TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom november 2022

1.437 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 68 69 70 71 72 » | Laatste
NewKidInTown
0
Na gisteren een +100% daytrade op de puts A24, vandaag weer eentje, nu de calls AX4 met netto +173%, weer te vroeg nog maar doe het er graag mee. Ook weer binnen een uur.
Denk klaar voor vandaag, tenzij de stijging nog iets door zet, dan maar weer de puts AX4 proberen.
Optiebelegger
0
[verwijderd]
0
quote:

Optiebelegger schreef op 25 november 2022 12:10:

Edwin Wierda is zondag te gast bij Harry Mens met een bijdrage over TomTom !!!!!
Hoeft maar een ding te zeggen. Automotive omzet is nu 240 miljoen en orderboek is 2,4 miljard, dus exact 10x zo groot. Terwijl contracten gemiddeld 5 jaar duren. Stellantis vorige contract was 4 jaar geleden en nu een nieuwe. Elk contract heeft andere duur, dus exact weten doen we het niet, maar 5 jaar lijkt een veilig gemiddelde. En dat dit orderboek naar de 3 miljard gaat lopen ook, aangezien uitstroom in 2023/24 laag is en ordervolume hoger, gezien ook de ISA verplichting die zorgt voor 100% take rate voor maps, zoals we nu zien bij Hyundai.
visje
0
Ik ken Edwin wel, hij heeft ze zelf ook wel in porto gehad of heeft dat weet ik niet.
Wereldbelegger
0
Wat zei de heer Goddijn ook alweer?

Wie zich niet continu kan aanpassen – en dan maakt het niet uit of je Google, een OEM, Facebook, een autofabrikant of TomTom bent – hoort in onze tak van sport niet thuis.’

Dus zal TomTom zich ook richting China moeten begeven?


Of ze nu wil of niet, de Europese auto-industrie blijft afhankelijk van China

Op zoek naar een nieuw verdienmodel gaan autofabrikanten in Europa elk hun eigen transitiepad. Dat pad loopt

onvermijdelijk via Oost-Azië. 'Zonder China rijdt morgen geen auto.'

Regelgeving uit Brussel dwingt autobouwers de elektrificatie te versnellen.
Technologie, grondstoffen en onderdelen die daarvoor nodig zijn, komen vooral uit China.
Daarmee dreigt de Europese auto-industrie zich te veel uit te leveren aan China.
Europa krijgt ook steeds meer te maken met Chinese modellen die op de markt komen.

De Europese auto-industrie voert een strijd op verschillende fronten tegelijk. Verdere digitalisering, elektrificatie, grondstoffen- en materialengebrek én gebrek aan in nieuwe technologieën geschoold personeel, spelen de sector parten. Autofabrikanten in Europa moeten niet alleen opboksen tegen Tesla, maar krijgen ook te maken met geduchte concurrentie vanuit Azië. En op de eigen thuismarkt moet de sector rekening houden met strengere milieuregels, want vanaf 2035 zijn nieuwe modellen met een verbrandingsmotor taboe.

Omdat de Europese markt niet meer groeit, moet de sector het hebben van Noord-Amerika en vooral China, veruit de grootste automarkt ter wereld. 'Europa is verzadigd', zegt hoogleraar Ferdinand Dudenhöffer, directeur van onderzoeksinstituut Center Automotive Research in Duisburg. 'En dat geldt min of meer ook voor Amerika. Wil je overleven, dan moet je in China zijn. Níet in China zijn, betekent dat je niet in de autobusiness zit.'

‘Níet in China zijn, betekent dat je niet in de autobusiness zit’

bron:
fd.nl/bedrijfsleven/1458581/of-ze-nu-...
Biofoed
6
quote:

Riet v. Milt schreef op 24 november 2022 19:40:

[...]

Lezen gaat u blijkbaar net zo moeilijk af als het Nederlands en dan heb ik het niet over tenenkrommende fouten als ‘ik vindt’ waarmee u uw zonderlinge betoog begint.

Op dit moment betrof donderdag 24 november 2022 14.27 h. Het ging dus om vandaag.

‘ook vandaag wéér’ betekent dat er sprake is van een voortzetting van iets wat in het verleden is ingezet.En dat ging over het bewijs, niet over TT zelf.

Nergens vermeld ik bij ‘krimpbedrijfje’ en ‘loze toekomstverwachtingen’ dat die gebaseerd zijn op ontwikkelingen van vandaag. Helaas gaat het bij TT om een (te) langdurige trend.

Veel interessanter is het dus te weten wie u bereikt met uw duimpjesjacht tegen mij. Wel feliciteer ik u met het behaalde resultaat tot nu toe, u zult een tevreden mens zijn.
Goedemiddag Riet v. Milt,

Vandaag ben ik de dag heerlijk rustig opgestart en na het rustig opstarten was ik natuurlijk benieuwd of u nog had gereageerd. En toen dit inderdaad het geval bleek, ben ik er eens goed voor gaan zitten.

Inderdaad had ik (of de spellingcontrole) een t achter "vind" gezet. Omdat de woorden "ik" en "vind(t)" niet direct bij elkaar stonden gaat er grammaticaal wel eens iets mis. Hiermee was ook meteen uw enige correcte reactie op mijn post een feit (hoewel van weinig toegevoegde waarde). De rest van uw bijdrage toont namelijk precies aan wat de reden van al uw bijdragen is, een hele ongezonde frustratie richting TT , HG en zijn echtgenote, een frustratie de helemaal los staat van de huidige omstandigheden van TT zoals bijvoorbeeld de sterk grotere orderportefeuille.

Omdat gisteren om 14.27 uur TT het op één na slechtst presterende fonds in de ASCX was, hoewel met een marginale min, vond u het nodig om een vergelijking met het verleden te maken en TT en haar directeur weer in een negatief daglicht te zetten. Dit terwijl er geen enkel nieuws over TT bekend was geworden wat mogelijk een reden voor de min zou kunnen zijn.

Kortom, op een rustige beursdag zonder nieuws, een dag dat professionele partijen, in het geval van TT voornamelijk shorters, met kleine volumes de koers in de ochtend al lager hadden gezet, ziet u een reden om weer een negatief bericht over TT te plaatsen als TT om 14.27 uur lager noteert. Allereerst vraag ik mij af wat de toegevoegde waarde van de koers om 14.27 uur is om dit als reden voor uw bericht te noemen of kwam op dat tijdstip uw TT-frustratie weer eens opzetten? Dit was dan ook de reden dat ik dacht dat u met "op dit moment" een bepaalde periode bedoelde omdat ik er niet vanuit ging dat u echt een willekeurig tijdstip bedoelde om een punt te maken en ik de mogelijke link met een opspelende frustratie nog niet had gelegd.

Daarnaast is het zo dat bij een ASCX-fonds als TT met een directie die als gevolg van haar aanmerkelijk belang en het feit dat zij (helaas) geen beloning ontvangt voor een hogere koers, er eerder sprake zal zijn van een onderwaardering dan van een overwaardering.

Omdat TT (lees de directie) geen groot belang heeft voor een hogere koers (en hier dus geen extra kosten voor maakt), de overige grote aanwezige partijen zoals Teslin en De Mol er net als veel particulieren, voor de langere termijn in zitten en deze partijen ook niet direct (groot) hoeven uit te breiden (voor bijv. de daghandel), zullen de enige partijen die dagdagelijks handelen voornamelijk professionele shorters zijn als gevolg van deze factoren. Dit is dan ook de belangrijkste reden voor de min op deze dagen zonder nieuws.

Afsluitend wil ik ook nog even op uw laatste opmerking terugkomen:
Hoewel ik niet zal ontkennen dat ik het best leuk vind (zonder t deze keer..) dat ik elf duimpjes heb gekregen, had mijn bijdrage vooral twee redenen:
1) ik ben van mening dat het forum een plek moet zijn om zinvolle informatie en meningen over een bedrijf uit te wisselen
2) ik was (ben) serieus benieuwd waarom zes! mensen uw bijdrage een duimpje hadden gegeven.

Aanvullend hierop wil ik nog wel opmerken dat ik het idee heb dat er mensen op dit forum zijn die alle negatieve berichten over TT, ongeacht hoe inhoudsloos, altijd een duimpje geven en ik was heel benieuwd of één van hen dit zou bevestigen. Ook hoop ik dat één van hen, indien dit inderdaad het geval is, naar aanleiding van mijn bijdrage de volgende keer het duimpje voor een bijdrage van u uit de "frustratiecategorie" achterwege zou laten waarbij ik natuurlijk hoop dat dit voor u dan een reden is om minder van dit soort "frustratieberichten" te plaatsen,

Als laatste wil ik u nog wel een mooie, zonnige dag toewensen. Hopelijk maakt het zonnetje de toon van uw middagbijdrage, ik vermoed dat deze vandaag komt nu we in de min zitten, wat vrolijker.
Wereldbelegger
0
Alledaagse Vragen – Wanneer is het chiptekort opgelost?

Het chiptekort leidt al maanden tot problemen in verschillende sectoren: van niet leverbare spelcomputers tot de auto-industrie die miljarden misloopt. Wanneer is dit chiptekort opgelost? De redactie van Alledaagse Vragen zocht het uit.

Het is niet de eerste keer in de geschiedenis dat er een chiptekort is. In 1988 was er een gigantische vraag naar chips door de opkomst van de zojuist geïntroduceerde personal computer.

Destijds werd het merendeel van de chips uit Japan gehaald. De micro-elektronica van Japanse makkelijk was van goede kwaliteit en bovendien goedkoper dan de chips die de Verenigde Staten produceerde, een andere grote producent van chips.

In een poging om de Amerikaanse chipindustrie te redden, legde president Reagan Japan economische sancties op. Wilden Japanse bedrijven hun chips in Amerika verkopen, dan moesten ze dat tegen prijzen doen die net zo hoog lagen als chips van Amerikaanse makelij. Het plan was echter een totaal fiasco en in plaats van toe te geven, leverde Japan juist veel minder chips. Het tekort was pas na een jaar opgelost nadat de sancties werden opgeheven en de Japanse fabrieken dag en nacht doorwerken om in de wereldwijde vraag te voorzien.

Corona
Nu is het tekort ontstaan door corona. "Door de coronacrisis ontstond er veel paniek op de markt voor chips. Bedrijven die normaal grote afnemers waren, annuleerden nu hun orders. Door de afgelaste orders was er minder werk in de fabrieken", vertelt Kofi Makinwa, hoogleraar aan de Technische Universiteit Delft en gespecialiseerd in micro-elektronica.

"De chipfabrikanten vulden deze ruimte op. De focus is veranderd van onder andere chips voor auto’s richting chips voor platte beeldschermen. Met het einde van corona in zicht, kwamen de oude bedrijven weer terug door de toenemende vraag naar micro-elektronica. Hier was in de fabrieken alleen geen ruimte meer voor."

Tijd en geld
Met de terugkerende orders van de afnemers, ontstond er een enorme groei in de vraag naar chips. "Het is niet makkelijk om snel te reageren op de veranderde vraag. De makers konden niet aan de vraag voldoen. Door de complexiteit van chipfabricage duurt dat jaren", zegt Makinwa "Het kost 3 à 4 jaar voordat je een nieuwe chipfabriek hebt gebouwd. Daarnaast kost het veel geld. Een fabriek oprichten kost ongeveer 10 miljard euro."

Volgens Makinwa houdt het chiptekort nog wel even aan: "Het duurt nog 1,5 jaar voordat vraag en aanbod weer een beetje in evenwicht zijn. Dat kan bespoedigd worden doordat de vraag naar elektronica afneemt omdat we in een economische dip zitten."

bron:
www.nporadio1.nl/nieuws/podcast/7d68e...
Wereldbelegger
0
Gelukkig maar dat TT zulke keiharde contracten heeft en een in beton gebeitelde orderportefeuille, voor het geval de autoverkoop OOK de komende jaren stagneert.

Prijzen nieuwe auto’s met 10 procent gestegen

Het Belgische statistiekbureau Statbel constateert dat de prijzen van nieuwe wagens in België met meer dan 10 procent gestegen zijn tussen maart 2020 en oktober 2022. De inflatie is de grote schuldige, maar niet de enige.
Volgens gegevens van Statbel (het Belgische statistiekbureau) zijn de prijzen van nieuwe auto’s met 10,31 procent gestegen tussen maart 2020 (het begin van covid) en oktober 2022. Die verhoging is uiteraard veel sterker dan gebruikelijk en de stijging gebeurde vooral in het laatste jaar, tussen oktober 2021 en oktober 2022.

Die situatie is uiteraard te wijten aan de inflatie (energie, grondstoffen), maar dat is slechts een deel van de verklaring. Ook andere parameters tellen mee. De tekorten aan halfgeleiders en daarna kabelbomen hebben merken gedwongen om hun gamma’s te herzien en minder rendabele modellen – vaak de kleinste – te schrappen. Bovendien wijzen de fabrikanten op de hoge kosten om auto’s minder te laten vervuilen.

Volgens SudPresse, dat contact opnam met verschillende merken, resulteren de hoge prijzen ook in aanpassingen in de gamma’s. Bij veel constructeurs zijn de instapmodellen verdwenen, waardoor de goedkoopste auto voortaan begint bij het tweede uitrustingsniveau, wat de facto de aankoopprijs verhoogt. Bovendien werden verschillende technologische evoluties geïntegreerd in auto’s, wat ook bijdraagt tot de prijsverhoging.

Heel wat parameters hebben dus geleid tot hogere prijzen. Ook de arbeidskosten zijn bepalend. In België zullen de lonen van duizenden arbeiders in januari 2023 stijgen door de index, wat bedrijven opnieuw zal aanzetten om hun hogere kosten door te rekenen in de verkoopprijzen. Zoals we onlangs al schreven, kampt de sector bovendien met een tekort aan chauffeurs, wat dan weer de transportkosten verhoogt.

Volkswagen geeft toe dat de prijzen van bepaalde modellen sterker stegen dan die van andere. Dat is bijvoorbeeld het geval bij de elektrische ID.4, die door hogere grondstofkosten (vooral lithium), te kampen heeft met een veel duurdere batterij.

Het hoeft dan ook niet te verbazen dat de herstructurering van de gamma’s altijd de instapmodellen treft, waarvan de prijzen tussen 10.000 en 15.000 euro liggen. Dat zijn de minst rendabele modellen wegens de dure technologie tegen vervuiling (even duur als in grotere modellen). We zien dat de focus van de constructeurs verschuift: het gaat niet meer om zo veel mogelijk verkopen, maar om verkopen met de beste marges.

Wellicht zullen de prijzen de komende maanden en jaren nog fel blijven stijgen. De recente aankondiging van de Euro 7-norm verplicht constructeurs om nog meer te investeren tegen vervuiling, wat uiteraard gevolgen zal hebben voor de prijzen. Idem voor de veiligheid, aangezien Euro NCAP besloten heeft om de normen voor de crashtests aan te scherpen tegen 2030. Dat betekent opnieuw hogere investeringen voor de constructeurs en dus hogere prijzen voor de eindklant.

bron:
gocar.be/nl/autonieuws/auto-industrie...
[verwijderd]
3
Autoverkopen in Europa waren 14,1% up in oktober

===

European new car registrations jumped in October, data from the region's carmaker association showed on Thursday. The number of new vehicles registered in the European Union, Britain and the European Free Trade Association (EFTA) grew by 14.1% to 910,753 units, the European Automobile Manufacturers Association (ACEA) said. In the EU, the rise was 12.2%.

www.reuters.com/world/europe/european...

Consument lijkt zich dus tot nu toe weinig aan te trekken van hogere prijzen.
Inruilprijzen nemen bovendien ook toe, dus je krijgt ook meer dan je dacht voor je huidige wagen.
sniklaas
1
quote:

*JustMe* schreef op 25 november 2022 11:24:

[...]NB: 1 of 2 nieuwe Teslin's die het verhaal ook zien en een belang opbouwen (beiden 5%) heeft misschien nog wel meer impact dan aandelen inkopen 'voor scrap'. Die Teslin jongens zijn in TomTom gegaan niet op het aandelen inkoop programma (dat er niet is) en niet op dividend (dat er ook niet is) maar op een groei verhaal.
Nieuwe investeerders in TT zijn altijd welkom, prima voor de koersontwikkeling maar zie dat persoonlijk niet gebeuren en verwacht ook niet dat TESLIN op basis van het 'groeiverhaal in mobiliteit' aan boord is gekomen, zou de eerste investeerder zijn die het achterste van zijn tong aan de buitenwereld toont.

Ik verwacht dat TESLIN is gevraagd door John of Harold en of consorten om aan boord te komen om dezelfde reden dat ik aan boord ben en blijf, de €2500 mio waarde van de assets, €18-€24 p/a. Die asset managers van TESLIN kunnen ook rekenen, gaan anno 2021 geen €9,- p/a neerleggen voor een bedrijf dat de komende 36-48 maanden verliesgevend blijft...

Indien TT serieus iets aan haar onderwaardering wil doen zal er meer moeten gebeuren dan een halfslachtige CMD of interview in de Telegraaf, dan moet het serieus zelf aan de bak en bijvoorbeeld een aandeleninkoop programma voor scrap lanceren, €100 mio per jaar, 3 jaar lang aandelen inkopen en verschroten, nieuwe investeerders komen daar vanzelf op af.

Of een andere CEO aan boord die meteen de kaasschaaf gaat hanteren gaat ook voor broodnodige veranderingen zorgen, waarom heeft TT uberhaupt 4000 FTE's nodig, gezien de ontwikkeling van de omzet moet het werk pak em beet met de helft van de mensen gerealiseert kunnen worden, dus Justin E, 2000 FTE's kunnen op zoek naar een andere werkomgeving.

Blijft TT in 2023 en 2024 doorsukkelen op dezelfde route wordt de TT/TESLIN agenda duidelijk, dan gaat TT onder aanvoering van TESLIN van de beurs en kan onder een andere paraplu gedijen. De bevriende medestanders krijgen voor de buitenwereld onzichtbaar, hun beloningen middels earn-out constructies en wij aandeelhouders worden geacht genoegen te nemen met een aalmoes.
Wereldbelegger
0
quote:

sniklaas schreef op 25 november 2022 13:36:

[...]

deel post weggelaten

Blijft TT in 2023 en 2024 doorsukkelen op dezelfde route wordt de TT/TESLIN agenda duidelijk, dan gaat TT onder aanvoering van TESLIN van de beurs en kan onder een andere paraplu gedijen. De bevriende medestanders krijgen voor de buitenwereld onzichtbare hun beloningen middels earn-out constructies en wij aandeelhouders worden geacht genoegen te nemen met een aalmoes.
Een aalmoes is altijd kleiner dan gehoopt.
De markt is niet gek....beleggers investeren niet in aalmoezen.
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 25 november 2022 12:02:

Na gisteren een +100% daytrade op de puts A24, vandaag weer eentje, nu de calls AX4 met netto +173%, weer te vroeg nog maar doe het er graag mee. Ook weer binnen een uur.
Denk klaar voor vandaag, tenzij de stijging nog iets door zet, dan maar weer de puts AX4 proberen.
Op vrijdag doe ik vaak liever de dagopties AEX voor de maandag erna, telkens proberend ze er vóór half zes weer uit te doen. Of dat vandaag interessant wordt, moet nog blijken. Succes als jij het met de AX-4 probeert.
NewKidInTown
2
quote:

Riet v. Milt schreef op 25 november 2022 13:46:

Op vrijdag doe ik vaak liever de dagopties AEX voor de maandag erna, telkens proberend ze er vóór half zes weer uit te doen. Of dat vandaag interessant wordt, moet nog blijken. Succes als jij het met de AX-4 probeert.
puts AX4 toch nog gedaan, viel tegen, te vroeg eruit, je weet wel denk ik, greed and fear, toch nog de helft met break-even en de andere helft met +19% +22% netto alles.
Analyse: de koers is de koers EN winst is winst. Toch sinds gisteren 3 uit 4 en 1 break-even. Beter dan een hele draad volplempen in de hoop een 2,00 % lagere koers om te buigen naar +0,01 EUR.
vreemdvermogen
0
Voor wie belangstelling heeft:

UPCOMING WEBINAR December 8, 2022 · 4:00pm CET / 10:00am EST
Beyond ISA: Embracing the future of assisted driving

www.tomtom.com/events/webinar/isa-abi...
Wereldbelegger
0
CMD 2019 24-sep 10,69

CMD 2022 2-nov 7,97

CMD 2019 10,69
CMD 2022 7,97
verschil -2,72
in % -25,44%

TT koers heeft nog wat in te halen op weg naar de goudpotten in 2025
Wereldbelegger
0
quote:

*JustMe* schreef op 25 november 2022 13:20:

Autoverkopen in Europa waren 14,1% up in oktober

===

European new car registrations jumped in October, data from the region's carmaker association showed on Thursday. The number of new vehicles registered in the European Union, Britain and the European Free Trade Association (EFTA) grew by 14.1% to 910,753 units, the European Automobile Manufacturers Association (ACEA) said. In the EU, the rise was 12.2%.

www.reuters.com/world/europe/european...

Consument lijkt zich dus tot nu toe weinig aan te trekken van hogere prijzen.
Inruilprijzen nemen bovendien ook toe, dus je krijgt ook meer dan je dacht voor je huidige wagen.
Het complete plaatje:

Passenger car production

During the first three quarters of 2022, nearly 8 million cars were manufactured in the European Union, 5.8% more than during the same period in 2021.
North American output increased by 11.8% during the first nine months of 2022 – to nearly 8 million cars.
With roughly 1.6 million units produced from January to September, South American volumes increased by 12.4% compared to the same period in 2021.
Chinese car production rebounded strongly to reach 16.4 million units from January to September (+15.1%).
Nearly 50 million cars were manufactured globally during the first three quarters of 2022, up 9% compared to the same nine-month period in 2021.

Nearly 50 million passenger cars were manufactured globally during the first three quarters of 2022, up 9% compared to the same nine-month period in 2021. However, this was still around 5 million units below pre-pandemic levels in 2019.
[verwijderd]
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 25 november 2022 14:51:

[...]

Het complete plaatje:

[/b]
Automotive OEM Market Size to Worth Around USD 46 BN by 2030

The global automotive OEM market size was estimated at USD 33.75 billion in 2022 and it is projected to be worth around USD 46 billion by 2030, growing at a registered CAGR of 4.17% from 2022 to 2030

Dat komt wel overeen met TT's verwachtingen tussen nu en 2025:

- 5% per jaar groei automarkt in hun kern markten
- 50% groei van de navigatie markt door o.a. take rates en ADAS
- Marktaandeel groei in maps met 5 procentpunt en in software met 15 procentpunt

Die drie met elkaar vermenigvuldigen

Dat we nu nog met autoproductie onder 2019 niveau zitten is niks nieuws.
Daardoor is er nog behoorlijk wat ruimte om te groeien.
sniklaas
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 25 november 2022 13:41:

[...]Een aalmoes is altijd kleiner dan gehoopt.
De markt is niet gek....beleggers investeren niet in aalmoezen.
Een aalmoes is niet de insteek maar wanneer partijen zoals een TESLIN instappen is er iets te winnen, ofwel het bedrijf is mogelijk een toekomstige winstpakker, zoals voor een @NXFIL of de koers blijft achter tov de toekomstige potentie, zoals bij een @BESI, of onder de motorkap van een verliesgevend bedrijf ligt goud verborgen zoals bij een @TOM2...

TESLIN hanteert bij het verborgen goud dezelfde insteek dan een reguliere aandeelhouder, zoveel dan mogelijk is te verdienen in een zo kort mogelijke periode en zo min mogelijk delen met anderen.

@ACCEL was de laatste in de lange rij veroveringen waar het 'goud' onder de motorkap is gedeeld met een hedge fund, de som van de fietsen en onderdelen was heel wat meer waard dan de €50+ die ervoor is betaald, in al die jaren heeft TESLIN volop meegesprokkelt om een fietsen conglomaat bij elkaar te harken om deze uiteindelijk goudgerand buiten het zicht van de beurs te verpatsen...

TT kan een van de volgende kandidaten worden waar het 'goud' onder de motorkap gedolven wordt, we moeten niet verbaast opkijken wanneer in 2023 kralen geregen gaan worden en bijvoorbeeld een HEREisTT vorm krijgt en daarmee by far marktleider wordt in EU, de vraag is delen wij aandeelhouders ook mee....
tatje
0
Laatste 10 posten op dit draadje.

8 - 2

Beste Mona

Kunnen we al spreken van een kinderlijk niveau.

Betaalt per view of willen ze onze aandelen.

Persoonlijk houd ik de aandelen, maar dit is geen advies.

Het neersabelen van Harold en Corinne door het orakel moet toch opvallen.

Tom Tom zit in een tak van sport die nog altijd in ontwikkeling is.

During the first three quarters of 2022, nearly 8 million cars were manufactured in the European Union, 5.8% more than during the same period in 2021.

Als je weet dat de plus grotendeels in Q3 is gemaakt, dan ben je goed bezig.

14,1% in de plus in oktober belooft wat voor Q4 :-)

Zo ga de kicksen aan doen, want moet over 1,5 uur spelen :-)
win some...
4
quote:

*JustMe* schreef op 25 november 2022 15:16:

[...]

Automotive OEM Market Size to Worth Around USD 46 BN by 2030

The global automotive OEM market size was estimated at USD 33.75 billion in 2022 and it is projected to be worth around USD 46 billion by 2030, growing at a registered CAGR of 4.17% from 2022 to 2030

Dat komt wel overeen met TT's verwachtingen tussen nu en 2025:

- 5% per jaar groei automarkt in hun kern markten
- 50% groei van de navigatie markt door o.a. take rates en ADAS
- Marktaandeel groei in maps met 5 procentpunt en in software met 15 procentpunt

Die drie met elkaar vermenigvuldigen

Dat we nu nog met autoproductie onder 2019 niveau zitten is niks nieuws.
Daardoor is er nog behoorlijk wat ruimte om te groeien.
Sinds de vorige CMD in 2019:
-take-rate van 33% naar 40%
-ADAS van >1 mio naar > 5 mio
-opkomst EV-services
-marktaandeel gestegen

Dit zou genoeg moeten zijn geweest om de dalende autoverkopen te compenseren. De omzet in Automotivevan TT is echter gedaald. Toekomstige omzetgroei is dus niet zo vanzelfsprekend als het hier wordt voorgesteld.
1.437 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 68 69 70 71 72 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront