TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom januari 2023 - een goed beursjaar toegewenst

1.305 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 62 63 64 65 66 » | Laatste
JustRevisited
3
quote:

pwijsneus schreef op 5 januari 2023 14:44:

[...]

Ik mis betalende klanten voor Indigo. Zijn er al partijen die het aandurven met Indigo? Je ziet overigens dat er inmiddels 784 digital cockpits zijn. De trend is om zoveel mogelijk schermen in de auto te proppen.
Er zijn inderdaad hardware vendoren en chipmakers met allerlei mooie schermen en cockpits voor in de auto.

Maar TT is juist een software partij die zorgt er voor goede software die zich aanpast aan die hardware, ongeacht het aantal schermen en de grootte van schermen. En daarnaast ook een heel *open* ecosysteem aan partners meeneemt, van integrators tot app ontwikkelaars en cloud providers.

Deze hardware verkopers kunnen juist een open platform als tomtom Indigo / Digital Cockpit gebruiken. Bosch heeft tomtom software in haar hardware cockpit geintegreerd.
us.bosch-press.com/pressportal/us/en/...
[verwijderd]
4
TomTom gisteren op Twitter:

2023 starts with a bang.

Thanks @CounterPointTR for recognising #TomTom as one of the best independent mapmakers and platform specialists once again.

Stay tuned - there are bigger things to come...

- - - - - - - - -

Vooralsnog een loze belofte, zoals we wel vaker hebben meegemaakt.
tatje
1
Ik denk dat het PB past komt na 17,35 uur onze tijd, morgen.

Dan slaapt dat zaterdag en zondag nacht beter :-).

Gelukkig heb ik weer een selectie aangebracht in het leesvoer.

Doei.
beursbeurs
0
quote:

JustRevisited schreef op 5 januari 2023 17:01:

[...]

Er zijn inderdaad hardware vendoren en chipmakers met allerlei mooie schermen en cockpits voor in de auto.

Maar TT is juist een software partij die zorgt er voor goede software die zich aanpast aan die hardware, ongeacht het aantal schermen en de grootte van schermen. En daarnaast ook een heel *open* ecosysteem aan partners meeneemt, van integrators tot app ontwikkelaars en cloud providers.

Deze hardware verkopers kunnen juist een open platform als tomtom Indigo / Digital Cockpit gebruiken. Bosch heeft tomtom software in haar hardware cockpit geintegreerd.
us.bosch-press.com/pressportal/us/en/...
Is de Bosch Infotainment Computer nu een concurrent van Qualcomm Snapdragon Ride Platform of vullen ze elkaar aan?
JustRevisited
2
quote:

JustRevisited schreef op 5 januari 2023 17:01:

[...]

Er zijn inderdaad hardware vendoren en chipmakers met allerlei mooie schermen en cockpits voor in de auto.

Maar TT is juist een software partij die zorgt er voor goede software die zich aanpast aan die hardware, ongeacht het aantal schermen en de grootte van schermen. En daarnaast ook een heel *open* ecosysteem aan partners meeneemt, van integrators tot app ontwikkelaars en cloud providers.

Deze hardware verkopers kunnen juist een open platform als tomtom Indigo / Digital Cockpit gebruiken. Bosch heeft tomtom software in haar hardware cockpit geintegreerd.
us.bosch-press.com/pressportal/us/en/...
En TT heeft verstand van hoe je informatie naar de bestuurder brengt.

Onderstaande stukje uit onderzoeksreport over Indigo:

As vehicles are increasingly “software defined,” TomTom’s expertise in software could become more in demand. TomTom also has strong capabilities around user experience and visualization.

With electric vehicles in greater demand, TomTom can help OEMs accentuate the driving experience with data relevant to EVs and by helping OEMs present this data in a way that is easy for customers to use.


Similarly, ADAS is becoming increasingly vital, but delivering this information in ways that are not distracting or annoying is becoming more of an art. TomTom has demonstrated how its software and data can work across the traditional center stack and infotainment system, heads-up display, and even the instrument cluster
tatje
3
Tja eind 2021 reden 3 miljoen autos rond met ADAS van Tom Tom.

Zullen het er eind 2022 5 of 6 miljoen zijn :-)

Eind 2023 ga ik zo wie zo voor 10 miljoen ;-)

Tja !
pwijsneus
4
quote:

JustRevisited schreef op 5 januari 2023 17:22:

[...]

En TT heeft verstand van hoe je informatie naar de bestuurder brengt.

[/i] As vehicles are increasingly “software defined,” TomTom’s expertise in software could become more in demand. TomTom also has strong capabilities around user experience and visualization.

With electric vehicles in greater demand, TomTom can help OEMs accentuate the driving experience with data relevant to EVs and by helping OEMs present this data in a way that is easy for customers to use.

Similarly, ADAS is becoming increasingly vital, but delivering this information in ways that are not distracting or annoying is becoming more of an art. TomTom has demonstrated how its software and data can work across the traditional center stack and infotainment system, heads-up display, and even the instrument cluster [/i]
Nu gooi je alles op een hoop. Bosch en VW(cariad) werken al jaren samen. TomTom heeft een partnership met Cariad, en ze zijn al heeel lang aan het broeden op een navigatie oplossing. De eerste auto's zullen dit jaar "the road gaan hitten". Welke modellen dit zijn, om welke aantallen het gaat, of dit impact gaat hebben op de cijfers, of het uberhaupt nog wel doorgaat is totaal onduidelijk. Maar ik zie het persbericht graag komen. TomTom werkt ook al jaren met Bosch, iets met ADAS, en nu in de Infotainment Domain Computer. Klinkt interessant, maar wat levert dit cijfermatig op, of wat zegt het ons aandeelhouders. Tot dusver heeft het nog geen pepernoot opgeleverd. Alleen speculaties dat het aandeel zou verdubbelen. Sinds de aankondiging staat de free float bijna net zo hoog gewaardeerd dan de aanwezige cash. Gaat iets niet goed hier.

Indigo heeft na de introductie meer dan een jaar geleden precies 0 klanten.

TomTom heeft al jaren ADAS-maps, EV verkopen zijn al jaren booming. ISA is erbij gekomen. Je zou zeggen dat de automotive omzet omhoog moet spuiten, maar dat doet het niet. Met hangen en wurgen komt de omzet nauwelijks uit aan de omzet van 2019 ..... pas in 2025 denken ze terug op het niveau te zijn van 4 jaar geleden, misschien!

Dus of ze geven het gratis weg, of die persberichten zijn een lege huls van 1 van zoveel partnerships. Bosch is ook mede eigenaar van HERE, om maar eens wat te noemen.
JustRevisited
4
quote:

pwijsneus schreef op 5 januari 2023 17:32:

[...]

Nu gooi je alles op een hoop.

Je begint met deze zin om vervolgens zelf alles op één hoop te gooien en andere dingen erbij te halen. Die tekst ging over welke specifieke competenties TT heeft waardoor de digital cockpit een kansrijk product is, Je doet regelmatig alsof je het allemaal niet snapt of verward bent. Het was een vergissing van mij om daarop te reageren.
pwijsneus
5
quote:

JustRevisited schreef op 5 januari 2023 17:41:

[...]

Je begint met deze zin om vervolgens zelf alles op één hoop te gooien en andere dingen erbij te halen. Die tekst ging over welke specifieke competenties TT heeft waardoor de digital cockpit een kansrijk product is, Je doet regelmatig alsof je het allemaal niet snapt of verward bent. Het was een vergissing van mij om daarop te reageren.
Dit is een beleggersforum, en je zou hiermee kunnen insinueren dat TomTom succes zou hebben met die computer van Bosch. Helemaal niets wijst erop dat dit het geval is.

Draadjes met dergelijke titels aanmaken als: "Bosch zou waarde TT tenminste verdubbelen"
www.iex.nl/Forum/Topic/1388099/TomTom...

Even for the record, sinds aanmaken van dit draadje is de waarde van TomTom 200 mln verder verdampt.
JustRevisited
5
quote:

pwijsneus schreef op 5 januari 2023 17:47:

[...]

Dit is een beleggersforum, en je zou hiermee kunnen insinueren dat TomTom succes zou hebben met die computer van Bosch. Helemaal niets wijst erop dat dit het geval is.

Draadjes met dergelijke titels aanmaken als: "Bosch zou waarde TT tenminste verdubbelen"
www.iex.nl/Forum/Topic/1388099/TomTom...

Even for the record, sinds aanmaken van dit draadje is de waarde van TomTom 200 mln verder verdampt.
Ten eerste: Dat draadje met die titel is niet van mij.

Bovendien… Waarom noem je het ‘insinueren’ dat een partnership met Bosch ervoor kan zorgen dat TomTom wordt ‘meeverkocht’ in een oplossing?

Als je die Bosch link leest dan zie je wel degelijk dat TomTom software een optioneel geïntegreerd onderdeel is van een Bosch pakket:

Hier nog een link: “For embedded and cloud-based navigation, TomTom’s Navigation for Automotive is also part of Bosch’s package. www.tomtom.com/newsroom/news/bosch-in...

En dan komen we weer terug bij waar de discussie startte. Jij zei: er zijn wel 847 cockpit aanbieders. Ik zeg: ik zie maar één software cockpit platform aanbieder (TomTom) en vele hardware aanbieders. Die zijn dus niet per definitie concurrenten van TomTom, want die hebben nog steeds software en navigatie nodig.
JustRevisited
6
quote:

pwijsneus schreef op 5 januari 2023 17:32:

[...]

pas in 2025 denken ze terug op het niveau te zijn van 4 jaar geleden, misschien!

En ook dit is een verdraaiing. TomTom heeft gezegd dat onder haar outlook van 600 miljoen content en services omzet een voorzichtig scenario ligt dat de automotive markt slechts geleidelijk herstelt tot 2019 niveau. (We zien dit herstel in de automarkt nu trouwens veel sneller gaan, dus ik denk dat dit model te voorzichtig is)

In 2019 had TT iets meer dan 400 miljoen omzet uit Automotive en Enterprise. Dus dan ligt het in 2025 bijna 50% hoger en niet ‘terug op het niveau van 2019’. Dit komt door zowel marktgroei als marktaandeel groei en wordt ondersteund / bewezen door een 2,4 miljard orderboek.
pwijsneus
4
quote:

JustRevisited schreef op 5 januari 2023 18:28:

[...]

En ook dit is een verdraaiing. TomTom heeft gezegd dat onder haar outlook van 600 miljoen content en services omzet een voorzichtig scenario ligt dat de automotive markt slechts geleidelijk herstelt tot 2019 niveau. (We zien dit herstel in de automarkt nu trouwens veel sneller gaan, dus ik denk dat dit model te voorzichtig is)

In 2019 had TT iets meer dan 400 miljoen omzet uit Automotive en Enterprise. Dus dan ligt het in 2025 bijna 50% hoger en niet ‘terug op het niveau van 2019’. Dit komt door zowel marktgroei als marktaandeel groei en wordt ondersteund / bewezen door een 2,4 miljard orderboek.
40%, de omzet was in 2019 426 mio

Dat is dus een groei van 6,5% per jaar, mits ze de 600 mio ook gaan halen natuurlijk. De markt kijkt altijd zo'n 18 maanden vooruit, dus dat spreekt niet van enorm veel vertrouwen in deze doelstelling.

Automotive staat aardig op de rit, maar enterprise gaat eerst nog krimpen. Het is mij momenteel nog niet duidelijk hoe ze vanaf h2 weer willen gaan groeien. Dit bepaald wel degelijk hoe realistisch die 600 mio in 2025 gaat zijn. Ook moeten ze nog een keer iets met consumer, of niet. Weet niet of er kosten aan de eventuele afwikkeling van deze activiteiten zouden zitten. De kastjes zijn de trots van de founders, misschien houden ze het wel. Garmin heeft ze ook nog steeds.

Toch, 6,5% is niet bijster veel als je de groei van Microsoft, Uber, Bosch, Digital Cockpits, ADAS, HD maps, EV services, ISA, marktleider op het gebied van traffic.

Al deze nieuwe producten, zegt toch iets over de pricing power - of eerder het gebrek daaraan - bij een zelfstandig TomTom. En nu gaan we er nogeens vanuit dat dit allemaal ook gaat lukken.
JustRevisited
0
quote:

pwijsneus schreef op 5 januari 2023 18:42:

[...]

40%, de omzet was in 2019 426 mio

Ik zei uit mijn hoofd “iets boven de 400” dus ga nu geen spijkers op laag water zoeken; punt was dat je deed alsof ‘19 = ‘25 en dat is niet zo.

Vanaf het huidige niveau is het in elk geval zo’n 450 in 2023 en 600 in 2025 dus dat wordt een 33% groei van 2023 tot 2025.
[verwijderd]
1
quote:

JustRevisited schreef op 5 januari 2023 19:58:

[...]

Vanaf het huidige niveau is het in elk geval zo’n 450 in 2023 en 600 in 2025 dus dat wordt een 33% groei van 2023 tot en met 2025.
U plukt er graag de beste jaren uit i.p.v. gewoon de vooruitzichten van de CMD 2019 te nemen, maar doe het dan in ieder geval correct.
JIBA
9
quote:

Riet v. Milt schreef op 5 januari 2023 20:21:

[...]

U plukt er graag de beste jaren uit i.p.v. gewoon de vooruitzichten van de CMD 2019 te nemen, maar doe het dan in ieder geval correct.
Hoe is het eigenlijk op de citroenkwekerij?
dachthetniet
2
quote:

JIBA schreef op 5 januari 2023 20:24:

[...]

Hoe is het eigenlijk op de citroenkwekerij?
aah gut… wederom zo’n persoonlijke aanval. Feit: tomtom is k met peren. Al jaren. Ondanks de mooipraterij van de forumclub. Probeer maar eens met feiten aan te tonen dat tomtom potentie heeft.
GLMF
3
quote:

IEX - Forummoderator schreef op 2 januari 2023 19:49:

[...]

Ter info.

IEX heeft geen forums voor positieve en negatieve posters.
Juist de interactie tussen beleggers met verschillende visies en strategieën betreffende een fonds levert de meest relevante info op voor beleggers.
Wij verzoeken dan ook te stoppen met het plaatsen van inhoudsloze posts daarover op onze forums.

Groet Henk
JustRevisited
3
75 nieuwe electrische auto’s van Stellantis tussen nu en 2030 (bron: CES presentatie)
JIBA
6
quote:

dachthetniet schreef op 5 januari 2023 21:52:

[...] aah gut… wederom zo’n persoonlijke aanval. Feit: tomtom is k met peren. Al jaren. Ondanks de mooipraterij van de forumclub. Probeer maar eens met feiten aan te tonen dat tomtom potentie heeft.
Jij ook werkend op de citroenkwekerij?

En durf jij dat echt een persoonlijke aanval te noemen, zelfs na al die berichten van R v M.?

Dan gaat er echt iets scheef hoor. Maar ga zo door.
SimonCA
7
MIH consortium unveils innovation hub to strengthen EV ecosystem North America

The MIH Consortium, an initiative by Hon Hai Technology Group (Foxconn), announced at CES 2023 that it will be establishing an Innovation Hub near the Foxconn facility in Ohio. The Innovation Hub will bring together global supply chain partners to share expertise and collaborate on electric vehicle (EV) and Mobility projects, as well as new technologies and solutions for automakers. This effort aims to accelerate EV innovation and revitalize American manufacturing.

At CES 2023, the MIH Consortium partners with several key companies to showcase its latest solutions. These partners include TomTom, a leading mapping and navigation company; VicOne, a company specializing in vehicle cybersecurity; Foxconn Industrial Internet (FII), a provider of smart manufacturing and industrial internet solutions; GIS, which focuses on touch technology; and TIER IV, a leader in autonomous driving. Together, these companies are actively pursuing the significant business opportunities in the North American EV market.

www.prnewswire.com/news-releases/mih-...
1.305 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 62 63 64 65 66 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 09:47
Koers 5,610
Verschil +0,090 (+1,63%)
Hoog 5,650
Laag 5,550
Volume 123.069
Volume gemiddeld 317.474
Volume gisteren 546.527

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront