Vanaf midden 2025 komen er weer newbuilds op de markt en gaan we inderdaad naar een kantelpunt wat aantal schepen betreft. Vergeet ook de opleving van China niet die al voor nog extra vraag gaat zorgen dus mss balanceren die beide zaken elkaar wel uit.
krach03
0
Indien de correctie nog even aanhoudt, is het voor degenen die zijn uitgestapt aan 10 euro en de sneltrein richting 19 euro hebben gemist dé uitgelezen kans om opnieuw volop bij te tanken. Eerste positie net onder 16 euro en tweede positie net onder 15 euro zou ik op zijn minst toch proberen. En dan vier jaar wegleggen.
arconati
0
Ja, de olieprijzen dalen, 'omdat de vraag zou dalen', wegens een 'komende recessie'. In die redenering is dan ook minder olievervoer nodig en dat heeft een neerwaarts effect op tankeraandelen. We zien wel hoe dat verder evolueert, in de winter stijgen de tarieven meestal en ik zie ook wel wat ruimte voor extra dividenden. De verwachtingen waren toch dat dit voor een tweetal jaar ging aanhouden? En dan is er nog dat bod van Frontline, ofwel wordt dat verhoogd, ofwel gaat het niet door, ook hier afwachten dus. Maar als men weer bezig is met nieuwe tankers te bouwen voor levering in 2025, zou ik de aandelen geen vier jaar bijhouden.
krach03
0
quote:

arconati schreef op 24 september 2022 21:50:

Ja, de olieprijzen dalen, 'omdat de vraag zou dalen', wegens een 'komende recessie'. In die redenering is dan ook minder olievervoer nodig en dat heeft een neerwaarts effect op tankeraandelen. We zien wel hoe dat verder evolueert, in de winter stijgen de tarieven meestal en ik zie ook wel wat ruimte voor extra dividenden. De verwachtingen waren toch dat dit voor een tweetal jaar ging aanhouden? En dan is er nog dat bod van Frontline, ofwel wordt dat verhoogd, ofwel gaat het niet door, ook hier afwachten dus. Maar als men weer bezig is met nieuwe tankers te bouwen voor levering in 2025, zou ik de aandelen geen vier jaar bijhouden.
Aangroei olietankers voor 2024 én 2025 is negatief. Redelijk wat scrap (zeker in recessie-omgeving) in sterk verouderde markt.
Ik ga uit van vette dividenden tot een stuk in 2026.
arconati
0
Dat verhaal van verschroting van tankers is een wortel die de ezel nu al jaren voorgehouden wordt. Heb de aandelen intussen al meer dan 20 jaar. Twee keer schoten de tarieven de hoogte in, zo ook de dividenden. Telkens voor een goed jaar, waarna koersen weerom halveerden en de dividenden naar 8 cent daalden, voor jaren. Neemt niet weg dat deze business best cool is en leven in deze ijstijd brengt.
krach03
0
quote:

arconati schreef op 25 september 2022 20:52:

Dat verhaal van verschroting van tankers is een wortel die de ezel nu al jaren voorgehouden wordt. Heb de aandelen intussen al meer dan 20 jaar. Twee keer schoten de tarieven de hoogte in, zo ook de dividenden. Telkens voor een goed jaar, waarna koersen weerom halveerden en de dividenden naar 8 cent daalden, voor jaren. Neemt niet weg dat deze business best cool is en leven in deze ijstijd brengt.
ja dat kan, maar toch zit je met de oudste vloot sinds 20 jaar, dus die scrapping komt er, en bij recessie eerder vroeger dan later.

Prestaties van de afgelopen 20 jaar zijn geen garantie voor de komende jaren. Er komen tankertekorten aan. De koersgrafiek van FRO begin deze eeuw?
krach03
0
quote:

Monika L schreef op 26 september 2022 09:54:

Kan Euronav de olietankers als drijvende opslag gebruiken?
Euronav doet dat niet zelf. Het zijn handelaars, producers en oliebedrijven die dat aan Euronav kunnen vragen.
Monika
0
Ok. Dus als de olieprijs daalt kunnen de oliebedrijven de tankers van Euronav als opslagplaats gebruiken.
krach03
0
quote:

Monika L schreef op 26 september 2022 12:07:

Ok. Dus als de olieprijs daalt kunnen de oliebedrijven de tankers van Euronav als opslagplaats gebruiken.
klopt, als ze willen, kunnen ze dat doen
Monika
0
van vorig jaar :https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/artikel/5101891/olieprijs-olietankers-opslag-coronavirus-vlcc-transport
krach03
1
quote:

Monika L schreef op 26 september 2022 12:35:

van vorig jaar :https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/artikel/5101891/olieprijs-olietankers-opslag-coronavirus-vlcc-transport
ja ja dat weten wij hier allemaal wel, maar er nu op speculeren, en speculatie is het alleszins, dat de olieprijs straks hoger gaat staan, daar gaan oliebedrijven zich echt niet aan wagen,

mijn mening natuurlijk.
Monika
0
ik probeer te verstaan waarom de koers van Euronav zakt als de olieprijs zakt. Volgens mij verdient Euronav sowieso.
krach03
1
quote:

Monika L schreef op 26 september 2022 12:48:

ik probeer te verstaan waarom de koers van Euronav zakt als de olieprijs zakt. Volgens mij verdient Euronav sowieso.
vrees voor recessie en verminderde vraag naar olie.

Niets van aantrekken, trachten te kopen onder de 15 euro en wegleggen, volgens arconati voor 2 jaar en niet voor 4 jaar.

Kies zelf maar ;)
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 15,380
Verschil +0,120 (+0,79%)
Hoog 15,390
Laag 15,070
Volume 59.888
Volume gemiddeld 226.608
Volume gisteren 29.779

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront