Volkswagen « Terug naar discussie overzicht

Volkswagen

3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 ... 150 151 152 153 154 » | Laatste
Ron Kerstens
0
Ik heb me aardig in de koersreactie van VW en in vervolg daarop van koers Porsche SE (-7%) vergist, behoorlijke tegenvaller. Zo wordt een korte termijn belegging helaas een lange termijn belegging :-(
Jeffryv
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 29 september 2022 10:35:

Ik heb me aardig in de koersreactie van VW en in vervolg daarop van koers Porsche SE (-7%) vergist, behoorlijke tegenvaller. Zo wordt een korte termijn belegging helaas een lange termijn belegging :-(
Ik heb heel veel in eens lange termijn beleggingen hoor Ron :(
DeZwarteRidder
0
quote:

Bregt14 schreef op 29 september 2022 10:18:

Dus we krijgen een grote zak geld en toch kelderen we?
'Het bezit van de saeck is het einde van het vermaak'.
RalphVL
0
Porsche Holding heeft een aantal rechtzaken lopen over slechte communicatie ten tijde van de sjoemelsoftware. Dit kan hen potentieel +/- 10 miljard EUR aan schadeclaims kosten.
RalphVL
1
Porsche Holding
Een dag voor de beursgang van het merk Porsche verloor Porsche SE Automobil, de holding boven de Volkswagen-groep, een juridische strijd. Er mag een 'class-action' voor de rechtbank van Stuttgart gehouden worden (volgende zitting op 7 december). Een investeerder eist 900 mln. USD voor het onvoldoende waarschuwen van beleggers voor de impact van het dieselschandaal bij Volkswagen. Eind 2015 gaf Volkswagen toe dat zijn diesels een te hoge uitstoot hadden, hoger dan de normen die opgelegd waren. Het schandaal kostte de groep wereldwijd 33 mld. EUR aan schadevergoedingen, claims van beleggers en boetes, maar er loopt voor de rechtbank van Braunschweig nog een vergelijkbare class-action van 9 mld. EUR. Bestuurders van Porsche SE Automobil en Volkswagen zijn dezelfde waardoor beide groepen voor de rechtbank werden gedaagd. Het is evenwel niet de enige rechtszaak die Porsche SE Automobil lopen heeft. Eerder werd de beslissing om via optieconstructies Volkswagen op te kopen - zonder te beschikken over de nodige financiële middelen als onderpand - al door beleggers aangevochten, maar voorlopig zonder veel succes. Porsche SE liep toen immers averij op en moest zijn volledig belang in Porsche overdragen aan de Volkswagen groep om het faillissement af te wenden.

ADVIES : H2
Tot hiertoe heeft de rechtbank in Duitsland altijd claims van beleggers in het voordeel van de familiale holding van de Porsche familie beslecht. Hier kan de 'eerste' keer een claim tot een mogelijk goed einde gebracht worden. Afwachten, maar in ons model houden we al rekening met mogelijke schadevergoedingen voor 2,2 mld. USD. Hierdoor ligt de intrinsieke waarde op 91 EUR waardoor de holding met een korting van 25% noteert. Te behouden.

(BRON: De Belegger)
Ron Kerstens
0
Het is toch vrij bijzonder, de ipo is een succes (koers Porsche AG nu 86,40 ) in nb een zeer slechte markt en VW en mn Porsche SE kelderen hard in koers. Kortom, het plan om te profiteren van de ipo was op zich juist alleen de uitwerking sucks (had gewoon AG moeten kopen op opening op 82,50).

Update; bovenstaand stuk (dank Ralph) heb ik volledig gemist :-(
RalphVL
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 29 september 2022 11:33:

Het is toch vrij bijzonder, de ipo is een succes (koers Porsche AG nu 86,40 ) in nb een zeer slechte markt en VW en mn Porsche SE kelderen hard in koers. Kortom, het plan om te profiteren van de ipo was op zich juist alleen de uitwerking sucks (had gewoon AG moeten kopen op opening op 82,50).

Update; bovenstaand stuk (dank Ralph) heb ik volledig gemist :-(
Ik vind het vooral frappant dat ze daar de dag voor de beursintroductie mee afkomen.. de meeste kleine beleggers zijn dan al ingestapt in ofwel VOW3 of PAH3.
biobert
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 29 september 2022 10:35:

Ik heb me aardig in de koersreactie van VW en in vervolg daarop van koers Porsche SE (-7%) vergist, behoorlijke tegenvaller. Zo wordt een korte termijn belegging helaas een lange termijn belegging :-(
Ik heb ook een grote tegenvaller met VW maar ben uitgestapt. Ik denk dat beleggers nu uit VW en Porsche SE stappen om in Porsche AG te investeren. Vandaar dat ze beide in koers dalen.
DeZwarteRidder
0
quote:

biobert schreef op 29 september 2022 12:41:

[...]Ik heb ook een grote tegenvaller met VW maar ben uitgestapt. Ik denk dat beleggers nu uit VW en Porsche SE stappen om in Porsche AG te investeren. Vandaar dat ze beide in koers dalen.
Volkswagen is juist nu zeer koopwaardig.
Ron Kerstens
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 29 september 2022 13:59:

[...]

Volkswagen is juist nu zeer koopwaardig.
Tja, dat zou je inderdaad denken met een k/w van 3,9 en een verwacht dividend in 2023 van 17,50 euro (bijzonder div van 10 en normaal div van 7,50). Maar goed, blijkbaar is de uitspraak van gisteren en het huidige beroerde economische klimaat even van groter belang voor de koers.

Ik loop toch al een tijdje mee maar zelden zo misgekleund als met dit corporate event.
GremmenMW
0
Bregt14
0
Al mijn jaarwinst weg op 1 dag. Morgen beter zeker. We zullen de rit maar uitzitten.
Riding the Tiger
0
Alles wat verkocht wordt, wordt ook gekocht... Een boutade, maar zij die kopen vandaag kunnen gevallen parels aanschaffen in de solden. Emotie is het enige wat heerst vandaag op de beurs. Benieuwd wanneer de rede terugkeert. Waarschijnlijk wanneer die absurde oorlog stopt. Hopelijk wordt die kleine straatvechter uit Moskou één dezer uit de weg geruimd.
thetheo
0
elke logica is natuurlijk verdwenen uit de beurs. Financiele onderbouwing mbt een aandeel is echt zinloos in deze tijd. en kennelijk durven ook de professionele beleggers niet meer in te stappen als de fundamentals zo duidelijk zijn. Beleggen is een gokspel geworden op de korte (was het altijd al) maar helaas ook op de lange termijn.
Bregt14
0
Ik vraag me echt af hoeveel 1000 mensen vandaag geld verloren hebben aan een verhaal dat eigenlijk super positief had moeten zijn.
de schaatser
0
quote:

Bregt14 schreef op 29 september 2022 20:15:

Ik vraag me echt af hoeveel 1000 mensen vandaag geld verloren hebben aan een verhaal dat eigenlijk super positief had moeten zijn.
Het ergste is je kan het van alle kanten bekijken. Er klopt gewoon niets van. Zowel Volkswagen en de Porsche Holding moeten bij zo'n beursgang profiteren.
Ik kan maar 1 reden bedenken. De mensen die het nieuwe aandeel hebben gekocht, wilden niet extra zwaar wegen in auto aandelen. En hebben geld vrijgemaakt om Volkswagen en Porsche te verkopen. Als dan 1 maal de Algo's gaan lopen is er geen houden meer aan.
We kunnen hopelijk snel herstellen.
thetheo
0
kennelijk snap t de markt niet dat het overgrote deel van de aandelen Porsche AG nog steeds in handen is van Vow. En de waarde van de IPO wordt door Vw gebruikt als investering in EV en het uitkeren van extra dividend aan Vow. Met de huidige koers van volkswagen is het zo dat de overgebleven (grote) merken en activiteiten (Audi, Skoda, VW.....) geen waarde hebben. bizarrrrrrr en ergerlijk als je in het aandeel Vow zit.
Bregt14
0
3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 ... 150 151 152 153 154 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 15:29
Koers 121,150
Verschil -0,800 (-0,66%)
Hoog 121,350
Laag 120,000
Volume 295
Volume gemiddeld 3.367
Volume gisteren 1.029

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront