Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Terug naar 120 km/u op snelwegen

21 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
[verwijderd]
1
'Gewoon 120 km/u zoals dat vroeger altijd het geval was.
In feite is Nederland overdag één provinciale weg. Ergernis: auto's
gaan inhalen met 101 km/u, daardoor krijg je veel oponthoud. '


EENS of ONEENS.
DurianCS
1
quote:

Geldzaken schreef op 19 januari 2023 21:14:

'Gewoon 120 km/u zoals dat vroeger altijd het geval was.
In feite is Nederland overdag één provinciale weg. Ergernis: auto's
gaan inhalen met 101 km/u, daardoor krijg je veel oponthoud. '


EENS of ONEENS.
Wat mij betreft afschaffen van s'avonds 120/130 (op de meeste plaatsen)
marique
4
Mijn ervaring is dat sinds invoering van 100 km/u het verkeer aanzienlijk rustiger en gelijkmatiger is. Tijdverlies vergeleken met 120 km/u is verwaarloosbaar. Mede doordat alle auto's vrijwel dezelfde rijsnelheid hebben en er slechts uiterst zelden sprake is van vervelende harmonicaeffect. En zoals iedere weggebruiker uit ervaring weet, zorgt het harmonicaeffect voor vertraging.
jowi
0
Mijn ervaring is dat het met 100 km per uur op bumperkleven lijkt.
Hoeveel zijn er wel niet die tussen de 100- en 105 langzaam inhalen met als resultaat dat alle rijstroken volstromen.
Hup 120 km per uur of meer.
marique
1
Tijdens spits maakt het niet uit wat de maximumsnelheid is. Iedereen sukkelt bumper aan bumper voort.
Buiten spits komt het incidenteel voor dat een langzame inhaler heel even een achterliggende auto ophoudt.
ffff
2
Mijn ervaring is dat ik voortdurend boetes krijg voor net ietsepietsje te hard gereden. Al mijn boetes betreffeen een overschrijding van slechts 5 tot 8 km per uur, dus nooit 110 km rijden waar je 70 mag rijden maar wel steeds een boete bij 56 km per uur waar je maar 50 mag rijden of 96 km per uur waar je maar 90 mag rijden.
Ergerlijk vooral omdat als je je werkelijk aan de snelheden houdt er voortdurend vrachtwagens in de kont van je auto zitten te drukken en dat werkt ook op je zenuwen.
Door de vele boetes rijd ik nu werkelijk als een heel oude opa, keurig netjes zoals het hoort, maar.....ik vind dat voortdurend opletten of je niet een paar kilometer per uur te hard rijdt veel en veel vermoeiender dan met een grandioze auto, four wheel drive ietsepietsje te hard rijden.

Tegenwoordig rijd ik echt " onaangenamer" , meer geïrriteerd achter het stuur door die voortdurende veranderingen van snelheden en dan vooral oppassen dat ik er weer niet een paar km erboven zit.

Overigens wel een melkkoe voor de Overheden. Miljarden rijven ze er totaal mee binnen.

Peter
Kees1
1
quote:

ffff schreef op 20 januari 2023 12:02:

Mijn ervaring is dat ik voortdurend boetes krijg voor net ietsepietsje te hard gereden. Al mijn boetes betreffeen een overschrijding van slechts 5 tot 8 km per uur, dus nooit 110 km rijden waar je 70 mag rijden maar wel steeds een boete bij 56 km per uur waar je maar 50 mag rijden of 96 km per uur waar je maar 90 mag rijden.
Ergerlijk vooral omdat als je je werkelijk aan de snelheden houdt er voortdurend vrachtwagens in de kont van je auto zitten te drukken en dat werkt ook op je zenuwen.
Door de vele boetes rijd ik nu werkelijk als een heel oude opa, keurig netjes zoals het hoort, maar.....ik vind dat voortdurend opletten of je niet een paar kilometer per uur te hard rijdt veel en veel vermoeiender dan met een grandioze auto, four wheel drive ietsepietsje te hard rijden.

Tegenwoordig rijd ik echt " onaangenamer" , meer geïrriteerd achter het stuur door die voortdurende veranderingen van snelheden en dan vooral oppassen dat ik er weer niet een paar km erboven zit.

Overigens wel een melkkoe voor de Overheden. Miljarden rijven ze er totaal mee binnen.

Peter
Beter is flitsmeister aanzetten en weer op de oude manier gaan rijden. Als flitsmeister je waarschuwt neem je even gas terug en daarna kun je weer doorrijden. Werkt perfect.
ffff
0
Kees, werkt maar ten dele: bij trajectcontroles, steeds meer toegepast heb je niets aan flitscontroel, maar wel een vette bon voor een paar kilometertjes meer
Kees1
1
quote:

ffff schreef op 20 januari 2023 12:41:

Kees, werkt maar ten dele: bij trajectcontroles, steeds meer toegepast heb je niets aan flitscontroel, maar wel een vette bon voor een paar kilometertjes meer
Bij trajectcontroles zoals op de A4 (bij Schiphol) word ik altijd keurig gewaarschuwd (met een geluidje en een stem), zowel bij het begin als het einde. Als je het einde hoort weet je meteen dat je het gas kunt intrappen. Let ook op de auto's om je heen, dan zie je dat je niet de enige bent die het op deze manier aanpakt.
basberg
0
Mijn ervaring is dat er veel meer auto's links blijven hangen - gaten van 500 meter tussen twee vrachtwagens die rechts rijden en een sliert van auto's die op de linkerbaan blijft hangen want de voorste is met 96 km/uur die vrachtwagen aan het inhalen die 93 rijdt. . Ook merk ik dat er velen gewoon 130 rijden op stillere wegen ( richting het Noorden) en gas terugnemen op de plaatsen waar Flitsmeister de camera's aangeeft. Ook blijft die 100 km slaapverwekkend als je veel op de weg zit en het rustig is , de 100 wordt toch wel van toegepast als het druk wordt.
voda
0
Ik rij meestal tussen de 100-110, trajectcontroles uitgezonderd. Ik rij best wel veel (tussen 25000-28000km per jaar), maar nog nooit hiervoor een bon gehad. Wel een tijdje geleden een bon voor 86km, waar je 80 mocht.
[verwijderd]
0
De wet is de wet en daar moet je aan houden.

Je kan echter wel discussiëren.

Iemand die wil "jagen" rijdt al snel 20 a 30 km/u dan toegestane snelheid, maar iemand die per ongeluk
even niet oplet, wordt gepakt bij 5 km./u. Moet je dan continu op je snelheidsmeter kijken, dat lijdt ook af..

Persoonlijk ben ik een voorstander van een marge systeem. Tot 15 a 20 km/u boven de toegestane snelheid
krijgt men GEEN bekeuring, maar rijdt men bijv. 16 of 21 km/u te snel, dan krijgt men de volle laag.
DurianCS
0
quote:

Geldzaken schreef op 21 januari 2023 22:34:

De wet is de wet en daar moet je aan houden.

Je kan echter wel discussiëren.

Iemand die wil "jagen" rijdt al snel 20 a 30 km/u dan toegestane snelheid, maar iemand die per ongeluk
even niet oplet, wordt gepakt bij 5 km./u. Moet je dan continu op je snelheidsmeter kijken, dat lijdt ook af..

Persoonlijk ben ik een voorstander van een marge systeem. Tot 15 a 20 km/u boven de toegestane snelheid
krijgt men GEEN bekeuring, maar rijdt men bijv. 16 of 21 km/u te snel, dan krijgt men de volle laag.
Ja, dan gaat iedereen dus 15-20 km/u te hard rijden en dat kan ook niet de bedoeling zijn. Ik gebruik nu mijn cruise control om niet op te hoeven letten en dan staat die 15-20 hoger.
jrxs4all
0
quote:

Geldzaken schreef op 21 januari 2023 22:34:

De wet is de wet en daar moet je aan houden.

Je kan echter wel discussiëren.

Iemand die wil "jagen" rijdt al snel 20 a 30 km/u dan toegestane snelheid, maar iemand die per ongeluk
even niet oplet, wordt gepakt bij 5 km./u. Moet je dan continu op je snelheidsmeter kijken, dat lijdt ook af..

Persoonlijk ben ik een voorstander van een marge systeem. Tot 15 a 20 km/u boven de toegestane snelheid
krijgt men GEEN bekeuring, maar rijdt men bijv. 16 of 21 km/u te snel, dan krijgt men de volle laag.
Dat marge systeem bestaat al. Je krijgt namelijk eerst 3 km/u meetcorrectie cadeau en na dat cadeau wordt er ook nog pas bekeurd vanaf 4 km/u te snel en bij een snelheidslimiet van 100 of 120 km/u vanaf 5 km/u te snel.

Een boete met 5 km/u te snel rijden is dus fake news, in werkelijkheid reed je dan 7 of 8 km/u te snel. En op de teller minstens 10 km/u te snel.
[verwijderd]
0
quote:

jrxs4all schreef op 22 januari 2023 17:07:

[...]

Dat marge systeem bestaat al. Je krijgt namelijk eerst 3 km/u meetcorrectie cadeau en na dat cadeau wordt er ook nog pas bekeurd vanaf 4 km/u te snel en bij een snelheidslimiet van 100 of 120 km/u vanaf 5 km/u te snel.

Een boete met 5 km/u te snel rijden is dus fake news, in werkelijkheid reed je dan 7 of 8 km/u te snel. En op de teller minstens 10 km/u te snel.
Neem nu a.u.b. niet die paar kilometer al te letterlijk graag en kom niet direct met woorden als fake news, iedereen begrijpt
wat ik bedoel. Men weet dat reeds een margesysteem bestaat, maar de marges zijn veel te krap. Dat wilde ik aangeven.
[verwijderd]
0
quote:

jrxs4all schreef op 22 januari 2023 17:07:

[...]

Dat marge systeem bestaat al. Je krijgt namelijk eerst 3 km/u meetcorrectie cadeau en na dat cadeau wordt er ook nog pas bekeurd vanaf 4 km/u te snel en bij een snelheidslimiet van 100 of 120 km/u vanaf 5 km/u te snel.

Een boete met 5 km/u te snel rijden is dus fake news, in werkelijkheid reed je dan 7 of 8 km/u te snel. En op de teller minstens 10 km/u te snel.
Margesysteem voor de duidelijkheid:
www.om.nl/onderwerpen/verkeer/handhav...

4 km/u als ondergrens wordt gehanteerd. Rijdt men 105 km/u (dus 5 km/u te snel!) , dan krijgt men een bekeuring voor 1/km (men mag 104 km/u. op de snelweg overdag). Zoals ik al aangaf, als je dus 5 km/u. te snel rijdt krijg je een boete. Rijdt men 108 km/u., krijgt men voor 4 km./u. boete. Niks geen fake news ! Of ik moet dit verkeerd berekend hebben dan graag uitleg met berekening
DurianCS
0
quote:

jrxs4all schreef op 22 januari 2023 17:07:

[...]

Dat marge systeem bestaat al. Je krijgt namelijk eerst 3 km/u meetcorrectie cadeau en na dat cadeau wordt er ook nog pas bekeurd vanaf 4 km/u te snel en bij een snelheidslimiet van 100 of 120 km/u vanaf 5 km/u te snel.

Een boete met 5 km/u te snel rijden is dus fake news, in werkelijkheid reed je dan 7 of 8 km/u te snel. En op de teller minstens 10 km/u te snel.
De meetcorrectie kan terecht zijn, dus daar moet je je niet rijk mee rekenen. En de gehanteerde marge is vrij krap, dat klopt, maar je kiest er zelf voor om tegen de grens aan te gaan zitten. Met een cruise control werkt dat overigens heel goed.
josti5
0
quote:

DurianCS schreef op 22 januari 2023 21:11:

[...]
De meetcorrectie kan terecht zijn, dus daar moet je je niet rijk mee rekenen. En de gehanteerde marge is vrij krap, dat klopt, maar je kiest er zelf voor om tegen de grens aan te gaan zitten. Met een cruise control werkt dat overigens heel goed.
'Tegen de grens aan zitten': ga maar eens 10-20 km onder het maximum rijden op de snelweg - zeker in het buitenland ben je dan een gevaar, zowel voor anderen, als voor jezelf.
21 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
860,01  -5,35  -0,62%  19 apr
 Germany40^ 17.714,20 -0,13%
 BEL 20 3.827,75 +0,03%
 Europe50^ 4.904,14 -0,28%
 US30^ 37.851,00 0,00%
 Nasd100^ 17.004,48 0,00%
 US500^ 4.960,72 0,00%
 Japan225^ 37.028,48 0,00%
 Gold spot 2.392,50 0,00%
 EUR/USD 1,0655 +0,11%
 WTI 82,10 +0,02%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +3,12%
Kendrion +2,92%
EBUSCO HOLDING +2,67%
Vopak +2,61%
NX FILTRATION +2,17%

Dalers

JUST EAT TAKE... -5,11%
TomTom -4,68%
Fugro -4,30%
ASMI -4,00%
BESI -3,64%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront