PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL November 2022

923 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 43 44 45 46 47 » | Laatste
o€e$m€s
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 14 november 2022 19:04:

[...]

Dus een hele grote koper
Dus Kretinsky breidt verder uit
Dus eerdaags melding van 30%
Dus verplicht BOD
Dus 3,50
Dus NIET GENOEG
Cedar
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 14 november 2022 19:04:

[...]

Dus een hele grote koper
Dus Kretinsky breidt verder uit
Dus eerdaags melding van 30%
Dus verplicht BOD
Dus 3,50
Dus je raaskalt (zoals gewoonlijk, dus…)
Ben
0
Vandaag had men het weer enigszins onder controle, maar, het kostte ze vanmiddag toch nog heel wat om de koers niet te laten stijgen....
[verwijderd]
0
quote:

Cedar schreef op 14 november 2022 19:13:

[...]

Dus je raaskalt (zoals gewoonlijk, dus…)
Brabbel je weer in jezelf
rsantego
0
MW blijft maar uitbreiden. Dat voorspelt weinig goeds met de komende stakingen in aantocht. Vergeet niet om op tijd winst te nemen.
[verwijderd]
0
Laatste stuk is zeer interessant : "De onderneming verwacht de komende tijd op drukke dagen tot wel 2 miljoen pakketten te verwerken" !

Laatste Nieuws dd 14 november 2022 18u05

Nederlandse vakbond dreigt met staking bij PostNL

De Nederlands vakbond FNV dreigt met stakingen van onder meer pakketbezorgers en -sorteerders bij PostNL. Als het post- en pakkettenbedrijf niet snel ingaat op eisen voor een nieuwe cao, dan komen er volgens de bond acties waarbij ook stakingen in de drukke eindejaarsperiode niet zijn uitgesloten.

Bij FNV werd vorige maand al openlijk nagedacht over acties bij PostNL. Daarna heeft de onderneming nog een verbeterd voorstel gedaan voor een nieuwe cao. Dat voorstel kan de achterban van FNV nog steeds niet bekoren, want de medewerkers eisen een loonsverhoging die niet onderdoet voor de hoge inflatie van de laatste tijd. Zover wilde PostNL evenwel niet gaan.

"De leden zijn boos en teleurgesteld over het laatste cao-bod van PostNL", zegt FNV-bestuurder Maadey Meuleman in een verklaring. "Met dat bod gaat de koopkracht achteruit, kunnen veel mensen met zwaar werk niet eerder stoppen en doet PostNL nog steeds niks om uitzendpakketsorteerders in vaste dienst te nemen."

De bond heeft de directie van het bedrijf nu een ultimatum gestuurd. Dat loopt tot vrijdag. Als PostNL dan niet is ingegaan op de eisen zal FNV acties voorbereiden. Onder de cao vallen ongeveer 19.000 mensen, waaronder ook de transporteurs en het kantoorpersoneel. Het gaat niet om de postbezorgers van het bedrijf, want die hebben een andere, eigen cao.

Vorige week liet PostNL zich al uit over de drukke eindejaarsperiode. De onderneming verwacht de komende tijd op drukke dagen tot wel 2 miljoen pakketten te verwerken. Dat is nagenoeg een verdubbeling ten opzichte van de normale niveaus. PostNL zei de drukte wel goed aan te kunnen.
SAHR-0310
0
nescio
2
quote:

rsantego schreef op 14 november 2022 20:30:

MW blijft maar uitbreiden. Dat voorspelt weinig goeds met de komende stakingen in aantocht. Vergeet niet om op tijd winst te nemen.
winst?
jaapaap
1
quote:

Lector schreef op 13 november 2022 16:52:

[...]

DHL werkt toch ook voor Bol.com, volgens mij is PostNL die exclusiviteit bij Bol.com al kwijt? Dat zou dan een verklaring kunnen zijn waarom DHL wel groeit en PostNL niet.
Uiteindelijk zal DHL PostNL helemaal uit de markt drukken nu ze zich ook op de Nederlandse postmarkt gaan begeven en daar kan PostNL inmiddels niets meer aan doen. DHL zal winnen en PostNL zal verliezen, het is alleen nog een kwestie van tijd.
Bol laat het liefst alles via PostNL vervoeren, levert beter en netter af.

Exclusiviteit heeft men niet meer, maar het allergrootste deel wordt nog netjes door PostNL gedaan en terecht overigens. Bol kiest voor kwaliteit.
jaapaap
0
quote:

FozzieBearBull schreef op 12 november 2022 15:45:

[...]

Hier in het buitenste-buitengebied zie ik volop PostNL bezorgers met electrische scooters en gekke electriche drie-wielers, die inderdaad op een klein formaat bakfiets lijken. Ik haalde er gister nog eentje in op een B-weg, die zeker 40 km per uur reed. Ik denk dat deze voor het post-vervoer worden gebruikt, en daar vallen ook de brievenbus-pakketten onder. De grotere pakketten worden nog vervoerd hier door grote bestelbussen die op BioGas/LNG of iets dergelijks rijden, staat reclame op de bus hoe schoon/groen deze bussen wel niet zijn.

DPD/DHL etc allemaal nog met diesel-bussen, ik heb ze regelmatig hier op het erf allemaal. Volgens mij is PostNL qua vergroening de absolute nr. 1. Wat je daar ook van mag vinden.
sluit ik me geheel bij aan, PostNL is vroeg begonnen met te vergroenen. Straks met de co 2 beperkingen krijgen de andere nog wel klappen.

hier bezorgt DHL met een hele vieze oude diesel.
Ben
0
quote:

junior192 schreef op 15 november 2022 10:20:

Feest is weer voorbij
Geen omzet nu, dus, men probeert het weer...
Ach, was gisteren ook, aan het eind was de daling over..
Laten we hopen dat er vanmiddag weer gekocht gaat worden.
Lector
2
quote:

Ben schreef op 15 november 2022 10:27:

[...]

Geen omzet nu, dus, men probeert het weer...
Ach, was gisteren ook, aan het eind was de daling over..
Laten we hopen dat er vanmiddag weer gekocht gaat worden.
Ik hoop met name dat iemand PostNL koopt maar dat zal wel teveel feest zijn :-)
Rakker
0
Het was een opmerkelijk hoog dividend afgelopen en verleden jaar. Postnl betaalde daarmee meer uit aan de aandeelhouders dan welk ander beursgenoteerd bedrijf dan ook. En slaagde er ook in hun wagenpark verder te elektrificeren én om een enorm aantal post- en pakketbezorgers in vaste dienst te nemen. Wie doet ze dat na? Logisch dat ze nu in de min terecht zijn gekomen, maar dit gaat zich terugbetalen. Nu, met deze cijfers is een daling van de koers niet zo gek. Maar de hele daling van dit en vorig jaar was manipulatie en ik vind het schandelijk dat de AFM geen onderzoek heeft gedaan.
pietje-2005
1
Wel leuk dat dividend, maar de koers zakte veelvouden van , op die manier, magere dividend.
Ze moeten eens zorgen dat ze wat gaan verdienen voor ons aandeelhouders !
Succes
Lector
1
quote:

Mouse schreef op 15 november 2022 11:24:

Het was een opmerkelijk hoog dividend afgelopen en verleden jaar. Postnl betaalde daarmee meer uit aan de aandeelhouders dan welk ander beursgenoteerd bedrijf dan ook. En slaagde er ook in hun wagenpark verder te elektrificeren én om een enorm aantal post- en pakketbezorgers in vaste dienst te nemen. Wie doet ze dat na? Logisch dat ze nu in de min terecht zijn gekomen, maar dit gaat zich terugbetalen. Nu, met deze cijfers is een daling van de koers niet zo gek. Maar de hele daling van dit en vorig jaar was manipulatie en ik vind het schandelijk dat de AFM geen onderzoek heeft gedaan.
De manipulatie is volgens mij nog steeds gaande, maar de AFM zal nooit ingrijpen, die slapen rustig verder.
Verder ben ik enigszins verbaasd dat we nog geen aankondiging van een dividend verlaging hebben gehad, je zou toch zeggen dat die niet uit kan blijven op termijn bij dit soort resultaten?
hejobo
0
PostNL moet even bekend maken dat ze van plan zijn om voor 90 miljoen aandelen in te kopen.
Dan staat de koers binnen de kortste keren op 3,50.
923 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 43 44 45 46 47 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 1,225
Verschil -0,016 (-1,29%)
Hoog 1,238
Laag 1,212
Volume 1.717.700
Volume gemiddeld 2.244.247
Volume gisteren 2.916.414

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront