Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
France 22
0
quote:

Picton schreef op 1 februari 2023 10:00:

Laat zulke sprongen als vandaag een les zijn voor de enige shorter in Ebusco (Otus Capital Management), die onlangs hun positie nog hebben vergroot.??

shortsell.nl/short/EbuscoHolding
O, dus die kutclub loopt de koets te verzieken.
France 22
0
quote:

EdRaket schreef op 1 februari 2023 11:20:

Heb ook weer een keer mazzel door gisteren bij te kopen:-) Mag ook in de boeken. Mooie vooruitzichten in ieder geval. Ik laat ze in ieder geval lekker staan.
Nou ED,raketten schieten meestal omhoog maar dat Ebusco kwam als een komeet weer weer out of space upon us.
France 22
0
quote:

maarten030 schreef op 1 februari 2023 16:37:

[...]

De koers volgt de winsten/kasstromen van de toekomst. Een opname in een blaadje, verkoop Van der Valk, halvering koers gaan het succes van Ebusco niet bepalen. Als je dat niet snapt moet je er niet in beleggen.

Wat kan het schelen dat er van de 10% nog 2-3% over is? Ik zit er met een langetermijn-visie in. Als ik dan lees dat "de druiven zuur" zijn zit je toch echt anders in de wedstijd.
Wat is de reden dat van der Valk verkoopt? Of is dat hier verzonnen?
Jokeltje
0
quote:

Ruval schreef op 1 februari 2023 20:43:

Even een hele andere vraag die me bezig houdt: in hoeverre is een bus op waterstof een serieuze bedreiging voor Ebusco?
Goede vraag. Ik ben geen techneut maar vermoed dat beiden in de toekomst naast elkaar zullen bestaan. Waterstof zal vermoedelijk eerder gebruikt worden voor het vrachtverkeer over langere afstanden terwijl electriciteit handiger lijkt voor stadsbussen.
Insider
3
quote:

Ruval schreef op 1 februari 2023 20:43:

Even een hele andere vraag die me bezig houdt: in hoeverre is een bus op waterstof een serieuze bedreiging voor Ebusco?
Antwoord van Ebusco:
www.ebusco.com/nl/opiniestuk-watersto...
Ruval
0
quote:

Insider schreef op 2 februari 2023 09:37:

[...]

Antwoord van Ebusco:
www.ebusco.com/nl/opiniestuk-watersto...
Dank Insider. Ik had dit stuk inderdaad gezien, geeft goed inzicht. Enige ‘nadeel’ is dat dit stuk een hoog ‘wij van WC Eend gehalte” heeft :-)
maarten030
1
quote:

France 22 schreef op 1 februari 2023 22:29:

[...]

Wat is de reden dat van der Valk verkoopt? Of is dat hier verzonnen?
Geen specifieke reden opgegeven. Hebben 23% gehad van Ebusco en zijn al heel lang aandeelhouder. Ze willen een keer wat verzilveren.
ASteH
0
Lijkt erg op een schijnvertoning door de Valken. Nog geen melding van een echt lager belang gezien, wel een shortpartij die in beeld kwam.
Die combi kan betekenis hebben.
Ruval
0
quote:

ASteH schreef op 2 februari 2023 10:00:

Lijkt erg op een schijnvertoning door de Valken. Nog geen melding van een echt lager belang gezien, wel een shortpartij die in beeld kwam.
Die combi kan betekenis hebben.
Valk heeft volgens mij maar 2% afgebouwd. Voldoende om de koers lager te zetten, maar geen substantiële / strategische aanpassingen so far.
[verwijderd]
0
Pfff van der Valk en verzilveren tegen deze koersen? Hoe goedkoop zijn ze ingestapt?
StoplossBurner
3
quote:

Ruval schreef op 1 februari 2023 20:43:

Even een hele andere vraag die me bezig houdt: in hoeverre is een bus op waterstof een serieuze bedreiging voor Ebusco?
Geen, zelfs als men in de touringcar bussiness zou stappen zijn accu's nog doelmatiger. Waterstof is totaal niet efficiënt voor stads en streekbussen. Ook wordt verwacht dat later dit decenium accu's van dusdanig niveau zijn dat toepassing in een touringcarbus (ritten > 1000 km) eigenlijk ook prima kan, voordat waterstof uberhaupt een serieus (prijstechnisch) alternatief kan zijn. Waterstof is bij lekkage overigens ook een sterk broeikasgas en daarom vind ik waterstof vooral nuttig voor industriele toepassing en niet zozeer voor mobiliteitsoplossing (misschien wel nog voor de mega schepen en lange afstands vliegverkeer).

M.a.w. daar zit de bedreiging niet. Focus op kwaliteit en kwantiteit van de productie i.c.m. goede after sales is in die zin alles waar Ebusco zich nu op moet focussen. Marktvraag is groot genoeg. Autonoom rijden zal vroeg of laat ook wel een ding worden, maar ik zie dat meer als een ontwikkeling die bij een toeleverancier zou moeten liggen dan bij de busfabrikant zelf. Een toeleverancier die dat kan leveren gaat de echte winnaar worden in de mobiliteitsmarkt met grote marges.

Was getekend, iemand die wel een ingenieur is ;-).
grootzeil
0
quote:

Jokeltje schreef op 1 februari 2023 16:21:

[...]

De opname in een catalogus betekent dat je in een catalogus wordt opgenomen (nogal evident lijkt me). Meer info daarover kan je vinden op de website van UGAP (wel even je Frans boven halen dan). Succes ermee !
Jokeltje, op de site van UGAP kan ik niets vinden over Ebusco. En dat ligt niet aan mijn Frans maar wellicht een mijn internetvaardigheid. Heb je een link voor me?

En wie kan me helpen aan vergelijkende cijfers over de diverse merken/concurrenten van Ebusco, zoals VanHool, Iveco of Mercedes. Stond er enige tijd geleden daarover iets op dit forum, dan graag een verwijzing.
Jokeltje
0
Specifiek over Ebusco kon ik ook niets terugvinden, maar ik veronderstel dat dit hetzelfde is als hetgeen te lezen/zien valt op de website of andere promo van Ebusco.
Van belang is het feit dat ze zijn opgenomen in de catalogus waardoor hun visibiliteit bij de openbare besturen in Frankrijk vergroot wordt. Dat betekent echter nog niet dat er meer bestellingen zullen zijn, maar de kans daarop wordt wel groter omdat er geen aanbestedingsprocedure meer nodig is. Op zich geen slecht nieuws maar niet van die aard om er al onmiddellijk euforisch van te worden.
grootzeil
0
Vwb UGAP moeten we maar even wachten tot maart a.s.

En een vergelijkend overzichtje is ons beloofd door de IEX-goeroe-van-dienst.
Goed bezig
0
quote:

grootzeil schreef op 2 februari 2023 11:06:

[...]
Jokeltje, op de site van UGAP kan ik niets vinden over Ebusco. En dat ligt niet aan mijn Frans maar wellicht een mijn internetvaardigheid. Heb je een link voor me?

En wie kan me helpen aan vergelijkende cijfers over de diverse merken/concurrenten van Ebusco, zoals VanHool, Iveco of Mercedes. Stond er enige tijd geleden daarover iets op dit forum, dan graag een verwijzing.
Bedoel je dit?

img.iex.nl/content/2021/columns/ZBUS....
grootzeil
0
quote:

Goed bezig schreef op 2 februari 2023 12:49:

[...]

Bedoel je dit?

img.iex.nl/content/2021/columns/ZBUS....
Goed bezig. Bedankt. Gegevens over Iveco en vanHool komen ook wel.
Overigens opmerkelijk dat vanHool bij die aanbesteding in Vlaanderen niet genoemd wordt. Toch hun thuismarkt.
MOEdig Voorwaarts
2
quote:

Tsjonge jonge schreef op 2 februari 2023 10:43:

Pfff van der Valk en verzilveren tegen deze koersen? Hoe goedkoop zijn ze ingestapt?
Achteraf gezien zeer goedkoop vermoed ik. Toen bevond het bedrijf zich ook nog in een andere fase natuurlijk;

In 2015, Walter Luijten, who was at that time the sole shareholder of Ebusco B.V, transferred 40% of
Ebusco B.V. to Induserve B.V., a company fully owned by Walter Luijten, and 60% to Peter Bijvelds
Holding, a company fully owned by Peter Bijvelds. In 2016, ING Participaties, an investment company
indirectly fully owned by ING, acquired a 25% stake in Ebusco B.V. by deed of issuance. In 2017, Van
der Valk acquired all of the shares in Ebusco B.V. held by Induserve B.V.
, which shareholding had
been diluted to 30% of the shares in Ebusco B.V. after the issuance of shares to ING Participaties in
2016.


Om je een idee te geven, dit kwam ik ook tegen:

In order to meet its cash demands in 2016, the Group received an amount of EUR 600 from a private party. In the
contractual agreement it is stipulated that the private party has the option to convert the deposit of EUR 600 into
2% of equity stake, as ordinary shares [...] This agreement was settled in cash for EUR 800 in April 2021.


Tenzij ik het helemaal verkeerd interpreteer, was 2% van de company voor €600K destijds kennelijk aan de dure kant (optie tot conversie in handen van de geldverstrekker). Deze cijfers impliceren een waarde van het eigen vermogen destijds van (maximaal) €30 mln. Sindsdien is er natuurlijk nog wel het e.e.a. aan geld opgehaald (vooral ook tijdens de IPO), maar ondanks de ingestorte koers is de huidige marktkapitalisatie nog steeds meer dan €800 mln.

Je kunt er wat mij betreft dus in ieder geval wel vanuit gaan dat de VdV'tjes een aardige ROI op hun investering hebben ;-)
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 09:53
Koers 2,570
Verschil +0,020 (+0,78%)
Hoog 2,576
Laag 2,540
Volume 15.528
Volume gemiddeld 339.459
Volume gisteren 282.485

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront