Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

7.884 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 ... 391 392 393 394 395 » | Laatste
ffff
1
Dat doen ze in het buitenland dan toch vlotter: Gewoon om maar te vertellen: Ik had op 12 januari dit jaar ALLE overzichten die ik nodig heb. Alle transacties van 2022 alle dividenduitbetalingen van 2022 . Het kan dus ook vlotter als je er maar wat mensen, wat ICT=ers op zet..... Inclusief een verklaring van de bank voor de fiscale autoriteiten, al is dat relatief want voor Duitse moet je naar Clearstream en daar laten ze je 9 maanden wachten, maar daar kan de bank zelf niets aan doen...

Peter
seance
0
ik probeer saxo te bereiken onder nr. 020 6062666 geeft melding tijdelijk niet bereikbaar.
kan iemand bevestigen of dit nummer het juiste is?
Ron Kerstens
0
quote:

keljans 123 schreef op 15 februari 2023 15:58:

ik probeer saxo te bereiken onder nr. 020 6062666 geeft melding tijdelijk niet bereikbaar.
kan iemand bevestigen of dit nummer het juiste is?
Nee, op het oude Binck nummer is niemand meer bereikbaar :-) Het nieuwe nummer begint wel ook met 020.
seance
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 15 februari 2023 17:56:

[...]

Nee, op het oude Binck nummer is niemand meer bereikbaar :-) Het nieuwe nummer begint wel ook met 020.
op welk nummer zijn ze eigenlijk bereikbaar?
kan het niet vinden.
seance
0
quote:

Turfbaas schreef op 15 februari 2023 18:50:

Klantenservice misschien? 020-2255900
bedankt. ga proberen om daar iemand te bereiken.
Grijze_massa
0
Het zou goed zijn als er iemand van SAXO hier zou meelezen, maarja al zou dat zo zijn, vraag ik mij af of er ooit naar gebruikers / klanten geluisterd wordt.

Wat ik nog steeds mis zijn:
- Volumes op optiecontracten
- Historische grafieken op optiecontracten.

Binck had beide, SAXO heeft helaas beide NIET. Een enorm gemis, want als redelijk actieve optie-handelaar is dit eigenlijk een must.
Patrickdekoster
0
Mij moet je niet spreken over saxo, ik ben bezig alle posities te sluiten en het geld over te boeken naar degiro. al weken probeer ik mijn rekeningen vrij te krijgen om te handelen, maar blijkbaar zijn de gevraagde stukken als bewijs van waar mijn vermogen komt nooit genoeg, al 2x alles doorgestuurd, samen met bankafschriften en bewijs van inkomen. het personeel is gewoon onbekwaam (of dom). al die jaren bij binck nooit problemen gehad.
Ron Kerstens
1
quote:

Patrickdekoster schreef op 16 februari 2023 14:54:

Mij moet je niet spreken over saxo, ik ben bezig alle posities te sluiten en het geld over te boeken naar degiro. al weken probeer ik mijn rekeningen vrij te krijgen om te handelen, maar blijkbaar zijn de gevraagde stukken als bewijs van waar mijn vermogen komt nooit genoeg, al 2x alles doorgestuurd, samen met bankafschriften en bewijs van inkomen. het personeel is gewoon onbekwaam (of dom). al die jaren bij binck nooit problemen gehad.
Blijkbaar heb je onvoldoende gereageerd toen je account nog gewoon active was en ondanks de waarschuwingen niets of te weinig gedaan. En dan gaat je account op slot, net als bij andere brokers/banken. Als je hun spel meespeelt, dus voldoende info en zo af en toe stukken die kant op kom je er uiteindelijk (in mijn geval 7 mnd) wel uit is mijn ervaring.

Probleem is dat sommigen niet geloven dat hun account echt op slot (alleen nog verkopen) gaat als ze te traag of helemaal niet meewerken.

De verhalen op trustpilot over brokers en banken liegen er niet om, het lijkt er wel op dat "iedereen" problemen heeft met zijn bank en de ontbrekende service. Banken maken er een rommeltje van maar ook hun klanten begrijpen vaak eenvoudige verzoeken niet en kunnen deze dus niet (digitaal) beantwoorden. Niet zo gek met 1,5 miljoen mensen in Nederland die, zo las ik laatst, functioneel analfabeet zijn.
Turfbaas
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 16 februari 2023 16:15:

Niet zo gek met 1,5 miljoen mensen in Nederland die, zo las ik laatst, functioneel analfabeet zijn.
Gelukkig werken die niet allemaal bij Saxo.

In essentie ben ik het wel met je bericht eens maar de reacties van Saxo blinken ook niet altijd uit in duidelijkheid moet ik zeggen. Soms ook nog in het Engels en dan denk ik wel eens dat het rechtstreeks van een helpdesk in India komt.

(Overigens ben ik best tevreden over Saxo)
Zilverduit
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 16 februari 2023 16:15:

[...]

Blijkbaar heb je onvoldoende gereageerd toen je account nog gewoon active was en ondanks de waarschuwingen niets of te weinig gedaan. En dan gaat je account op slot, net als bij andere brokers/banken. Als je hun spel meespeelt, dus voldoende info en zo af en toe stukken die kant op kom je er uiteindelijk (in mijn geval 7 mnd) wel uit is mijn ervaring.

Probleem is dat sommigen niet geloven dat hun account echt op slot (alleen nog verkopen) gaat als ze te traag of helemaal niet meewerken.

De verhalen op trustpilot over brokers en banken liegen er niet om, het lijkt er wel op dat "iedereen" problemen heeft met zijn bank en de ontbrekende service. Banken maken er een rommeltje van maar ook hun klanten begrijpen vaak eenvoudige verzoeken niet en kunnen deze dus niet (digitaal) beantwoorden. Niet zo gek met 1,5 miljoen mensen in Nederland die, zo las ik laatst, functioneel analfabeet zijn.
Heeft allemaal te maken met de wet en regelgeving in het kader van terrorismefinanciering en crimineel geld. De FATF doet voorstellen op dat gebied die vaak terugkomen in wetgeving.

Volgens de AFM heb je 4 categorieen klanten val je in de hoogste categorie, dan kun je dit gedoe jaarlijks krijgen. De FATF en de wetgevers maken er een zooitje van en de rest van de mensheid krijgt last van de gevolgen.
Baksteen
0
quote:

Patrickdekoster schreef op 16 februari 2023 14:54:

Mij moet je niet spreken over saxo, ik ben bezig alle posities te sluiten en het geld over te boeken naar degiro. al weken probeer ik mijn rekeningen vrij te krijgen om te handelen, maar blijkbaar zijn de gevraagde stukken als bewijs van waar mijn vermogen komt nooit genoeg, al 2x alles doorgestuurd, samen met bankafschriften en bewijs van inkomen. het personeel is gewoon onbekwaam (of dom). al die jaren bij binck nooit problemen gehad.
Vroeger was alles beter, bij elke broker krijg je dit, ik werd geblokkeerd bij Mexem omdat ik mijn volledige voornaam niet had doorgegeven, terwijl ik er al 2 jaar zit.
Alleen krijg je die melding op een ander platform terwijl ik Alleen op TWS inlog , maar gebeld en gegevens doorgemaild en kon weer verder, kon wel verkopen, niets kopen trouwens
ffff
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 16 februari 2023 16:15:

[...]

Blijkbaar heb je onvoldoende gereageerd toen je account nog gewoon active was en ondanks de waarschuwingen niets of te weinig gedaan. En dan gaat je account op slot, net als bij andere brokers/banken. Als je hun spel meespeelt, dus voldoende info en zo af en toe stukken die kant op kom je er uiteindelijk (in mijn geval 7 mnd) wel uit is mijn ervaring.

Probleem is dat sommigen niet geloven dat hun account echt op slot (alleen nog verkopen) gaat als ze te traag of helemaal niet meewerken.

De verhalen op trustpilot over brokers en banken liegen er niet om, het lijkt er wel op dat "iedereen" problemen heeft met zijn bank en de ontbrekende service. Banken maken er een rommeltje van maar ook hun klanten begrijpen vaak eenvoudige verzoeken niet en kunnen deze dus niet (digitaal) beantwoorden. Niet zo gek met 1,5 miljoen mensen in Nederland die, zo las ik laatst, functioneel analfabeet zijn.
Ron,

Je hebt hier een heel goede reactie gepost. Vooral je advies om de vragen van de KYC commissies niet te negeren, want je rekening wordt geblokkeerd. Het is voor jou afschuwelijk, maar voor mij weer een beetje troost dat ik niet de enige ben die vele maanden met die KYC-mensen bezig ben. In mijn geval dan ook nog echt internationaal: Nederland, België, Luxemburg, Zwitserland. Daaruit leer je ook best opmerkelijke verschillen in vragen stellen en afhandeling. Dat varieert van enkele dagen tot ruim een half jaar...

Verder ben ik er echt van overtuigd dat de bancaire wereld wel degelijk klanten doet verhuizen naar buiten Europa. Simpelweg omdat klanten niet kunnen accepteren dat belangrijke transacties geblokkeerd worden door veel te nieuwsgierige vragen. Als je iets wilt ondernemen, stellen ze echt vragen die hen totaal niet aangaan, zoals ik als openhartige posting van 4 december vorig jaar hier in de KK postte. Alsof ik als investeerder aan een bank al vooruit moet gaan vertellen wat precies de bedoeling van een investering is. Eigenlijk hondsbrutaal, maar je moet beleefd blijven wil je de transactie toch doorzetten. Blijft over: Vogende keer via anderen.

Peter
A3aan
0
Ik heb ze geantwoord dat ik klant ben van BinckBank en dat die alles weten. Dat Saxo alle aandelen heeft van BinckBank betekent nog niet dat Saxo dan ook het recht heeft op al die informatie die ze willen hebben. Saxo is geen Bank. Gingen ook dreigen met blokkeren van rekening. Ik heb ze gelijk verantwoordelijk gesteld voor mogelijke verliezen oplopen bij dalende beurs of winsten missen bij stijging. Ook attent gemaakt op feit dat ik bij BinckBank alleen kan handelen in aandelen en aanverwante producten. En dat alle stortingen van en naar BinckBank al gecontroleerd zijn/worden door ING Bank. Na vele malen zeuren van de kant van Saxo nooit meer wat gehoord. Ik blijf van mening dat Saxo geen reet te maken heeft hoe ik aan mijn bezit ben gekomen. Ik denk zelf dat het achter de schermen die Chinezen zijn die alles willen weten. Via de achterdeur hebben ze toch kans gezien een Bank in Nederland op te runen. Rechtstreeks kregen ze geen toestemming daar voor.
objectief
1
quote:

A3aan schreef op 17 februari 2023 14:00:

Ik heb ze geantwoord dat ik klant ben van BinckBank en dat die alles weten.
Blijven we over die Binckbank zeuren, dat is van jaren geleden. De wereld draait door.
marique
0
quote:

A3aan schreef op 17 februari 2023 14:00:

(...)
Ik blijf van mening dat Saxo geen reet te maken heeft hoe ik aan mijn bezit ben gekomen. Ik denk zelf dat het achter de schermen die Chinezen zijn die alles willen weten.
(...)
A3aan,
Je hebt geen idee waarvan je allemaal wordt verdacht:

Financial Intelligence Unit - Nederland
FIU-Nederland is op basis van de Wwft* de aangewezen organisatie, waar meldplichtige instellingen ongebruikelijke transacties dienen te melden. De FIU-Nederland analyseert deze gegevens om misdrijven te voorkomen en op te sporen.
www.fiu-nederland.nl/

* Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft)
Stier
0
A3aan : SAXO is een bank anders mogen zij het woord bank niet gebruiken.
Misschien heb je hier ook wat aan :
www.nvb.nl/themas/veiligheid-fraude/w...
Anders ga je toch naar een andere bank, begint het weer opnieuw.
A3aan
0
quote:

Stier schreef op 17 februari 2023 20:40:

A3aan : SAXO is een bank anders mogen zij het woord bank niet gebruiken.
Misschien heb je hier ook wat aan :
www.nvb.nl/themas/veiligheid-fraude/w...
Anders ga je toch naar een andere bank, begint het weer opnieuw.
Goede tip. Bedankt.
graham20
3
quote:

A3aan schreef op 17 februari 2023 14:00:

Ik heb ze geantwoord dat ik klant ben van BinckBank en dat die alles weten. Dat Saxo alle aandelen heeft van BinckBank betekent nog niet dat Saxo dan ook het recht heeft op al die informatie die ze willen hebben. Saxo is geen Bank. Gingen ook dreigen met blokkeren van rekening. Ik heb ze gelijk verantwoordelijk gesteld voor mogelijke verliezen oplopen bij dalende beurs of winsten missen bij stijging. Ook attent gemaakt op feit dat ik bij BinckBank alleen kan handelen in aandelen en aanverwante producten. En dat alle stortingen van en naar BinckBank al gecontroleerd zijn/worden door ING Bank. Na vele malen zeuren van de kant van Saxo nooit meer wat gehoord. Ik blijf van mening dat Saxo geen reet te maken heeft hoe ik aan mijn bezit ben gekomen. Ik denk zelf dat het achter de schermen die Chinezen zijn die alles willen weten. Via de achterdeur hebben ze toch kans gezien een Bank in Nederland op te runen. Rechtstreeks kregen ze geen toestemming daar voor.
Met zo'n arrogante reactie moet je niet verbaasd zijn als je er door een eenvoudige compliance medewerker de volgende keer uitgeknikkerd wordt. Saxo (een bank) heeft wel degelijk recht op de gevraagde informatie en jij bent verplicht de beweerdelijke herkomst van je vermogen ten behoeve van Saxo te documenteren. Als je geblokkeerd wordt om dat je dat weigert dan is de schade voor jouw rekening. Daar helpen je complotverhaaltjes niet tegen.
DurianCS
1
quote:

graham20 schreef op 17 februari 2023 21:54:

[...]

Met zo'n arrogante reactie moet je niet verbaasd zijn als je er door een eenvoudige compliance medewerker de volgende keer uitgeknikkerd wordt. Saxo (een bank) heeft wel degelijk recht op de gevraagde informatie en jij bent verplicht de beweerdelijke herkomst van je vermogen ten behoeve van Saxo te documenteren. Als je geblokkeerd wordt om dat je dat weigert dan is de schade voor jouw rekening. Daar helpen je complotverhaaltjes niet tegen.
Ik denk dat Saxo zelfs de plicht heeft dit te doen, en als ze het niet doen kunnen ze een forse boete krijgen.
7.884 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 ... 391 392 393 394 395 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
860,01  -5,35  -0,62%  19 apr
 Germany40^ 17.714,20 -0,13%
 BEL 20 3.827,75 +0,03%
 Europe50^ 4.904,14 -0,28%
 US30^ 37.851,00 0,00%
 Nasd100^ 17.004,48 0,00%
 US500^ 4.960,72 0,00%
 Japan225^ 37.028,48 0,00%
 Gold spot 2.392,50 0,00%
 EUR/USD 1,0655 +0,11%
 WTI 82,10 +0,02%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +3,12%
Kendrion +2,92%
EBUSCO HOLDING +2,67%
Vopak +2,61%
NX FILTRATION +2,17%

Dalers

JUST EAT TAKE... -5,11%
TomTom -4,68%
Fugro -4,30%
ASMI -4,00%
BESI -3,64%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront