TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom november 2022

1.437 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 68 69 70 71 72 » | Laatste
NewKidInTown
1
quote:

Verbeek1942 schreef op 14 november 2022 09:42:

Tot nu toe houden we de 8 voor de komma, kom op TT je kan het.
Zoals ik vorige week ook al zei: de ACHT blijft lastig, afgezien van af en toe een oprisping.
Zolang er ook maar geen verbetering van het verdienmodel ZICHTBAAR wordt door daadwerkelijke groei en resultaten, blijft het aanmodderen. Dood paard en zo.
Wereldbelegger
0
Zolang de markt de beleggingswijsheid - eerst zien dan geloven - bij dit beurspareltje in de derde divisie hanteert blijft de richting van de koers koffiedik kijken.

Beetje pielen met afgeleide producten in het TTcasino levert op dit moment meer rendement op dan je laten meezuigen in de PRshow en afwachten tot 2025 en/of later.
tatje
2
Gelukkig stikt Alfen in het werk.

Zo werkt de beurs nu 1 maal.

WINST PER AANDEEL * PAYOUT RATIO DIVIDEND
2023 € 3,00 TAX 0 % € 0,00 TAX
2022 € 2,00 TAX 0 % € 0,00 TAX
2021 € 0,99 0 % € 0,00 TAX
2020 € 0,57 0 % € 0,00
2019 € 0,28 0 % € 0,00
2018 €-0,01 0 % € 0,00

Geen dividend en toch sinds de beursgang van 10 naar 100

Dus 100 euro per aandeel bij geen dividend. ( neem voor het gemak 100, tussen 120 en 60 al naar gelang )

En toch 100 euro.

Door wel winst per aandeel , maar geen dividend.

Ik zie een K/W verhouding van 52

Winst per aandeel.
2022 tov 2021 een verdubbeling, dus 100% GROEI.
2023 tov 2022 50% groei

1E HJ 2021 1e HJ 2022 groei 78% in omzet, Gross margin daling van 36,4% naar 35,3%

Winst per aandeel
2021 0,99 euro
2022 2,00 euro verwacht
2023 3,00 euro verwacht.

Groei omzet, stabiele gross margin, groei winst per aandeel.

dan krijg je een koers tussen de 70 en 120.

Dus kan TT een euro per aandeel winst laten zien.
Kan TT het jaar erna de winst verdubbelen of minimaal 50% hoger.

Dan lijkt me een K/W verhouding van 25 haalbaar.

1 euro winst per aandeel koers 25
1,50 euro winst per aandeel koers 37
2 euro winst per aandeel koers 50
tatje
2
Omdat Alfen het waarmaakt, gelooft men ook de toekomstige verwachtingen :-)

Welke verwachtingen heeft TT.

Voor 2025

locatie technologie 600 maal 90% is 540
consumer 80 maal 50% is 40
grosss profit 580
opex zonder D en A 460 in 2023 met 5% 507
ebitda 73
D en A 25, 11 PPE 14 Lease
ebit 48

2026 600 met 15% is 690 maal 90% is 621
consumer 70 maal 50% is 35
gross profit 656
opex 507 met 5% is 532 zonder D en A
ebitda 124
D en A 25 11PPE 14 lease
ebit 99

EBIT per aandeel in 2025 0,36 euro
EBIT per aandeel in 2026 0,75 euro

Dassss meer dan 100% groei.

Kan TT zijn beloften waarmaken .............................................................

600 locatie technologie in 2025 met een CARG van 15%
Gross margin tussen de 85 en 90%
OPEX zonder D en A in 2023 460 met een carg van 5%

We zullen zien :-)

Dus eerst maar eens 2025 en 2026 waarmaken.

Met de laatste CMD Linkedin en DFT zijn de verwachtingen zwaar en hoog opgeklopt.

Ik denk dat Apple Amazon en Microsoft, TT de weg hebben gewezen.
[verwijderd]
3
quote:

NewKidInTown schreef op 14 november 2022 10:48:

[...]
Zoals ik vorige week ook al zei: de ACHT blijft lastig, afgezien van af en toe een oprisping.
Zolang er ook maar geen verbetering van het verdienmodel ZICHTBAAR wordt door daadwerkelijke groei en resultaten, blijft het aanmodderen. Dood paard en zo.
Het ligt er maar aan wat je wel of niet als zichtbaar ervaart. Ik vind een orderboek van 2,4 miljard best zichtbaar. Het is ook logisch eigenlijk dat het orderboek nu versneld stijgt. De automotive markt is in 2025 500 miljoen euro groter dan nu. Dus bij gelijkblijvend marktaandeel wordt het omzetniveau al hoger, terwijl marktaandeel ook 5 procentpunt stijgt voor maps en 15 procentpunt voor software. Er komen vaker deals met 100% take rate ipv 40%, meer EV deals, meer ADAS deals en meer Indigo deals.
Wereldbelegger
1
Samenvatting:
Bij TT wordt alles meer en meer en meer.
Maar we zien dat pas vanaf 2025.

Dat is over 26 maanden.

Tja....
[verwijderd]
6
quote:

Wereldbelegger schreef op 14 november 2022 12:15:

Samenvatting:
Bij TT wordt alles meer en meer en meer.
Maar we zien dat pas vanaf 2025.

Dat is over 26 maanden.

Tja....
En wat denk je dat er in die 26 maanden gaat gebeuren?

- Meer deals die aan het orderboek toegevoegd worden. Deze bestaat nu grotendeels uit 2025 en verder deals. Ik verwacht dat dit orderboek in 2025 3 miljard groot is (nu van 1,9 naar 2,4 gegaan in 1 jaar, dus zo gek is dat niet). Als je weet dat TT voor 300 miljoen aan Automotive omzet moet halen plus wat Licensing voor break even dan zit je voor een heel decennium in een bedrijf waarbij het raar moet lopen als het verliezen gaat leiden. Mensen brengen ook hun geld naar obligaties met 0% rendement alleen maar om het te stallen.

- Het nieuwe platform is nog niet gelanceerd. Dit gebeurt in Q2 2023. Ik verwacht dat in aanloop daarnaartoe nog veel meer bekend gaat (moet) worden over dit platform. Welke partners doen er mee behalve OSM? (enkele big tech bedrijven en autofabrikanten). Ik reken sowieso op Microsoft maar er zijn er veel meer. Ook Amazon doet steeds meer met TT en het project wordt gedaan door ex-Amazon'ers. Daarnaast moet binnen een half jaar na lancering volgens TT zichtbaar worden wat de groei bijdrage van dit platform kan worden. Letterlijk noemden ze dit een outline.

- De eerste deals Indigo moeten de komende tijd gaan uitkomen

- Daarnaast is de huidige outlook gebaseerd op flinke inflatie en een recessie. Voor de zekerheid, omdat vlak voor de outlook S&P angst de markt in had gepompt. En vandaag komt Goldman Sachs met tegengesteld verhaal. Het Duitse beige book (200 pagina's, waar 100 economen aan bijdragen) gaat nu voor 2023 uit van een nulgroei. Dat is niet super tof maar veel beter dan die ellende die S&P voorspelde.

Al met al is er nog best wat leuks/interessants te verwachten in 2023. Alleen op een hoge vrije kasstroom hoef je niet te rekenen. Ik denk wel boven nul. Dit jaar is de outlook ook tussentijds een keer verhoogd. Maar persoonlijk boeit het me eigenlijk niet zo erg of TT komend jaar nou een paar miljoen meer of minder verdient. Voor de grote lijnen maakt dat niet zoveel uit.
[verwijderd]
2
Door niet/nauwelijks/nooit positief over TomTom te doen is het Goddijn jarenlang gelukt de koers laag te houden. Nu wil hij blijkbaar een hogere koers en dat gaat hem vast lukken door eindelijk enthousiasme aan de dag te leggen.
Heb daarom turbo’s aangeschaft.

TomTom is een prachtbedrijf en uniek in zijn soort met een CEO die er helemaal geschikt voor is om het aandeel naar eenzame hoogtes te leiden. Adyen en ASML zullen nog raar opkijken als ze ingehaald worden door onze Hendricus. Net als Charlene Heineken-de Carvalho als ze na dhr. en mevr. Goddijn zakt naar de 3e plaats.
hvasd2
0
8,34 bleek een weerstand te zijn kort geleden dus die zal eerst weer op de borden moeten komen
Biofoed
0
quote:

Riet v. Milt schreef op 14 november 2022 13:33:

Door niet/nauwelijks/nooit positief over TomTom te doen is het Goddijn jarenlang gelukt de koers laag te houden. Nu wil hij blijkbaar een hogere koers en dat gaat hem vast lukken door eindelijk enthousiasme aan de dag te leggen.
Heb daarom turbo’s aangeschaft.

TomTom is een prachtbedrijf en uniek in zijn soort met een CEO die er helemaal geschikt voor is om het aandeel naar eenzame hoogtes te leiden. Adyen en ASML zullen nog raar opkijken als ze ingehaald worden door onze Hendricus. Net als Charlene Heineken-de Carvalho als ze na dhr. en mevr. Goddijn zakt naar de 3e plaats.
Hahahahahahaha.....
Ben pas net weer uitgelachen en wil u daarom bij deze van harte complimenteren met deze bijdrage (ik ging bijna twijfelen of het echt sarcasme was of echt gemeend....).
Wereldbelegger
0
quote:

Riet v. Milt schreef op 14 november 2022 13:33:

Door niet/nauwelijks/nooit positief over TomTom te doen is het Goddijn jarenlang gelukt de koers laag te houden. Nu wil hij blijkbaar een hogere koers en dat gaat hem vast lukken door eindelijk enthousiasme aan de dag te leggen.
Heb daarom turbo’s aangeschaft.

TomTom is een prachtbedrijf en uniek in zijn soort met een CEO die er helemaal geschikt voor is om het aandeel naar eenzame hoogtes te leiden. Adyen en ASML zullen nog raar opkijken als ze ingehaald worden door onze Hendricus. Net als Charlene Heineken-de Carvalho als ze na dhr. en mevr. Goddijn zakt naar de 3e plaats.
U bent niet de enige.
((-;
Wel verstandig dat de Turbokopers vandaag kiezen voor Turbo's met de stoploss ruim(!) onder de actuele koers.
[verwijderd]
0
quote:

hvasd2 schreef op 14 november 2022 13:40:

8,34 bleek een weerstand te zijn kort geleden dus die zal eerst weer op de borden moeten komen
Onderkant is ruim getest (4x op rij) dus nu maar eens de bovenkant. Ergens iets boven de 9 euro denk ik. Ik ben niet van de TA maar zie wel dat die er groen uitziet www.tradingview.com/symbols/EURONEXT-...
Wereldbelegger
0
quote:

*JustMe* schreef op 14 november 2022 12:30:

[...]

En wat denk je dat er in die 26 maanden gaat gebeuren?

- Meer deals die aan het orderboek toegevoegd worden. Deze bestaat nu grotendeels uit 2025 en verder deals. Ik verwacht dat dit orderboek in 2025 3 miljard groot is (nu van 1,9 naar 2,4 gegaan in 1 jaar, dus zo gek is dat niet). Als je weet dat TT voor 300 miljoen aan Automotive omzet moet halen plus wat Licensing voor break even dan zit je voor een heel decennium in een bedrijf waarbij het raar moet lopen als het verliezen gaat leiden. Mensen brengen ook hun geld naar obligaties met 0% rendement alleen maar om het te stallen.

- Het nieuwe platform is nog niet gelanceerd. Dit gebeurt in Q2 2023. Ik verwacht dat in aanloop daarnaartoe nog veel meer bekend gaat (moet) worden over dit platform. Welke partners doen er mee behalve OSM? (enkele big tech bedrijven en autofabrikanten). Ik reken sowieso op Microsoft maar er zijn er veel meer. Ook Amazon doet steeds meer met TT en het project wordt gedaan door ex-Amazon'ers. Daarnaast moet binnen een half jaar na lancering volgens TT zichtbaar worden wat de groei bijdrage van dit platform kan worden. Letterlijk noemden ze dit een outline.

- De eerste deals Indigo moeten de komende tijd gaan uitkomen

- Daarnaast is de huidige outlook gebaseerd op flinke inflatie en een recessie. Voor de zekerheid, omdat vlak voor de outlook S&P angst de markt in had gepompt. En vandaag komt Goldman Sachs met tegengesteld verhaal. Het Duitse beige book (200 pagina's, waar 100 economen aan bijdragen) gaat nu voor 2023 uit van een nulgroei. Dat is niet super tof maar veel beter dan die ellende die S&P voorspelde.

Al met al is er nog best wat leuks/interessants te verwachten in 2023. Alleen op een hoge vrije kasstroom hoef je niet te rekenen. Ik denk wel boven nul. Dit jaar is de outlook ook tussentijds een keer verhoogd. Maar persoonlijk boeit het me eigenlijk niet zo erg of TT komend jaar nou een paar miljoen meer of minder verdient. Voor de grote lijnen maakt dat niet zoveel uit.
Ik vind het allemaal prachtig.
Vorige week heb ik hier "geleerd" dat de koersdoelen van analisten slechts voor 12 tot 18 maanden gelden.
Het gemiddelde koersdoel na vijf herzieningen van 5 analisten is NA de CMD nog steeds(!) 8,52.
Dat is dan voor november 23 - april 24 met tussentijds zes cijferdagen.
Eerst maar zien wat TT werkelijk presteert.

Ondertussen mijn beleggingsfilosofie(tje) m.b.t. TT blijven voortzetten.
Liever kleine lijnen die wat opbrengen dan wachten op die grote lijnen.
[verwijderd]
1
quote:

Wereldbelegger schreef op 14 november 2022 14:25:

[...]

Ik vind het allemaal prachtig.
Vorige week heb ik hier "geleerd" dat de koersdoelen van analisten slechts voor 12 tot 18 maanden gelden.
Het gemiddelde koersdoel na vijf herzieningen van 5 analisten is NA de CMD nog steeds(!) 8,52.
Dat is dan voor november 23 - april 24 Tussentijds zes cijferdagen.

Eerst maar zien wat TT presteert.
Ondertussen mijn beleggingsfilosofie(tje) m.b.t. TT blijven voortzetten.
Liever kleine lijnen die wat opbrengen dan wachten op die grote lijnen.
ING zei al

ING houdt rekening met opwaartse bijstellingen

Zij en andere analisten hebben momenteel nog geen rapport waarin de input uit de CMD is verwerkt. Het laatste report met doel 8,00 is van voor de CMD en van voor de deal met Stellantis. Er zit ook tijd in zo’n document, die kunnen best lijvig zijn en er is veel info gekomen om even te processen.
hvasd2
0
quote:

*JustMe* schreef op 14 november 2022 14:22:

[...]

Onderkant is ruim getest (4x op rij) dus nu maar eens de bovenkant. Ergens iets boven de 9 euro denk ik. Ik ben niet van de TA maar zie wel dat die er groen uitziet www.tradingview.com/symbols/EURONEXT-...
9,36 is momentaal de hoogste koers van de afgelopen 365 dagen geweest. Dus dat zal dan ook wel de weerstand zijn.
Thxs voor de link en mooi om te zien dat de meeste seinen op groen staan.
Wereldbelegger
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 14 november 2022 14:25:
[...]

Ik vind het allemaal prachtig.
Vorige week heb ik hier "geleerd" dat de koersdoelen van analisten slechts voor 12 tot 18 maanden gelden.
Het gemiddelde koersdoel na vijf herzieningen van 5 analisten is NA de CMD nog steeds(!) 8,52.
Dat is dan voor november 23 - april 24 Tussentijds zes cijferdagen.

Eerst maar zien wat TT presteert.
Ondertussen mijn beleggingsfilosofie(tje) m.b.t. TT blijven voortzetten.
Liever kleine lijnen die wat opbrengen dan wachten op die grote lijnen.

quote:

*JustMe* schreef op 14 november 2022 14:36:

[...]

ING zei al

ING houdt rekening met opwaartse bijstellingen

Zij en andere analisten hebben momenteel nog geen rapport waarin de input uit de CMD is verwerkt. Het laatste report met doel 8,00 is van voor de CMD en van voor de deal met Stellantis. Er zit ook tijd in zo’n document, die kunnen best lijvig zijn en er is veel info gekomen om even te processen.
Marc Hesselink heeft zijn huiswerk al gedaan als ik naar onderstaande data kijk.
3 nov is de CMD.
7 nov is op de dag van de Stellantisdeal (contractverlenging) die om 07.30 uur bekend werd gemaakt.

ING Analyst Date Target Price Recommendation
Marc Hesselink 07-Nov-22 € 8.00 Hold
Marc Hesselink 03-Nov-22 € 8.00 Hold
Marc Hesselink 01-Nov-22 € 8.00 Hold
Marc Hesselink 14-Oct-22 € 8.00 Hold
[verwijderd]
0
Dacht dat het alleen de digitale Telegraaf betrof. Ga ik ergens een broodje eten, ligt Goddijn op de leestafel postimg.cc/Tpv65jm3
Verbeek1942
0
Gaan we dit vasthouden tot slot van de dag ? Bouw blijft weer eens achter maar zolang er niet gebouwd kan worden mogen we ook niet veel verwachten.
[verwijderd]
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 14 november 2022 15:21:

quote:

Marc Hesselink heeft zijn huiswerk al gedaan als ik naar onderstaande data kijk.

ING Analyst Date Target Price Recommendation
Marc Hesselink 07-Nov-22 € 8.00 Hold
Marc Hesselink 03-Nov-22 € 8.00 Hold
Marc Hesselink 01-Nov-22 € 8.00 Hold
Marc Hesselink 14-Oct-22 € 8.00 Hold
Als een analist een nieuws update schrijft verwijst hij of zij ook vaak naar een bestaand advies. Dan staat er zoiets als “TomTom (pt. EUR xx) maakte vandaag bekend dat…”.Die pt staat voor price target en is niet per definitie een nieuwe raming.
1.437 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 68 69 70 71 72 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 15:06
Koers 5,830
Verschil -0,150 (-2,51%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 305.751
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront