TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom november 2022

1.437 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... 68 69 70 71 72 » | Laatste
tatje
4
We zien dus dat het orakel uit Brasschaat zelfs schrijft dat die toppers salarissen krijgen die boven de salarissen van de RVB liggen.

Bij mijn weten heb ik TT niet vergeleken met de prestaties van de amerikaanse topbedrijven, goed lezen.

Ik zeg alleen dat de toppers geen opties willen maar RSU, die gangbaar zijn.

Verder zeg jij, de assets bepalen straks de koers, ik zeg de winsten bepalen straks de koers.

Je maakt je het wel erg gemakkelijk.

Succes met je veren, want daar ben je wel heel trots op.

Schrijf het maar van je af, ik lees het morgen wel.
NewKidInTown
1
Ben nog steeds niet onder de indruk van "analyses" van "curlingbeleggers" die tot ver achter de komma de cijfers uitrekenen en lijntjes uit het verleden doortrekken ombuigen naar de door hen gewenste richting. Nu niet onder de indruk, nooit geweest ook.

Het enige wat me kan overtuigen is resultaten en GROEI van bedrijven, aandelen die structureel waarmaken wat ze zeggen. Het zelfde geldt voor de resultaten van beleggers en hun pf's, die lopen hier ook fors uiteen. Diegenen die (bijna) uitsluitend in tt "belegd" zijn, hebben bedroevende resultaten behaald.
[verwijderd]
4
quote:

NewKidInTown schreef op 21 november 2022 11:08:

Daglaag zal lager gezet worden.
Doordat er steeds meer informatie over verstandig beleggen gedeeld wordt op het internet dringt het bij steeds meer mensen door dat wedden op een mank paard doorgaans niet lucratief is. Dit geldt vooral voor B&H beleggers die op dit forum nog wel eens op een fout spoor zijn gezet.
Ik zie reikhalzend uit naar een decemberstrategie voor TT-aandelen waardoor er met dit flutbedrijfje toch iets te verdienen valt voor ons. Mijn beleggingsdoel is rendement.
Biofoed
9
quote:

Riet v. Milt schreef op 21 november 2022 11:30:

[...]

Doordat er steeds meer informatie over verstandig beleggen gedeeld wordt op het internet dringt het bij steeds meer mensen door dat wedden op een mank paard doorgaans niet lucratief is. Dit geldt vooral voor B&H beleggers die op dit forum nog wel eens op een fout spoor zijn gezet.
Ik zie reikhalzend uit naar een decemberstrategie voor TT-aandelen waardoor er met dit flutbedrijfje toch iets te verdienen valt voor ons. Mijn beleggingsdoel is rendement.
Er zijn in drie uur nog geen 45.000 aandelen TT verhandeld op deze dag waar alle tech bedrijven met kleine volumes lager worden gezet als gevolg van mogelijke nieuwe lockdowns in China (volgens de kenners...).

Ik zou het daarom zeer waarderen als u uw opmerkingen zoals "mank paard" en "flutbedrijfje" wilt bewaren voor dagen dat er daadwerkelijk nieuws is waarop dit voor TT zou gelden. U zou hierdoor, in ieder geval door mij, als een inhoudelijke belegger met een echte mening over TT worden gezien en niet als iemand die dagelijks persoonlijke frustratie over TT wil melden.
Wereldbelegger
5
quote:

tatje schreef op 20 november 2022 17:04:

Kunnen maar 4 landen wereldkampioen worden, volgens mij.

Frankrijk - Argentinië - Brazilië - Nederland.

Nu kid erover begint.
Trouwens, het zijn ( is ) 1 man, mijn mening .

Verder heb ik al eens gezegd, dat Tom Tom misschien niet alle centen van Microsoft krijgt.

Maar dat is voor velen , een brug te ver :-)

Tot morgen.
En maar blijven leuteren insinueren dat negen(!) posters op dit TT forum slechts één man zijn.
Te laf om namen te noemen. Te dom om te begrijpen dat met dergelijke insinuaties IEX niet blij is.
Stel je voor dat beleggers die dit forum bezoeken de onzin van Tatje gaan geloven.
sniklaas
1
quote:

Wereldbelegger schreef op 21 november 2022 12:21:

[...]
Stel je voor dat beleggers die dit forum bezoeken de onzin van Tatje gaan geloven.
hoho @WB zo dom zijn beleggers nu ook weer niet...
Wereldbelegger
0
quote:

NewKidInTown schreef op 21 november 2022 09:45:

Weer ruim 1 procent eraf, vandaag al de ZEVEN zien of later deze week ?
Geen gekke vraag als je rendement wilt halen met TT met geschreven Calls.
Steunlijnen zijn over de 8 en de 7,75 te trekken.
Zou leuk zijn als deze steunen deze week al worden getest.
NewKidInTown
0
quote:

sniklaas schreef op 21 november 2022 12:23:

....hoho @WB zo dom zijn beleggers nu ook weer niet...
In ieder geval niet iedereen, lang niet iedereen is zo dom.
Wereldbelegger
1
quote:

sniklaas schreef op 21 november 2022 12:23:

[...]hoho @WB zo dom zijn beleggers nu ook weer niet...
Laat ik daar nou wel eens aan twijfelen......
Ook al citeren ze dagelijks grijs geworden knip- en plak teksten uit hun 'herinnering' ordners.
Wereldbelegger
0
New business voor TT? Kaarten updaten van Azure Maps?

GM verdient nu bakken vol met geld aan Tesla

Je zou wellicht verwachten dat General Motors, toch ooit het speerpunt van de Amerikaanse auto industrie als grootste van de ‘grote drie’ (GM, Ford, Chrysler), dan ook fors baalt van succesverhaal Tesla. En misschien doen ze dat stiekem ook wel regelmatig, op stille momentjes. Maar er zitten ook voordelen aan het bestaan van Elons toko voor GM. Voordelen die GM’s President Mark Reuss zelfs benoemt tijdens GM’s Investor Day.

Reuss maakt er namelijk apart melding van dat GM een nieuw verdienmodel heeft. Namelijk service en reparaties doorvoeren aan…Tesla’s. Sinds vorig jaar zijn er kennelijk 11.180 Tesla’s hersteld bij GM dealers. Besmuikt lachend stelde Reuss: It’s a new business, which is great.

Volgens GM woont 90 procent van de Amerikanen binnen tien mijl van een GM dealer. Tesla is bezig haar netwerk te vergroten, maar kan daar slechts van dromen. Bovendien is de ervaring van klanten bij de Tesla dealers stores niet altijd even best. Lange wachttijden en hoge prijzen zijn schering en inslag.

Zo zie je maar weer dat wanneer het leven je citroenen geeft, het het beste is om citroenlimonade te maken. En als het leven je Tesla geeft, het het beste is om…Tesla’s te maken…Waarvan akte.

Bron:
www.autoblog.nl/nieuws/gm-verdient-nu...
[verwijderd]
2
WAAROM STELLANTIS SOFTWARE SPIERKRACHT OPBOUWT

Ned Curic trad in 2021 in dienst bij Stellantis als Chief Expertise Officer. Hij kwam van Amazon, waar hij leiding gaf aan Alexa Automotive en daarvoor van Toyota en Microsoft. Hij is belast met de uitvoering van het plan van Stellantis om tegen 2030 20 miljard dollar aan software gerelateerde inkomsten te genereren uit abonnementen, opties en informatie. Curic sprak met verslaggevers over hoe softwareprogramma's de toekomst van Stellantis vormgeven.

=====

De gloednieuwe Jeep Avenger heeft Android Automotive als infotainmentsysteem, maar toch gebruik je TomTom voor kaarten. Wanneer stapt u over naar volledige Google Automotive Companies (app suite)?

We hebben besloten om niet over te gaan naar Google Automotive.

Waarom niet?

We hebben onderzocht welke onderscheidende ervaringen we willen bieden aan onze klanten en hoe we de connectie tussen de gebruiker en de wagen kunnen maximaliseren. We ontdekten dat we altijd nieuwe, altijd up-to-date en eenvoudige ervaringen moeten kunnen bieden. Daarvoor moeten we onszelf veranderen en de manier waarop we het softwareprogramma voor digitale cockpits bouwen. En dit gebeurt allemaal in de cloud.

Onze huidige software platforms maakten het niet mogelijk om 'always on' te zijn en de gebruikservaring continu aan te passen. Het besturingssysteem (van Google) is vrij zwaar, het vereist zware updates door de lucht, omdat je zware bestanden moet binnenhalen. Dit maakt het plannen en beheren van enorme wagenparken met miljoenen auto's moeilijk. Het antwoord op dit probleem is dat we hebben besloten om die digitale expertise volledig zelf op te bouwen, in de cloud. We gebruiken nu nog de bestaande platforms en gaan we met onze nieuwe autoplatforms over op die nieuwe cockpit expertise.


Betekent dit dat de volgende technologie geen gebruik zal maken van Android Automotive?

Het wordt een stuk meer lichtgewichte digitale cockpit. Veel lichter dan wat een persoon die met een Tesla in zijn auto's heeft.

Hyundai heeft zojuist aangekondigd dat het $ 12,6 miljard zal uitgeven aan de groei van softwareprogramma's. Wat is uw reactie daarop?

Wij hebben ook 12 maanden geleden onze eigen software afdeling gevormd en zijn al bezig met de samenstelling van de teams voor het platform van de volgende generatie. Ik vind dat elke autofabrikant net als wij die functionaliteit zelf moet creëren. We gaan dit allemaal op een andere manier proberen, maar trots zijn op de functionaliteit van het eigen softwareprogramma is absoluut een must, dus het verbaast me niet dat verschillende autofabrikanten zoals Hyundai geld zullen steken om die functionaliteit intern te brengen.

Dus autofabrikanten ontwikkelen hun eigen systemen die naadloos werken in verschillende modellen?

De gebruikservaringen hoger moeten zijn dan wat je hebt op je smartphone of Android Auto. Het maakt niet uit wat een autofabrikant bouwt, maar het moet sowieso beter zijn dan wat klanten op hun mobiele telefoon kunnen krijgen. Je moet software ontwikkelen die gemakkelijk en uniek is, dit is van vitaal belang voor het samenspel tussen de auto en de klant.

Hoe transformeer je van een automaker naar een dienstverlener?

Dit is het gevolg van twee ontwikkelingen. De eerste is het softwareprogramma en dat auto's meer software gedreven worden. En de tweede is de trend in de sector. Aan het eind van de dag verkopen we auto's, maar we gaan ook over op het promoten van mobiliteit, zoals Free2Move. Dan ben je onderdeel van een dienst. Daarnaast is het van essentieel belang om naast de basis van de auto aanvullend ook bijzondere ervaringen te bieden. En sommigen daarvan hebben logischerwijs een ander verdienmodel, niet in de prijs van de auto maar in abonnementen.

Denk aan autonome opties. Je koopt de auto met de basis van ADAS voor iedereen - dat is goed: hij is voor iedereen beveiligd, hij regelt automatisch remmen en het verlaten van de rijstrook. Maar ik wil misschien daar bovenop handsfree rijden voor de snelweg, terwijl een ander die behoefte niet heeft. Daar ligt het kantelpunt. Wat essentieel is voor de auto zit in de aanschafprijs en daarnaast kunnen er per automobilist verschillende diensten zijn die hij van grote toegevoegde waarde ziet en voor wil betalen. Dat is het magische punt waar we allemaal naar op zoek zijn.

Stellantis kondigde onlangs aan dat het een website gaat openen in Bengalaru, India, om het SmartCockpit softwareprogramma te ontwikkelen. Is dat een model voor toekomstige groei?

We hebben nu faciliteiten in Frankrijk, Detroit en Italië, maar om snel op te schalen zijn er meestal niet voldoende bekwame ingenieurs in deze faciliteiten. India heeft veel goede mensen en veel universiteiten, dus dat is de reden dat we ervoor hebben gekozen om ons nieuwe centrum daar te openen. Het werven van hoogopgeleide ingenieurs is voor ons allemaal lastig. We moeten elk extreem gecertificeerde technici inhuren die het softwareprogramma kunnen opschalen en nu een pijplijn hebben van de nieuwste afgestudeerden van de faculteiten.

Een mogelijke vertraging van de economie kan daarbij wellicht nuttig zijn. Zullen we zien dat ondergefinancierde startups beginnen met het loslaten van ingenieurs?

Cash is nu king. We hebben nu ons ondernemingskapitaalfonds Stellantis Ventures, en we zien veel meer vraag van startups voor funding. Toen we zes maanden geleden met ze spraken, zouden ze zeggen dat ze geen geld nodig hebben. Nu komen ze weer naar ons toe en vragen ons om in hen te beleggen, tegen een lagere entreeprijs dan daarvoor. Toen was de rente nul procent en zijn daarmee ook minder kansrijke projecten gefinancierd. Nu is geld duurder en zullen we meer strengheid zien.

Zou jij een paar van deze startups kopen?

Ik heb het gevoel dat we enkele overnames zullen zien door verschillende grote ondernemingen.
[verwijderd]
3
VERVOLG

Terugkomend op het cockpit-werksysteem, je zegt dat je een lichter systeem nodig hebt, maar je wilt het niet zelf ontwikkelen. Kun je dat een beetje verduidelijken?

Voor onze Digital Cockpit werken we nu samen met Amazon en Foxconn om een softwareprogramma te ontwikkelen. (NB: en nadien ook TomTom deal bekend gemaakt). Waarna we dat softwareprogramma op Qualcomm hardware zetten. Eind 2024 zullen auto’s deze STLA Mind bevatten. Er zijn tal van op Linux gebaseerde technieken op de markt waaruit je kunt kiezen. Wat we willen bouwen, is een abstractielaag op hoog niveau, de plek waar we nu samenwerken met Amazon om veel belangrijkere ervaringen op te bouwen.

Hoe zal Stellantis een voorraad halfgeleiders krijgen om te bouwen wat u wilt bouwen?

Stellantis is ontstaan door de fusie van twee firma's die een enorme range aan producten hadden. Dus de allereerste stap was om dat drastisch te verkleinen. Dat hebben we nu bereikt door voor elk nieuw programma een paar type chips te selecteren van een paar producenten. We ontwerpen ze zo dat we de chips op en neer en horizontaal (door platforms en elementen heen) kunnen verplaatsen naar locaties waar ze schaars zijn, zodat we niet het soort tekorten zien dat we eerder zagen.

Met dit werkmodel hebben we nu voor elk nieuw programma een grote hoeveelheid flexibiliteit verzekerd. We gingen van heel veel, heel heel veel, verschillende chips en totaal verschillende I/O's, totaal verschillende geheugenconfiguraties, naar een gestandaardiseerde set chips. Voor high-performance chips hebben we nu een relatie met Qualcomm gesloten.


Dat gezegd hebbende, wanneer verwacht u weer een vrije stroom van chips te krijgen?

Er zijn capaciteitsbeperkingen voor chips met 90 nanometer en hoger. De langere termijn is redelijk krap. Ik heb geen idee wat er morgen of over zes maanden gaat gebeuren. Dus wat we nu hebben besloten om ons te richten op andere chips die wel ruim beschikbaar zijn, 40 nm en lager. Als je helemaal kunt overstappen naar 40 nm of minder, is het niet zo duur omdat er veel meer capaciteit is binnen de lagere waarden.

Waar sta je voor het zogenaamde level 2+ autonoom rijden, de "ogen op de straat, en handen van het stuur"?

Ik weet niet wat level 2+ eigenlijk betekent. Juridisch bestaat er alleen level 2 of 3. De beste manier om erover na te denken is: wat voor soort ervaringen probeert u te bieden? We bieden ervaringen die mensen echt leuk vinden en die gemakkelijk zijn. U kunt mogelijk op een knop drukken en het werkt gewoon. We zijn erg gericht op wat klanten gaan krijgen versus een soort willekeurige definitie. We zien eigenlijk geen enorme vraag naar volledig handsfree rijden bij klanten.

Hoe zal Stellantis kennis en informatie van klanten gebruiken?

Kennis over de gebruiker is essentieel voor het optimaliseren van het batterijgebruik en het voorspellen van servicebeurten op basis van rijgedrag. Dat is de manier waarop wij geld verdienen. Zo gebruik je klant data om relevant te zijn voor die klant en niet om achter zijn rug om zijn data te verkopen. De consument is de baas over zijn eigen informatie en wij zijn de bewakers van zijn informatie.

Je moet bijvoorbeeld ook weten welke apps een automobilist veel of weinig gebruikt. Ze rijden, gaan naar een vakantiebestemming, luisteren muziek, bellen wat met hun telefoon doen ze een paar dingen met slimme controls zoals ventilatie, verwarming, verkoeling, dat soort dingen. En dan is er een reeks dingen dat niet vaak wordt gebruikt.

Er wordt nu veel geïnvesteerd in die lange reeks extra functies, maar focus je nou eerst op de meest gebruikte functies. Als ik iemand wil bellen moet dat in twee tellen lukken. Als ik navigeer, moet het extreem eenvoudig zijn. Dat is waar we ons op concentreren en die long tail van minder gebruikte functies komt daarna.

Hoe stel je voor om tegen 2030 20 miljard euro te genereren met deze nieuwe softwaregedreven producten?

Sommige extra diensten zullen waarschijnlijk worden opgenomen in de bruto verkoopwaarde van een auto. En er zijn abonnementsbedrijven, bijvoorbeeld handsfree rijden, die waarschijnlijk nieuwe online inkomsten zullen opleveren. Consumenten zullen deze diensten kopen bij de aanschaf van de auto kopen of daarna. Bij een model en uitrusting keuze kunt u bijvoorbeeld een geselecteerde functionaliteit toevoegen als eenmalige vergoeding of als abonnement. Een consument zal bijvoorbeeld 4,99 of 5,99 euro per maand betalen om meer gepersonaliseerde digitale clouddiensten te krijgen. Als je dat allemaal bij elkaar optelt, is 20 miljard euro haalbaar. Een paar van onze modellen laten zelfs zien dat deze diensten mogelijk veel winstgevender zouden kunnen zijn.

Wanneer begint u met het leveren van deze add-on-diensten?

Zodra het nieuwe Stellantis SmartCockpit platform live gaat lanceren we een enorme hoeveelheid gloednieuwe services on demand. Veel van die diensten hebben met gemak te maken. Handenvrij rijden, een parkeerplek zoeken, reserveren en betalen, automatisch inparkeren. In plaats van een dure parkeer-optie op je auto (NB: die weinig klanten aanvinken op de optielijst) neem je een abonnement dat je aan en uit kunt zetten en betaalt bij gebruik. Dat is waarschijnlijk een grote factor voor veel klanten.
[verwijderd]
0
Wat Stellantis was meer lichtgewicht in dataconsumptie zoals de TT hybride maps. Vooraf in de auto geïnstalleerd en alleen realtime map updates van de map tiles die op je route liggen. Voor liefhebbers is er een webinar over www.tomtom.com/events/webinar/introdu... Quote: "Supports an online-first navigation experience that’s always available, independent of network connectivity."
[verwijderd]
3
Stellantis is turning to Amazon to bring a slate of connected in-vehicle products and services to its vehicles by 2024 as part of the global automaker’s plan to generate $22.5 billion annually from software.Stellantis end goal is to have 34 million connected cars on the road by 2030 that Stellantis can generate revenue from for years after they’re sold to consumers. Stellantis’ plan to use software in its vehicles to sell passengers and drivers products and subscriptions involves three components that are already under development.

1. STLA Brain
This system is integrated with the cloud and connects electronic control units within the vehicle to the vehicle’s central high-performing computer via a high-speed data bus. It will allow the company to upgrade software to vehicles “over the air,” or wirelessly.

2. STLA SmartCockpit (met TomTom)
A platform built in partnership with Amazon and Foxconn that will deliver applications to the driver, such as navigation, voice assistance, e-commerce marketplace and payment services. SmartCockpit includes applications that can deliver personalized in-vehicle experiences for the driver and passengers. Occupants in any of Stellantis’s 14 vehicle brands will be able to access an app store to find services and entertainment. The Alexa voice assistant will also be included in the SmartCockpit.

3. Autodrive
Finally, a third automated driving platform called “AutoDrive,” developed with BMW, will complete the automaker’s software plan.

NB: ADAS is onderdeel van 2 (smartcockpit) niet van 3 (autonoom rijden)
[verwijderd]
0
quote:

Biofoed schreef op 21 november 2022 11:38:

[...]

Er zijn in drie uur nog geen 45.000 aandelen TT verhandeld op deze dag waar alle tech bedrijven met kleine volumes lager worden gezet als gevolg van mogelijke nieuwe lockdowns in China (volgens de kenners...).

Ik zou het daarom zeer waarderen als u uw opmerkingen zoals "mank paard" en "flutbedrijfje" wilt bewaren voor dagen dat er daadwerkelijk nieuws is waarop dit voor TT zou gelden. U zou hierdoor, in ieder geval door mij, als een inhoudelijke belegger met een echte mening over TT worden gezien en niet als iemand die dagelijks persoonlijke frustratie over TT wil melden.
U heeft het zelf over het gebrek aan handel in TT aandelen, dat is naast het constante netto verlies en de jarenlange krimp in de toch al magere omzet voor mij een valide reden om het verkleinwoord van flutbedrijf te gebruiken.

Op een mank paard wedden heeft de betekenis dat je je geld inzet op iets waarmee je niet gaat winnen. Dat vind ik bij TT in principe het geval. Derhalve kan ik niet aan uw aanmatigende verzoek doen. Dan word ik door u maar niet gezien als een serieuze TT belegger, daar kan ik mee leven.
[verwijderd]
4
Lijkt een beetje lange post hierboven het interview met die meneer Curic. Maar toch relevant om integraal te posten en er komen meerdere lijnen naar boven om niet op Google te vertrouwen.

- Stellantis ziet services als kern van haar verdienmodel, niet iets dat je uit handen geeft

- Stellantis wil zelf de privacy en data van klanten beschermen en niet zonder doel-middel doorverkopen. Een logisch doel-middel is voor hen het inschatten wanneer een servicebeurt nodig is of de laad-interval. Advertising past daar niet binnen.

- Google is te zwaar voor continu dataverkeer. Zeker als je miljoenen auto’s hebt rondrijden die samen voor miljarden mb’s dataverkeer zorgen (ook niet milieuvriendelijk) terwijl dat slimmer en goedkoper kan.

- Goddijn zelf vertelde in aanvulling als bovenstaande dat autofabrikanten geen toegang krijgen tot het gesloten Google data systeem om bijvoorbeeld de onderhoud interval van de auto te voorspellen. Stellantis ziet dat duidelijk als ‘onze data’ (en die van de klant) die toegankelijk moet zijn zonder dat Google daar nog tussen zit.

- Alle grote autofabrikanten zijn net als Stellantis bezig met hun eigen software platforms in samenwerking met partners. Specifiek werd Hyundai genoemd dat ook met TT samenwerkt in een 100% take rate situatie.

- Bepaalde elementen zitten in de aankoopprijs en bepaalde dingen als software abonnement. Handsfree op snelweg rijden valt in die categorie. Dit betekent dat de hardware al in de auto zit, dus het enige verschil zit hem in HD maps, cloud verbinding en het aanzetten van bepaalde software.
Biofoed
2
quote:

Riet v. Milt schreef op 21 november 2022 14:23:

[...]

U heeft het zelf over het gebrek aan handel in TT aandelen, dat is naast het constante netto verlies en de jarenlange krimp in de toch al magere omzet voor mij een valide reden om het verkleinwoord van flutbedrijf te gebruiken.

Op een mank paard wedden heeft de betekenis dat je je geld inzet op iets waarmee je niet gaat winnen. Dat vind ik bij TT in principe het geval. Derhalve kan ik niet aan uw aanmatigende verzoek doen. Dan word ik door u maar niet gezien als een serieuze TT belegger, daar kan ik mee leven.
Als over de hele linie de handel laag is evenals bij het kleinere bedrijf TT, waar de handel logischerwijs dan nog iets lager is ,dan heeft dat niets met het constante nettoverlies en de jarenlange krimp te maken. Ook techbedrijven met constante winsten en jarenlange groei hadden op het tijdstip dat u postte een vergelijkbaar koersverloop. Voor mij een logische conclusie dat u het woord flutbedrijf slechts gebruikte als uitdrukking van uw eigen frustratie.

De conclusie dat degene die nu geld inzet op TT niets gaat winnen is volledig gebaseerd op het verleden toen TT voor een heel groot deel op andere activiteiten dreef en de directie een aantal ongelukkige- en soms zelfs gewoon slechte keuzes heeft gemaakt, die vooral slecht uitpakten voor de particuliere aandeelhouder. TT op dit moment een mank paard noemen komt echter helemaal voor uw rekening. Uitgaande van de flink grotere orderportefeuille, de nieuwe keuzes en de verwachtingen die HG in het recente interview gaf, zou het zomaar kunnen dat de koers volgend jaar rond deze tijd zomaar 20-30% hoger staat indien de huidige inflatie-, toeleverings- en oorlogsproblemen hopelijk zijn afgenomen en de autoproductie hierdoor weer aantrekt. Ook uw term mank paard lijkt op dit moment dus helemaal uit een bepaalde frustratie van uw kant voort te komen en het tegenovergestelde zou zomaar kunnen gebeuren.

Ik ben wel verbaasd dat u mijn verzoek aanmatigend vindt. U schrijft al jaren op dit en andere fora gedreven door pure frustratie t.o.v. HG en zijn echtgenote waarbij u bij elke negatieve koersbeweging een verband zoekt tussen deze frustratie en het bedrijf, ook op dagen dat er nauwelijks handel is (zoals vandaag) of wereldwijd alle beurzen naar beneden gaan door renteverhogingen, oorlogsdreiging etc. (zie eerdere bijdragen van u). Als ik u dan vraag om de subjectieve benamingen die u gebruikt voor TT en haar directie slechts te doen op momenten dat de koersbewegingen daadwerkelijk worden veroorzaakt door foute keuzes en analyses van de directie van TT, dan vindt u dat ik een brutaal en pretentieus verzoek doe. Ik zou de toon van uw bijdragen eerder aanmatigend noemen.

Maar laten we deze discussie gewoon een jaartje parkeren. Ik zag in een eerdere post van u dat u op 4 november jl. een (grote?) positie van uw aandelen TT had omgezet in aandelen Pharming. De gemiddelde dagkoers van TT was toen €7,88 en Pharming kocht u toen aan voor €1,10 volgens uw post. Laten we op 4 november 2023 de beide posities eens bekijken en indien TT dan een negatief-, geen - of amper rendement heeft gemaakt terwijl Pharming beduidend hoger staat en de situatie in de wereld flink is verbeterd, dan had u helemaal gelijk en zal ik nooit meer een reactie op uw posts en bijbehorende subjectieve weergave geven. Eveneens zal ik hier dan melden dat u helemaal gelijk had. Ik vermoed dat mijn eigen positie TT dan ook wel gehalveerd is in afwachting van het vertrek van HG. Indien u dan probeert om tot die datum niet bij elke koersdaling van TT uw subjectieve mening over TT te geven maar deze te bewaren voor de dagen waarop dit terecht is (gebaseerd op nieuws over TT), dan denk ik dat een aantal mensen op dit forum dat zeer zouden waarderen, ik in ieder geval wel.
[verwijderd]
0
quote:

Biofoed schreef op 21 november 2022 16:04:

[...]

Als over de hele linie de handel laag is evenals bij het kleinere bedrijf TT, waar de handel logischerwijs dan nog iets lager is ,dan heeft dat niets met het constante nettoverlies en de jarenlange krimp te maken. Ook techbedrijven met constante winsten en jarenlange groei hadden op het tijdstip dat u postte een vergelijkbaar koersverloop. Voor mij een logische conclusie dat u het woord flutbedrijf slechts gebruikte als uitdrukking van uw eigen frustratie.

De conclusie dat degene die nu geld inzet op TT niets gaat winnen is volledig gebaseerd op het verleden toen TT voor een heel groot deel op andere activiteiten dreef en de directie een aantal ongelukkige- en soms zelfs gewoon slechte keuzes heeft gemaakt, die vooral slecht uitpakten voor de particuliere aandeelhouder. TT op dit moment een mank paard noemen komt echter helemaal voor uw rekening. Uitgaande van de flink grotere orderportefeuille, de nieuwe keuzes en de verwachtingen die HG in het recente interview gaf, zou het zomaar kunnen dat de koers volgend jaar rond deze tijd zomaar 20-30% hoger staat indien de huidige inflatie-, toeleverings- en oorlogsproblemen hopelijk zijn afgenomen en de autoproductie hierdoor weer aantrekt. Ook uw term mank paard lijkt op dit moment dus helemaal uit een bepaalde frustratie van uw kant voort te komen en het tegenovergestelde zou zomaar kunnen gebeuren.

Ik ben wel verbaasd dat u mijn verzoek aanmatigend vindt. U schrijft al jaren op dit en andere fora gedreven door pure frustratie t.o.v. HG en zijn echtgenote waarbij u bij elke negatieve koersbeweging een verband zoekt tussen deze frustratie en het bedrijf, ook op dagen dat er nauwelijks handel is (zoals vandaag) of wereldwijd alle beurzen naar beneden gaan door renteverhogingen, oorlogsdreiging etc. (zie eerdere bijdragen van u). Als ik u dan vraag om de subjectieve benamingen die u gebruikt voor TT en haar directie slechts te doen op momenten dat de koersbewegingen daadwerkelijk worden veroorzaakt door foute keuzes en analyses van de directie van TT, dan vindt u dat ik een brutaal en pretentieus verzoek doe. Ik zou de toon van uw bijdragen eerder aanmatigend noemen.

Maar laten we deze discussie gewoon een jaartje parkeren. Ik zag in een eerdere post van u dat u op 4 november jl. een (grote?) positie van uw aandelen TT had omgezet in aandelen Pharming. De gemiddelde dagkoers van TT was toen €7,88 en Pharming kocht u toen aan voor €1,10 volgens uw post. Laten we op 4 november 2023 de beide posities eens bekijken en indien TT dan een negatief-, geen - of amper rendement heeft gemaakt terwijl Pharming beduidend hoger staat en de situatie in de wereld flink is verbeterd, dan had u helemaal gelijk en zal ik nooit meer een reactie op uw posts en bijbehorende subjectieve weergave geven. Eveneens zal ik hier dan melden dat u helemaal gelijk had. Ik vermoed dat mijn eigen positie TT dan ook wel gehalveerd is in afwachting van het vertrek van HG. Indien u dan probeert om tot die datum niet bij elke koersdaling van TT uw subjectieve mening over TT te geven maar deze te bewaren voor de dagen waarop dit terecht is (gebaseerd op nieuws over TT), dan denk ik dat een aantal mensen op dit forum dat zeer zouden waarderen, ik in ieder geval wel.
Alles wat ik hier schrijf komt helemaal voor mijn rekening.

Het merendeel is vanzelfsprekend subjectief, edoch niet de cijfers zoals de omzet, ebit, ebitda, wpa etc. Die laten al jaren te wensen over bij TT en het slaat nergens op dat toe te schrijven aan ‘persoonlijke frustraties t.o.v. HG en zijn echtgenote’ van mij. Dat zijn gewoon keiharde cijfers en die liegen niet.

Verder wil ik het hierbij laten. U schrijft mij allerlei woorden toe (brutaal, pretentieus) die ik niet heb gebruikt en heeft het over postings van mij op andere fora. Dat maakt een zinnige discussie met u onmogelijk. In uw plaats zou ik mijn bijdragen gewoon niet lezen.

edit: Pharming vandaag op deze oh zo rustige beursdag) zonder nieuws +3,33%
1.437 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... 68 69 70 71 72 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront