Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2022

1.700 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 » | Laatste
pipsi
2
www.miragenews.com/zero-emissions-bus...
Zero Emissie Bus Fabrikant Maakt Melbourne Thuis
Vic Ministerie van Transport
Ebusco, ontwikkelaar van elektrische bussen, heeft Melbourne gekozen vanwege zijn operationele hoofdkantoor in Azië-Pacific, waardoor nieuwe banen worden gecreëerd en de klimaatveranderingsstrategie van de Victoriaanse regering wordt ondersteund.

Afgelopen zaterdag werd de Ebusco 2.2 batterij elektrische bus gelanceerd voor rechtsgestuurde markten, waaronder Australië, Nieuw-Zeeland en Japan.

Het Nederlandse bedrijf produceert sinds 2012 emissievrije bussen, met meer dan 450 van zijn bussen in zeven Europese landen, waaronder in grote steden zoals Amsterdam, Frankfurt en München.

Hoewel de productie van Ebusco in het buitenland plaatsvindt, overweegt het bedrijf toekomstige productiemogelijkheden in Victoria en werkt het momenteel samen met Deakin University om composietmaterialen en lucht- en ruimtevaarttechnologieën te ontwikkelen om zijn voertuigen te maken.

Als onderdeel van Victoria's Bus Plan zullen alle nieuwe bussen vanaf 2025 emissievrije voertuigen zijn. Om deze overgang te ondersteunen, heeft de Victoriaanse regering $ 20 miljoen geïnvesteerd in een staatsbrede proef met emissievrije bussen.

Het Low-Carbon Manufacturing Grant Program van de overheid zal Victoriaanse fabrikanten helpen wereldwijd te concurreren om hernieuwbare energiecomponenten, waardoor de overgang van de staat naar netto nul wordt aangedreven en nieuwe banen worden gecreëerd.

Stages ondersteund door het Digital Jobs for Manufacturing-programma van de overheid zullen helpen bij het trainen, ondersteunen en voorbereiden van 300 Victoriaanse werknemers bij de overgang naar nieuwe banen die zullen worden gecreëerd als onderdeel van de push van de staat naar netto nul.
Drs P.
0
quote:

Fender bass schreef op 18 december 2022 20:29:

[...]

Dankjewel voor dit artikel.
hollands glorie, mooi groeibedrijf in een enorm groeiende markt, vd Valk krijgt zeker spijt van hun verkopen, maar hebben zeker geld nodig om hun eigen restaurants draaiende te houden? Het zou mij niet verbazen als dit aandeel rond de 75-100 E staat in 2025 of overgenomen wordt door bijv. Paccar (oa. eigenaar van DAF).
WinstPercentage
0
Misschien drukken ze (Vd Valk) nu de koers om op deze manier liquiditeit op te bouwen om vervolgens bij een 'goednieuwsbericht een flinke bied order in te zetten zodat er een bodem gezet is. Je weet nooit wat er binnen een investeringsfamilie speelt en wat hun belangen en doelen zijn voor de toekomstige groei van zowel hun 'investeringsmaatschappij als de hotels.
Heb me er niet in verdiept maar denk niet dat ze met de huidige economische voorruitzichten op korte termijn nog veel nieuwe hotels uit de grond stampen.
Wellicht dat grote pensioenfondsen de aandeeltjes in de laat opvangen, die willen vast wel een mooi 'groen groei aandeel zolang het niet te vaak 'rood kleurt '')

Heb zelf inmiddels 3x (bij)gekocht en daarmee m'n gemiddelde verlaagd. voldoende liquiditeit en bereidheid mijn huidige positie te verdubbelen als het rond de 10,- komt. De tijd zal het leren.
hvb
0
Technisch analist Nico Bakker ziet geen steunniveau's in de omgeving van de huidige koers (voor wat het waard is):

twitter.com/TheDailyTurbo/status/1603...
Neunelf4S
1
quote:

WinstPercentage schreef op 18 december 2022 23:05:

Misschien drukken ze (Vd Valk) nu de koers om op deze manier liquiditeit op te bouwen om vervolgens bij een 'goednieuwsbericht een flinke bied order in te zetten zodat er een bodem gezet is. Je weet nooit wat er binnen een investeringsfamilie speelt en wat hun belangen en doelen zijn voor de toekomstige groei van zowel hun 'investeringsmaatschappij als de hotels.
Heb me er niet in verdiept maar denk niet dat ze met de huidige economische voorruitzichten op korte termijn nog veel nieuwe hotels uit de grond stampen.
Wellicht dat grote pensioenfondsen de aandeeltjes in de laat opvangen, die willen vast wel een mooi 'groen groei aandeel zolang het niet te vaak 'rood kleurt '')

Heb zelf inmiddels 3x (bij)gekocht en daarmee m'n gemiddelde verlaagd. voldoende liquiditeit en bereidheid mijn huidige positie te verdubbelen als het rond de 10,- komt. De tijd zal het leren.
Oké, dus Vd Valk verkoopt aandelen om bij een goed nieuwsbericht die aandelen terug te kopen. Voor een hogere prijs dan toch?

Als jij en die pensioenfondsen bijkopen, zal de koers echt niet gaan dalen.
pipsi
1
bluebirds.partners/24-jean-francois-c...
Jean-François Chiron, Managing Director Ebusco Frankrijk
15/12/2022 • Podcasts • Auto &mobiliteit

Vandaag word ik ontvangen door Jean-François Chiron, Managing Director van Ebusco in Frankrijk.

Ik hou van Ebusco omdat het alles heeft waar ik van hou.

Een visionair project dat bijdraagt aan het koolstofvrij maken van steden.

Een project dat vertrekt van een simpel product, de bus, en er een object vol technologie van onder andere straaljagers van maakt.

Een ambitieus project waarvan de briljante oprichter met een onuitspreekbare naam – je zult naar Jean-François en mij moeten luisteren om het te ontdekken – niet probeert zichzelf te verrijken met een product dat de concurrentie op veel criteria verslaat, maar ervan droomt om wereldwijd te worden. Ebusco bestond amper tien jaar geleden, de waardering bedraagt meer dan een miljard euro.

Een gek project dat deelneemt aan de herindustrialisering van het land. Ebusco bouwt momenteel een fabriek op de renault Cléon site.

En dan een bij het grote publiek onbekend bedrijf dat dat waarschijnlijk zal blijven maar waar een ander bedrijf wat bekender van wordt, Tesla, niet veel te benijden. Ebusco is voor de bus wat Tesla is voor de auto: een revolutie in ieders mobiliteit.

Ten slotte wordt Ebusco in Frankrijk geleid door een man wiens carrière velen zou moeten inspireren. Jean-François was een groot leider van een groot bedrijf. En toen wilde hij zijn vrijheid herwinnen, was een tijdje onafhankelijk, sloot zich aan bij de gemeenschap die ik met mijn team animeerde, maar had onze hulp absoluut niet nodig om zijn klanten te vinden. En eindelijk leidt hij nu een prachtig ondernemersproject in Frankrijk. Op meer dan 60-jarige leeftijd werd Jean-François ondernemer. Als je naar ons luistert, zul je snel begrijpen dat hij ervan houdt!

Ontdek het verhaal van Ebusco, het bedrijf dat een revolutie teweegbrengt in de bus in Frankrijk en vele andere landen, verteld door Jean-François Chiron

Om mij uw opmerkingen te sturen of gastsuggesties te doen, is het hier:

LinkedIn/MartinVidelaine
Goed bezig
1
Bedankt van de Valk, dat ik zo laag nog Ebusco kon inkopen en al helemaal met de reële vooruitzichten dat de koers eind van het jaar al verdubbeld is zo niet verdrievoudigd. (Frankrijk start, komend jaar Australië en VS zullen volgen.)
pipsi
3
www.digitaljournal.com/pr/electric-bu...

Markt voor elektrische bussen - Grote omzetwinsten worden verwacht tegen 2022

BijXheraldGepubliceerd19 december 2022

De wereldwijde markt voor elektrische bussen wordt in feite gedreven door de steeds toenemende nadruk van economieën op de bevordering van elektrificerende oplossingen voor massavervoer in combinatie met de steun van overheden. De andere factoren om over na te denken zijn het uitputten van de reserves van ruwe olie en de toename van de luchtvervuiling in een alarmerend tempo. Als zodanig hebben hybride en elektrische voertuigen de voorkeur van eindgebruikers over de hele wereld. Hoewel de initiële financiering hoog is, blijkt deze uiteindelijk winstgevend te zijn vanwege de lage operationele kosten. De toename van het bewustzijn op dit punt zal de marktgroei in de toekomst ongetwijfeld stimuleren.

Belangrijkste afzetmarkten van de elektrische busmarkt

Zowel het heden als de toekomst behoren tot de Azië-Pacific. Dit kan worden toegeschreven aan het feit dat Shenzhen het onderscheid heeft om de allereerste stad te zijn met een 100% geëlektrificeerde vloot van openbaar vervoer. Ook dragen de meeste OEM's die hierin aanwezig zijn bij aan het genereren van inkomsten.
De regeringen over de hele wereld zijn bezig met het vervangen van het bestaande openbaar vervoer door emissievrij openbaar vervoer als een constructieve stap naar "groen worden".
Wat de lengte van de elektrische bus betreft, wordt verwacht dat degene met 9-14 m de markt zal domineren (waarbij de andere twee boven de 14 m en minder dan 9 m liggen) vanwege de montage van grote volumes van de elektrische passagiersbussen daarin.
MEA zal naar verwachting de komende jaren in het snelste tempo groeien als gevolg van OEM's die uitbreiden, samen met de steun van de overheid.
Hoe is de markt voor elektrische bussen gestructureerd?

De belangrijkste spelers op deze markt zijn BYD Company, AB Volvo, Proterra, Ashok Layland, Daimler en EBUSCO.

Het pre-Covid-19-tijdperk was getuige van een hoop ontwikkeling hierin. Yutong lanceerde bijvoorbeeld in juni 2019 ZK6907H van de roman 7-serie. De extra 4-sterrenmodellen omvatten de T7 3.5T benzineversie, waterstof brandstofcelbus F8, L4 zelfrijdende bus en nieuwe high-end intelligente verbonden stadsbus U10.

EBUSCO heeft in maart 2019 Alexander Dennis Ltd. overgenomen om zijn portfolio van dubbeldekkers te versterken. Dezelfde speler kondigde in december 2018 wel de ontwikkeling aan van een elektrische bus voor Deursche Bahn. De bus reed wel tot 450 Km, ook dat, zonder bijvullen. Het tekende later een overeenkomst met "DB Regio Bus".

Bovendien ondergaat MEA op dit punt grote veranderingen. Bijvoorbeeld - de Egyptische AOI (Arabische Organisatie voor Industrialisatie) begon in november 2019 met zijn allereerste slimme elektrische bus met hulp van Shanghai Wanxiang Group (China). Foton Motor sloot in mei 2019 een overeenkomst met het Ministerie van Militaire Productie van Egypte voor de productie van meer dan 2.000 elektrische bussen tot 2023 (hoewel de cijfers een klap kunnen krijgen in de nasleep van Covid-19). MEA wordt in dit opzicht gezien als een goudmijn, omdat landen als de VAE, Afrika en Egypte getuige zijn van een aanzienlijke vraag naar openbaar vervoer als gevolg van een toenemend aantal mensen dat hier een bezoek brengt.

Covid-19-effect op elektrische busindustrie

De uitbraak van Covid-19 heeft de markt voor elektrische bussen voorlopig tot stilstand gebracht. Door de gedeeltelijke/totale lockdown die overal wordt afgedwongen, elektrische bus, of wat dat betreft, is elke vorm van openbaar vervoer nauwelijks op de weg. Deze situatie zal naar verwachting aanhouden tot medio 2021 (totdat het Covid-19-vaccin van kracht is).

Standpunt van de analist

"Het post-Covid-19-tijdperk zal een toestroom van inkomsten zien uit met name de regio's Azië-Pacific en MEA, als gevolg van OEM's die zich concentreren op uitbreiding in deze twee regio's als gevolg van overheden en de passagiers die kiezen voor milieuvriendelijke alternatieven voor openbaar vervoer".
EdRaket
0
ebub
1
quote:

WinstPercentage schreef op 18 december 2022 23:05:

Misschien drukken ze (Vd Valk) nu de koers om op deze manier liquiditeit op te bouwen om vervolgens bij een 'goednieuwsbericht een flinke bied order in te zetten zodat er een bodem gezet is. Je weet nooit wat er binnen een investeringsfamilie speelt en wat hun belangen en doelen zijn voor de toekomstige groei van zowel hun 'investeringsmaatschappij als de hotels.
Heb me er niet in verdiept maar denk niet dat ze met de huidige economische voorruitzichten op korte termijn nog veel nieuwe hotels uit de grond stampen.
Wellicht dat grote pensioenfondsen de aandeeltjes in de laat opvangen, die willen vast wel een mooi 'groen groei aandeel zolang het niet te vaak 'rood kleurt '')

Heb zelf inmiddels 3x (bij)gekocht en daarmee m'n gemiddelde verlaagd. voldoende liquiditeit en bereidheid mijn huidige positie te verdubbelen als het rond de 10,- komt. De tijd zal het leren.
Zojuist ook gedaan. ook verdriedubbeld
objectief
2
quote:

Goed bezig schreef op 19 december 2022 11:06:

Bedankt van de Valk, dat ik zo laag nog Ebusco kon inkopen en al helemaal met de reële vooruitzichten dat de koers eind van het jaar al verdubbeld is zo niet verdrievoudigd. (Frankrijk start, komend jaar Australië en VS zullen volgen.)
Je bedoelt toch wel 2023, want er staat eind van het jaar, dan moet de koers snel gaan vliegen.!
Goed bezig
0
Haha, uiteraard 2023!
Zo te zien lijkt de koers eindelijk ook wat te stabiliseren rond dit niveau en is van der Valk mogelijk eindelijk klaar met het terugbrengen van zijn positie. De koers afstraffing van de afgelopen weken lijkt echt puur zijn verkoop te zijn, wat ook logisch is gezien de vele goede berichten over nieuwe orders en de presentatie van de nieuwe 3.0 12 meter bus.
Dus nu weer op naar hogere niveaus..
Picton
0
quote:

Goed bezig schreef op 20 december 2022 12:24:

Haha, uiteraard 2023!
Zo te zien lijkt de koers eindelijk ook wat te stabiliseren rond dit niveau en is van der Valk mogelijk eindelijk klaar met het terugbrengen van zijn positie. De koers afstraffing van de afgelopen weken lijkt echt puur zijn verkoop te zijn, wat ook logisch is gezien de vele goede berichten over nieuwe orders en de presentatie van de nieuwe 3.0 12 meter bus.
Dus nu weer op naar hogere niveaus..
Nieuwe 3.0 18mtr bus bedoel je!
JanAlmelo
1
Geen elektrische Chinese bussen bij Arriva
DB arriva - > EBUSCO bussen!?

Topman Arriva is 'euforisch' na gunning vervoer Twente: "Niet in woorden uit te drukken" - RTV Oost www.rtvoost.nl/nieuws/2176075/topman-...
Gesina49
0
Keolis kan nog in beroep gaan tegen de beslissing. Dus nog ff wachten met een eventuele bestelling van 100 stuks per dec ‘23 bij E
1.700 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 15:12
Koers 2,614
Verschil +0,070 (+2,75%)
Hoog 2,676
Laag 2,530
Volume 177.216
Volume gemiddeld 338.340
Volume gisteren 123.312

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront