TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom november 2022

1.437 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 » | Laatste
[verwijderd]
4
quote:

*JustMe* schreef op 28 november 2022 11:31:

[...]

Wat ik grappig vind is mensen die exact dezelfde teksten en woordgebruik eentweetjes doen op een forum. Taal op een scherm is net als liplezen of een vingerafdruk.
Ook grappig is het om dagelijks vele meters met ‘als-dan hallelujah aannames’ te plaatsen over een aandeel dat niet boven de 8 schijnt te willen/kunnen. Zo heeft iedereen zijn eigen gevoel voor humor.

Maar_ten overvloede: ik heb hier niemand specifiek mee op het oog.
[verwijderd]
1
quote:

Wereldbelegger schreef op 28 november 2022 12:09:

[...]

Als beleggen zo eenvoudig zou zijn om op basis van voorspelde(!) toekomstcijfers investeringsbeslissingen te doen, dan moet u toch eens goed gaan nadenken waarom de markt (lees: medebeleggers) vooralsnog niet massaal in TomTom stappen.

Er kunnen ook partijen zijn die geleidelijk positie opbouwen en op dipjes kopen. Net zoals op dit forum mensen claimen er zo goedkoop mogelijk in te willen. Daarnaast wil ik er wel een goede fles op verwedden dat TomTom over 2 jaar 50% of meer hoger staat dan nu. Ik denk dat hun outlook ‘hard onderbouwd’ is met cijfers. Je mag zelf de fles kiezen, budget 100 euro. Op dit weinig gelezen forum mag ik dat wel zeggen, zonder te pushen. Het is geen advies aan niemand, slechts mijn visie.
[verwijderd]
3
quote:

Riet v. Milt schreef op 28 november 2022 12:10:

[...]

Ook grappig is het om dagelijks vele meters met ‘als-dan hallelujah aannames’ te plaatsen

AB van mij, voor het geval je vrienden het vergeten
NewKidInTown
0
quote:

win some... schreef op 27 november 2022 20:03:

.. Blijft opletten met die verschillende omzet-begrippen.
Hebben andere bedrijven/aandelen dat nou ook nodig, die verschillende omzetten ?
Lijkt wel een ton, waaruit je, al naar gelang de behoefte op een bepaald moment, er eentje uit grabbelt.
Koos99
1
Verbeek1942
0
quote:

Koos99 schreef op 28 november 2022 12:51:

2020 & 2021 hadden een eindejaarsrally, kijken wat 2022 brengt….
niets, een eindjaarsrally is een niet bestaand iets.
[verwijderd]
2
quote:

NewKidInTown schreef op 28 november 2022 12:50:

[...]
Hebben andere bedrijven/aandelen dat nou ook nodig, die verschillende omzetten ?
Lijkt wel een ton, waaruit je, al naar gelang de behoefte op een bepaald moment, er eentje uit grabbelt.
Eigenlijk elk bedrijf dat overgaat van een product naar een software service. De boekhoud wetgeving IFRS schrijft het voor

Adobe is een succesvoorbeeld
venturebeat.com/commerce/adobes-path-...

Daar ging aan vooraf dat een product dat klanten kochten voor 1.000 euro werd omgezet in een abonnement van 40 euro per maand.

Maar zoals in de link ook wordt gezegd. Voor een belegger is herhaalomzet 2x zoveel waard als eenmalige omzet.
tatje
1
Taco op de CMD.

Een vraag over FCF.

We hebben 2024 wegelaten. kun je wel lineair doen.

Dus 2023 0 en 2025 10%.

Maar dat hangt af van de nieuwe contracten bij Enterprise. wanneer deze in de omzet lopen.
Taco gebruikte hier het woord timing.

We hebben het besproken op de vergadering vooraf aan deze CMD.

2024 verwacht ik een winst laag, dus tussen de 0 en 5%, dan durft Tatje het wel aan, een FCF van minimaal 5%
2025 komt de echte increase van de winst.

Mijn conclusie:

Automotive 2024 weten ze al bij benadering
Enterprise 2024 hangt af wanneer de nieuwe contracten in de omzet gaan lopen.

Automotive 2025 weten ze al bij benadering.
Enterprise, mits alle nieuwe contracten in de omzet gaan lopen in uiterlijk 2024, ook al.

Zijn al vanaf 2019 bezig met het nieuwe platform.

Ergens had men het ook over 3 jaar werk.

Ik denk bij 2019 vooral aan Microsoft.

Dit is goed, dat is goed, maar dat en dat moet beter :-)

Taco en Harold keken elkaar aan, toen Taco het had over de kosten van de nieuwe toppers.
[verwijderd]
0
pwijsneus
0
quote:

*JustMe* schreef op 28 november 2022 14:15:

@tatje en de nieuwe oem (zwart doek) gaat eind 2024 of begin 2025 live
Tegen die tijd zijn wij allemaal al miljonair.
[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 28 november 2022 14:17:

[...]

Tegen die tijd zijn wij allemaal al miljonair.
Da’s waar
ketchup
0
quote:

*JustMe* schreef op 28 november 2022 12:28:

[...]

Er kunnen ook partijen zijn die geleidelijk positie opbouwen en op dipjes kopen. Net zoals op dit forum mensen claimen er zo goedkoop mogelijk in te willen. Daarnaast wil ik er wel een goede fles op verwedden dat TomTom over 2 jaar 50% of meer hoger staat dan nu. Ik denk dat hun outlook ‘hard onderbouwd’ is met cijfers. Je mag zelf de fles kiezen, budget 100 euro. Op dit weinig gelezen forum mag ik dat wel zeggen, zonder te pushen. Het is geen advies aan niemand, slechts mijn visie.
Denk ook dat we in 2024 de 12 euro zien
HenkdeV
0
quote:

Verbeek1942 schreef op 28 november 2022 13:07:

[...]

niets, een eindjaarsrally is een niet bestaand iets.
Ervaren beleggers weten wel beter.
Maar wanneer jou dat beter uitkomt geef je er een andere naam aan.
marique
2
quote:

NewKidInTown schreef op 28 november 2022 12:50:

[...]
Hebben andere bedrijven/aandelen dat nou ook nodig, die verschillende omzetten ?
Lijkt wel een ton, waaruit je, al naar gelang de behoefte op een bepaald moment, er eentje uit grabbelt.
Dat grabbelen is vooral een hobby van enkele forumschrijvers.
Houd het maar bij de gerapporteerde omzet (IFRS). Wel zo eenvoudig, want die omzet geeft een prima beeld van het reilen en zeilen van TT.
tatje
0
quote:

*JustMe* schreef op 28 november 2022 14:15:

@tatje en de nieuwe oem (zwart doek) gaat eind 2024 of begin 2025 live
Ha * JustMe *

2 nov op de CMD

presentatie Antoine Saucier.

download.tomtom.com/open/banners/Capi...

1 vd laatste blz zien we de zwarte car.

7 nov press release Stellantis.

arrive in 2024.

2 vragen

1) is die zwarte stellantis
2) zit stellantis als het die zwarte is, al in de backlog.

Global OEM (to be announced) – Full-stack navigation

Op 1 zou ik antwoorden, is stellantis.

Op 2, als ie niet in de backlog zit, zou de backlog over 2022 weleens nog 2 a 300 miljoen hoger zijn.

Ik denk dat het stellantis is en dat de order al in de backlog zit.

Maar weet het niet :-)
[verwijderd]
1
quote:

marique schreef op 28 november 2022 15:10:

[...]
Dat grabbelen is vooral een hobby van enkele forumschrijvers.
Houd het maar bij de gerapporteerde omzet (IFRS). Wel zo eenvoudig, want die omzet geeft een prima beeld van het reilen en zeilen van TT.
In het linkje over Adobe zit dit plaatje

venturebeat.com/wp-content/uploads/20...

TomTom zit nu in de fase van stap 3 naar stap 4, ook in die curve...

Adobe destijds:
creative cloud launch
business model changes
double down on digital marketing

TT nu:
cloud based map launch
businessmodel changes
double down on marketing

Adobe daarna:
growth and expansion
AI innovation
Customer Experience focus

TT voorspelt:
growth adressable market, new products and geographies
AI mapmaking
Collaborating around a single map

Quotes over de overstap van 1 keer een product leveren (ship and forget) naar een service leveren....

Adobe:
Recurring revenue is twice as valuable as non-recurring. This is something that doubles its enterprise value compared to a company that has to sell a new widget every month, quarter, or year. The reason is simple: Keep your customers happy, and the money keeps flowing in. No further sales efforts are required. The first lesson: You can’t get close enough to your customer. When you sell a box, you ship the box. Your customer opens the box, and starts using the product, and you have very little further visibility into what they’re doing, what challenges they have, and how much value they’re actually getting (or not getting) out of the product. In essence, you’re customer-blind. You see the sales journey, but you don’t see the full customer experience because the biggest (and most hidden) part is their usage. We went from an arms-length relationship with customers to a 24/7 interaction,” Giglio said. “We’re taking signals from customers in real time.” Now, the product is part of the marketing — perhaps even the biggest part.

TomTom: (Goddijn)
Ship and forget, that’s what we call it -That doesn't work. What you now see is a more shared goal with our customers that has more to do with Net Promoter Score, J.D. Power Score, end-user satisfaction, where you have a lot more flexibility in collaboration with your customer to make solutions that are actually hitting the spot head-on. And if that works -- and we are particularly well positioned to play that role, because of our heritage in consumer products, our focus on end-user design, industrial design [...] then the chances are that you will be reselected are higher. You build intimacy with the other engineering teams and suppliers and all the rest of that. So you kind of have different incentives to make those collaborations work than in the olden days. That doesn't mean that competition is not there anymore, but we, as TomTom, are particularly well positioned to win in that context.
[verwijderd]
0
Now, the product is part of the marketing — perhaps even the biggest part.


Dit geldt natuurlijk ook sterk voor de Enterprise klanten van TT waarmee ze samen aan mapping werkt, die hun kaart lagen bovenop de TomTom layer plotten en hun data ter beschikking stellen en zelf edits kunnen doen in de 'collaborative map'.
marique
1
quote:

*JustMe* schreef op 28 november 2022 16:37:

In het linkje over Adobe zit dit plaatje
(...)
Alle waardering dat je de moeite neemt voor een reactie maar dit heeft totaal niets te maken met mijn opmerking.

NB
Ook periodiek terugkerende omzet komt uiteindelijk als IFRS omzet in de verslaggeving. Zo simpel is het.
[verwijderd]
1
quote:

tatje schreef op 28 november 2022 15:12:

[...]

Ha * JustMe *

[...]

Ik denk dat het stellantis is en dat de order al in de backlog zit.

Maar weet het niet :-)
Ik denk een andere. TomTom's marktaandeel in maps in de US gaat in 2025 5 procentpunt omhoog. Kan niet door Hyundai komen, want dat is een Europese deal. Daarnaast is het zo dat als je live gaat, je niet direct op vol volume zit. Het moet dus een fabrikant zijn die TT nu niet bedient en bijvoorbeeld iets van 10-15% marktaandeel heeft en een deel met TT uitgerust heeft in het eerste jaar.

Behalve Stellantis en Nissan (die TT al bedient) en Hyundai (die al op de slide staat) zijn dit de enige merken die dat effect kunnen bereiken.

General Motors, 17%
Ford 14%
Toyota 13%
Honda 9%
Wereldbelegger
0
quote:

*JustMe* schreef op 28 november 2022 12:28:

[...]

Er kunnen ook partijen zijn die geleidelijk positie opbouwen en op dipjes kopen. Net zoals op dit forum mensen claimen er zo goedkoop mogelijk in te willen. Daarnaast wil ik er wel een goede fles op verwedden dat TomTom over 2 jaar 50% of meer hoger staat dan nu. Ik denk dat hun outlook ‘hard onderbouwd’ is met cijfers. Je mag zelf de fles kiezen, budget 100 euro. Op dit weinig gelezen forum mag ik dat wel zeggen, zonder te pushen. Het is geen advies aan niemand, slechts mijn visie.
Aardig aanbod, maar ik wed nooit met anderen over koersen.
En een fles wijn van € 100 vind ik volkomen overdreven en patserig gedoe.

Dat het uw visie is, is duidelijk.
En natuurlijk heeft u een mogelijke reden gevonden waarom de markt nog niet met uw visie meegaat.

50% hoger over twee jaar?
Best mogelijk.
Op 21-2-2020 stond TT nog op 10,80 en op 29-10-22 werd de 5,59 aangeraakt.
Volatiliteit genoeg. Dus alles is mogelijk ook zonder de aansprekende cijfers voor de toekomst.
1.437 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 15:57
Koers 5,535
Verschil -0,195 (-3,40%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 277.184
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront