TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom januari 2023 - een goed beursjaar toegewenst

1.305 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 62 63 64 65 66 » | Laatste
Wereldbelegger
0
quote:

ketchup schreef op 17 januari 2023 12:17:

TomTom blijft gewoon een super zwak aandeel , kan nog steeds geen rally vasthouden

Er moet hier echt een wisseling van de wacht komen, onder HG gaat het nooit wat worden voor de reguliere aandeelhouder
de hele opzet van dit bedrijf van privé onderneming naar beursgenoteerd bedrijf was om de founders een gedeelte van hun vermogen te laten kapitaliseren, zo ook de verkoop van Telematics en daar is helemaal niets verkeerds mee als oprichters van een privé bedrijf , maar het is funest als beursgenoteerd bedrijf wanneer die mentaliteit niet gaat veranderen , want om het bedrijf een winst generende toko te maken die rendement verschaft aan alle aandeelhouders oud & nieuw was nooit de primaire insteek , het ging veel meer om eenmalige groot uitbetalingen te maken en zo de vermogens te spekken
de raad van toezichthouders moet eens een keer ballen tonen en ingrijpen, dit is gewoon een schande voor een beursgenoteerd bedrijf hoe men hier met externe investeerders omgaat

dit bedrijf kan enkel en alleen maar mee-surfen op succes van anderen die een positieve stemming voor de sector bepalen , zoals tijdens de verkopen van HERE en Fleetmatics

maar aan alles komt een keer een einde en eens raakt het geduld op - daar is het op wachten
AB van mij
En als het geduld opraakt? Wat dan?
sniklaas
6
quote:

JustRevisited schreef op 17 januari 2023 11:42:

[...]Zoiets heet gewoon continuiteit van je onderneming. Aan de ene kant heb je cashcow onderdelen die het geld verdienen. En met dat geld investeer je in de cashcows van de toekomst. Dat doet elk bedrijf. Als je niet in toekomst investeert, dan slacht je de kip met gouden eieren.
bijna goed Justin, bij TT is al jarenlang sprake van dalende activa & passiva waardoor de continuïteit van de onderneming door de jaren heen is verslechtert…

TT heeft al vele jaren een aanhoudende discontinuïteit zonder dat bestuurders daarover verantwoording afleggen waarbij tevens de commissarissen verzaken in hun plicht als toezichthouder om het continuïteit beginsel bij TT te borgen.
JustRevisited
1
quote:

sniklaas schreef op 17 januari 2023 13:59:

[...]bijna goed Justin, bij TT is al jarenlang sprake van dalende activa & passiva waardoor de continuïteit van de onderneming door de jaren heen is verslechtert…

TT heeft al vele jaren een aanhoudende discontinuïteit zonder dat bestuurders daarover verantwoording afleggen waarbij tevens de commissarissen verzaken in hun plicht als toezichthouder om het continuïteit beginsel bij TT te borgen.
De continuiteit is juist sterk verbeterd.

- al veel omzet in de boeken (9x huidige jaaromzet)
- netto kaspositie
- actief in 2 markten die beiden groeien
- in 1 van die 2 markten al zekerheid van marktaandeel groei
- in de andere markt 4 nieuwe segmenten waarin TT actief wordt en ook offensief, met nieuwe sales teams en nieuwe producten

download.tomtom.com/open/banners/Capi...

download.tomtom.com/open/banners/Capi...
dachthetniet
7
quote:

JustRevisited schreef op 17 januari 2023 15:06:

[...]

De continuiteit is juist sterk verbeterd.

- voor jaren omzet in de boeken
- netto kaspositie
- actief in 2 markten die beiden groeien
- in 1 van die 2 markten marktaandeel groei
- in de andere van die 2 een groei ambitie met nieuw product

download.tomtom.com/open/banners/Capi...

download.tomtom.com/open/banners/Capi...
Waarom justin? Waarom blijf je dit bedrijf in een zeeer duidelijke neerwaartse spiraal verdedigen? Waarom zie je niet wat er werkelijk speelt. Nl. Geen enkele communicatie, geen belangrijke deals, geen succesvolle producten, geen goed bestuur, enz enz… wat heb jij aan het steeds maar weer vinden en uitlichten van kleine ‘opstekertjes’ of andere berekeningensmethoden die dan wel semi positief kunnen worden bekeken. Kijk naar de koers! Kijk naar wat ze laten zien! Kijk naar de ontwikkelingen. Allemaal zeer zeer teleurstellend. Dat is het en niet meer.
JustRevisited
0
quote:

dachthetniet schreef op 17 januari 2023 15:13:

[...] Waarom justin? Waarom blijf je dit bedrijf in een zeeer duidelijke neerwaartse spiraal verdedigen? Waarom zie je niet wat er werkelijk speelt. Nl. Geen enkele communicatie, geen belangrijke deals, geen succesvolle pr.

Je moet twee dingen uit elkaar houden.

De eerste is positieve PR. Het lijkt alsof TT dit vroeger meer deed dan nu. Nu is het meer haal-informatie dan breng informatie. Je krijgt minder vaak persberichten in je mailbox en er staan vaker blogs en online webinars op de site die je dan wel zelf moet vinden. Deze verspreiden ze online via Twitter en LinkedIn. De kwaliteit van de informatie is misschien wel toegenomen, maar het is geen push informatie in de vorm van persberichten dus het wordt minder opgepikt in media. Vroeger was een positief PB’tje goed voor een paar procentjes koerswinst en dan ook een wat positiever sentiment.

Het tweede is de daadwerkelijke vooruitzichten. Dit staat in die twee PDF links. Je hebt voor 9 jaren automotive omzet in de boeken (omzet nu rond de 280 miljoen en er zit 2,4 miljard of meer in). En je hebt 350 miljoen op de bank. Dan ga je mij niet vertellen dat dit er niet solide uitziet. Dat zijn dus echt twee verschillende dingen.

Wat de mensen hier steekt is met name de bovenste alinea. Het is minder een aandeel geworden dat het van de news cyclus moet hebben. Vroeger als er de jaarlijkse CES-beurs was dan stuurde TT — als ze geen nieuw product of deal had — dan in elk geval nog een bericht uit waarin ze iets meldden over het aantal auto’s dat met hun technologie rondrijdt. Dus als er geen echt nieuws was, dan maakten ze nog wat. Dit gebeurt nu niet meer. Groot nieuws komt nog wel via persberichten maar kleinere dingen niet.

Ik weet niet eens of dit bewust gebeurt. Ze hebben wat bloggers in dienst genomen om het verhaal te verspreiden en zij leveren geen slecht werk maar het bereik is wel minder. Ik vind dat tomtom meer met media in contact moet staan en zich promoten maar ik vind ook dat je niet direct onzeker hoeft te worden als je niks hoort.
dachthetniet
2
Het 2de is waar de schoen wringt. Die vooruitzichten zijn niet in beton gegoten en zijn mijn inziens (veel) te positief. Er wordt niet of nauwelijks gecommuniceerd over gewonnen deals of partnerships oid. Die zijn er dan ook niet denk ik dan.
JustRevisited
0
quote:

dachthetniet schreef op 17 januari 2023 16:21:

Het 2de is waar de schoen wringt. Die vooruitzichten zijn niet in beton gegoten en zijn mijn inziens (veel) te positief. Er wordt niet of nauwelijks gecommuniceerd over gewonnen deals of partnerships oid. Die zijn er dan ook niet denk ik dan.
Scroll hier eens 10 seconden

www.tomtom.com/newsroom/press-release...
dachthetniet
1
quote:

JustRevisited schreef op 17 januari 2023 16:25:

[...]

Scroll hier eens 10 seconden

www.tomtom.com/newsroom/press-release...
ik zie geen beton! Ik zie een aantal nieuwsberichten over contracten/samenwerkingen maar dit zegt weinig/niets over de impact financieel gezien. En wanneer je dan de koers (ja daar is hij weer) bekijkt dan geloven weinig mensen hier in.
JustRevisited
1
quote:

dachthetniet schreef op 17 januari 2023 16:29:

[...] ik zie geen beton! Ik zie een aantal nieuwsberichten over contracten/samenwerkingen maar dit zegt weinig/niets over de impact financieel gezien. En wanneer je dan de koers (ja daar is hij weer) bekijkt dan geloven weinig mensen hier in.
De financiele doelen en vooruitzichten zijn al bekend. De deals ondersteunen de geloofwaardigheid van die doelen en hoeven niet elk op zichzelf te vertellen hoeveel geld ermee gemoeid is.
dachthetniet
1
Precies ‘doelen en vooruitzichten’ die componenten die keer op keer negatief worden aangepast. Leuk dat ze denk dat er marktaandeel wordt gewonnen of dat er contracten een bepaalde waarde vertegenwoordigen in de toekomst. Alleen klopt er onder de streep jaar op jaar niets van. Is het geen onverwachte kostenpost, dan is het wel een klant die toch geen klant blijkt te zijn,, of is dr financiële impact van een contract toch een stuk minder rooskleurig. Of en dan nog het in worden gehaald door de feiten (lees concurrentie).
Dutchy Ron
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 6 januari 2023 15:54:

Ik zit o.a. weer in Xpeng op $10 en in SEDG op $270......... met WeJo zat ik mis dus bijgekocht en GAK nu $0,60
Daarnaast gokje Tesla (TSLA) sinds jaren op $102,50.

Allen worden verkocht bij +20%, vermoedelijk/hopelijk deze maand nog, muv WeJo..... daar wacht ik nog ff mee.
Resultaat 7 beursdagen na aankoop:
SEDG net verkocht op $324 (+20%)
TSLA net verkocht op $128 (+25%)
WeJO noteert 0,66 (+10%) en nog in bezit
Xpeng noteert $9,29 (-7%), maar dat komt goed

Dat compenseert het verlies van de TT calls jan-23 ruimschoots, maar de expiratiedatum moet nog komen.
Misschien moet ik wat minder TT calls kopen om de koers van TT te laten stijgen. Vorige week werd het kunstmatig op 6.98 gezet en werden de meeste jan-23 calls verhandeld. Helaas niet van meegeprofiteerd.
Dutchy Ron
0
Some of the world’s leading tech brands are devoting themselves to what may seem like a basic task: mapping the physical world. “When we look at the most valuable and/or impactful technology companies in the world, they are working on mapping, reading, and understanding the physical world through sensors and computer vision,” Ryan Mullins, CEO and founder of Aglet, tells Wunderman Thompson Intelligence, pointing to tech giants such as Tesla, Instagram, Apple, and Snapchat.

Meta, Microsoft, Amazon Web Services (AWS), and Dutch mapping company TomTom joined forces in December 2022 to develop interoperable open map data. Called the Overture Maps Foundation, the partnership aims to power new map products through openly available datasets that can be used and reused across applications and businesses.

Why the focus on maps?
“The real revolution isn’t simply mapping but a new opportunity for UI and how we will interface with the internet,” Mullins explains. “Mappings and computer vision are the start of a new spatial internet where reality is a first-person experience of movement and participation in a world.”

He adds that he positions mapping “as the latest phase of internet evolution,” which is moving digital engagement “from pages and scrolling to places and movement.” The significance of Web3, then, is much bigger than just blockchain and crypto—it is in creating “a spatial, place-based internet. It’s not only pages and people but reality itself that is made machine-readable.”

The Intelligence take

Mapping physical reality is the first step towards a future where the digital and physical worlds are truly integrated—one where “reality is machine readable and algorithms are applied to project graphics, navigation, digital goods, directions, and other general data onto the physical world,” says Mullins. It also has interesting applications for future metaverse activations: imagine a wearable that could track a user’s movement through the physical world and replicate that for their avatar in the virtual world.

www.wundermanthompson.com/insight/map...
Dutchy Ron
0
www.autoevolution.com/news/google-map...

This time, the HERE has come up with a new innovative feature that would provide carmakers with support for defining and controlling automated driving zones for the next generation of cars.

More specifically, the new feature, officially baptized Automated Driving Zones, makes it possible for car manufacturers to precisely control where and when self-driving capabilities can be used on their vehicles.

It’s all powered by what is being referred to as Operation Design Domains, or ODD, which is a mix of operating conditions, locations, and other factors that contribute to safer autonomous driving.

HERE’s new technology, therefore, puts carmakers in full control of the self-driving systems fitted on their models, while also offering integration with other solutions from the company, including real-time traffic information and road hazard monitoring. As such, automakers are getting a set of extra controls, allowing the activation of autonomous driving only according to traffic conditions and only in regions where certain hazards do not exist.

At the end of the day, the idea the concept is based on makes perfect sense and is something that should make its way to every car out there. While self-driving systems are the next big thing in the automotive industry, they need to be configured in a way that aligns with the traffic conditions in real time.

And the only way to do this is by integrating software that can deliver real-time road information as well, essentially making the vehicle itself aware of what’s happening ahead all the time.

HERE says its solution can be used on vehicles with level 2 to level 4 autonomous driving, and the software can be configured both via a web app or using a dedicated API provided to carmakers, so the defined rules would be pre-loaded with the vehicle right from the factory.

Unsurprisingly, the concept developed by HERE has already caught the attention of companies in the automotive industry. HERE says two global automakers have already adopted the new software, but no further specifics were provided, so it’s hard to figure out their names and when their models could hit the streets. HERE, however, is already a long-time partner for several large car manufacturers, including BMW and Mercedes.

At the end of the day, HERE is expanding into a market that’s likely to grow substantially this decade. Competitors like Google seem to stick with baby steps on this front, and this could eventually mean they might be late to the party, losing the battle that seems to be getting fiercer with every new generation.
Dutchy Ron
0
Kia’s first car with Level 3 self-driving capability will be launched in 2023.
The breakthrough was announced by the executive chair of parent company Hyundai Motor Group Euisun Chung at a meeting at the Namyang R&D Center in South Korea, and the model in question will be the new EV9 SUV.
Level 3 is defined by the Society of Automotive Engineers as automated driving under certain conditions, although human drivers must be prepared to take control when required.
“In autonomous driving technology, we are planning to launch models capable of autonomous driving Level 3 on highways in Korea,” said Chung.

www.iotworldtoday.com/transportation-...
Spoorstudent
1
quote:

JustRevisited schreef op 17 januari 2023 11:42:

[...]

Zoiets heet gewoon continuiteit van je onderneming. Aan de ene kant heb je cashcow onderdelen die het geld verdienen. En met dat geld investeer je in de cashcows van de toekomst. Dat doet elk bedrijf. Als je niet in toekomst investeert, dan slacht je de kip met gouden eieren.
Opsplitsen? Ideetje van Josti Versteeg geloof ik of nee ene Martijn. Nou ja doet er niet toe wie. Zou ook een engelsman geweest kunnen zijn.
Even op de manchet 235 mio aandelen tegen €17,50. Ruim 4 miljard. Sum of the parts (2016).
TomTom nu waard 150 (?) mio tegen €6,5. Nog geen 1 miljard.

Zeg het maar Bro.
JustRevisited
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 17 januari 2023 17:19:

Unsurprisingly, the concept developed by HERE has already caught the attention of companies in the automotive industry. HERE says two global automakers have already adopted the new software, but no further specifics were provided, so it’s hard to figure out their names and when their models could hit the streets. HERE, however, is already a long-time partner for several large car manufacturers, including BMW and Mercedes.

Wat mij het meest opviel in dit bericht vorige week is dat ze van hun drie Duitse eigenaren alleen BMW noemden (ze hebben het samen met BMW ontwikkeld). Dat Daimler erbij zit spreekt voor zich, daar doen de level 3 autonoom rijden mee.

Wie je echter niet hoort bij HERE is Volkswagen. En dat is nou net het merk met veruit de grootste massa en ook hoeveelheid data. Ik denk dat Overture concept plus de CARIAD relatie TomTom interessanter maakt voor VW dan HERE is. En de CARIAD baas zegt dit ook gewoon in video; samenwerken in mapping.
pwijsneus
4
quote:

JustRevisited schreef op 17 januari 2023 18:06:

[...]

Wat mij het meest opviel in dit bericht vorige week is dat ze van hun drie Duitse eigenaren alleen BMW noemden (ze hebben het samen met BMW ontwikkeld). Dat Daimler erbij zit spreekt voor zich, daar doen de level 3 autonoom rijden mee.

Wie je echter niet hoort bij HERE is Volkswagen. En dat is nou net het merk met veruit de grootste massa en ook hoeveelheid data. Ik denk dat Overture concept plus de CARIAD relatie TomTom interessanter maakt voor VW dan HERE is. En de CARIAD baas zegt dit ook gewoon in video; samenwerken in mapping.
Wat mij het meeste opviel is dat het zelfs jou niet duidelijk is of TomTom ook maps kan gaan leveren aan VW. De eerste auto's van VW die in 2023 the road gaan hitten, volumemodel ID3 en paradepaardje VW Buzz worden gewoon met HERE maps geleverd. Zijn ook nog EV's. Dit jaar durven ze het dus niet aan om deze modellen met TT inside uit te voeren.

Zou toch teleurstellend zijn als TT traffic(levert het nu toch ook al?) mag leveren, wat vage EV services en navigatiesoftware voor HERE maps. Dat zou een mooie kostenbesparing zijn voor HERE.
JustRevisited
1
quote:

pwijsneus schreef op 17 januari 2023 18:17:

[...]

Wat mij het meeste opviel is dat het zelfs jou niet duidelijk is of TomTom ook maps kan gaan leveren aan VW. De eerste auto's van VW die in 2023 the road gaan hitten, volumemodel ID3 en paradepaardje VW Buzz worden gewoon met HERE maps geleverd.

Zou toch teleurstellend zijn als VW traffic mag leveren, wat vage EV services en navigatiesoftware voor HERE maps. Dat zou een mooie kostenbesparing zijn voor HERE.
Nee dat zou niet teleurstellend zijn want dat is wat gecommuniceerd is. Dat TomTom de software en live services levert en standaard in de volkswagen platforms komt in alle regio’s ex China.

Ik zie maps bij Volkswagen als een extra kans en dat ligt gevoelig. Enerzijds denk ik dat Overture en de bestaande CARIAD relatie in het voordeel van tomtom spreken. En ook die CARIAD baas benoemt het. Het zou echter wel een financiele klap zijn voor HERE en daar is Volkswagen aandeelhouder in en VW wil niet meer bijlappen. Dat is grosso modo het belangenveld.
1.305 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 62 63 64 65 66 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront