Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

"Tesla kan naar de $500"

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Analyse door: Niels Koerts

Niels Koerts is beleggingsanalist. Enkele van zijn specialiteiten zijn dividendaandelen en beursgenoteerde inverstingsmaatschappijen. Koerts is daarnaast vaste co-host van de populaire IEX Beleggerspodcast.

Meer over Niels Koerts

Recente analyses van Niels Koerts

  1. 15 nov Winstsprong Tencent helpt Prosus flink vooruit
  2. 14 nov Basic-Fit: high risk, high reward
  3. 13 nov Betekent dit de definitieve draai van Alfen?

Reacties

63 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 handyman6 31 december 2022 11:21
    EV en de toekomst: geen woord over het vervuilings aspekt.De batterij maken ,de zware metalen ,hem onderhouden en na verloop van tijd tot schroot verwerken: waar laten we die zooi?
    Alles maar weer in de zoutmijnen,of in containers de deep sea in?
    De branche zelf begint intussen ook heel voorzichtig kanttekeningen te maken bij de produktie en recycling.
    " We kunnen niet eindeloos EV batterijen blijven produceren"
  2. rolanski 31 december 2022 15:17
    Wat een gezwets in de ruimte deze podcast en dan vooral over Tesla. Zoals hierboven al opgemerkt, een totale gok ins blaue hinein, zeker wetende dat Musk met zijn onvoorspelbare capriolen aan het roer staat, die zijn tijd nu ook nog eens moet verdelen tussen Twitter en Tesla, wetende dat de marges op auto's bijzonder laag zijn, wetende dat andere autobouwers de achterstanden nu snel aan het inlopen zijn en wetende dat Tesla nog steeds heel hoog gewaardeerd is tov de concurrentie. De enige, maar dan ook echt de enige die ik serieus neem bij IEX is Crum, die zijn huiswerk tenminste wel lijkt te doen
  3. florida_tower 31 december 2022 15:40
    quote:

    handyman6 schreef op 31 december 2022 11:21:

    EV en de toekomst: geen woord over het vervuilings aspekt.De batterij maken ,de zware metalen ,hem onderhouden en na verloop van tijd tot schroot verwerken: waar laten we die zooi?
    Alles maar weer in de zoutmijnen,of in containers de deep sea in?
    De branche zelf begint intussen ook heel voorzichtig kanttekeningen te maken bij de produktie en recycling.
    " We kunnen niet eindeloos EV batterijen blijven produceren"
    Je hoeft de grondstoffen in de batterijen maar één keer te mijnen. Daarna kan je de grondstoffen steeds blijven hergebruiken in nieuwe batterijen. En onderhoud is er vrijwel niet.
  4. forum rang 7 DeLa(s)Vega(s) 31 december 2022 22:04
    quote:

    Happy schreef op 30 december 2022 17:28:

    [...]

    Nou op deze koers ligt het al bijna op de grond. Nu kopen en jaartje op de plank leggen en cashen lijkt mij.
    Met deze koers is Tesla nog altijd $ 340 miljard waard en bijna 2 keer zo hoge marketcap als Toyota. Het aandeel is 15 keer gesplit (is in vijf, daarna in drieën).

    Heel, heel veel lucht (verwachtingen) koop je als je Tesla koopt.
  5. forum rang 4 Goed bezig 1 januari 2023 10:23
    Net de Podcast geluisterd, (overigens luister ik deze graag) Maar jemig wat zit Niels er vaak ruim naast met zoveel fondsen en voorspellingen. Ik snap dat gewoon niet, met name omdat hij er zoveel tijd aan kan besteden en op een positie zit dat hij tips geeft. Dan loont het toch niet om een abonnement te nemen aangezien zoveel tips vetliesgrvfnd zijn.

    We besef ik dat het lastig is hoor maar toch.
  6. forum rang 7 handyman6 1 januari 2023 13:37
    quote:

    florida_tower schreef op 31 december 2022 15:40:

    [...]

    Je hoeft de grondstoffen in de batterijen maar één keer te mijnen. Daarna kan je de grondstoffen steeds blijven hergebruiken in nieuwe batterijen. En onderhoud is er vrijwel niet.
    In theorie klinkt het heel gemakkelijk: batterij is tot92% recyclebaar,zegt Tesla.Maar tnt is er nog niks geregeld,wie dat moet gaan doen( China,Azie,lekker goedkoop?)
    Nu is de opslag,de verwerking van div materialen,herkomst,etc volledig onoverzichtelijk,ook al omdat div fabrikanten niet iedereen in hun batterij willen laten kijken ivm produktie octrooien.
    Plannen genoeg ,maar kijk er niet van op als veel EV gewoon op de schroothoop eindigt ,net zoals nu de benzine motor.
    Recyclen is dan wel milieu vriendelijk ,maar of het ook een winstmaker is,denk van niet....
  7. Bitcoinexpert 1 januari 2023 21:22
    De heren van de podcast hebben duidelijk geen tesla , ik wel . Mijn voorspelling: dat autonoom rijden komt er de eerste 20 jaar niet . Dat ding is levensgevaarlijk , maakt enorm veel fouten en is maar beperkt beter dan mijn Volvo van 2014 in assistend driving. Echt bizar . Ghost braking is levensgevaarlijk en na jaren nog steeds issue . -Als dat de basis is voor koeesadvies ? Dan snel wegwezen
  8. florida_tower 1 januari 2023 21:58
    quote:

    Bitcoinexpert schreef op 1 januari 2023 21:22:

    De heren van de podcast hebben duidelijk geen tesla , ik wel . Mijn voorspelling: dat autonoom rijden komt er de eerste 20 jaar niet . Dat ding is levensgevaarlijk , maakt enorm veel fouten en is maar beperkt beter dan mijn Volvo van 2014 in assistend driving. Echt bizar . Ghost braking is levensgevaarlijk en na jaren nog steeds issue . -Als dat de basis is voor koeesadvies ? Dan snel wegwezen
    Je draait op je Nederlandse Tesla niet de FSD-beta die op de amerikaanse markt beschikbaar is, maar autopilot. Het verschil is dat de eerste met 8 videocameras ontzettend veel data verzamelt en dat met AI gebruikt om de auto te besturen, ook in drukke stedelijke situaties. Autopilot gebruikt ‘domme’ sensoren om automatisch van rijbaan te wisselen op de snelweg en afstand te houden van de medeweggebruikers. Niet vergelijkbaar.
    Of FSD daadwerkelijk een succes wordt is de vraag, maar je Nederlandse autopilot-ervaring is daarvoor niet relevant.
  9. Maffie 1 januari 2023 22:36
    Ben ik me van bewust, maar als je ziet hoeveel fouten de tesla met de meest eenvoudige optie al maakt is dit zeer gevaarlijk. Een deel van de techniek overlapt wel degelijk

    Combineer dit met de ervaringen van de beta , de rapportages van de maandelijkse doden en regelgeving blijft het de komende 20 jaar een droom
  10. De Kleine Belegger 2 januari 2023 08:39
    quote:

    boer schreef op 1 januari 2023 22:38:

    Julie maken Tesla zo slecht ik heb de potcast geluisterd ze zeggen over 5 jaar op 500 dat zou MISCHIEN wel kunnen weten doet niemand laten we hethouden op Ei nd van het jaar op 140
    Ik denk inderdaad dat de helft van de comments alleen de kop lezen en daar hun conclusie uit trekken.
  11. France 22 2 januari 2023 10:36
    quote:

    semicon_fan schreef op 30 december 2022 18:22:

    Ik ben blij dat ik niet naar de heren van IEX heb geluisterd en lekker short ben gegaan op Tesla.
    Heel knap wat Musk voor elkaar heeft gekregen, maar EVs zijn over een paar jaar de brandstof auto's van nu met heel veel concurrentie (Waarschijnlijk nog meer dan bij brandstof auto's) en lage marges. Daarbij past een veel lagere waardering. Prima dat mensen willen gokken op een toekomstig business model met zelf rijdende auto's, maar wel heel erg risicovol.
    Vergis je niet, Tesla is zoveel meer dan alleen maar auto.s, energieleverancier bv. Robots are coming en wat nog niet is gaat komen, ik heb er wel vertrouwen in en die automarkt is megagroot en ook daarbij de vervangingsmarkt, bv in Spanje kom je bijna geen tesla of concurrent tegen, alles is hier nog benzine. Vooral die differenciatie en voorsprong gaan Tesla naar hogere regionen brengen. 3 maand geleden nog op 300 plus en nu op 124........ik zeg.....komt goed.

    Zonder garantie he.
  12. France 22 2 januari 2023 11:12
    quote:

    Goed bezig schreef op 1 januari 2023 10:23:

    Net de Podcast geluisterd, (overigens luister ik deze graag) Maar jemig wat zit Niels er vaak ruim naast met zoveel fondsen en voorspellingen. Ik snap dat gewoon niet, met name omdat hij er zoveel tijd aan kan besteden en op een positie zit dat hij tips geeft. Dan loont het toch niet om een abonnement te nemen aangezien zoveel tips vetliesgrvfnd zijn.

    We besef ik dat het lastig is hoor maar toch.
    Tja, het kan verkeren.....tips die ik mij herinner:

    Tesla kopen op 350 nu 124.
    Basic fit op 41 zakte naar 22
    CM.COM op 40 zakte naar 10 toppertje.

    ING verkopen op 9.25 stijgt naar 12

    Die daler worden wellicht nog de grootste stijgers mag ik hopen.
63 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links