Volkswagen « Terug naar discussie overzicht

Volkswagen

3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 » | Laatste
stockholder
0
quote:

Leefloon schreef op 19 december 2022 10:04:

[...]
Bij een notering ex-superdividend is het vaak aantrekkelijk om de koers toch nog even te laten rijpen, want voor vele kandidaat-kopers blijkt pas ná de opening met hoeveel procent het aandeel "zomaar" is gezakt ten opzichte van een ongecorrigeerde slotkoers, en er daarenboven geen negatief nieuws is te vinden.

Beleggers zijn niet naïef. Ze zien echt wel dat er iets bijzonders aan de orde is en trekken dit na.
De stelling kan ik begrijpen bij een dividenduitkering van 50 cent a 1 euro maar niet bij 19 euro.
Astronaut
0
quote:

KooptNederlandscheWaar schreef op 19 december 2022 10:29:

[...]

Dan is stockpicken tocht niet leuk meer?
Erg dubieuze belasting overigens.

Troost je met de gedachte dat wij in Nederland bij de aanschaf van een auto het haasje zijn, dan betaal je btw over de
BMP oftewel er wordt btw over belasting gerekend , dezelfde onzin eigenlijk.
Fair punt, echter is het voorbeeld met betrekking tot de BPM en BTW niet juist. Als je als voorbeeld de BTW en accijns op brandstof had genoemd was dit beter geweest.
Krentenmenten
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 19 december 2022 10:34:

Dit jaar wordt er ca 32 euro per aandeel verdiend en volgend jaar ca 35 euro met een regulier dividend van 7 a 8 euro. Dan is de huidige 123 euro voor een aandeel toch een koopje, zou je denken.
35 * 6 zou een faire prijs van € 210,00 moeten zijn! M’n inziens wordt het aandeel te laag gewaardeerd…
Leefloon
0
quote:

stockholder schreef op 19 december 2022 10:57:

Beleggers zijn niet naïef. Ze zien echt wel dat er iets bijzonders aan de orde is en trekken dit na.
O ja, zo zijn beleggers. In tegenstelling tot deze nieuwe verhaallijn zijn er echter velen die Volkswagen dan op slordige websites bovenaan lijstjes met grootste dalers zien staan, en dat enkele feit wekt al genoeg interesse. Niet alleen bij beleggers die dividend met een t schrijven. Des te groter het percentage koersdaling, des te groter de kans op het goedmaakeffect. Een feit, zonder aannames over alles natrekkende beleggers. Idem dito bij, onder andere, bepaalde koersopdrijvend reverse splits bij gezonde bedrijven. Zal dan ook wel niet bestaan, dankzij oplettendheid en zo.

Over en sluiten...
Astronaut
0
quote:

Leefloon schreef op 19 december 2022 11:34:

[...]
O ja, zo zijn beleggers. In tegenstelling tot deze nieuwe verhaallijn zijn er echter velen die Volkswagen dan op slordige websites bovenaan lijstjes met grootste dalers zien staan, en dat enkele feit wekt al genoeg interesse. Niet alleen bij beleggers die dividend met een t schrijven. Des te groter het percentage koersdaling, des te groter de kans op het goedmaakeffect. Een feit, zonder aannames over alles natrekkende beleggers. Idem dito bij, onder andere, bepaalde koersopdrijvend reverse splits bij gezonde bedrijven. Zal dan ook wel niet bestaan, dankzij oplettendheid en zo.

Over en sluiten...
Zoals hier? :)
Bijlage:
VforVermogen
0
loodgieter
1
Is inderdaad erg ondergewaardeerd, k/w 3,5 , rsi neerwaarts gericht maar nog niet oversold, belangrijkste afzetmarkt China draait vierkant wegens COVID-restricties, het kan dus nog lager, rond de 110 euro is dit volgens mij toch wel een koopje.
thetheo
0
het lijkt het laatste. Met superdividend. Miljardenwinsten en nog steed 75 % eigenaar van Porsche?????
Bedrijfseconomisch klopt er natuurlijk niets meer van. Heel vreemd dat ook calculerende professionele beleggers/fondsen er niet instappen. Het failliet van de bedrijfseconomische analyse. Belegen in aandelen is zinloos op deze wijze. Alleen geluk en pech bepalen je rendement; ook op de lange termijn.
loodgieter
0
Ron Kerstens
0
KBC econoom Tom Simonts;

Tenslotte is er automaker Stellantis, met een beursnotering in Parijs, op de 17de plek in Europa. 'Dat is misschien wel de goedkoopste autobouwer ter wereld', zegt Simonts. Het heeft een winstrendement van 96,3% — ter vergelijking, die van Tesla is 2,6%. 'Beleggers denken: dat bedrijf heeft de elektrificatieboot gemist. Dat is de narrative in de markt. Dus niemand koopt het aandeel. Maar de realiteit is dat ze het in 2023 zeer goed gaan doen. Puur op basis van de auto's die ze gaan leveren, de omzet en de winstmarges die ze gaan draaien. Dat bedrijf is echt ondergewaardeerd.'

Exact hetzelfde verhaal kan je afsteken voor VW.
Krentenmenten
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 23 december 2022 10:42:

KBC econoom Tom Simonts;

Tenslotte is er automaker Stellantis, met een beursnotering in Parijs, op de 17de plek in Europa. 'Dat is misschien wel de goedkoopste autobouwer ter wereld', zegt Simonts. Het heeft een winstrendement van 96,3% — ter vergelijking, die van Tesla is 2,6%. 'Beleggers denken: dat bedrijf heeft de elektrificatieboot gemist. Dat is de narrative in de markt. Dus niemand koopt het aandeel. Maar de realiteit is dat ze het in 2023 zeer goed gaan doen. Puur op basis van de auto's die ze gaan leveren, de omzet en de winstmarges die ze gaan draaien. Dat bedrijf is echt ondergewaardeerd.'

Exact hetzelfde verhaal kan je afsteken voor VW.
helemaal mee eens!
Krentenmenten
0
Uiteindelijk zal de wet v d remmende voorsprong ook in autobranche opgaan. Tesla zal verder naar beneden gaan, en de gevestigde orde zal een goed antwoord hebben aangaande de elektrificatie van de automobielen…. Long Volkswagen en andere autoboeren!
Thorgall
0
quote:

thetheo schreef op 22 december 2022 15:49:

het lijkt het laatste. Met superdividend. Miljardenwinsten en nog steed 75 % eigenaar van Porsche?????
Bedrijfseconomisch klopt er natuurlijk niets meer van. Heel vreemd dat ook calculerende professionele beleggers/fondsen er niet instappen. Het failliet van de bedrijfseconomische analyse. Belegen in aandelen is zinloos op deze wijze. Alleen geluk en pech bepalen je rendement; ook op de lange termijn.
geduld en tijd bepalen het rendement
voda
1
Volkswagen niet langer populairste automerk
Door DOOR REDACTIE DFT

Updated Gisteren, 18:27
Gisteren, 14:27
in FINANCIEEL

AMSTERDAM - Volkswagen is niet langer het meest populaire automerk in ons land. Dat is voor het eerst in zeventien jaar het Koreaanse Kia met een marktaandeel van 9,6%. VW blijft over 2022 steken op een marktaandeel van 8,3%. Dat blijkt uit cijfers van BOVAG, RAI Vereniging en softwareleverancier RDC. Het meest verkochte model was afgelopen jaar de Peugeot 208, gevolgd door twee modellen van KIA.

Door tekorten aan chips en onderdelen kampte de autobranche vorig jaar, net als in 2021, met leveringsproblemen. Dat drukte de verkopen: er werden in totaal iets meer dan 312.000 nieuwe personenauto’s verkocht, 3,2% minder dan in het voorgaande jaar. Bij bijna een kwart van de verkochte auto’s ging het om een elektrisch exemplaar. In 2021 bleef de verkoop van EV’s net steken onder de 20%.

Besteld
BOVAG en RAI Vereniging verwachten dat er dit jaar in totaal 340.000 auto’s geregistreerd gaan worden, flink meer dus dan afgelopen jaar. Voor een deel zijn die auto’s al besteld, ze moeten alleen nog geleverd worden. Verder zal het halen van deze prognose afhangen van economische en geopolitieke ontwikkelingen, niet in de laatste plaats van de oorlog in Oekraïne.

BEKIJK OOK:
Grote dealer ziet autobezit teruglopen en pleit voor einde ’oneerlijke’ leasebak

Voor dit jaar geldt voor zakelijke rijders een fiscale bijtelling van 16% voor het onbeperkt privégebruik van een elektrische auto. Maar het maximale bedrag waarover dit percentage geldt is verlaagd van 35.000 naar 30.000 euro. Over iedere auto die de auto meer kost dan dat bedrag moet net zoveel bijtelling worden afgedragen als voor elke andere auto, oftewel 22%.

Subsidie
Voor particulieren gaat de subsidiepot voor het kopen van een elektrische auto vandaag weer open. Wie er op tijd bij is kan een subsidie van €2.950 euro krijgen bij de aanschaf of privélease van een elektrische auto van maximaal €45.000. Afgelopen jaar was dat subsidiebedrag nog €3.350 euro. In de pot zit €67 miljoen, maar halverwege vorig jaar was dat bedrag al op.

BEKIJK OOK:
’Stekkerauto is nodig om land leefbaar te houden’

www.telegraaf.nl/financieel/546278366...
biobert
0
DeZwarteRidder
1
quote:

biobert schreef op 2 januari 2023 12:27:

Niet langer populairste merk en zeker niet het populairste aandeel.
De nieuwe modellen komen er aan.
Bulletje Rozenwater
1
quote:

Krentenmenten schreef op 25 december 2022 13:40:

Uiteindelijk zal de wet v d remmende voorsprong ook in autobranche opgaan. Tesla zal verder naar beneden gaan, en de gevestigde orde zal een goed antwoord hebben aangaande de elektrificatie van de automobielen…. Long Volkswagen en andere autoboeren!
Ik heb het idee dat het nieuwtje er wel vanaf is bij Tesla. Dan blijft over dat het lelijke luxe auto's zijn die qua software nog een beetje voorlopen. Als iedereen in een Tesla rijdt is het niet meer leuk. Auto's zijn emotie en mensen willen toch wat exclusiefs als ze veel geld uitgeven, dan kom je toch weer uit op de klassieke luxe merken.
Thorgall
1
quote:

biobert schreef op 2 januari 2023 12:27:

Niet langer populairste merk en zeker niet het populairste aandeel.
niet het populairste merk in Nederland. Belangrijke toevoeging.

Misschien niet het populairste aandeel, maar wel zeer in trek bij beleggers op zoek naar groei.
Ik zit er in ieder geval zeer comfortabel in.
3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 20:18
Koers 121,950
Verschil +1,500 (+1,25%)
Hoog 122,800
Laag 120,850
Volume 1.040
Volume gemiddeld 3.378
Volume gisteren 1.029

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront