TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober 2022

1.295 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 61 62 63 64 65 » | Laatste
Dutchy Ron
1
Volgens Daam Martijn Van Holst, handelaar bij Abn Amro, was de beweging bij het aandeel TomTom opmerkelijk. Hij wijst er op dat dit jaar de navigatiefabrikant op de goede weg is met onder meer de verhoging van de omzet, maar dat de domper bij de prognose over de kasstroom in 2023 al snel de overhand kreeg, waardoor de koers hard wegzakte.
sniklaas
0
quote:

ketchup schreef op 14 oktober 2022 09:50:

mooi volume
denk dat er iemand met een redelijke positie aan het reduceren is, want je kan nu echt oprapen
oprapen gaat inderdaad prima <€7 blijf lang liggen en zoals het nu gaat wordt het een 2 mio+ dagje qua verhandelbare stukken...
Wereldbelegger
2
quote:

*JustMe* schreef op 14 oktober 2022 09:52:

[...]

Ik zou hiermee stoppen MoneyMaker. De cijfers van afgelopen drie kwartalen zijn beter dan verwacht en de kosten nemen 25 miljoen toe volgend jaar. Dit is niet heel gek. Misschien moet TT nog wat meer in kosten gaan snijden. Tegelijkertijd houden ze hun omzetverwachting in tact. Ik denk dat de markt daar een daling verwachtte na de ronkende koppen van S&P met ‘winter is coming’ en de zorg dat bij een heel koude winter autofabrikanten een deel van de productie tot het voorjaar verschuiven en dan ‘spill-over’ naar 2024. Dat zie je niet in de outlook. Komt denk ik door nieuwe deals die zo’n mogelijk scenario compenseren.
Wat mij bevreemd is dat de outlook voor 2022 wordt bijgesteld.
Maar voor 2023 blijft de outlook na negen maanden ervaring hetzelfde.

Dat(!) terwijl de "de nieuwe deals" die in 2022 bekend zijn gemaakt juist meer omzet zouden moeten genereren.

Overigens een beetje vreemde koersreactie van de markt als uw redenatie "dat de markt een daling verwachte, terwijl de omzetverwachting in tact blijft' enig hout snijdt.
ketchup
1
@ Justin,

Shell die groeien door en die maken echt serieus vooruitgang met hun transitie
voor hen zijn deze redelijke vaste energieprijzen wat dat betreft een blessing om alles nu een versnelling hoger in te zetten en dan toch ook nog steeds de aandeelhouder een redelijk/mooi dividend te betalen

da's echt knap, zei het dat de markt wel meezit

TT voor mijn gevoel einde jaar een 8 euro aandeel, maar dat is nogmaals puur vanwege haar assets
voor verdiensten blijft het mi een uphill struggle
de kosten blijven gewoon doorlopen en de omzetten bij TT zijn verre van spectaculair qua groei , zelfs in een blue sky scenario
ze zijn gewoon te klein en kunnen niet bepalen, ze mogen leveren that's it en dat altijd met de angst dat een ander het straks voor niks gaat doen
dachthetniet
4
Bedankt voor de vele mooie berekeningen en toekomstperspectieven die geschetst werden! Veel aan gehad.
Erg chebbi
0
Ik heb nog niets binnen. Stond onderin de 6. Nu iets opgehoogd. Volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen.
Dutchy Ron
0
Vorige kwartaalcijfers zelfde koersverloop........ ook binnen 1 maand van 6,77 naar 9,19
JIBA
0
quote:

Verbeek1942 schreef op 14 oktober 2022 10:07:

-8% we gaan naar een freeze bij -10%
die is al geweest
[verwijderd]
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 14 oktober 2022 10:01:

[...]

Wat mij bevreemd is dat de outlook voor 2022 wordt bijgesteld.
Maar voor 2023 blijft de outlook na negen maanden ervaring hetzelfde.

Dat(!) terwijl de "de nieuwe deals" die in 2022 bekend zijn gemaakt juist meer omzet zouden moeten genereren.

Overigens een beetje vreemde koersreactie van de markt als uw redenatie "dat de markt een daling verwachte, terwijl de omzetverwachting in tact blijft' enig hout snijdt.
Als 2022 wat beter ging in automotive dan voorspeld. Dan kan dat betekenen dat omzet die in 2023 was verwacht (door productiecapaciteit fabrikanten) tóch in 2022 valt. Dan snoep je dus nu wat omzet van 2023 af.

Daarnaast verwachten autofabrikanten *MOGELIJK* in deze winter minder te produceren, als gas te duur wordt of ze verplicht een paar weken uit moeten. (hopen op milde winter). Maar er is met Hyundai ook een nieuwe deal getekend die echt groot is en dat weer compenseert.

Ik denk dat er upside in deze outlook zit (net zoals hij dit jaar is overtroffen) maar dat je dat in deze tijden nog maar even niet zegt. Als ik een omzetprognose zou moeten afgeven en ik heb keuze uit scenario 1 (worst case) tot en met 5 (best case) dan zou ik scenario 2 voorspellen. Dan zit je meestal goed tenzij de worst case uitkomt.
Verbeek1942
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 14 oktober 2022 10:10:

Vorige kwartaalcijfers zelfde koersverloop........ ook binnen 1 maand van 6,77 naar 9,19
.

daar teken ik voor en stap ik volledig uit (weliswaar met verlies maar tel mijn knopen) maar kans is m.i. nul
Dutchy Ron
0
Alle nieuwe auto's van Hyundai en Kia die in Europa op de weg komen worden uitgerust met een navigatiesysteem van het Amsterdamse TomTom. De navigatiespecialist maakte bekend de samenwerking met de Koreanen te hebben uitgebreid, waardoor TomTom-kaarten nu standaard in de nieuwe auto's van het concern worden geïnstalleerd.
Volgens TomTom gaat het de komende jaren om miljoenen voertuigen van van de Hyundai Motor Group die met deze kaarten en real-time verkeersgegevens worden uitgerust. Vorig jaar werd al een dergelijk akkoord bereikt met Genesis, het premiummerk van het Koreaanse autoconcern.

Dus toch incl. Kia, ik volg het allemaal wat minder de laatste tijd dus had dit persbericht van 1 sept gemist.
Een toelichting op die deal kan ook nog een upswing veroorzaken.......... je ziet écht veeeeel Kia's op de weg, net als Skoda's ;-)
xof
4
Ik heb ze gisteren allemaal verkocht, zo van...... "resultaten uit het verleden zijn bijna een garantie voor terugkerende teleurstelling".

Kwartaalcijfers bijna altijd een dip.

Cijfers zijn gewoon weer mager. De magere omzetgroei laat zien dat TT geen pricingpower heeft om inflatie (hogere salarissen) door te berekenen. Ook in 23 cashburn.

Ik heb voor miljoenen contracten afgesloten in Automotive sector. Nooit inflatie aanpassingen in lange termijn contracten, eerder prijsverlagingen door te nemen efficiency maatregelen. Geen vetpot. Prijs per unit moet dalen, anders geen deal.

Bij TT dus niet anders. Dure infrastructuur en hoge salarissen voor developers.

Een exit was voor mij de enige reden om ze te houden, misschien stap ik weer in voor 2Nov, want dan komen de mooie beloften. In die zien, toch een voorspelbaar aandeel.
Dutchy Ron
0
1 euro tussen DH en DL, en 660k volume....... het is iedere keer weer raak na de cijfers.....
JIBA
0
quote:

ketchup schreef op 14 oktober 2022 10:02:

@ Justin,

Shell die groeien door en die maken echt serieus vooruitgang met hun transitie
voor hen zijn deze redelijke vaste energieprijzen wat dat betreft een blessing om alles nu een versnelling hoger in te zetten en dan toch ook nog steeds de aandeelhouder een redelijk/mooi dividend te betalen

da's echt knap, zei het dat de markt wel meezit

TT voor mijn gevoel einde jaar een 8 euro aandeel, maar dat is nogmaals puur vanwege haar assets
voor verdiensten blijft het mi een uphill struggle
de kosten blijven gewoon doorlopen en de omzetten bij TT zijn verre van spectaculair qua groei , zelfs in een blue sky scenario
ze zijn gewoon te klein en kunnen niet bepalen, ze mogen leveren that's it en dat altijd met de angst dat een ander het straks voor niks gaat doen
Shell en knap van de transitie etc. Weet je hoeveel jaar eerder ze dit al hadden kunnen en moeten doen?
Lees je maar in: decorrespondent.nl/6262/reconstructie...

Verder zie ik 'voor mijn gevoel' staan. Is dat wel handig op de beurs? En al helemaal niet met TT.
We kennen de koersverwachtingen inmiddels wel. Als we jouw berichten van elk jaar rond deze tijd (of van de andere kwartaalcijfers) op een rijtje zet, dan staat er steeds precies hetzelfde. Naja, misschien zeg je de ene keer 10 of 12 Euro, ligt een beetje aan de verhouding van ('hoe laag') de koers op dat moment staat. Maar het valt altijd vies tegen. Want anders stond de koers inmiddels na al die jaren al boven de 30 ;-)

Desalniettemin, succes met je aankopen!
Dutchy Ron
0
quote:

xof schreef op 14 oktober 2022 10:18:

Ik heb ze gisteren allemaal verkocht, zo van...... "resultaten uit het verleden zijn bijna een garantie voor terugkerende teleurstelling".

Kwartaalcijfers bijna altijd een dip.

Klopt 9 uit 10 dat TT flink daalt na de cijfers, kun je niet eens meer gokken noemen haha..... echter vanmiddag verwacht ik toch een groen slot.
[verwijderd]
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 14 oktober 2022 10:01:

[...]

Wat mij bevreemd is dat de outlook voor 2022 wordt bijgesteld.
Maar voor 2023 blijft de outlook na negen maanden ervaring hetzelfde.

Dat(!) terwijl de "de nieuwe deals" die in 2022 bekend zijn gemaakt juist meer omzet zouden moeten genereren.

Overigens een beetje vreemde koersreactie van de markt als uw redenatie "dat de markt een daling verwachte, terwijl de omzetverwachting in tact blijft' enig hout snijdt.
Het gekke is. Als TT dit jaar 30 miljoen minder operationele omzet in automotive halen omdat die omzet in 2023 valt, dan zou de omzet voor 2022 “in lijn met verwachting” zijn in plaats van hoger dan verwacht en zou de groei van 2023 versus 2022 groter zijn en zou de 5% free cashflow in 2023 ook in tact zijn.

Dan zouden de cijfer precies in lijn zijn met verwachtingen nu en verwachtingen in de toekomst en zou de markt dit oppikken als ‘geruststellend’. Als je naar de nettokas positie kijkt zie je dat ook. Het doel van eind 2023 is nu al behaald. Daarom zeg ik: Ze moeten een list verzinnen om in 2023 sneller te groeien. Ze hebben er 330 miljoen voor op de bank staan. Misschien een leuke acquisitie als de kans zich voordoet.
ketchup
0
quote:

JIBA schreef op 14 oktober 2022 10:20:

[...]

Shell en knap van de transitie etc. Weet je hoeveel jaar eerder ze dit al hadden kunnen en moeten doen?
Lees je maar in: decorrespondent.nl/6262/reconstructie...

Verder zie ik 'voor mijn gevoel' staan. Is dat wel handig op de beurs? En al helemaal niet met TT.
We kennen de koersverwachtingen inmiddels wel. Als we jouw berichten van elk jaar rond deze tijd (of van de andere kwartaalcijfers) op een rijtje zet, dan staat er steeds precies hetzelfde. Naja, misschien zeg je de ene keer 10 of 12 Euro, ligt een beetje aan de verhouding van ('hoe laag') de koers op dat moment staat. Maar het valt altijd vies tegen. Want anders stond de koers inmiddels na al die jaren al boven de 30 ;-)

Desalniettemin, succes met je aankopen!
daarom beperk ik mijn exposure in TT ook tot 2% van de porto en Ja, ik zit in TT vanwege de waarde van assets en niet voor verdiensten en dat is niks nieuws dat is al vanaf de dag dat ik een 1e positie nam in TT

Shell ben ik niet met je eens, het is altijd makkelijk roepen ze moeten dit of dat, maar Shell is een bedrijf wat aandeelhouderswaarde en rendement ook in mindere tijden probeert te blijven uitkeren aan haar aandeelhouders en dan moet je timing gewoon goed zijn

voor nu moet fossiel het allemaal betalen, want new energy is nog niet echt rendabel, dat gaat het wel worden, maar dat kost tijd en heel veel moeite
1.295 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 61 62 63 64 65 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 16:19
Koers 6,065
Verschil -0,120 (-1,94%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 356.538
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront