TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom november 2022

1.437 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... 68 69 70 71 72 » | Laatste
Biofoed
1
quote:

Riet v. Milt schreef op 21 november 2022 16:42:

[...]

Alles wat ik hier schrijf komt helemaal voor mijn rekening.

Het merendeel is vanzelfsprekend subjectief, edoch niet de cijfers zoals de omzet, ebit, ebitda, wpa etc. Die laten al jaren te wensen over bij TT en het slaat nergens op dat toe te schrijven aan ‘persoonlijke frustraties t.o.v. HG en zijn echtgenote’ van mij. Dat zijn gewoon keiharde cijfers en die liegen niet.

Verder wil ik het hierbij laten. U schrijft mij allerlei woorden toe (brutaal, pretentieus) die ik niet heb gebruikt en heeft het over postings van mij op andere fora. Dat maakt een zinnige discussie met u onmogelijk. In uw plaats zou ik mijn bijdragen gewoon niet lezen.

edit: Pharming vandaag op deze oh zo rustige beursdag) zonder nieuws +3,33%
Korte reactie:
- Brutaal en pretentieus zijn de meest voorkomende betekenissen van het door u voor mij gebruikte woord "aanmatigend" naast de betekenissen zoals arrogant, hoogmoedig etc die ook worden genoemd.
- Pharming heeft inderdaad een mooie 3,5% vandaag, een verdubbeling van de stijging tot vandaag, mogelijk op basis van de verwachte marktgoedkeuring in de eerste helft 2023 in combinatie met de over het algemene groene biotechgolf vandaag (waarschijnlijk veroorzaakt door de overname door Merck). Het jaar is nog lang.
- Ik lees alle bijdragen ook de uwen en vaak ook met plezier zoals eerder al eens gemeld.
- Indien u niet de Riet van Milt was waar naar werd verwezen op andere fora (zoals door mij genoemd) bij deze mijn excuses voor dit benoemen.
Wereldbelegger
2
quote:

Biofoed schreef op 21 november 2022 16:04:

[...]

Uitgaande van de flink grotere orderportefeuille, de nieuwe keuzes en de verwachtingen die HG in het recente interview gaf, zou het zomaar kunnen dat de koers volgend jaar rond deze tijd zomaar 20-30% hoger staat indien de huidige inflatie-, toeleverings- en oorlogsproblemen hopelijk zijn afgenomen en de autoproductie hierdoor weer aantrekt.
Dus het zou ook zomaar kunnen dat de koers volgend jaar rond deze tijd gelijk of lager staat.
((-;
Biofoed
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 21 november 2022 17:21:

[...]

Dus het zou ook zomaar kunnen dat de koers volgend jaar rond deze tijd gelijk of lager staat.
((-;
Inderdaad, lastige tijd....
sniklaas
0
Text met inductie laden in DU;

Op een Duitse snelweg beginnen binnenkort tests waarbij elektrische personenauto's al rijdend automatisch worden opgeladen via inductieplaten in het wegdek. Als dit op grote schaal wordt toegepast, hoeven auto's vrijwel nooit meer aan de laadpaal. De proef vindt plaats op een kilometer lang Autobahn-traject in het noorden van de deelstaat Beieren.
NewKidInTown
1
Je kunt je wel aan iedere strohalm gaan vastklampen, maar je kunt ook vanaf NU, switchen naar betere en kwalitatief kansrijkere fondsen.
Ik heb dat al veel eerder gedaan maar bijna niemand is mij gevolgd. Hoogstwaarschijnlijk wegens mijn arrogantie of om het gevoel dat ik dat oproep. Am NOT gonna change anything.
sniklaas
0
quote:

NewKidInTown schreef op 21 november 2022 20:08:

Je kunt je wel aan iedere strohalm gaan vastklampen, maar je kunt ook vanaf NU, switchen naar betere en kwalitatief kansrijkere fondsen.
Ik heb dat al veel eerder gedaan maar bijna niemand is mij gevolgd. Hoogstwaarschijnlijk wegens mijn arrogantie of om het gevoel dat ik dat oproep. Am NOT gonna change anything.
iedereen volgt zijn eigen koers en maakt daarin zijn eigen keuzes, mensen oproepen om te switchen is in mijn ogen onzinnig en zelfs ongewenst…

Wat schrijf je aan de mensen die nu afscheid nemen en binnen 12-36 maanden niet meedoen wanneer er mogelijk €2500 mio te verdelen is!

Wat schrijf je dan foutje bedankt…
NewKidInTown
0
quote:

sniklaas schreef op 21 november 2022 20:52:

[...]iedereen volgt zijn eigen koers en maakt daarin zijn eigen keuzes, mensen oproepen om te switchen is in mijn ogen onzinnig en zelfs ongewenst…

Wat schrijf je aan de mensen die nu afscheid nemen en binnen 12-36 maanden niet meedoen wanneer er mogelijk €2500 mio te verdelen is!

Wat schrijf je dan foutje bedankt…
Meer een keuze tussen heeeel misschien over 36 maanden een circa 25 tot maximaal 30 % overnamepremie beuren OF elke maand tussen de 5 en 8 % aan CALL PREMIES ?
Heb je je calculator bij de hand ? Wait you for that.

BTW, ik doe dat NIET met tt, doe dat liever met aandelen met hogere call percentages. Kennelijk schat "de markt" dat HOGER in en waardeert dat met hogere premies.
Ben even vergeten wie het was maar vergeet niet: de koers is de koers. Voor mij gelijk aan: de CALL-PREMIE is de CALL-PREMIE.
We mogen het niet eens zijn, heb ook respect voor jouw zienswijze. Dat is lang niet bij een ieder hier zo het geval.
sniklaas
2
quote:

NewKidInTown schreef op 21 november 2022 21:07:

[...]
Meer een keuze tussen heeeel misschien over 36 maanden een circa 25 tot maximaal 30 % overnamepremie beuren OF elke maand tussen de 5 en 8 % aan CALL PREMIES ?
Heb je je calculator bij de hand ? Wait you for that.

BTW, ik doe dat NIET met tt, doe dat liever met aandelen met hogere call percentages. Kennelijk schat "de markt" dat HOGER in en waardeert dat met hogere premies.
Ben even vergeten wie het was maar vergeet niet: de koers is de koers. Voor mij gelijk aan: de CALL-PREMIE is de CALL-PREMIE.
We mogen het niet eens zijn, heb ook respect voor jouw zienswijze. Dat is lang niet bij een ieder hier zo het geval.
ieder zijn eigen keuze @NKIT ik ageer tegen je oproep maar juig je inzichten en onderbouwde keuzes toe..
Uiteindelijk is ieder mans of vrouws genoeg om zijn eigen keuzes hierin te maken..

dit jaar in 90 verschillende fondsen belegd en of gehandeld waarvan er nu nog 43 in portefeuille zijn en heb daarbij m'n Y2D rendement behaald tijdens het Corona jaar 2020 geevenaard, vermogen nipt verdubbeld, de corona jaren en oorlogsjaren zijn voor mij top beursjaren gebleken...

De bijdrage van TT daaraan is 0,67% op een huidige weging van 1,34% is dat een matig resultaat maar desalnietemin ben ik er tevreden mee al helemaal gezien de 11% die het aandeel dit jaar op de koers is kwijtgeraakt.

ter info in 2020 was de TT bijdrage 0,23% op een weging van 0,62% er zit dus een stijgende lijn in, tenminste in mijn portefeuille...

De reden van mijn positie is helder, (voor het 8e jaar alleen maar aandelen en geen opties) niet vanwege het verliesmodel maar enkel vanwege de forse discount op de assets die natuurlijk aangezwengelt moet worden door het bestuur om deze onderwaardering daardwerkelijk in de koers van het aandeel genavigeert te krijgen...
NewKidInTown
1
Respect jouw persoon. Ook al zou ik het anders doen. Maar geen enkele persoonlijke situatie en doelstelling is het zelfde.

Succes voor jou.
Wereldbelegger
0
Vandaag weer een exciting day voor TT beleggers

22 Nov 2022
Kempen 19th London Conference

Kempen analyst: Emmanuel Carlier
TomTom representatives: Claudia Janssen (Group Controller and Head of Investor Relations) and Freek Borst (Investor Relations)


Gaat het Claudia Janssen en Freek Borst lukken om Emmanuel Carlier te overtuigen dat het koersdoel van € 6,00 en zijn ‘Sell’ aanbeveling niet de juiste analyse is?

Evengoed kunnen wij als eenvoudige doch goed ingelezen TT beleggers ons alvast richten op de eindejaarsrally in afwachting van de Q4/FY cijfers.

Een eindejaarsrally die de 52 weken high van € 9,36 (12-1-22) zal doen verbleken zou wel zo prettig zijn tijdens het wachten op DE skyhigh koers in 2025 en later.

*Het risico dat ik daarmee geen rendement maak op mijn geschreven dec Calls neem ik voor lief.
Verbeek1942
0
HenkdeV
0
quote:

Verbeek1942 schreef op 22 november 2022 08:58:

strange geen pre-opening voor TT !! Gaat er iets gebeuren vandaag ?
Maar zoals bijna altijd wel gewoon een (echte) opening.
[verwijderd]
0
Het zou echt geweldig zijn als Apple haar Apple Maps bovenop TomTom's nieuwe mapping platform bouwt.

Dikke win-win.
- Apple hoeft zich niet meer zorgen te maken over kwaliteit basislaag (krijgt deze voor nop)
- Apple hoeft in bepaalde landen niet meer te kiezen: doe ik TomTom, OSM of beiden? Hoe stitch ik het aan elkaar?
- TomTom krijgt toegang tot alle data van Apple, probe data en map edits
- TomTom kan de waarde toevoegende lagen aan Apple verkopen
tatje
0
Taco op de CMD.

We hebben bijna geen Capex meer.

Only Lease en some IT ( PPE ) in house

Over enkele jaren zal deze capex pariteit hebben met D en A rond de 20 miljoen.

Dus over enkele jaren is D en A 20 miljoen per jaar.

Zal dan dus bijna helemaal D zijn.

Dus verschil tussen ebitda en ebit zal 20 miljoen zijn over enkele jaren.
[verwijderd]
0
We're working with a few of the top tech companies in the world on this standardization. We've had meetings weekly with them including several face-to-face sessions this excitement has gotten amazing in the working sessions. It's been awesome. I can't tell you how engaged everybody's been. It is challenging how everyone is thinking and strategizing about map making at the top companies in the world that we're working with already.

All these capabilities within a single ecosystem will bring the resources of the world together to share and work on a better map. We're talking about bringing the resources of all the different companies that want to play in the same ecosystem together and the resources of all that. Well, that's going to accelerate map making significantly.

The best analogy I tell people we keep saying self-driving cars. They're going to be right around the corner. It's going to be a few years out and then a few years comes it'll be five years out. Okay, maybe it'll be 10 years out. We keep predicting it, but it never gets here. The reason for this is because the options I mentioned previously. If you want to get into self-driving you have to build the end-to-end system yourself, you have to spend significant dollars and just redoing what's already been done?

Tomtom's map platform is the first proprietary mapping solution to embrace open mapping. Bringing the best of all these worlds together. This is how TomTom beats Google and the competition with the sensor data and unique algorithms for specialized use cases mapping can no longer be done alone. Tomtom's map platform is providing the answer bringing collective resources of the world together. On a non-differentiating base map and allowing everybody to focus their efforts where it matters.

I know I know everybody's probably thinking after I said it how can anyone beat Google they have what seems to be like bottomless pit of money to spend due to a very successful advertising business, but even Google can't go against the collective resources of the world. And the partners we've talked with thus far are really excited about the platform. It is finally given them the answer they've been looking for.

This is why I'm so excited and I'm not the only one. TomTom has got a ton of excitement happening particularly for those we've told during the hiring process. We now have over half a dozen directors of VP's that have come from Amazon over half a dozen directors of VP's that have come from Google, a few of them from Uber and I'm sure I'm missing a few other tech companies all in the last two years.

Combine this with our TomTom veterans that has been making maps for decades And you have an exceptional team of expertise? It's a really unique time here because it is so exciting this new platform and ecosystem. We've seen a big influx from all over the Tech Community, which is shifted how we do development. We are now moving in to truly being a leading tech company, which is really exciting here at TomTom.

Someone asked me why did I join TomTom? For me personally, I joined because I couldn't imagine reading about this. Or watching this happen from the sidelines. I'm so happy and feel very lucky that I've been able to be here to tell you about such a big round baking thing that's happening in the mapping industry and to be a part of that announcement. And with that I'm going to hand it off to my partner here Laurens. To tell you a bit more about how our map is getting better and the great ways we're using and leveraging our sensor data.
Wereldbelegger
0
Paar citaten uit een uitgebreid interview met VW-China-Chef Ralf Brandstätter in het Handelsblatt

Volkswagen ist seit Jahrzehnten Marktführer in China, doch die Verkäufe sinken.
Vorstand Ralf Brandstätter erklärt, wie er das ändern will – trotz aller Kritik an der Abhängigkeit.

Der Konzern kämpft auf seinem wichtigsten Absatzmarkt zunehmend mit Problemen. Jahrzehntelang war VW unangefochtener Marktführer in China, verkaufte 40 Prozent seiner Fahrzeuge dort. Doch seit 2019 ist die Zahl der Auslieferungen in China rückläufig. Im schnell wachsenden Elektroauto-Segment waren die Wolfsburger bislang nur schwach vertreten.

Derzeit sind alle 40 Werke in Betrieb. Einige Händler in Lockdown-Regionen mussten schließen. Aber wir erwarten trotzdem, dass es in China in diesem Jahr etwa 22 Millionen Neuzulassungen geben wird, ungefähr so viel wie 2021. Wir werden voraussichtlich einen Absatz auf Vorjahresniveau erreichen, also rund 3,3 Millionen Fahrzeuge. Das entspricht einem Marktanteil von etwa 16 Prozent. Damit sind wir die klare Nummer eins im chinesischen Markt.

Ursprünglich hatten Sie aber damit gerechnet, das Niveau von 2020 zu erreichen und 3,85 Millionen Fahrzeuge zu verkaufen.

Wir haben bereits zum Halbjahr unsere Planungen angepasst. Der Halbleiter-Engpass und vor allem die vielen Lockdowns im zweiten Quartal haben unsere Produktion und Auslieferungen stark beeinträchtigt. Trotz eines Aufholprogramms sind die Ausfälle im Jahresverlauf nicht zu kompensieren.

Es ist beeindruckend, mit welcher Dynamik sich der chinesische Markt in Richtung Elektromobilität verschiebt. In diesem Jahr wird jedes vierte Fahrzeug mit einem Elektroantrieb ausgestattet sein, 2023 schon jedes dritte. Das ist deutlich schneller als in ursprünglichen Prognosen. China ist für die Autoindustrie mittlerweile wie ein Fitnesscenter. Der Markt entwickelt sich technologisch extrem schnell.  Nur wer sich an diese Geschwindigkeit anpasst und auch flexibler wird, hat hier langfristig noch eine Perspektive.

VW investiert deshalb bis zu zwei Milliarden Euro in die Partnerschaft mit dem chinesischen Softwareentwickler Horizon Robotics. Was erhoffen Sie sich davon?
Wir wollen unsere starke Position erhalten, die wir uns in China in den vergangenen 40 Jahren erarbeitet haben. Dafür ist das Entwickeln von Lösungen für das autonome Fahren eine Grundvoraussetzung. Nur wer diese Technologie beherrscht, bleibt wettbewerbsfähig. Daran arbeiten wir jetzt gemeinsam mit Horizon. Auch, weil wir überzeugt davon sind, dass Softwareentwickler vor Ort die hiesigen Kundenbedürfnisse noch besser einschätzen können. 

bron:
www.handelsblatt.com/unternehmen/indu...
Wereldbelegger
1
Minder dood geld in de portefeuille? - Alternatieven zijn er genoeg.

Financial Times: ‘Miljarden vloeien naar de ontluikende Amerikaanse batterijsector dankzij de klimaatwet’

De Inflation Reduction Act die de Amerikaanse president Joe Biden in augustus in het leven heeft geroepen, heeft grote effecten. Nu al vloeien er volgens de Financial Times miljarden naar de Amerikaanse batterijsector.

De Act zal fiscale prikkels bieden aan bedrijven die mijnen, verwerkingsfaciliteiten, batterijfabrieken en EV-fabrieken in de VS ontwikkelen. Het drievoudige doel: klimaatverandering bestrijden; banen in de productie stimuleren; en de afhankelijkheid van China verminderen.

Ondertussen heeft chemieconcern Livent deze week een uitbreiding afgerond van een lithiumhydroxideraffinaderij in Bessemer City, North Carolina. Het project verhoogde de Amerikaanse productiecapaciteit van de lithiumverbinding die wordt gebruikt in lithium-ionbatterijen.

En lithium is niet de enige batterij-grondstof waar geld heen gaat. Nu de VS vanaf de grond af aan een EV-ecosysteem willen opbouwen, stroomt er geld naar onder andere grafietfabrieken, kobaltraffinaderijen en gigafabrieken voor batterijen.

Volgens de Benchmark Mineral Intelligence hebben die sinds de wet 13,5 miljard dollar geïnvesteerd, tegen 7,5 miljard dollar in de drie maanden ervoor. Analisten bij Cowen schatten dat er in het komende decennium meer dan 91 miljard dollar in de batterij-industrie van het land zal worden gepompt als gevolg van de wetgeving.

bron:
www.engineersonline.nl/financial-time...
NewKidInTown
0
Niet zo heel raar dat het enige Lithium aandeel in NL daar een significant deel van gaat profiteren.
sniklaas
0
Alexa, het spraakhulpje van Amazon, kost het bedrijf dit jaar waarschijnlijk 10 miljard dollar (9,7 miljard euro). Dat meldt Business Insider op basis van bronnen. Het techbedrijf hoopte geld te verdienen aan de spraakassistent, maar dat zou tot nu toe niet gelukt zijn.
NewKidInTown
0
quote:

NewKidInTown schreef op 22 november 2022 12:36:

Niet zo heel raar dat het enige Lithium aandeel in NL daar een significant deel van gaat profiteren.
Dacht ik toch heeeel even dat iedereen mij gevolgd zou hebben ;-)
1.437 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... 68 69 70 71 72 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 15:12
Koers 5,505
Verschil -0,225 (-3,93%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 229.545
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront