Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Ruval
1
Weinig tot geen belangstelling vandaag. Heb zelf grote order gedaan, maar er zijn vandaag meer verkopers. Op zich snap ik de beperkte belangstelling wel. Er is geen nieuws e/o wezenlijke aanleiding om juist nu te kopen. Zoals eerder gezegd hoop ik dat jaarcijfers veel duidelijkheid gaan geven en dat we wat duiding kunnen hebben over reeele prijs van het aandeel in deze fase
HEA220
0
Wat mij een beetje tegenvalt bij de meeste berichten van aankopen van bussen, is dat VDL meestal met de grotere orders gaat lopen.

Nu ook weer in een bericht over de aankoop van EBS.
www.destentor.nl/apeldoorn/ebs-bestel...
Ruval
1
quote:

HEA220 schreef op 27 januari 2023 23:14:

Wat mij een beetje tegenvalt bij de meeste berichten van aankopen van bussen, is dat VDL meestal met de grotere orders gaat lopen.

Nu ook weer in een bericht over de aankoop van EBS.
www.destentor.nl/apeldoorn/ebs-bestel...
Eens, wellicht heeft dat ook te maken met de huidige productie capaciteit bij Ebusco. Eerst dat opvoeren en dan meer kans bij grote tenders lijkt me
Fagor
0
Duurt allemaal te lang...aandeel is niet sexy genoeg.
Vraag een notering aan op de nasdag.

Het is hier 20 bus verkoop sensatie. Spijt dat ik 30k hier in heb gestopt en die kers op de appelmoes krijgt van mij geen stuiver meer...nooit meer :) beter in de US handelen dan op de 020 beurs
Drs P.
0
florida7
0
Bungelt nog maanden rond all time low naar verwachting. Ze zullen eerst moeten laten zien dat ze winst kunnen maken.
Erg veel geduld nodig bij een belegging in Ebusco.
Ruval
1
Geduld mensen. Momenteel is er zo weinig nieuws over huidige situatie Ebusco, dat dit aandeel volledig meewaait met alle onzekerheden over rente, recessie, etc. Ik blijf dit moment gebruiken om op huidige niveaus uit te breiden en op LT termijn gaat dit enorm beloond worden. Tuurlijk op dagen als dit even slikken met 18/k stukken, maar ik beleg niet om volgende maand te cashen
Fagor
0
quote:

JustRevisited schreef op 30 januari 2023 18:05:

Short uitbreiding

shortsell.nl/short/EbuscoHolding

Wat zoekt zo’n hedgefund in een klein fonds?
naar de klote helpen.... omdat het met geweld van een shortpsrtijen(en) makkelijk naar de 8 euro kan.

Sta nu met 30k -8% en flikker alles er binnenkort uit
Ruval
0
quote:

Fagor schreef op 30 januari 2023 18:35:

[...] naar de klote helpen.... omdat het met geweld van een shortpsrtijen(en) makkelijk naar de 8 euro kan.

Sta nu met 30k -8% en flikker alles er binnenkort uit
Oud nieuws.

Iedereen heeft uiteraard zijn eigen beleggings overtuigingen. Ik probeer altijd de afweging te maken of ik op huidige koers (ongeacht eventuele recente dalingen) zou instappen of dat ik dan toch voor andere aandelen zou kiezen. Rationeel ipv emotioneel. Ik sta met gemiddelde GAK 14,7 ook in de min maar heb de stellige overtuiging dat dit aandeel enorm veel potentieel heeft komend jaar en de periode daarna. Voor mij een reden om mijn positie gestaag uit te breiden, ongeacht de korte termijn koers. Of dat de juiste strategie is, moeten we afwachten.

Enige risico voor mij is een faillissement van Ebusco of misstanden / schandalen a la Ahold of Fugro. Als dat niet gebeurt verwacht ik dat de koers binnen drie jaar naar de € 60 gaat. Leuke vervijfvoudiging en een terechte beloning voor de volatiliteit….

We gaan het zien!
hvb
0
quote:

Fagor schreef op 30 januari 2023 18:35:

[...] naar de klote helpen.... omdat het met geweld van een shortpsrtijen(en) makkelijk naar de 8 euro kan.
Voor de echte LT belegger zou dat een buitenkansje zijn. Ik zou dan mijn positie zeker verder uitbreiden.

Voor traders, die liefst morgen een hogere koers willen om dan weer uit te stappen, zal het minder aantrekkelijk zijn. Traders zouden zich volgens mij sowieso beter op een ander fonds kunnen richten. Tesla ofzo.
hvb
0
quote:

Ruval schreef op 30 januari 2023 18:46:

[...]
Enige risico voor mij is een faillissement van Ebusco of misstanden / schandalen a la Ahold of Fugro.
Een faillisement zal er niet gauw komen, zelfs niet als alles tegen zit. Ebusco heeft geen schulden, los van wat openstaande rekeningen bij crediteuren.

Bovendien is Peter Bijvelds een echte ondernemer, met zelf een flink aandelenbelang. Als alles tegenzit en er voor Ebusco geen grote toekomst in zit vertrouw ik erop dat hij het bedrijf tijdig verkoopt aan een grotere concurrent die dan de opgebouwde kennis kan gebruiken. De verkoopwaarde zal dan misschien wat lager zijn dan de huidige waarde, maar het bedrijf zal dan zeker niet waardeloos zijn. Dat zie ik als een worst case scenario. Ik verwacht echter niet dat het ooit zo ver zal komen.
Drs P.
1
Ik blijf het zeggen, dit is een Alfen 2.0 scenario, het duurde even voordat het aandeel Alfen los ging, houd geduld en over 2 jaar denk ik niveaus van 40+ als realistisch gelet op de marktgroei en Ebusco als groeibedrijf.
Ruval
4
quote:

Drs P. schreef op 30 januari 2023 20:24:

Ik blijf het zeggen, dit is een Alfen 2.0 scenario, het duurde even voordat het aandeel Alfen los ging, houd geduld en over 2 jaar denk ik niveaus van 40+ als realistisch gelet op de marktgroei en Ebusco als groeibedrijf.
100% eens. Lees voor de aardigheid de analyse van Add Value Fund uit mei 22…
maarten030
0
Er is fundamenteels niks veranderd laatste weken waarom je jezelf als belegger van Ebusco zorgen moet maken. We hadden lager in kunnen stappen, maar als de ramingen van 2.76 winst per aandeel kloppen in 2025 dan is het potentieel erg groot. Stel het is 2.00 winst wordt per aandeel in 2025, dan zou een k/w van 25 niet misstaan en kan de koers zomaar op 50 euro staan.

Ebusco is daarentegen wel mijn positie met het meeste risico en daarom "slechts" 5-6% van mijn huidige porto. Vooral voor Peter Bijvelds heb ik een zwak. De passie en gedrevenheid is erg aanstekelijk voor mij. Soms moet je zulke innovatieve bedrijven en mensen ondanks het risico een kans durven geven.

Want het risico van Ebusco op "single-point-of-failure" is natuurlijk wel aanwezig. Er rijden nog nauwelijks 3.0 bussen en in principe ben je 1 grote productiefout of storing/hack verwijderd van een groot probleem.
Ruval
1
quote:

maarten030 schreef op 30 januari 2023 21:32:

Er is fundamenteels niks veranderd laatste weken waarom je jezelf als belegger van Ebusco zorgen moet maken. We hadden lager in kunnen stappen, maar als de ramingen van 2.76 winst per aandeel kloppen in 2025 dan is het potentieel erg groot. Stel het is 2.00 winst wordt per aandeel in 2025, dan zou een k/w van 25 niet misstaan en kan de koers zomaar op 50 euro staan.

Ebusco is daarentegen wel mijn positie met het meeste risico en daarom "slechts" 5-6% van mijn huidige porto. Vooral voor Peter Bijvelds heb ik een zwak. De passie en gedrevenheid is erg aanstekelijk voor mij. Soms moet je zulke innovatieve bedrijven en mensen ondanks het risico een kans durven geven.

Want het risico van Ebusco op "single-point-of-failure" is natuurlijk wel aanwezig. Er rijden nog nauwelijks 3.0 bussen en in principe ben je 1 grote productiefout of storing/hack verwijderd van een groot probleem.
Yep.

Aan de andere kant is Ebusco een club van engineers en techneuten, maar liefst 1/3 van personeel. Ze hebben laten zien dat ze vanaf idee/tekentafel bussen kunnen ontwerpen. Eigen productie is de volgende stap, maar dat zou moeten kunnen. En bovendien: de 3.0 bussen rijden al….Ik hoop dat ze ook voldoende sales mensen in dienst hebben om het ‘superieure’ product in grote aantallen te verkopen. Huidige succesvolle tenders zijn nog redelijk marginaal. Maar goed, misschien is dit een kwestie van opschalen productie.
voda
1
Sectorbericht:

Iveco to Supply up to 500 Electric Buses in Belgium

Strategic Research Institute
Published on :
31 Jan, 2023, 4:01 am

Iveco Bus has signed a framework agreement with the Flemish government-owned public transport enterprise De Lijn for the sale of a first batch of 65 E-WAY full electric city buses and further batches up to a total of 500 vehicles. The vehicles will be deployed in several cities in Flanders, with deliveries beginning in 2024 and potentially continuing over six years. All together they will come to represent the largest fleet of IVECO BUS articulated electric buses in operation.

The E-WAY bus, with 800 units already in operations that have completed 42 million km, is renowned for its technical qualities and economic performance. Available in 4 different lengths, it offers a choice of overnight slow charging or fast charging using a pantograph. The 18m-long articulated units for De Lijn will be equipped with a unique high-performance battery pack assembled at the new FPT Industrial ePowertrain plant in Turin, the manufacturing site fully dedicated to the production of Iveco Group’s electric powertrain range and its first totally carbon-neutral plant.
Bijlage:
Ruval
1
quote:

voda schreef op 31 januari 2023 08:15:

Sectorbericht:

Iveco to Supply up to 500 Electric Buses in Belgium

Strategic Research Institute
Published on :
31 Jan, 2023, 4:01 am

Iveco Bus has signed a framework agreement with the Flemish government-owned public transport enterprise De Lijn for the sale of a first batch of 65 E-WAY full electric city buses and further batches up to a total of 500 vehicles. The vehicles will be deployed in several cities in Flanders, with deliveries beginning in 2024 and potentially continuing over six years. All together they will come to represent the largest fleet of IVECO BUS articulated electric buses in operation.

The E-WAY bus, with 800 units already in operations that have completed 42 million km, is renowned for its technical qualities and economic performance. Available in 4 different lengths, it offers a choice of overnight slow charging or fast charging using a pantograph. The 18m-long articulated units for De Lijn will be equipped with a unique high-performance battery pack assembled at the new FPT Industrial ePowertrain plant in Turin, the manufacturing site fully dedicated to the production of Iveco Group’s electric powertrain range and its first totally carbon-neutral plant.
Oud nieuws
Goed bezig
5
Europa gaat voor 86 miljard investeren in de energie/transport/milieu transitie. Dus mocht Ebusco extra geld nodig hebben om hun productie capaciteit te versnellen en daardoor een bijdrage leveren aan deze doelstelling/transitie dan zal dat echt geen enkel probleem zijn.

Met de productie faciliteit in Rouen kan Ebusco hier een extra impuls aangeven.
De koers van nu is een lachertje, ik hou ze gewoon vast en koop zo nu en dan een plukje bij.
Insider
5
www.digitaljournal.com/pr/news/electr...

The Global Electric Bus Market size was estimated at USD 29 billion in 2021 and is expected to hit around USD 107 billion by 2030, poised to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 22% from 2022 to 2030.

Dat betekent een verdubbeling van de markt in 4 jaar en nog een verdubbeling in 7 jaar… en daarna gaat de groei waarschijnlijk nog door.
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 2,654
Verschil +0,038 (+1,45%)
Hoog 2,670
Laag 2,578
Volume 97.562
Volume gemiddeld 335.684
Volume gisteren 104.165

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront