TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom februari 2023. Wat brengen de cijfers? Bagger of hoop?

1.480 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 70 71 72 73 74 » | Laatste
Wereldbelegger
1
TomTom
Totale netto shortpositie op 9 februari 2023: 3,18%

Shortsellpositie Citadel Advisors LLC van 0,82% naar 0,90%

Eerste Meldingsdatum - Naam - Percentage Actueel
Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
16-1-2023 Citadel Advisors LLC 0,90%
19-12-2022 Otus Capital Management 0,70%
26-8-2021 J.P. Morgan Asset Management 1,58%
Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 3,18%

Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
3,18% van 132.366.672 is: 4.209.260 aandelen
Wereldbelegger
1
TomTom N.V. - TomTom N.V. - Amsterdam

Hieronder vindt u informatie uit het register substantiële deelnemingen en bruto shortposities. Deze informatie is door de organisatie verstrekt.

Datum meldingsplicht 06 feb 2023
Meldingsplichtige TomTom N.V.
Uitgevende instelling TomTom N.V.

Verdeling in aantallen (longpositie)
Soort aandeel Aantal aandelen Aantal stemmen Kapitaalbelang Stemrecht Wijze van beschikken Afwikkeling
Gewoon aandeel 3.959.987,00 0,00 Reëel Reëel Rechtstreeks Fysieke levering

Procentuele verdeling (longpositie)
Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
Kapitaalbelang 2,99 % 2,99 % 0,00 % 0,00 % 0,00 %
Stemrecht 0,00 % 0,00 % 0,00 % 0,00 % 0,00 %
pwijsneus
1
quote:

Wereldbelegger schreef op 9 februari 2023 07:19:

TomTom N.V. - TomTom N.V. - Amsterdam

Hieronder vindt u informatie uit het register substantiële deelnemingen en bruto shortposities. Deze informatie is door de organisatie verstrekt.

Datum meldingsplicht 06 feb 2023
Meldingsplichtige TomTom N.V.
Uitgevende instelling TomTom N.V.

Verdeling in aantallen (longpositie)
Soort aandeel Aantal aandelen Aantal stemmen Kapitaalbelang Stemrecht Wijze van beschikken Afwikkeling
Gewoon aandeel 3.959.987,00 0,00 Reëel Reëel Rechtstreeks Fysieke levering

Procentuele verdeling (longpositie)
Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
Kapitaalbelang 2,99 % 2,99 % 0,00 % 0,00 % 0,00 %
Stemrecht 0,00 % 0,00 % 0,00 % 0,00 % 0,00 %
corporate.tomtom.com/investors/shareh...

MAJOR SHAREHOLDERS STRUCTURE

Treasury Shares* 3,966,834 3.0%
Wereldbelegger
0
Free Float 68,993,687 52.1%
Treasury Shares* 4,242,600 3.2%
Data as of 30 June 2022

Free Float 69,168,622 52.3%
Treasury Shares* 3,966,834 3.0%
Data as of 31 January 2023

verschil: 275.766 aandelen
[verwijderd]
2
Wanneer komt Goddijn eens met echt nieuws voor zijn aandeelhouders
Al jarenlang geneuzel met de koers
Vage persberichten
Geen cijfers erbij Nooit
Vage vooruitzichten
Steeds jaar op jaar de doelen verleggen
Gestuntel tijdens de CC
Waar blijft die voorsprong die ze hadden
Waar blijft de overname
Niks Niks NIks van dit alles
Een koers die pruttelt
Soms heel soms een korte spike maar meteen weer ongedaan gemaakt
Laat Goddijn dan maar zwemmen in zijn eigen toko en een bod doen van 15 op het restant
Mijn zegen heeft hij
sniklaas
1
quote:

moneymaker_BX schreef op 9 februari 2023 09:52:

Wanneer komt Goddijn eens met echt nieuws voor zijn aandeelhouders
Al jarenlang geneuzel met de koers
Vage persberichten
Geen cijfers erbij Nooit
Vage vooruitzichten
Steeds jaar op jaar de doelen verleggen
Gestuntel tijdens de CC
Waar blijft die voorsprong die ze hadden
Waar blijft de overname
Niks Niks NIks van dit alles
Een koers die pruttelt
Soms heel soms een korte spike maar meteen weer ongedaan gemaakt
Laat Goddijn dan maar zwemmen in zijn eigen toko en een bod doen van 15 op het restant
Mijn zegen heeft hij
TT moet al jaren watertrappelen om niet te verzuipen en heeft als bedrijf simpelweg geen power om een fatsoenlijke prijs af te dwingen voor haar producten en services. De take rates gaan weliswaar omhoog maar de opbrengsten per voertuig /connectie gaat omlaag. Is maar 1 oplossing en dat is het restant aan uit deferred verkregen cash gebruiken om de koers op te krikken en daarna verpatsen aan de hoogst biedende...

TT zal onder het huidige bewind en structuur structureel nooit winstgevend worden.
dachthetniet
3
Weet iemand wanneer de founders weer wat opties oid te verzilveren hebben? Op mysterieuze wijze gaat dan nl de koers naar een interessant niveau. Zal wel geheel toevallig zijn maar wel handig om gebruik van e maken.
tatje
1
Komen die amerikanen om vliegen te vangen.

RSU granted
2019 892.852 waarvan de RVB 190000
2020 1.228.650 waarvan de RVB 183000
2021 1.414. 850 waarvan de RVB 190000
2022 3.095.644 waarvan de RVB 206000.

Dus veel meer mensen zijn erbij gekomen, die ook short en long incentives hebben bedongen.

Ik schat uiterlijk een aandelen inkoop in 2024.
Maar daar kan een ander al nu voor je sparen :-)

Of laten ze in 2025 een verwatering toe.

Tja.

Oh ja alle opties hebben al 3 jaar op de z.k, alles is dus opeisbaar. IS, doen is een tweede :-)
Kuiken
2
quote:

Koos99 schreef op 8 februari 2023 20:38:

Echt totale conspiracy theorie van Justin die echt kant nog wal raakt als naar de TomTom situatie wordt gekeken. Er is nauwelijks handel in een fonds als Tomtom. Echt ondenkbaar dat er een partij zou zijn die de koers in Tomtom gaat drukken vanwege expiratiebelangen. De koers ligt natuurlijk niet aan Tomtom zelf, dus het moet de boze buitenwereld wel zijn
hoe naïef kan je zijn???
Wereldbelegger
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 9 februari 2023 08:23:

Free Float 68,993,687 52.1%
Treasury Shares* 4,242,600 3.2%
Data as of 30 June 2022

Free Float 69,168,622 52.3%
Treasury Shares* 3,966,834 3.0%
Data as of 31 January 2023

verschil: 275.766 aandelen
Toch mooi dat wij particuliere beleggers 275.766 aandelen extra ter beschikking hebben gekregen.
Maar betekent het ook dat de ontvangers(s) van Treasury Shares geen heil in houden zagen?
leonardus65
2
quote:

moneymaker_BX schreef op 9 februari 2023 09:52:

Wanneer komt Goddijn eens met echt nieuws voor zijn aandeelhouders
Al jarenlang geneuzel met de koers
Vage persberichten
Geen cijfers erbij Nooit
Vage vooruitzichten
Steeds jaar op jaar de doelen verleggen
Gestuntel tijdens de CC
Waar blijft die voorsprong die ze hadden
Waar blijft de overname
Niks Niks NIks van dit alles
Een koers die pruttelt
Soms heel soms een korte spike maar meteen weer ongedaan gemaakt
Laat Goddijn dan maar zwemmen in zijn eigen toko en een bod doen van 15 op het restant
Mijn zegen heeft hij
Het wordt tijd dat je nog eens belt...
Koos99
6
quote:

Kuiken schreef op 9 februari 2023 11:57:

[...]

hoe naïef kan je zijn???
Ach, het is jarenlang m'n beroep geweest, dus ik denk er iets van te weten. Fondjes als TomTom zijn voor market makers totaal oninteressant. Reken maar dat daar gewoon een computer op staat, die gewoon netjes z'n gedane optie transacties hedged met aandelen.
Ik heb het voor de zekerheid nu even na gekeken, de open interest (OI) is momenteel 7 call 672 stuks en put 166 stuks. Ik zet de puts er maar even bij, want voor een market maker is een put = call en call = put (put en call geven enkel een andere delta hedge). Dus een OI van ruim 800 lotjes in de feb 7 strike. Dat vertaalt naar 80,000 aandelen max. Dus om dat optiebelang te beschermen van 80,000 aandelen zou een partij bereid zijn om een half miljoen stukken short te gaan. Echt niet.

Daarnaast werd/wordt ook nog de call/put ratio aangehaald. Dat is ook zo'n sprookje waar particulieren in geloven. Er is geen enkele onderbouwing dat dit een indicator zou zijn. Als dat wel zo zou zijn, dan was die ook heel makkelijk te manipuleren.

live.euronext.com/en/product/stock-op...

Ik wil verder niet stellen dat er helemaal geen manipulatie plaatsvindt, ik weet het niet, het zou kunnen. Echter deze manipulatie heeft onmogelijk te maken met de expiratie belangen.
Wereldbelegger
0
Autoverkoop China daalt met 38% in januari - CPCA

De verkoop van personenauto's in China daalde in januari met 37,9%, aldus een orgaan van de auto-industrie op woensdag, omdat de vraag afzwakte na het aflopen van een belastingverlaging op voertuigen met een verbrandingsmotor en subsidies voor elektrische voertuigen.

De verkoop van nieuwe energie-auto's, waaronder zuiver elektrische auto's en plug-in hybrides, daalde in januari met 6,3%, goed voor een kwart van de totale 1,3 miljoen autoverkopen in de maand, zo blijkt uit gegevens van het CPCA.

De Chinezen vierden ook een volle week van het Maannieuwjaar in de maand, waardoor het in januari rustiger was dan in voorgaande jaren.

Ondanks tekenen van een afnemende vraag op 's werelds grootste automarkt, verlengde de centrale regering van China de 50% korting op de aanschafbelasting op voertuigen met verbrandingsmotor niet toen deze eind december afliep.

Zij besloot ook een einde te maken aan een meer dan tien jaar durende nationale subsidie voor de aankoop van elektrische voertuigen, waardoor autofabrikanten, waaronder Tesla, gedwongen werden hun kortingen te verhogen om hun marktaandeel te verdedigen.

China's automarkt is meer afhankelijk van verschillende stimulansen van lokale overheden om aankopen aan te moedigen. Shanghai gaf een korting van 10.000 yuan voor wie zijn olieauto inruilt voor een elektrische, terwijl steden als Zhengzhou, Wuxi, Shenyang en Beijing coupons uitdeelden voor het autogebruik.

bron:
nl.marketscreener.com/beursnieuws/laa...
Wereldbelegger
0
Braziliaanse autoproductie en -verkoop dalen in januari door afnemende vraag

De productie en verkoop van de Braziliaanse auto-industrie zijn in januari sterk gedaald ten opzichte van de voorgaande maand, zo bleek dinsdag uit gegevens van de autofabrikantenvereniging Anfavea, wat wijst op een zwakke vraag naar auto's in de grootste economie van Latijns-Amerika.

Volgens Anfavea daalde de autoproductie in januari met 20,3% ten opzichte van de voorgaande maand, tot 152.666 eenheden, terwijl de verkoop in die periode met 34,1% daalde tot 142.852 voertuigen.

De maandelijkse dalingen komen ondanks tekenen dat het tekort aan onderdelen dat de autoproductie in de afgelopen jaren aan banden legde, aan het verbeteren is, zoals zowel Anfavea als Stellantis NV vorige maand aangaven.

Marcio de Lima Leite, hoofd van Anfeavea, vertelde verslaggevers dat "de verkoopdaling in januari tekenen van een afnemende vraag vertoont".

De laatste cijfers van Brazilië staan gedeeltelijk in contrast met gegevens van Latijns-Amerikaanse branchegenoot Mexico, waaruit dinsdag bleek dat de autoproductie daar in januari met 17% is gestegen. De maandelijkse verkoop in Mexico daalde ook, maar met 21,8% minder sterk.

Anfavea verwacht momenteel dat de Braziliaanse autoproductie in 2023 met 2,2% zal stijgen en de verkoop met 3% ten opzichte van vorig jaar.

bron:
nl.marketscreener.com/koers/aandeel/H...
Wereldbelegger
0
Zonder directe actie overschrijdt auto-industrie IPCC-doel van 1,5 graad met meer dan 75%

Polestar en Rivian hebben samengewerkt aan een ‘Pathway Report’ waarin wordt geconcludeerd dat de auto-industrie de IPCC-grens van 1,5 graad tegen 2050 met minstens 75% zal overschrijden. De twee baanbrekende EV-aanbieders hebben het rapport laten samenstellen als reactie op de klimaatcrisis. Het rapport, dat bestaande open-sourcegegevens gebruikt om het huidige traject voor emissies binnen de auto-industrie te modelleren, is uitgevoerd door het wereldwijd actieve managementadviesbureau Kearney.

Personenauto’s zijn momenteel wereldwijd verantwoordelijk voor 15% van alle broeikasgasemissies1. Volgens het IPCC moeten broeikasgasemissies tegen 2030 met 43% zijn verminderd en het rapport maakt duidelijk dat de auto-industrie zich niet op het juiste pad begeeft. Als er geen dringende acties worden ondernomen, zal deze branche haar volledige CO2e-budget al in 2035 hebben uitgegeven.

Naast sombere vooruitzichten geeft het rapport ook aan dat de auto-industrie nog steeds een kans heeft om het juiste pad te kiezen. Door de focus te verleggen en middelen op een andere manier in te zetten, kan de industrie snel het momentum opbouwen dat nodig is om in lijn te blijven met de Overeenkomst van Parijs. Het Pathway Report richt zich op het huidige decennium en geeft duidelijk aan welke acties autofabrikanten tussen nu en 2030 kunnen ondernemen, waaronder enkele die direct kunnen worden opgepakt.

bron:
www.duurzaam-ondernemen.nl/zonder-dir...
Spoorstudent
0
Het effect van cijfers is verdampt.
Dank u Citadell en andere vrienden van dat gilde.
Wereldbelegger
0
quote:

Spoorstudent schreef op 9 februari 2023 14:34:

Het effect van cijfers is verdampt.
Dank u Citadell en andere vrienden van dat gilde.
Hoe wat dat complottheorietje ook alweer?
Citadell die in opdracht van Teslin de koers manipuleert.
Daar lees je ook niks meer over.
sniklaas
2
quote:

Spoorstudent schreef op 9 februari 2023 14:34:

Het effect van cijfers is verdampt.
Dank u Citadell en andere vrienden van dat gilde.
die eer komt volledig voor rekening van TOMTOM zelf...
Wanneer je de cijfers vanaf 2010 erbij pakt en de CPI inflatie dan heeft TT als geheel enkel in 2015 groei van de omzet laten zien van 3,06% alle overige jaren laten een gemiddeld negatief cijfer zien van -10,7%...

Automotive alleen in 2016, 17, 18, 19 en 2022 positief en gemiddeld over deze 13 jaar +2,97%
Enterprise alleen in 2015, 17, 19 en 2020 positief en gemiddeld over deze 13 jaar +0,33%

Jaar Automotive Enterprise Consumer Totaal Inflatie (CPI) Automotive Enterprise Consumer totaal
2022 € 260,0 € 176,4 € 99,9 € 536,3 9,56% 6,98% -6,34% -21,07% -3,76%
2021 € 223,1 € 170,9 € 112,9 € 506,9 5,71% -7,51% -2,13% -22,70% -9,74%
2020 € 227,2 € 165,0 € 136,0 € 528,2 1,01% -15,50% 1,92% -51,52% -25,64%
2019 € 265,7 € 160,3 € 274,8 € 700,8 2,72% 5,73% 23,20% -15,34% -0,68%
2018 € 245,0 € 127,3 € 314,5 € 686,8 1,96% 26,51% -9,85% -25,72% -9,32%
2017 € 190,7 € 138,2 € 412,5 € 741,4 1,25% 42,57% 0,14% -28,01% -12,15%
2016 € 132,6 € 136,3 € 563,2 € 832,1 0,98% 24,23% -5,06% -10,67% -5,51%
2015 € 105,9 € 142,1 € 623,6 € 871,6 0,69% -3,89% 26,64% 0,04% 3,06%
2014 € 109,4 € 111,6 € 619,1 € 840,1 0,70% -43,72% -6,92% 8,49% -5,02%
2013 € 192,0 € 119,0 € 567,0 € 878,0 1,65% -11,08% -12,18% -12,92% -12,42%
2012 € 212,0 € 133,0 € 639,0 € 984,0 2,89% -12,68% -9,23% -26,18% -21,57%
2011 € 235,0 € 142,0 € 833,0 € 1.210,0 2,42% 28,86% 5,98% -30,49% -19,99%
2010 € 179,0 € 131,0 € 1.158,0 € 1.468,0 1,93% -1,93% -1,93% -1,93% -1,93%
Gemiddeld P/J € 198,3 € 142,5 € 488,7 € 829,6 2,97% 0,33% -18,31% -9,59%
1.480 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 70 71 72 73 74 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 09:14
Koers 5,530
Verschil +0,070 (+1,28%)
Hoog 5,545
Laag 5,450
Volume 60.306
Volume gemiddeld 313.662
Volume gisteren 957.240

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront