Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Ebusco vaag over belofte bij IPO'

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: IEX Nieuws

IEX Nieuws is het nieuwskanaal van IEX Group voor divers financieel en beursnieuws.

Meer over IEX Nieuws

Recente artikelen van IEX Nieuws

  1. 11 apr Positieve feedback op jaarrekening Value8
  2. 10 apr Recordboete voor examenfraude - en leugens hierover - bij KPMG 2
  3. 09 apr Examenfraude is grootste teleurstelling AFM 3

Reacties

21 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Kruimeldief 8 maart 2023 09:53
    In het prospectus voorafgaande aan de IPO vond ik (mijn mening), dat er voor Sinterklaas werd gespeeld ten behoeve van de zittende grootaandeelhouders. Ik besloot te wachten, al zie ik op de lange termijn ( 5 jaar?) het misschien gaan zitten met dit fonds; zeker niet vanaf het begin met nauwelijks aantallen.
    Ebusco rijdt hier in het westen ook; nou ja, als de bus niet uitvalt: het regent storingen, zo hoor ik van het busbedrijf.
  2. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 8 maart 2023 09:56
    quote:

    Kruimeldief schreef op 8 maart 2023 09:53:

    Ebusco rijdt hier in het westen ook; nou ja, als de bus niet uitvalt: het regent storingen, zo hoor ik van het busbedrijf.
    Zijn dat storingen of stakingen? Ik dacht die bus het zelfs op de Noordpool goed deed? Of was het nou Finland.
  3. forum rang 4 Charlemagne 8 maart 2023 09:57
    Ik vind het geneuzel, niet meer dan een verhaaltje, als je de bus op 31 dec levert staat iedereen te juichen, als je hem op 1 jan levert zeggen ze dat de doelstellingen niet gehaald zijn, hou toch op te proberen taalkundige definities op een aandeel te
    plakken; er moeten voor 2030 nog 60.000 bussen elektrisch worden in Europa, ;laat die jongens gewoon hun bussen bouwen of dat nu in jaar x of y is........
  4. forum rang 4 Charlemagne 8 maart 2023 10:12
    Dat artikel is inderdaad beetje geneuzel, zoals ik daar ook al heb opgemerkt, te proberen taalkundige definities op een termijn te plakken: bottom line: er moeten nog 60.000 bussen in Europa elektrisch worden, laat die jongens gewoon hun bussen bouwen en of dat jaar x, y of z is lijkt me volstrekt irrelevant.... overigens met de aandelen in de aanbieding rond deze prijs, heb ik voor mijn kleinkind (0 jaar en 5 maanden) er een aantal gekocht, als ze 18 is kan ze stil gaan leven..... of studeren, of zo..............
  5. WinstPercentage 8 maart 2023 10:25
    "Aan de rand van het ravijn bloeien de mooiste bloemen", luidt een spreekwoord. De betekenis: "Wie risico's durft te nemen kan bijzondere resultaten behalen"
    Dit is een prachtig groeibedrijf met de prijs van een start-up, Heb een pluk aandelen op de spreekwoordelijke plank gelegd en lig er niet wakker van. Dit bedrijf gaat ons allemaal verbazen op de 'middellange termijn? :)
  6. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 8 maart 2023 11:34
    quote:

    Bart Meerdink schreef op 8 maart 2023 11:27:

    [...]
    Heb je wat meer info, een link? Waar rijden (of niet) die bussen?
    Beetje googelen en je komt er wel:

    www.rtvutrecht.nl/nieuws/3328918/door...

    PS

    Artikel is inmiddels net een jaar oud. Alle problemen zijn dus waarschijnlijk wel opgelost ;-)
  7. forum rang 5 Bart Meerdink 8 maart 2023 11:49
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 8 maart 2023 11:34:

    [...]

    Beetje googelen en je komt er wel:

    www.rtvutrecht.nl/nieuws/3328918/door...

    PS

    Artikel is inmiddels net een jaar oud. Alle problemen zijn dus waarschijnlijk wel opgelost ;-)
    Dank. Ik had blijkbaar niet de juiste zoektermen uitgekozen.

    Het gaat inderdaad vooral om het probleemoplossend vermogen, en dat er snel van geleerd wordt. Kinderziekten zijn er altijd, maar teveel wijst op onderschatting van wat er allemaal nodig is. Enig perfectionisme in de ontwikkelfase is wel gewenst.

    Het artikel, over de invulling van de term 'middellange termijn', mist iets aan taalkundig begrip: termen als kort, middel, lang zijn context gevoelig. Een korte trein is wat anders dan een korte broek. In het geval van een startend bedrijf zou ik zelf eerder denken aan 5-10 jaar en niet aan 3-5 jaar of nog korter.
  8. forum rang 4 StoplossBurner 8 maart 2023 11:50
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 8 maart 2023 11:34:

    [...]

    Beetje googelen en je komt er wel:

    www.rtvutrecht.nl/nieuws/3328918/door...

    PS

    Artikel is inmiddels net een jaar oud. Alle problemen zijn dus waarschijnlijk wel opgelost ;-)
    Inderdaad wel oud nieuws en gaat ook nog over hun 2.2 bus, hopelijk opgelost bij de 3.0's hoewel de ervaring leert dat bij het bouwen van een geheel nieuwe bus er vaak weer nieuwe kinderziektes ontstaan. Er is overigens niet voor niks een rechtszaak van Ebusco geweest tegen de toeleverancier van de klimaat regelende unit in de bus. Hoewel ik natuurlijk niet met 100% zekerheid kan zeggen of deze twee zaken direct met elkaar gekoppeld kunnen worden. De problemen bij de andere bussen lijken mij op basis van wat ik in het artikel las groter eerlijk gezegd. Ik zit nog wel long in dit aandeel, alleen het geleverde t.o.v. het beloofde valt toch wel wat tegen, daarmee dus ook de koersontwikkeling van dit bedrijf. Nog steeds maar 2 3.0's in dienst voor zover ik heb kunnen lezen. Dat hadden er al iets van 50 moeten zijn. En of ze in praktijk goed werken weten we nu ook nog steeds niet.
  9. robin hood 8 maart 2023 12:04
    Dit artikel verdoet ieders tijd over beloftes in het verleden . Gaat echter niet in op de oorzaak van het niet op tijd uitleveren van bussen. Van belang op 29 maart is te horen hoe Mgt denkt de manufacturing capaciteit nu op korte termijn gaat oplossen, om op middelange termijn niet in de financiele problemen te komen a.g.v. verlies van orders en claims. Naast optimalisering van de supply chain, dient de capaciteit snel te worden vergroot door stevig te investeren in operationale organisatie , assemblage capacitiet en IT systemen. Het management moet worden uitgebreid met een zeer ervaren COO die de huidige problemen snel aanpakt. De huidige COO met zijn ervaring moet zich gaan focussen op de rol van Corporate R&D officer om de assemblage processen te versnellen en innovatief te blijven. Alleen op deze manier kan een een balans ontstaan tussen order intake en uitlevering van bussen, essentieel voor Ebusco om te overleven. Er lopen wel enige acties om de capaciteit uit te breiden bij Renault , maar dit gaat allemaal veel te traag.
  10. Bjarden 8 maart 2023 12:22
    Ze zullen nooit hun doelstellingen halen! Ik werk in een bedrijf waar we een 10 elektische bussen van Ebusco hebben. Bijna wekelijks moet er iemand van Duitsland (van Ebusco) langs komen om één en ander te repareren. Dagelijks staan er ook steeds enkele binnen bij onze technische diensten. Ondertussen zijn de volgende elektrische bussen aangekocht, maar wel van een ander merk, GEEN Ebusco.
  11. Drufeltje 8 maart 2023 13:01
    quote:

    Bjarden schreef op 8 maart 2023 12:22:

    Ze zullen nooit hun doelstellingen halen! Ik werk in een bedrijf waar we een 10 elektische bussen van Ebusco hebben. Bijna wekelijks moet er iemand van Duitsland (van Ebusco) langs komen om één en ander te repareren. Dagelijks staan er ook steeds enkele binnen bij onze technische diensten. Ondertussen zijn de volgende elektrische bussen aangekocht, maar wel van een ander merk, GEEN Ebusco.
    Heb je daar bewijs van?
  12. grootzeil 8 maart 2023 14:01
    Welk bedrijf en welk ander merk? Als je dit zo schrijft moet je dat met open vizier doen. Nu is het stemmingmakerij.

    Het artikel zelf had ook wel over een paar weken kunnen worden geschreven. Als de jaarcijfers bekend zijn en er gericht vragen kunnen worden gesteld. IEX onwaardig.
    En bij nader inzien valt op dat dit artikeltje niet is ondertekend. Een anonieme auteur die onder de vlag van IEX maar iets roept. Dus…..
  13. NielsjeB 8 maart 2023 14:22
    quote:

    grootzeil schreef op 8 maart 2023 14:01:

    Welk bedrijf en welk ander merk? Als je dit zo schrijft moet je dat met open vizier doen. Nu is het stemmingmakerij.

    Het artikel zelf had ook wel over een paar weken kunnen worden geschreven. Als de jaarcijfers bekend zijn en er gericht vragen kunnen worden gesteld. IEX onwaardig.
    En bij nader inzien valt op dat dit artikeltje niet is ondertekend. Een anonieme auteur die onder de vlag van IEX maar iets roept. Dus…..
    Vreemd, vanochtend stond er wel een auteur bij. De naam is me ontschoten, geen bekende IEX-er in ieder geval.
  14. grootzeil 8 maart 2023 16:28
    quote:

    NielsjeB schreef op 8 maart 2023 14:22:

    [...]
    Vreemd, vanochtend stond er wel een auteur bij. De naam is me ontschoten, geen bekende IEX-er in ieder geval.
    Vl. mij ook. Ik dacht Crum, die heeft dit fonds in zijn portefeuille. En het staat ook niet in het rijtje met commentaren. Vreemd, vreemd….
21 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links