PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL Februari 2023

632 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 28 29 30 31 32 » | Laatste
pietje-2005
0
voda
0
Beursblik: PostNL geeft winstwaarschuwing af

Jefferies hanteert Houden advies.

(ABM FN-Dow Jones) PostNL heeft een winstwaarschuwing afgegeven voor 2023. Dit stelde analist David Kerstens van Jefferies maandag.

Kerstens merkte op dat de EBIT in het afgelopen vierde kwartaal 5 procent hoger uitviel dan waar de consensus op mikte, maar dat de nieuwe outlook voor 2023 circa 43 procent onder de consensus uitvalt, mede door de hogere kosten en het verlies van marktaandeel in Pakketten.

Kerstens wees onder meer op de 9,5 procent hogere lonen en de verwachting dat de pakketvolumes met enkele procenten dalen en de briefpostvolumes met 8 tot 10 procent. Wel vallen de pensioenkosten 75 miljoen euro lager uit, maar daar hield de consensus volgens Jefferies al rekening mee. Ook is in de outlook een reservering van 20 miljoen euro meegenomen, vanwege het schrappen van 200 tot 300 voltijdbanen.

In heel 2022 viel de EBIT 73 procent lager uit dan een jaar eerder op 84 miljoen euro. Kerstens merkte op dat PostNL in de eerste instantie nog mikte op 210 tot 240 miljoen euro, voordat deze outlook werd verlaagd.

Jefferies heeft een Houden advies op PostNL met een koersdoel van 1,70 euro. Het aandeel sloot vrijdag op 1,82 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
Terechter
4
De enige maatregel die effectief is om het bedrijf weer concurrerend te maken is door de HV en consorten zo spoedig mogelijk te laten vertrekken, het is onvoorstelbaar dat ze nog steeds een miljoenen salaris krijgt, terwijl haar fouten in beleid inmiddels bijna ontelbaar zijn. Kijk naar DHL die gewoon wel alles goed doet.
Financiator
0
Lichtpuntjes? Ik zie ze niet

-Hogere kosten
-Krimp post en pakketen
-verlies van marktaandeel
SAHR-0310
1
quote:

Terechter schreef op 27 februari 2023 08:01:

De enige maatregel die effectief is om het bedrijf weer concurrerend te maken is door de HV en consorten zo spoedig mogelijk te laten vertrekken, het is onvoorstelbaar dat ze nog steeds een miljoenen salaris krijgt, terwijl haar fouten in beleid inmiddels bijna ontelbaar zijn. Kijk naar DHL die gewoon wel alles goed doet.
Schrijf het al zo lang: pek met veren en wegwezen.
SEVA_
0
Bijzonder dat ze nu opeens wel marktaandeel verliezen. HV is wederom niet in control. Beter worden ze overgenomen door RM.
SAHR-0310
2
quote:

Financiator schreef op 27 februari 2023 08:06:

Lichtpuntjes? Ik zie ze niet

-Hogere kosten
-Krimp post en pakketen
-verlies van marktaandeel
Volgens Herna ondersteunt K volledig de strategie. Aangezien alles wat Herna zegt en doet 180 graden anders is, neem ik aan dat ze K op z'n wenken bedienen. Schijt aan de aandeelhouders, voor een prikkie van de beurs is dus het credo.
perry1
0
xof
0
Ben benieuwd hoe Kretinsky diet ziet. Volgens mij heeft hij al een enorm kapitaal verbrand.

Toch met RM of BPost?

Herna eruit.
BW2017
1
Die webcast daar kan ze dit toch niet met droge ogen allemaal gaan vertellen,
Dit is belachelijk , waarom is haar positie niet onhoudbaar!
Boir
0
Mensen ontslaan is vaak positief, alleen zijn ze bij het onderdeel waar toekomstige groei gehoopt werd, waar zomaar om die groei te halen een miljard los vast geinvesteerd diende te worden. Het management werd er uitgebreidt om te tonen dat het belang voor de onderneming groot is, dat gaan ze nu proberen ongedaan te maken lijkt t.
josje52
0
Beweer al meer dan een half jaar dat er flink marktaandeel verloren wordt, vooral aan dhl en gls. Vooral door slechte service en het niet oppakken van klachten. Hoe kun je op de thuismarkt overtroefd worden door buitenlandse partijen? Wanneer nemen wij afscheid van Herna en consorten?
632 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 28 29 30 31 32 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 1,233
Verschil -0,008 (-0,64%)
Hoog 1,245
Laag 1,228
Volume 1.157.272
Volume gemiddeld 2.175.390
Volume gisteren 949.579

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront