PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL November 2022

923 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 43 44 45 46 47 » | Laatste
[verwijderd]
0
Budbee : "in de markt om PostNL over te nemen"? ; lijkt mij zeer logisch. Van de week 2 onderdelen van Budbee failliet verklaard en dus nu klaar voor de overname van een partij (lees, PostNL) die er wel toe doet. 4 euros per aandeel zou een goede deal zijn.
LTBelegger
0
Ik lees een nieuwe organisatie per 1-12023?

Weet iemand wat dit wordt? Als hier zichtbaar een scheiding tussen pakket en post wordt is het signaal duidelijk lijkt mij…
[verwijderd]
1
quote:

Medicus schreef op 12 november 2022 14:12:

Ik lees een nieuwe organisatie per 1-12023?

Weet iemand wat dit wordt? Als hier zichtbaar een scheiding tussen pakket en post wordt is het signaal duidelijk lijkt mij…
Diverse leden van het top-management zijn of gaan vertrekken.
Nieuw organisatiemodel om de tent op korte termijn over te doen nemen.
Aandeelhouders die op een gemiddelde aankoopkoers zitten van ruim 3,50....
even wachten nog.
Het lijkt mij een glashelder verhaal.
boll
0
quote:

Johanna schreef op 12 november 2022 14:27:

[...]

Diverse leden van het top-management zijn of gaan vertrekken.
Nieuw organisatiemodel om de tent op korte termijn over te doen nemen.
Aandeelhouders die op een gemiddelde aankoopkoers zitten van ruim 3,50....
even wachten nog.
Het lijkt mij een glashelder verhaal.
En dat nieuwe organisatiemodel zorgt ervoor dat consumenten meer gaan uitgeven, zoiets?

Wat wordt hier een hoop speculatieve onzin geplaatst, al 2 jaar lang hopen op een overname van een toko die de kosten niet onder controle heeft en waar de marges flinterdun zijn. Als overnemende partij vind je het fijn om eerst tig honderden miljoenen te investeren om er daarna achter te komen dat het businessmodel hetzelfde blijft, pakketjes bezorgen en postzegels verkopen.
FozzieBearBull
3
quote:

Wacko Winger schreef op 12 november 2022 09:32:

Ik zit nu de podcast te luisteren, Niels Koert vergelijkt PNL ( lokaal marktleider en speler) met Deutsche post( wereldspeler en marktleider?) In mijn ogen een vergelijking die volledig mank gaat. Even snel de cijfers bekeken en zie volgens mij dat omzet daling volledig veroorzaakt wordt door post. Pakketten zelfs 1% groei. Met de krapte op de arbeidsmarkt denk ik dan al gauw maak van postbodes fietskoeriers en integreer( deels) post en pakketten. Postbodes met elektrische bakfietsen worden fietskoeriers.

Weet iemand of PNL hier mee bezig is? Ik heb het nog nergens gezien of gelezen
Hier in het buitenste-buitengebied zie ik volop PostNL bezorgers met electrische scooters en gekke electriche drie-wielers, die inderdaad op een klein formaat bakfiets lijken. Ik haalde er gister nog eentje in op een B-weg, die zeker 40 km per uur reed. Ik denk dat deze voor het post-vervoer worden gebruikt, en daar vallen ook de brievenbus-pakketten onder. De grotere pakketten worden nog vervoerd hier door grote bestelbussen die op BioGas/LNG of iets dergelijks rijden, staat reclame op de bus hoe schoon/groen deze bussen wel niet zijn.

DPD/DHL etc allemaal nog met diesel-bussen, ik heb ze regelmatig hier op het erf allemaal. Volgens mij is PostNL qua vergroening de absolute nr. 1. Wat je daar ook van mag vinden.
poost
2
Opmerkelijk.
Bpost is nu 1,07 miljard waard.
Postnl 1,02 miljard.
Miscchien een fusie van gelijken?
Een topman, dus Verhagen opdonderen.
Scheelt toch gauw 1,2 miljoen salaris per jaar.
[verwijderd]
1
quote:

boll schreef op 12 november 2022 15:44:

[...]

En dat nieuwe organisatiemodel zorgt ervoor dat consumenten meer gaan uitgeven, zoiets?

Wat wordt hier een hoop speculatieve onzin geplaatst, al 2 jaar lang hopen op een overname van een toko die de kosten niet onder controle heeft en waar de marges flinterdun zijn. Als overnemende partij vind je het fijn om eerst tig honderden miljoenen te investeren om er daarna achter te komen dat het businessmodel hetzelfde blijft, pakketjes bezorgen en postzegels verkopen.
De focus zal gaan liggen op aanzienlijk hogere marges en substantiële verlaging van
kosten. Ook de aangekondigde investeringen zullen fors teruggedraaid gaan worden.
Samenvattend: het perfecte rendements-plaatje is in de maak.
Verhagen zal voorjaar 2023 afzien van een nieuwe termijn als CEO; is mijn stellige overtuiging.
Het zal dan wel geen '5,75 op eigen kracht worden' maar 4 euros moet in 2023 haalbaar zijn,
al dan niet d.m.v. de alhier veel beschreven overname.
Boir
0
quote:

Medicus schreef op 12 november 2022 14:12:

Ik lees een nieuwe organisatie per 1-12023?

Weet iemand wat dit wordt? Als hier zichtbaar een scheiding tussen pakket en post wordt is het signaal duidelijk lijkt mij…
Ja ik weet wat t wordt. Nee...
Het is een interne reorganisatie waarbij in de dagelijkse leiding van het bedrijf wat meer nadruk op pakjes komt te liggen, om dit te bereiken doen ze wat hocus pocus en vooral heel veel blabla, waarna alles anders is (en niks veranderd blijkt).
Hanko 13
0
De koers steeg behoorlijk van" tante post " de afgelopen dagen, op basis van wat? De verwachting is een kleine recessie dat betekent minder pakketten en dat is nu al goed te merken volgens de vaste chauffeur hier in de buurt. Minder dan de helft van vorig jaar om deze tijd.
Een samenwerking ( als gelijkwaardige partners) met de Belgen zou een optie zijn. Een overname van Post Nl dan gaat niet gebeuren gezien de postwet.
[verwijderd]
0
Diverse leden van het top-management zijn of gaan vertrekken.
Nieuw organisatiemodel om de tent op korte termijn over te doen nemen.
Aandeelhouders die op een gemiddelde aankoopkoers zitten van ruim 3,50....
even wachten nog.
Het lijkt mij een glashelder verhaal.

MIJ OOK
Voorkennis dus
Gordon gekko
0
Riquer
1
Allemaal analisten vorige week schreeuwde men 1 euro nu staan we op bijna op 2,00 euro
Achteraf kijkt men een koe in zijn gat had ik maar op 5 euro verkocht
Maar hadden komt als hebben is geweest
Wie had gedacht dat we van 0,93 naar 5,00 zou stijgen
Het is allemaal gissen beleggen doe je voor de lange termijn als je geloof hebt in een bedrijf investeer je
Down the drain 2
0
quote:

hejobo schreef op 12 november 2022 19:04:

Let op : Over 5 jaar staat de koers op 8+
Knap hoor!!
Ik kan om 9 uur op maandagmorgen de koers van 1 minuut over 9 niet voorspellen, maar we hebben hier een ziener die zonder moeite 5 jaar vooruit kijkt.
Schuinsmarcheerder
0
quote:

Johanna schreef op 12 november 2022 15:57:

[...]

Verhagen zal voorjaar 2023 afzien van een nieuwe termijn als CEO; is mijn stellige overtuiging.

Friedrich Nietsche: Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid dan leugens ........
[verwijderd]
0
quote:

Schuinsmarcheerder schreef op 12 november 2022 19:23:

[...]

Friedrich Nietsche: Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid dan leugens ........
Niet netjes om een citaat uit mijn posting te halen en daar dan uw reactie onder te zetten.
c room
0
quote:

FozzieBearBull schreef op 12 november 2022 15:45:

[...]

Hier in het buitenste-buitengebied zie ik volop PostNL bezorgers met electrische scooters en gekke electriche drie-wielers, die inderdaad op een klein formaat bakfiets lijken. Ik haalde er gister nog eentje in op een B-weg, die zeker 40 km per uur reed. Ik denk dat deze voor het post-vervoer worden gebruikt, en daar vallen ook de brievenbus-pakketten onder. De grotere pakketten worden nog vervoerd hier door grote bestelbussen die op BioGas/LNG of iets dergelijks rijden, staat reclame op de bus hoe schoon/groen deze bussen wel niet zijn.

DPD/DHL etc allemaal nog met diesel-bussen, ik heb ze regelmatig hier op het erf allemaal. Volgens mij is PostNL qua vergroening de absolute nr. 1. Wat je daar ook van mag vinden.
De zelfstandigen van PNL rijden vrijwel allemaal op diesel.
Lector
1
quote:

hejobo schreef op 12 november 2022 19:04:

Let op : Over 5 jaar staat de koers op 8+
We hebben een grappenmaker in ons midden :-)
Lector
0
quote:

FozzieBearBull schreef op 12 november 2022 15:45:

[...]

Hier in het buitenste-buitengebied zie ik volop PostNL bezorgers met electrische scooters en gekke electriche drie-wielers, die inderdaad op een klein formaat bakfiets lijken. Ik haalde er gister nog eentje in op een B-weg, die zeker 40 km per uur reed. Ik denk dat deze voor het post-vervoer worden gebruikt, en daar vallen ook de brievenbus-pakketten onder. De grotere pakketten worden nog vervoerd hier door grote bestelbussen die op BioGas/LNG of iets dergelijks rijden, staat reclame op de bus hoe schoon/groen deze bussen wel niet zijn.

DPD/DHL etc allemaal nog met diesel-bussen, ik heb ze regelmatig hier op het erf allemaal. Volgens mij is PostNL qua vergroening de absolute nr. 1. Wat je daar ook van mag vinden.
Kortom, een groene bus maar een rode koers, tel uit je winst :-)
923 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 43 44 45 46 47 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 1,241
Verschil +0,016 (+1,31%)
Hoog 1,248
Laag 1,226
Volume 949.579
Volume gemiddeld 2.234.005
Volume gisteren 810.436

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront