TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom januari 2023 - een goed beursjaar toegewenst

1.305 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... 62 63 64 65 66 » | Laatste
GLMF
1
quote:

pwijsneus schreef op 25 januari 2023 17:45:

[...]

Dus jij denkt dat Google tegen Honda, Renault, GMC, Polestar, Ford, Chevrolet, Volvo en Cadillac zegt, zak er maar in.

Waar moeten deze partijen dan naartoe? Eerder hebben al deze partijen expliciet Google verkozen boven HERE en zeker boven TomTom. Zie Volvo en recent nog Ford.

Porsche praat ook met Google omdat dat de enige partij is die snel een fatsoenlijk product kan leveren.

Wishfull thinking.

Wat denk je overigens dat er gebeurt met het contract van Microsoft als overture straks live is?
bij TT alles im Frage stellen; en bij google alles kritiekloos aannemen en uitvergroten……. benieuwd waar je belang ligt :-)
win some...
0
quote:

sniklaas schreef op 25 januari 2023 20:54:

[...]waarom zouden bedrijven van scratch af kaarten gaan ontwikkelen, kost jaren ontwikkeltijd, vereist vele honderden lastig beschikbaar hoog gekwalificeerd personeel, dus al met al is het bedrijf €4000 mio kwijt en 4 jaar verder terwijl er eentje al jaren te koop staat aan €500 mio, daar hebben we ‘m weer +/- tegen 10% van de investering…

Daarnaast toont TT al 15 jaar aan dat met de verkoop van enkel kaartmateriaal en aanverwante producten geen verdienmodel valt op te tuigen…

De afnemers van kaartmateriaal zijn zeer content met de huidige situatie waar de lusten zijn voor de klanten en de lasten voor TT en in mindere mate HERE…
Vraag me af of we ooit nog horen hoeveel Apple destijds voor TT heeft geboden.
dachthetniet
3
quote:

GLMF schreef op 25 januari 2023 20:59:

[...]
bij TT alles im Frage stellen; en bij google alles kritiekloos aannemen en uitvergroten……. benieuwd waar je belang ligt :-)
hou toch op met ‘waar je belang ligt’. Je kan je beter afvragen wat mensen beweegt al 10jaar lang dagelijks meer dan een half uur te posten, berekenen etc. Dat zijn nog eens uren en belangen. Tot nu toe heeft de realist gelijk. En hoe!
sniklaas
3
quote:

win some... schreef op 25 januari 2023 21:07:

[...]Vraag me af of we ooit nog horen hoeveel Apple destijds voor TT heeft geboden.
zal geen hoofdprijs zijn geweest, APPLE staat erom bekend krenterig te zijn met aankopen, enkel indertijd voor BEATS is een mooie prijs betaald…

En daarnaast waarom zouden ze ook TT kopen als je het voor een ‘habbekrats’ kunt gebruiken…

Ik heb het al vaker gezegd, TT kreeg indertijd de boeman toegespeeld, heeft voor nop de shit opgeruimd, heeft APPLE geholpen met hun eigen MAPS te ontwikkelen en afgedankt toen ze niet meer nodig waren…

TT heeft zich als Schóttelslet aangeboden en laten gebruiken maar hadden APPLE meteen de deur moeten wijzen…

Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen maar TT wel, na APPLE is het nu MSFT en ik zie de 3e steen al liggen, CARIAD/VW…
aandeeltje!
2
Dat zeg ik al jaren, je bent wel gek om TT over te nemen, als je het voor weinig kunt gebruiken. Waarom gedoe naar binnen halen?
De enige koper van Teleatlas was TT die ook nooit financieel gepresteerd heeft, behalve de hete aardappel kunnen doorgeven aan TT.
Het had misschien anders kunnen gaan maar founders//bestuur de meerdeheid laten behouden is gewoon slecht voor jullie aandeelhouders.
GLMF
0
quote:

dachthetniet schreef op 25 januari 2023 21:24:

[...] hou toch op met ‘waar je belang ligt’. Je kan je beter afvragen wat mensen beweegt al 10jaar lang dagelijks meer dan een half uur te posten, berekenen etc. Dat zijn nog eens uren en belangen. Tot nu toe heeft de realist gelijk. En hoe!
kan je nagaan wat de mensen beweegt die hier dagelijks met ‘velen’ aanwezig zijn en tientallen posts plaatsen over hoe kansloos TT wel niet is.
Zinvolle besteding van hun tijd en leven ……: LOL
GLMF
0
quote:

JustRevisited schreef op 25 januari 2023 20:36:

TomTom kan nog weleens een slag slaan op de arbeidsmarkt. Er zijn veel mensen geraakt bij google die in maps werken. Maar ook in machine learning, in SLAM (een autonoom rijden technologie simultaan mappen en localisatie)

Gewoon 1 random bericht

Today’s layoffs at Google impacted some absolutely fabulous engineers on my team. If you’re hiring, have I got a deal for you - ping me and I’ll let you know about engineers who ran Google Maps Driving Directions, know how to build something users love that runs at a million qps on top of insanely hard engineering and math problems.
Tip:
als je nu je posts voortaan op dit draadje plaatst
www.iex.nl/Forum/Topic/1394539/TomTom...
dan kunnen de ‘realisten’ dit ‘positieven’ draadje verder kapen
om hun ongenoegen over TT te ventileren, chipsvoorraad bij te houden, irrelevant autonieuws plaatsen en google promoten ;-)
JustRevisited
0
Ook bij Waymo ontslagen

[Waymo] Layoffs at Waymo today. Anyone have more details?
www.reddit.com/r/SelfDrivingCars/comm...

> It also looks like the layoffs were all over: Perception, Fleet Management, Recruiting, Research, General Engineering, etc… I’m also surprised Waymo is cutting some of these roles; some of these people are industry experts with PHDs.

> It’s a move that, frankly, makes sense as a terrified Alphabet tries to grapple with a newfound threat to their core assets from Open AI.
JustRevisited
1
@Pwijsneus

Ik ben zelf ook Google Maps gebruiker, dus ik zou het wel in de auto willen hebben als app. Maar ik zou geen Google Automotive Services platform (GAS) in de auto willen. Ik zou het liefst een TomTom Digital Cockpit (Indigo) -achtig iets krijgen, met daarin een App Store waarin Google Maps ook een van de te kiezen apps is.

Vanuit klantperspectief is het beste een open platform waarin je als consument zelf kiest welke applicaties je gebruikt en welke koppelingen. Stel je rijdt in een Polestar en je bent iPhone gebruiker en gebruikt de agenda functie van Apple. Dan wil je niet gedwongen worden om te koppelen met Google Calendar. Dit is ook feedback die vanuit Polestar gebruikers komt. Google GAS dwingt consumenten in een Google ecosysteem. Sommigen willen dat, (als je al Google gebruiker bent) en anderen niet.

Met ook de bezuinigingen/ontslagen in het achterhoofd is het interessant wat Goddijn zei over Google GAS. Dat het niet realistisch is om te verwachten dat Google weggaat uit automotive, maar wel dat het voor autofabrikanten lastig is dat Google niet laat weten wat haar roadmap is en dat dit one size fits all product zal uitdoven.



We've seen some wins, and they are significant, let's not make it smaller than it is. But a couple of things have happened. So, the number of wins – after a strong start, they haven't added more contracts. So, I think that's one sign. And the second sign is there is a bit of feedback coming now from the carmakers. That is not all that positive.

There are two main issues. First of all, there’s a lack of visibility on the product roadmap. So, if you build a car, you want to plan three to five years ahead. But the information you get from that important software vendor has a much shorter timeframe. So, that is emotionally very difficult for carmakers to build a car, not knowing what will go into the dashboard when start of production is there. That's a problem. The other problem is that there’s very little visibility of what happens to the car after it left the factory. So, another thing that we pick up, is that the data sharing is not there.

Now, what does that mean? I think the model they have with GAS, everything in one thing, take it or leave it, and you can’t change anything, and we can't tell you about the roadmap. I think that model’s not going to work. I think that will sizzle out. That's not to say that Google will withdraw from the space, I think that would be too optimistic. But that modelistic approach of this is what it is, and you have to wait to see what you will get by the time the car leaves the factory. My personal view is that that is not a winning approach.
JustRevisited
0
quote:

pwijsneus schreef op 25 januari 2023 17:45:

[...]

Dus jij denkt dat Google tegen Honda, Renault, GMC, Polestar, Ford, Chevrolet, Volvo en Cadillac zegt, zak er maar in. Waar moeten deze partijen dan naartoe? Eerder hebben al deze partijen expliciet Google verkozen boven HERE en zeker boven TomTom. Zie Volvo en recent nog Ford. Porsche praat ook met Google omdat dat de enige partij is die snel een fatsoenlijk product kan leveren.

Wishfull thinking.

Ik denk niet dat Google weggaat uit het Automotive segment. Dat zou inderdaad wishful thinking zijn.

De 12.000 ontslagen in combinatie met extra investeringen in AI moeten dreigingen voor Google’s kern inkomsten het hoofd bieden. Dit kan wel degelijk hun weerslag hebben op Google Maps.

- We zagen al dat Maps en Waze worden geïntegreerd als efficiency slag.
- Onder de ontslagen zitten software engineers in o.a. Maps, routing, SLAM, etc.
- En ook ontslagen bij Waymo.

Dat betekent dus dat Maps valt onder de onderdelen waar bezuinigd moet worden. De angst voor Google bij TT beleggers was denk ik vooral het idee dat het een miljarden bedrijf is en dat er dan automatisch de aanname wordt gedaan dat het bedrijf ook miljarden uitgeeft om TomTom het leven zuur te maken. Dat vind ik nou een voorbeeld van denken dat de zon om de aarde draait. Google heeft andere prioriteiten dat TomTom pijn doen.
JustRevisited
0
Niet goed voor je cultuur hoor dit:

Google NYC employees who arrived at the office early this morning stood in a line to test their badges-- if light turned red, it meant you had been laid off. if green, you were safe.

I was not emailed. Just booted out of all corporate accounts with zero explanation. After 11 years.

Layoffs are hard and there's no nice way to lose your job, but what kinda fuck shit is this? Just terrible

Why is a major company laying off people via email instead of having a supervisor meet with them?

Never forget people. Most of us are just a number. We are a cog in a wheel.

twitter.com/messages/766941359970418688
sniklaas
0
quote:

JustRevisited schreef op 26 januari 2023 01:51:

Niet goed voor je cultuur hoor dit:

Google NYC employees who arrived at the office early this morning stood in a line to test their badges-- if light turned red, it meant you had been laid off. if green, you were safe.

I was not emailed. Just booted out of all corporate accounts with zero explanation. After 11 years.

twitter.com/messages/766941359970418688
echt op zijn Amerikaans en de manier waarop 'afscheid' wordt genomen van medewerkers is nog hetzelfde als in de 80 jaren van de vorige eeuw. Ontslag via post/email of bij de ingang bij binnenkomst of met escorte door de beveiliging van werkplek naar uitgang, vooral zien te voorkomen dat de ontslagen medewerker 'schade' kan toebrengen aan het bedrijf...
pwijsneus
5
quote:

GLMF schreef op 25 januari 2023 20:59:

[...]
bij TT alles im Frage stellen; en bij google alles kritiekloos aannemen en uitvergroten……. benieuwd waar je belang ligt :-)
Heb werkelijk alles onderbouwd tot aan de persberichten van de OEM aan toe.

Het is juist de CMD wat hier dagelijks kritiekloos wordt opgelepeld en wordt uitvergroot.

Klopt dus niet helemaal wat je mij probeert aan te wrijven.
ketchup
12
niets nieuws
Amerika heeft nu eenmaal een "hire and fire " cultuur , daarom krijgen werknemers als het goed gaat ook superbonussen en als het slecht gaat mag je vertrekken

loyaliteit is bijzonder laag en noch bij de werkgever, noch bij de werknemer een prioriteit , kan een trader bij Morgan meer verdienen dan bij Goldman is de keuze snel gemaakt
perform je niet dan kun je ook vertrekken, het zou in Amerika wat dat betreft onmogelijk zijn dat een CEO als HG ook al heeft hij een enorm belang in zijn toko er nog had gezeten
Steve Ballmer had zelfs een groter belang op een gegeven moment dan Bill Gates in MSFT en de man kon opstappen toen hij niet leverde en dat was voor de aandeelhouder in MSFT een gouden zet, want onder de nieuwe man is MSFT van 50$ naar 250$ gegaan

daarom moet HG er ook uit , want dit gaat nooit wat worden met de huidige cultuur voor verdelen bij TT , de reguliere aandeelhouder die niet tot het uitverkoren gezelschap behoort blijven ze schofferen voor return op zijn investering
Eva1960
3
Helemaal mee eens.

Met HG wordt het nooit wat. Zegt altijd iets wat google niet te bieden zou hebben. Maar de carmakers, op enkele na, gaan geleidelijk over. En Google gaat hen heus wel servicen. Daar is het belang te groot voor.

Het feit dat TT zelfs niet Toyota weet te binden deed voor mij de deur dicht. Toyota met Mapbox zelfs. Dus ook al deur dicht voor TT?

TT gaat het zo niet redden. Geen must have voor carmakers en al helemaal geen pricing power.

En de nieuwe gratis stchting? Zaait voorlopig enkel maar verwarring.

Tijd voor een opkoper en van de beurs af.

[ bRrrb][/b]
quote:

ketchup schreef op 26 januari 2023 07:54:

niets nieuws
Amerika heeft nu eenmaal een "hire and fire " cultuur , daarom krijgen werknemers als het goed gaat ook superbonussen en als het slecht gaat mag je vertrekken

loyaliteit is bijzonder laag en noch bij de werkgever, noch bij de werknemer een prioriteit , kan een trader bij Morgan meer verdienen dan bij Goldman is de keuze snel gemaakt
perform je niet dan kun je ook vertrekken, het zou in Amerika wat dat betreft onmogelijk zijn dat een CEO als HG ook al heeft hij een enorm belang in zijn toko er nog had gezeten
Steve Ballmer had zelfs een groter belang op een gegeven moment dan Bill Gates in MSFT en de man kon opstappen toen hij niet leverde en dat was voor de aandeelhouder in MSFT een gouden zet, want onder de nieuwe man is MSFT van 50$ naar 250$ gegaan

daarom moet HG er ook uit , want dit gaat nooit wat worden met de huidige cultuur voor verdelen bij TT , de reguliere aandeelhouder die niet tot het uitverkoren gezelschap behoort blijven ze schofferen voor return op zijn investering
Wereldbelegger
0
quote:

Eva1960 schreef op 26 januari 2023 09:05:

Helemaal mee eens.

Met HG wordt het nooit wat. Zegt altijd iets wat google niet te bieden zou hebben. Maar de carmakers, op enkele na, gaan geleidelijk over. En Google gaat hen heus wel servicen. Daar is het belang te groot voor.

Het feit dat TT zelfs niet Toyota weet te binden deed voor mij de deur dicht. Toyota met Mapbox zelfs. Dus ook al deur dicht voor TT?

TT gaat het zo niet redden. Geen must have voor carmakers en al helemaal geen pricing power.

En de nieuwe gratis stchting? Zaait voorlopig enkel maar verwarring.


Tijd voor een opkoper en van de beurs af.

[ bRrrb][/b][...]
Wil een bedrijf toetreden tot de Stichting Overturemaps dan moet er wel betaald worden.
zie
overturemaps.org/become-a-member/
Dutchy Ron
1
www.autoevolution.com/news/google-map...

Google Maps Rival Says the Future of Navigation Is All About Car Sensors

The digital mapping space, for example, is going through a major transformation, especially as companies investing in this market have found new ways to deliver fresh data to drivers on the road.

Yu Guo, TomTom VP of engineering focused on automated map feature production, traffic, and travel information, says this is actually the one thing that will define the concept of digital mapmaking and navigation in the future.

Right now, applications like Waze rely on a crowdsourcing engine to let users know where they might come across a traffic jam. In the future, the software embedded into cars can collect information from vehicle sensors, process the data, and figure out you’ve been sitting in traffic with great accuracy. The same info can then be transferred to other vehicles on the road in advance, letting them know where a traffic jam is taking place.

Eventually, navigation solutions can use the data specifically to look for faster routes and make the road more predictable, therefore contributing to enhanced safety behind the wheel.

The TomTom expert warns that creating a real-time map and delivering information to other vehicles involves two big challenges. First, companies need to define what real-time data actually means, as certain information provided by vehicle sensors does not require frequent updates, such as administrative borders. On the other hand, hazard warnings need to be generated and shared as soon as possible.

And then, the companies that are investing in this space must protect data security and privacy. It’s not hard to figure out why this is such a big deal given how much data is collected from vehicle sensors, so additional regulations might also be needed.

At the end of the day, the TomTom expert is undoubtedly right and the future of digital maps seems to be centered on solutions that help deliver faster updates, thus pushing the whole concept close to a real-time approach.

This is where most companies, including Google itself, seem to be aiming. While the mobile version of Google Maps isn’t collecting any data from the vehicle itself, the version integrated into the car and powered by Android Automotive has access to more information, including even the current battery range. This way, Google Maps can look for more efficient routes, eventually making sure the vehicle has enough power to reach the destination.
Dutchy Ron
1
Google slammed the top-brass of the management by further adding, “This is egregious and unacceptable behavior by a company that made $17 billion dollars in profit last quarter alone.” The fact that even workers spending close to two decades on the company were not spared.

Pichai started to cut down costs in July, when he labeled the company’s productivity “not where it needs to be.” Since then Google has shut shop the hardware division’s laptop efforts, spun off Project Loon, downsized the Area 120 “idea incubator” group in half, closed Google Stadia, decided to invest less in Google Assistant, merged Waze into Google Maps, cut 15 percent of Alphabet health company Verily’s workforce, and cut 17 percent of the staff at the “Intrinsic” Alphabet robotics company.

www.technowize.com/examining-the-goog...
Dutchy Ron
1
twitter.com/Peugeot/status/1617935961...

Big announcements to come: Peugeot will present its electric vision for the future of the brand 26th Jan! Stay tuned…
#ELionDay #EV #Electric #Electrification #TheFutureIsBetterWithAllure
JustRevisited
1
quote:

ketchup schreef op 26 januari 2023 07:54:

niets nieuws
Amerika heeft nu eenmaal een "hire and fire " cultuur , daarom krijgen werknemers als het goed gaat ook superbonussen en als het slecht gaat mag je vertrekken

loyaliteit is bijzonder laag en noch bij de werkgever, noch bij de werknemer een prioriteit , kan een trader bij Morgan meer verdienen dan bij Goldman is de keuze snel gemaakt
perform je niet dan kun je ook vertrekken, het zou in Amerika wat dat betreft onmogelijk zijn dat een CEO als HG ook al heeft hij een enorm belang in zijn toko er nog had gezeten
Steve Ballmer had zelfs een groter belang op een gegeven moment dan Bill Gates in MSFT en de man kon opstappen toen hij niet leverde en dat was voor de aandeelhouder in MSFT een gouden zet, want onder de nieuwe man is MSFT van 50$ naar 250$ gegaan

daarom moet HG er ook uit , want dit gaat nooit wat worden met de huidige cultuur voor verdelen bij TT , de reguliere aandeelhouder die niet tot het uitverkoren gezelschap behoort blijven ze schofferen voor return op zijn investering
Google medewerkers dachten dat zij de uitzondering waren. Mooie panden, haver-latte en een broodje in de avocadobar, even naar de kapper en beneden de kinderen in de opvang en dat all included. Nog nooit een reorganisatie geweest want Google groeit altijd en wij zijn on top of the world.

Dan blijk je toch ineens misbaar te zijn en er zit ook geen gedachte achter de reorganisatie. Vrij random zonder te kijken naar prestaties of lopende projecten. Je krijgt een mail om drie uur snachts en de projecten waar je aan werkte die hoeven niet meer?

Dit raakt ook de maps afdeling bij Google en Waymo als je op LinkedIn kijkt. Het zijn ook niet staven maar juist software engineers die zijn ontslagen.

Ik denk dus zeker wel dat dit impact heeft op Google zowel qua sentiment en lopende projecten.
1.305 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... 62 63 64 65 66 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront