TomTom « Terug naar discussie overzicht

Wat is voor jullie een acceptabele exit-prijs / koers?

130 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
pwijsneus
3
Let op, het is maar een scenario. Maar waar wij beleggers ons veel meer zorgen over moeten maken, is dat de markt nog wel 10x meer losse eindjes ziet bij het zelfstandige scenario. Je ziet net zoals bij alle voorgaande CMD's dat de markt geen vertrouwen heeft in TomTom. Dat komt voornamelijk omdat bijna alle beloftes die TomTom in het verleden heeft uitgesproken niet heeft waargemaakt.
win some...
4
quote:

JustRevisited schreef op 27 december 2022 18:07:

[...]

Tijdens de Capital Markets Day cijferde ABN AMRO voor dat als de pandemie en chiptekorten niet hadden plaatsgevonden, TomTom 100 miljoen meer automotive omzet per jaar had gehad. Zie screenshot: ibb.co/9W266fW

[...]
Wat ABNAMRO precies zei was het volgende:

Wim Gille, from ABN AMRO - ODDO. I got a few questions, maybe a bit of a devil's advocate to start off with – I think for Harold. Last Capital Markets Day, we also had quite optimistic mid-term targets in play. I guess we're falling about €100 million in revenue short of those targets. Obviously, the world changed. We had COVID. We had chip shortages and whatever, and OEM production volumes dropped by 20%, which was not baked into the original plan. So, how can you kind of give us a bit of comfort on kind of what's baked in, especially on the Automotive side, for your current 2025 targets?

Is toch wel even een andere insteek dan wat jij als samenvatting hiervan geeft. En aan die 'geframede' samenvatting hang je vervolgens weer een heel verhaal op.
[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 27 december 2022 20:04:

Let op, het is maar een scenario. Maar waar wij beleggers ons veel meer zorgen over moeten maken, is dat de markt nog wel 10x meer losse eindjes ziet bij het zelfstandige scenario. Je ziet net zoals bij alle voorgaande CMD's dat de markt geen vertrouwen heeft in TomTom. Dat komt voornamelijk omdat bijna alle beloftes die TomTom in het verleden heeft uitgesproken niet heeft waargemaakt.
Jij verwart de gerichte verkopen door Otus met het vertrouwen in de markt. Is wat hier steeds gebeurt en door de "realisten" nog eens versterkt wordt. Weinig kopers (Teslin zou dat kunnen zijn, maar die speelt het spel samen met Otus) en dan wat gerichte verkopen, dan sta je waar we nu staan.

Net als Boem hier steeds de koers verwart met een indicatie voor de toekomstige FCF. Als je dit aandeel zo gemakkelijk kunt sturen, dan kun je daar dus geen enkele indicatie meer aan ontlenen, zeker niet alsof het "de markt" is.
pwijsneus
3
quote:

Overtake schreef op 27 december 2022 20:09:

[...]

Jij verwart de gerichte verkopen door Otus met het vertrouwen in de markt. Is wat hier steeds gebeurt en door de "realisten" nog eens versterkt wordt. Weinig kopers (Teslin zou dat kunnen zijn, maar die speelt het spel samen met Otus) en dan wat gerichte verkopen, dan sta je waar we nu staan.

Net als Boem hier steeds de koers verwart met een indicatie voor de toekomstige FCF. Als je dit aandeel zo gemakkelijk kunt sturen, dan kun je daar dus geen enkele indicatie meer aan ontlenen, zeker niet alsof het "de markt" is.
Hoe werkt dat dan precies? Otus heeft een shortpositie van 0,7%

Die aandelen moeten ze toch op een bepaald moment toch ook weer terugkopen? Lijkt mij erg stug dat 1 hedgefund het complete koersverloop van een notering kan sturen. Dat kan haast niet, anders is het voor de AFM ook te makkelijk om dit op te sporen, en aan te pakken.

TomTom heeft onduidelijke groeidoelstellingen in de ogen van de markt. In het verleden is helemaal niets waargemaakt, dat zorgt weer voor gebrek aan vertrouwen. Je zou kunnen zeggen dat TomTom een soort laughing stock is geworden, hopelijk wordt het geen pennystock.

Ook de manier waarop TomTom zou willen groeien over een paar jaar is veel te vaag, dat snapt de markt niet. Ook op de CMD werdt niet duidelijk tussen alle mooie kaartjes van Kazachstan door hoe die groei concreet gerealiseerd moest gaan worden. Indigo geeft geen klanten. Wat ADAS/HD maps/ EV service/ ISA oplevert weet helemaal niemand.

Wat wel zeker is dat Enterprise eerst gaat krimpen. Over de FCF is ook weer een plens water gegooid. Genoeg redenen waarom de free float is gewaardeerd op 385 mln market cap, en dan zit er ook nog eens 330 mln cash in de toko. De founders hebben de rest.

Maar het hele koersverloop wordt gestuurd door 1 partij genaamd OTUS, .....ik ben niet helemaal overtuigd.

Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
[verwijderd]
1
quote:

pwijsneus schreef op 27 december 2022 20:18:

[...]

Maar het hele koersverloop wordt gestuurd door 1 partij genaamd OTUS, .....ik ben niet helemaal overtuigd.

Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
Niet helemaal, maar afgezien van Wies' 25 k vorige week, wie koopt er dan nu? En jij? Verkoop jij? We zitten in een ascx-fonds, gering volume, soms een half uur geen handel. Wat is er dan voor nodig om een aandeel te laten zakken?
Aandeel is kapotgehandeld.

Voor de dirty exit vindt TT het prima, Teslin slaat later weer in en particulieren, daarvan hopen ze dat die nu (nog) uitstappen. Beetje aan de boom schudden, paar droeftoeters hier die er nog wat zout in strooien en dat moet het dan zijn.
JustRevisited
1
quote:

pwijsneus schreef op 27 december 2022 20:04:

[...]

Antwoord pwijsneus

Gaan ze nog 10 jaar aanmodderen met het risico dat ze met niets achter blijven.

Het risico van met niets achterblijven lijkt me niet zo groot met een 2,4 miljard orderboek en een nieuw maps platform met partners en een productportefeuille die staat (incl Indigo) .

Let even op dat afgelopen 15 jaar TomTom vrijwel geen enkele verwachting heeft waargemaakt.

Er is een gecontroleerde neergang geweest van PND bij Consumer. En medio vorig decennium zijn een action cam en activity tracker geflopt. TomTom is echter geen consumenten merk meer en heeft in b-to-b een beter track record. Telematics is vanaf startup opgebouwd en verkocht voor 910 miljoen. Enterprise kan beter daar is nu de nieuwe map voor. Automotive lost nu met haar order intake en marktaandeel groei ook de verwachtingen in.

Groei van 400 mln naar 600 mln door de markt niet serieus wordt genomen. Zie de koersontwikkeling.

Het presteren van een aandeel zou ik niet teveel in lezen. Koersen zijn veranderlijk en niet altijd logisch verklaarbaar. Bovendien hebben we hedgefund activiteit gezien die rond nieuwsberichten positiviteit de kop in drukten. Short gaan precies na een persbericht in de hoop dat je denkt dat het wel niets voorstelt..

Mijn bescheiden mening is dat Goddijn zeer intelligent is, maar te lang is blijven zitten. Hij krijgt waarschijnlijk alleen een nieuws te horen wat hij wil horen, maar er worden niet de juiste stappen gezet om echt succesvol te worden.

Dit snap ik. Ik denk dat zijn kennis en invloed wel nodig waa en; een founder aan het roer is om in rustiger vaarwater te komen. Daar is TT nu en dan kun je langzaam loslaten. Je ziet ook al wat kantelen. De heren die bij CMD op het podium stonden en o.a. bij Google (Waymo) en Amazon vandaan kwamen die kwamen op mij al over als een soort overname. Niet in letterlijke zin, maar wel mensen die zich duidelijk uitspreken, regie nemen en ook niet te beroerd waren om Goddijn aan te vullen cq corrigeren.

Ik geloof dat de assets onder het dak van een internationaal consortium zoals big tech, en big car pas - dus ook het eigenaarschap - beter in staat zijn om google te verslaan dan zelfstandig.

HERE is nu eigendom van big car en big tech. Hoe vergaat dat hen? Edzward Overbeek lijkt niet echt blij. [:i]

En ik geloof niet dat met overture nu het dun nu bij Google door de broek loopt, dat geloof je toch zeker zelf niet. Pas als cariad, stellantis, bosch, Amazon, Microsoft, Uber en Meta echt, maar dan ook écht de handen ineen slaan wordt het een succes.

[i]

Google hoeft het niet dun in de broek te doen want dit initiatief concurreert niet met Google Maps als consumenten app, maar met de Google API als tool in business to business. Google Maps blijft de grootste aan Consumer zijde. Ook omdat het gratis is. Aan business to business zijde is het heel anders. Daar is a) Google niet gratis maar juist duur b) Google geen flexibel aanbod; je kunt geen data of losse services krijgen alleen kant en klare map c) in business to business spelen andere belangen die consumenten minder hebben, oa rond data deling en privacy. Google zal dus wat B-to-B business kunnen kwijtraken. Liggen ze niet super wakker
van.

Als HERE zou ik me wel zorgen maken want die moeten het net als TT van business to business hebben. Wat gebeurt er als een klant Overture als base in zijn applicatie gebruikt? Dan is daarna de keuze voor aankoop aanvullende data gelimiteerd tot partners in dit ecosysteem. Indien CARIAD zich aansluit bij Overture, omdat ze haar datasets wil controleren/onderhouden tegenover een consistente base map, dan moet HERE zich zorgen maken. Tenzij HERE zich ook aansluit bij Overture.


Als ze een deal hebben met Amazon of Meta, dan moet dat gewoon in een persbericht bijvoorbeeld. Nu wordt het als het zoveelste vrijblijvende partnership op hun officiele website geplaatst, zodat de markt het niet op waarde kan schatten. Lijkt wel ofzo ze het bewust doen.

Er is een persbericht uitgegaan. Daarin staat dat deze partijen participeren in Overture. We weten ook dat ze in aanloop hiernaartoe (afgelopen jaren) hebben samengewerkt. Het is logisch dat Microsoft en Meta en de map ook gaan gebruiken, nogal wiedes. Facebook voor in Facebook, Instagram en Metaverse en Amazon om oa pickup points en rijroutes vast te leggen. Zodra ze daar bovenop data willen zoals rijrichtingen, verkeerslichten etc. dan moeten ze bij TT zijn. Ik verwacht zo’n deal nog.

De founders zijn zelf de enige private equity partij die de scepter zwaait, met hun belang van bijna de helft hoeven ze niemand over hun schouder te laten meekijken. De founders bepalen of er uberhaupt iemand meekijkt, hun bepalen helemaal zelf de timing, en ze bepalen al helemaal zelf met wie ze willen samenwerken. Er is totaal geen noodzaak om regie uit handen weg te geven aan teslin, otis of aan jou of mij. Wij moeten gewoon met een lollie op de achterbank plaatsvinden, ook al zinkt het aandeel weg naar 5 euro'tjes. Wie is Teslin en waarom moeten de founders ook maar iets van ze aantrekken? Net zoals ze zich van ons geen jota hoeven aantrekken, of over hoe het aandeel de afgelopen 20 jaar heeft gepresteerd. Daar schamen ze zich ook niet voor. Belastingtechnisch wellicht zo gek nog niet overigens, maar ik ben geen fiscaal expert.

Wat je nu zegt is niet realistisch. Je moet 95% van de aandelen binnenhalen. Moeten de founders dat doen zonder hulp van private equity? Dan moeten ze eigenhandig meerdere partijen uitkopen die meer dan 5% hebben. Als ze die niet op voorhand meenemen is er groot risico dat je de 95% niet haalt. Dit heeft ofwel als gevolg dat het de prijs opdrijft of dat TT hen wel betrekt en mee laat gaan in het nieuwe ge-deliste bedrijf, maar dat betekent ook dat je hen invloed geeft na de delisting.

Dit is een zinloos scenario; elk bod van buiten dient geaccordeerd te worden door de founders, en niemand anders. De founders hebben een controlerend belang, weet je nog? De founders fungeren zelf als private equity, remember? Een bod van hun zelf lokt van helemaal niemand een bod uit. Elk extern bod is bij voorbaat totaal kansloos omdat Goddijn het controlerend belang heeft, en ook nog eens de telefoon opneemt bij inbound calls. Dat zal een kort telefoongesprek worden.

Een delisting betekent dat je te koop bent. Te koop voor PE. Waarom dan niet te koop voor big tech. Als ik een bedrijf was dat TT wil kopen en ik heb het idee dat ze willen delisten om het daarna duurder aan mij te verkopen dan ga ik gewoon meebieden.

JustRevisited
0
quote:

win some... schreef op 27 december 2022 20:04:

[...]

Wat ABNAMRO precies zei was het volgende:

Wim Gille, from ABN AMRO - ODDO. I got a few questions, maybe a bit of a devil's advocate to start off with – I think for Harold. Last Capital Markets Day, we also had quite optimistic mid-term targets in play. I guess we're falling about €100 million in revenue short of those targets. Obviously, the world changed. We had COVID. We had chip shortages and whatever, and OEM production volumes dropped by 20%, which was not baked into the original plan. So, how can you kind of give us a bit of comfort on kind of what's baked in, especially on the Automotive side, for your current 2025 targets?

Is toch wel even een andere insteek dan wat jij als samenvatting hiervan geeft. En aan die 'geframede' samenvatting hang je vervolgens weer een heel verhaal op.
Winsome waarom beticht je me van ’framen’ terwijl ik in mijn bericht deze link erbij postte waar precies de integrale tekst zat die jij nu ook post? Ik begrijp dat niet.

ibb.co/9W266fW

Het is bovendien *WEL* exact hetzelfde. Goddijn beaamt namelijk in zijn antwoord dat die 100 miljoen wel zo ongeveer klopt en dat die OEM volumes in hun rekenmodel in 2025 weer op het niveau van 2019 zijn.

Als TT’s presentatie klopt dan krijg je dus dit:

- Herstel autovolumes 20%
- Take rates van 40% naar 50%
- Marktaandeel groei maps van 35% naar 40% (+15%)
- Marktaandeel groei software zeg ik uit mijn hoofd van 25% naar 40%. (+60%)

Al die dingen bij elkaar kom je met gemak op 400 miljoen Automotive omzet in 2025. Reken zelf maar uit. En dan hoef je er maar 200 Enterprise bij te plussen om op die 600 target te komen.

Daarom zeg ik ook dat dit een erg haalbare outlook Lijkt. Als TT haar Enterprise doel van omzetverdubbeling haalt wordt die 600 omzet eerder 750. En die free cashflow geen 60 miljoen, maar (ruim) boven de 100 miljoen of misschien wel 150 tenzij ze die herinvesteren. Op die 150 verschil (tussen 600 en 750) zit immers 85% marge. Dat is het blue sky scenario.
JustRevisited
0
quote:

JustRevisited schreef op 27 december 2022 22:05:

[...]

Daarom zeg ik ook dat dit een erg haalbare outlook Lijkt. Als TT haar Enterprise doel van omzetverdubbeling haalt wordt die 600 omzet eerder 750. En die free cashflow geen 60 miljoen, maar (ruim) boven de 100 miljoen of misschien wel 150 tenzij ze die herinvesteren. Op die 150 verschil (tussen 600 en 750) zit immers 85% marge. Dat is het blue sky scenario.
Of beter gezegd:

Die 600 omzet is TT outlook
Die 750 omzet is TT ‘midterm target’

Ze hebben dus een target die boven de outlook ligt. En midterm betekent doorgaans een jaar of 3. Ikzelf noem de TT targets dus al ‘blue sky’ wat aangeeft dat ikzelf ook voorzichtig ben. Die outlook zie ik wel als (makkelijk) haalbaar.
pwijsneus
6
quote:

JustRevisited schreef op 27 december 2022 18:07:

[...]
Tijdens de Capital Markets Day cijferde ABN AMRO voor dat als de pandemie en chiptekorten niet hadden plaatsgevonden, TomTom 100 miljoen meer automotive omzet per jaar had gehad. ...klopt niet!

Nee, even factchecken.

ABN Amro gaf aan dat TomTom weer eens achter liep mbt hun omzetdoelstelling. TomTom zat 100 mln onder hun eigen doelstelling. Dat is iets anders dan dat ABN heeft uitgerekend dat zonder de genoemde marktomstandigheden er 100mln meer omzet was gehaald. Want zo presenteer je het, klopt niet. Dit is overigens geen frame, maar je verdraaid een uitspraak ietsje zodat het in je verhaal beter uitkomt.

Framen doen wij allemaal de hele dag, bewust of onbewust. Daar is niets mis mee. Het is het uitlichten, of juist onderbelichten van elementen in je verhaal of betoog om elementen meer of minder naar voren te laten komen. Verdraaiing van een tekst, is gewoon het verdraaien van een tekst.
Wereldbelegger
0
quote:

pwijsneus schreef op 27 december 2022 20:18:
[...]

Maar het hele koersverloop wordt gestuurd door 1 partij genaamd OTUS, .....ik ben niet helemaal overtuigd.

Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.

quote:

Overtake schreef op 27 december 2022 21:01:

[...]

Niet helemaal, maar afgezien van Wies' 25 k vorige week, wie koopt er dan nu? En jij? Verkoop jij? We zitten in een ascx-fonds, gering volume, soms een half uur geen handel. Wat is er dan voor nodig om een aandeel te laten zakken?
Aandeel is kapotgehandeld.

Voor de dirty exit vindt TT het prima, Teslin slaat later weer in en particulieren, daarvan hopen ze dat die nu (nog) uitstappen. Beetje aan de boom schudden, paar droeftoeters hier die er nog wat zout in strooien en dat moet het dan zijn.
Hoezo "niet helemaal"?
Volgens u is het overduidelijk dat Otus in opdracht van Teslin de koers aan het bewerken is en de AFM slaapt ook volgens u.

Met die kennis kan u mee profiteren.
Verkopen en lager (weer) inkopen.
Lager bijkopen kan natuurlijk ook.

Daar hoef je geen droeftoeter, die allerlei complottheorietjes over koersontwikkeling verkondigt, voor te zijn.
Je hoeft alleen maar te geloven in een zelfstandig TT en een FCF van minimaal 10% in 2025
Of je gelooft in een (dirty) exit met een aanlokkelijke premie.
Kortom een prachtaandeel in de derde divisie die als een pareltje ligt te glanzen om gevonden te worden.
[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 28 december 2022 07:25:

[...]

Nee, even factchecken.

ABN Amro gaf aan dat TomTom weer eens achter liep mbt hun omzetdoelstelling. TomTom zat 100 mln onder hun eigen doelstelling. Dat is iets anders dan dat ABN heeft uitgerekend dat zonder de genoemde marktomstandigheden er 100mln meer omzet was gehaald. Want zo presenteer je het, klopt niet. Dit is overigens geen frame, maar je verdraaid een uitspraak ietsje zodat het in je verhaal beter uitkomt.

Framen doen wij allemaal de hele dag, bewust of onbewust. Daar is niets mis mee. Het is het uitlichten, of juist onderbelichten van elementen in je verhaal of betoog om elementen meer of minder naar voren te laten komen. Verdraaiing van een tekst, is gewoon het verdraaien van een tekst.
Want? Die doelstellingen van TT waren al inclusief de oorlog in Oekraïne?

Die zag TT eind 2021 al aankomen immers?

Over framen gesproken...Er zijn er hier een paar die hele dagen niets anders doen. Alles wat negatief kan zijn, belichten, duimpjes erbij. Maar het kan er ook 1 zijn, dat zou wel meer geld opleveren, als je je eigen droevig dagboek bijhoudt en er zelf op reageert.

Veel plezier vandaag weer!
[verwijderd]
3
De aandeelhouders krijgen van het aandeel nog even een trap na aan het einde van het zoveelste krimp- en verliesjaar. Niemand gelooft de TomTom sprookjes nog, waarschijnlijk ook degenen die ze (na)vertellen niet.
pwijsneus
3
quote:

Overtake schreef op 28 december 2022 09:01:

[...]

Want? Die doelstellingen van TT waren al inclusief de oorlog in Oekraïne?

Die zag TT eind 2021 al aankomen immers?

Over framen gesproken...Er zijn er hier een paar die hele dagen niets anders doen. Alles wat negatief kan zijn, belichten, duimpjes erbij. Maar het kan er ook 1 zijn, dat zou wel meer geld opleveren, als je je eigen droevig dagboek bijhoudt en er zelf op reageert.

Veel plezier vandaag weer!
Al 15 jaar haalt TomTom de doelen niet, laten we niet overal die verschrikkelijke oorlog bij halen. Dat heeft er werkelijk niets mee te maken.

Ook gaf Goddijn in 2018 aan dat de beurs- en assetwaarde wel erg ver uit elkaar lag. Dat klopte niet helemaal, en moest meter uitgelgd worden. In 5 jaar tijd heeft TomTom nog eens de helft van zijn marketcap laten verdampen. Precies het tegenovergestelde! Hoe kun je zo'n CEO die dit in Reuters laat optekenen nog serieus nemen?

Geloof dus niet alles wat er allemaal wordt geroepen vanuit TomTom, of door de goeroe's hier op het forum.
marathon 11
0
quote:

Riet v. Milt schreef op 28 december 2022 09:06:

De aandeelhouders krijgen nog even een trap na aan het einde van het zoveelste krimp- en verliesjaar. Niemand gelooft de TomTom sprookjes nog, waarschijnlijk ook degenen die ze (na)vertellen niet.
Hij is er nog!!! Nou op naar een nieuw jaar dan maar. Succes met je bijdragen aan dit TT Forum.
ketchup
2
mijn volgende koopniveau's zijn 6,35 en 6,15 euro voor TT en mochten die uitgevoerd worden dan zit ik met TT aan 5% weging in de porto en dan zakt mijn gemiddelde naar 7,10 euro - zit dan tegen 1 euro papieren-verlies op de positie en hoop dat volgend jaar ruim goed te maken

we zien wel of dit gaat lukken
ik handel echter niet, hou mijn positie vast voor nog een extra 2 jaar en zie bij 2025 , dan zit ik 10 jaar in TT (zonder enige vorm van rendement) en kijk dan wel wat het heeft gekost, of alsnog gaat opleveren en ga natuurlijk uit van het laatste, anders zou ik ze nu allemaal verkopen
sjeroen
0
we kunnen wel dromen van hoge bedragen bij een exit of overname maar feit is dat de koers bijna dagelijks procent(en) daalt en momenteel richting de 6 gaat. Voor zover er nog cash in TT zit vermoed ik dat hij nog naar de 3 euro kan mits die cash niet opgaat aan kosten nog.
pwijsneus
0
quote:

sjeroen schreef op 28 december 2022 09:22:

we kunnen wel dromen van hoge bedragen bij een exit of overname maar feit is dat de koers bijna dagelijks procent(en) daalt en momenteel richting de 6 gaat. Voor zover er nog cash in TT zit vermoed ik dat hij nog naar de 3 euro kan mits die cash niet opgaat aan kosten nog.
Heb zojuist bijgekocht. Nu maar hopen dat TomTom niet afglijd van laughing stock naar pennystock.
[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 28 december 2022 09:08:

[...]

Al 15 jaar haalt TomTom de doelen niet, laten we niet overal die verschrikkelijke oorlog bij halen. Dat heeft er werkelijk niets mee te maken.

Ook gaf Goddijn in 2018 aan dat de beurs- en assetwaarde wel erg ver uit elkaar lag. Dat klopte niet helemaal, en moest meter uitgelgd worden. In 5 jaar tijd heeft TomTom nog eens de helft van zijn marketcap laten verdampen. Precies het tegenovergestelde! Hoe kun je zo'n CEO die dit in Reuters laat optekenen nog serieus nemen?

Geloof dus niet alles wat er allemaal wordt geroepen vanuit TomTom, of door de goeroe's hier op het forum.
Voor iemand die steeds maar de feiten erbij wil halen, is dit wel erg flauw en goedkoop.

Als je eind 2019 een verwachting uitsprak, juist voor een onderneming als TT, dan zou elke leek hebben gesnapt dat je die met corona en de oorlog in Oekraïne nooit meer zou kunnen halen. Dat staat los van het verleden, waarin "de vrouw van" nog zonodig iets moest doen en Sports de afgrond in hielp.
pwijsneus
1
quote:

Overtake schreef op 28 december 2022 09:44:

[...]

Voor iemand die steeds maar de feiten erbij wil halen, is dit wel erg flauw en goedkoop.

Als je eind 2019 een verwachting uitsprak, juist voor een onderneming als TT, dan zou elke leek hebben gesnapt dat je die met corona en de oorlog in Oekraïne nooit meer zou kunnen halen. Dat staat los van het verleden, waarin "de vrouw van" nog zonodig iets moest doen en Sports de afgrond in hielp.
Overal maar te pas en te onpas de oorlog bijhalen vind ik nu plat en goedkoop.

De hele markt heeft te maken gehad met corona en chiptekorten, daar moet je niet 3 jaar later in blijven hangen, of je achter verschuilen. Dan moet TomTom maar van de beurs als ze dit niet kunnen handlen.

TomTom staat zo'n beetje op hetzelfde niveau als bij de spike down van maart 2020. Dat doet bijna geen enkel fonds TomTom na.
130 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 13:50
Koers 7,190
Verschil -0,085 (-1,17%)
Hoog 7,205
Laag 7,080
Volume 77.398
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront