Arcelor Mittal « Terug naar discussie overzicht

Arcelor maart 2023

182 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
voda
1
Beursupdate: AEX op Wall Street

Door ABM Financial News op woensdag 15 maart 2023
Views: 9.376

(ABM FN-Dow Jones) Op Wall Street zijn woensdag alle acht AEX-genoteerde fondsen ten opzichte van het slot in Amsterdam hoger gesloten. ArcelorMittal en Shell waren met winsten van elk 1,6 procent de sterkste stijgers.

Aegon (+0,7%)
ArcelorMittal (+0,7%)
ASML (+0,9%)
ING Groep (+1,6%)
Philips (+0,8%)
RELX (+0,6%)
Royal Dutch Shell (+1,6%)
Unilever (+0,4%)

Euro/dollar: 1,0583

Op basis van de bovenstaande koersuitslagen zou de AEX index, die sloot op 716,47 punten, zijn geëindigd op 721,10 punten.

Bron: ABM Financial News
tempus fugit
1
ODDO BHF verhoogt koersdoel Arcelor Mittal
Gepubliceerd door Trivano.com op 16 maart 2023 om 08:13
De analisten van ODDO BHF hebben zich donderdag opnieuw positief uitgelaten over Arcelor Mittal. ODDO BHF herhaalde het advies market outperform voor de aandelen van Arcelor Mittal.

Het koersdoel werd verhoogd van 35,00 naar 36,00 EUR.
christo1
0
Volgens het staaljournaal zit het wel goed met de vraag en prijzen van staal.

De betreffende persoon zal dit wel posten.

Ik zie deze situatie voor arcelormittal als een unieke kans om toch hun 60 miljoen aandelen te kunnen inslaan zoals voorzien in hun laatste inkoopprogramma.

Gezien de huidige ontwikkelingen in de staalmarkt ga ik ervan uit dat arcelormittal opnieuw na mei goedkeuring geeft voor een nieuwe programma, waar ik eerst uit vanuit ging dat er geen nieuwe programma opgestart zou worden dit jaar.
mvliex 1
0
Eerste publicatie op 9:00Laatst gewijzigd op 12:05

Staalprijzen dalen verder, ondanks lagere productie
De staalprijzen zijn afgelopen maand opnieuw gezakt. De tarieven dalen al maanden op rij, blijkt uit het Cobouw Prijsalarm met cijfers over de maand februari.

Staalprijzen dalen verder, ondanks lagere productie
De staalprijs ging vorige maand met 5 procent omlaag ten opzichte van januari. De tarieven zakken al sinds september vorig jaar, constateert bouwkostenbureau IGG, dat maandelijks de cijfers aanlevert.

Begin 2022, na het uitbreken van de Oekraïne-oorlog, stegen de prijzen in een keer fors. Na een piek eind maart werd de daling ingezet en vlakte de prijsontwikkeling in de tweede helft van het jaar verder af. De tarieven liggen inmiddels alweer een paar maanden op of rond het niveau van voor de oorlog. Voor standaard balkstaal (HEA/IPE liggers & kolommen) geldt nu een prijs van 1,95 per kilo.

Staalproductie
Wereldwijd produceren fabrieken op dit moment minder staal dan in dezelfde periode vorig jaar. In januari maakten ze gezamenlijk 3,4 procent minder staal, in december was de productie 10,9 procent lager, blijkt uit cijfers van Worldsteel.org.
“Dat tegelijkertijd ook de prijzen dalen, suggereert dat er meer aanbod is dan vraag”, aldus bouwkostenexpert Mario van Veen van IGG.

Copyright: Cobouw Insights.
mvliex 1
0
StaalJournaal maart 2023

Levertijden langer - Staalprijzen hoger?

Samenvatting marktsituatie
Door de stagnaties en staalbeperkingen (ca. 20% capaciteitsbeperkingen) van afgelopen tijd lijkt het erop dat de staalproducenten hun orderportefeuilles inmiddels weer redelijk goed hebben gevuld.
Onder andere als gevolg daarvan zien wij levertijden steeds vaker uitlopen en reeds geplaatste orders regelmatig later binnenkomen dan de bevestigde levertermijnen.
Tata Steel (NL) heeft helaas force majeur moeten afkondigen vanwege technische problemen en daardoor hebben ze veel materiaal elders moeten inkopen. Mede daardoor zou er een schaarste kunnen ontstaan voor producten zoals koudgewalst en verzinkt staal. Ook een Belgische fabriek heeft aangekondigd minder materiaal te kunnen produceren aankomende tijd vanwege een storing in haar productielijn. Leverproblemen zouden er ook kunnen ontstaan voor met name dikker gebeitst materiaal vanwege het noodgedwongen stopzetten, door milieuproblemen, bij een grote beitslijn in Zuid-Europa. Een oplossing hiervoor lijkt op korte termijn nog niet aanstaande waardoor levertermijnen voor dit materiaal verder op kunnen lopen. In de automobielsector is er langzaam aan een toenemende vraag te zien waardoor deze tak waarschijnlijk meer en meer materiaal nodig zal hebben aankomende tijd. Door onder andere de prijsstijgingen van grondstoffen afgelopen tijd lijken nieuwe prijsstijging van staalfabrieken aanstaande en realistisch, maar de vraag blijft staan als alle gecreëerde productiebeperkingen van de staalproducten weer worden opgestart of de nieuwe hogere staalprijzen houdbaar blijven?

Indicatieve
basisprijzen
per ton Warmgewalste coils Koudgewalste coils Sendzimir verz. coils Kwartoplaat
Januari 2023 € 720 - 760 € 790 - 840 € 830 - 870 € 925 - 980
Februari 2023 € 780 - 820 € 870 - 900 € 930 - 950 € 1.020 - 1.050
Maart 2023 € 830 - 850 € 900 - 930 € 940 - 980 € 1.050 - 1.080

* Bij deze prijzen dienen nog toeslagen voor kwaliteit, dikte/breedte/lengte en eventueel beitsen, evenals
vrachtkosten gerekend te worden.
*** Genoemde prijzen zijn indicatief, circa en geheel vrijblijvend.

De marktsituatie
Staalfabrieken geven langere levertermijnen af en bevestigde levertijden van reeds geplaatste opdrachten worden regelmatig overschreden. Dat is de marktsituatie op dit moment en het leidt nu al tot enige schaarste bij diverse producten, kwaliteiten, afmetingen en/of diktes. De producenten beweren ook goede orderportefeuilles te hebben. Hoe zou dat verklaard kunnen worden? Ten eerste zijn in de afgelopen 6 maanden in Europa vele productiefaciliteiten, zoals hoogovens en walslijnen, stilgelegd, waarmee de beschikbare capaciteit met tot wel 20% beperkt werd. Los van die reducties heeft een aantal staalmakers te kampen met stagnatie wegens productieproblemen. Zo heeft Tata Steel Nederland onlangs force majeure gemeld wegens technische problemen in haar koudwalserij en heeft ze noodgedwongen aanzienlijke hoeveelheden besteld bij een collega fabriek.
Die ontwikkeling kan gaan leiden tot een zekere schaarste bij koudgewalst en/of verzinkt staal. Een Belgische fabriek meldde veel minder staal te kunnen gaan maken vanwege ook daar storing in haar productielijn. Beperktere beschikbaarheid is er ook bij gebeitst materiaal ontstaan. Dit werd veroorzaakt doordat een grote beitslijn in Zuid-Europa vanwege milieuproblemen is stopgezet, waardoor het lastig is geworden vooral dik plaatstaal in gebeitste uitvoering te verkrijgen. Er is vooralsnog geen zicht op wanneer die beperking voorbij zal zijn. In Italië heeft een producent van kwartoplaat haar walsstraat, capaciteit ca. 1,5 miljoen ton per jaar, volledig stopgezet en zal die, zoals het er nu uitziet, de komende maanden niet weer in bedrijf gaan nemen.

Tegelijkertijd ontvangen we ook van diverse zijden berichten over een weliswaar langzaam, maar toch toenemende vraag vanuit de automobielsector. De verbeterde marktsituatie in Azië na het Chinese Nieuwjaar heeft bij verschillende gewalste producten geleid tot lagere importenvolumes voor de EU. Veel exporterende landen richten zich nu meer op China en de aan Europa geoffreerde hoeveelheden worden overigens bovendien ook met hogere prijzen aangeboden. Dan is als gevolg van de catastrofale aardbeving begin februari in Turkije de exporthoeveelheid van staal vanuit dat land naar Europa enorm gekelderd. Omgekeerd overigens neemt de Turkse invoer juist toe en is vooral China er erg actief. Daarnaast is de export van gewalst staal uit Rusland en Oekraïne naar de EU vorig jaar al fors gedaald als gevolg van het oorlogsgeweld en in die situatie zal voorlopig geen wijziging komen.

En tot slot van de uitleg, die we hier proberen te geven waarom levertijden langer worden, moeten we ook kijken naar de andere zijde van de Atlantische oceaan. In de VS is vooral de autobranche opgeleefd en zijn staalprijzen van vlakke producten de afgelopen maanden bijna verdubbeld. Voor warmgewalste rollen (coils) wordt momenteel tussen de $1.100 en $1.200 (ca. € 1.040 - € 1.135) per ton gevraagd, vooral veroorzaakt vanwege de toegenomen en de verwachte stijging van de staalbehoefte uit die sector. Voor de Europese staalmakers is het daarmee zeker een interessant afzetgebied geworden. Weliswaar is de totale hoeveelheid, die zonder de opslag van importheffingen, vanuit de EU naar de Verenigde Staten mag worden geleverd beperkt (max. 3,3 miljoen ton per jaar), maar het prijsniveau vergeleken met dat van Europa is toch zeer verleidelijk te noemen.
mvliex 1
0
Al die factoren samengevat is dat voor de Europese staalfabrieken reden genoeg om hogere prijzen te gaan vragen en het lukt ze ook vaak al daarvoor orders te krijgen. Distributeurs als servicecenters en handelaars kunnen immers niet met lege magazijnen komen te staan. Vanwege de uitlopende levertijden zullen ze ook geen risico willen lopen en dus worden er bestellingen geplaatst. Toch zijn er ook personen die twijfels hebben over de houdbaarheid van deze hogere prijzen en daarvoor hun argumenten hebben. Zeker is de vraag naar staal thans redelijk goed te noemen, maar blijft die zo? Want ja, tijdelijk stilgelegde lijnen komen langzamerhand weer in productie, dus binnen afzienbare termijn zal het materiaalaanbod toch gaan toenemen, waardoor vraag en aanbod weer uit balans zullen gaan? De rente loopt immers op, wat toch zal kunnen leiden tot minder investeringen? De inflatie is hoog en welk effect zal dat op termijn gaan hebben? Energie is toch erg duur geworden en tot welke moeilijkheden in de bedrijvigheid zal dat gaan voeren? En bovendien er zijn toch ook weer financiële problemen bij een bank in Amerika en tot welke gevolgen zullen die leiden? Het zijn inderdaad factoren, die het lastig maken om te bepalen hoe de staalprijzen zich in de nabije toekomst zullen gaan ontwikkelen. Anderzijds echter moeten we ook vaststellen, dat grondstofprijzen de afgelopen maanden aanzienlijk zijn gestegen, sommige tot wel 30%, waardoor productiekosten ook omhooggegaan zijn. Dus is het voor de fabrieken essentieel hogere prijzen gerealiseerd te krijgen. Als dan zowel in Azië als ook in Amerika marktprijzen hoog zijn en mogelijk zullen blijven, alsmede ook importprijzen een stijgende trend vertonen, zullen de Europese staalfabrieken kunnen profiteren van behalve een zekere mate van schaarste door langere levertijden op de thuismarkt ook van minder concurrentie vanuit buiten Europa. Een fabriek noemde bijvoorbeeld voor verzinkt materiaal te gaan streven naar een basisprijs van minimaal € 1.000 per ton. Het lijkt misschien een utopisch prijsniveau, maar de orderboeken zouden goed gevuld zijn. Men gaat bovendien uit van een groeiende afname door de automobielindustrie vanwege de stijgende productieaantallen en tegelijkertijd ook van minder concurrentie vanwege langere levertermijnen voor importmateriaal. Beweerd wordt dat in offertes voor materiaal vanuit andere werelddelen levertijden genoemd worden van juli en augustus, dus 4-5 maanden vanaf nu (half maart) gerekend.
Bovendien mag ook niet opgemerkt worden, dat de basisprijs voor warmgewalst materiaal op de Europese thuismarkt in een halfjaar tijd gestegen is met ca. € 100 – € 120 per ton, terwijl verzinkt staal in die periode met slechts ca. € 60 - € 70 omhooggegaan is. En daarnaast liggen de prijzen voor dit laatstgenoemde product op de Amerikaanse markt op ca. $ 1.220 - $ 1.250 (€ 1.140 - € 1.165) per ton. Op het moment dat we dit StaalJournaal schrijven zijn een tweetal fabrieken uit de markt (bieden niet aan). Dus het is niet onwaarschijnlijk dat hogere prijzen zullen worden afgegeven zodra zij weer in de markt terugkomen en gaan wij er van uit dat andere staalmakers dit zullen volgen.
mvliex 1
0
Nieuws uit de staalwereld

Autoproductie en - verkoop

Verenigd Koninkrijk
In januari produceerde de auto-industrie in het Verenigd Koninkrijk nagenoeg hetzelfde aantal voertuigen als dezelfde maand vorig jaar: ca. 68.500 st. De registratie van nieuwe auto’s in februari steeg vergeleken met februari 2022 met ruim 26% naar 74.441 eenheden, maar is wel het laagste maandcijfer sinds augustus 2022. Toch heeft men optimistische verwachtingen voor het gehele jaar 2023, waarbij vooral wordt uitgegaan van een sterke groei bij de verkoop van elektrische wagens.

Duitsland
De productie van voertuigen in de Bondsrepubliek steeg voor de 10e maand op rij. Volgens informatie verstrekt door de VDA rolden in februari ruim 382.000 auto’s van de band, een stijging van 24% vergeleken met februari 2022. Desondanks zijn deze cijfers lager dan vóór de COVID-19 pandemie.

Rusland
De productie van voertuigen in de Russische Federatie is sinds begin dit jaar enorm afgenomen.
Het aantal afgeleverde trucks in januari bedroeg 540 (2022: 1400), trucks 5700 (2022: 15.300) en personenauto’s 21.300 (2022: 40.300). Ondanks de sancties en het vertrek van een aantal bekende automerken wil men in 2023 toch meer voertuigen produceren, wellicht mede omdat China een aantal modellen in Rusland zou willen laten assembleren.

Italië
Het Italiaanse parlement heeft een overbruggingskrediet van € 680 miljoen voor de in problemen verkerende Italiaanse staalfabriek Acciaierie d'Italia (v/h ILVA) goedgekeurd.
Tegelijkertijd werd met voorgestelde beschermende maatregelen ingestemd, die het mogelijk moeten maken dat investeringen voor tijdelijke aanpassingen kunnen worden gerealiseerd, welke nodig zijn voor de continuïteit van de onderneming, zonder dat de betrokken verantwoordelijken daarvoor door derden strafrechtelijk vervolgd zouden kunnen worden. Het wetsvoorstel zou na goedkeuring door de Italiaanse Eerste Kamer per 6 maart in werking treden. De Italiaanse overheid ziet de staalonderneming als een strategisch bedrijf en van wezenlijk belang voor de Italiaanse economie.

Green Steel
ThyssenKrupp heeft onlangs aan de SMS Group (BRD) een opdracht verleent ter waarde van € 1,8 miljard voor de installatie van een op waterstof gebaseerde DRI-installatie, 2 ovens en bijbehorende apparatuur. De nieuwe installatie zal gebouwd worden in Duisburg en een capaciteit hebben van 2,5 miljoen ton per jaar. De planning is dat de fabriek eind 2026/begin 2027 in gebruik kan worden genomen. Deze investering is onderdeel van het TKH2Steel-programma, waarmee men de uitstoot van CO2 wil gaan beperken, dat in 2045 moet leiden tot een CO2 neutrale productie.

Oekraïne/Rusland
Sinds de Russische invasie van Oekraïne is de omvang van de staalexport van Oekraïne en Rusland naar de EU dramatisch gedaald, zo blijkt uit cijfers van Eurofer. In 2021 leverde Oekraïne nog ca. 865.000 ton kwarto plaatstaal, maar in 2022 nog maar bijna 200.000 ton (-77%). De hoeveelheid uitgevoerde walsplakken (slabs) was in 2021 nog ca. 2 miljoen ton, maar in 2022 is dat afgenomen naar ca. 365.00 ton. Door de bombardementen op de havenstad Marioepol, waar 2 staalfabrieken (Azovstal en Ilyich iron & Steel) gevestigd zijn is de productie daar nagenoeg stilgevallen.
Buurland Rusland exporteerde in 2021 ca. 280.000 ton kwarto plaatstaal. Maar door de vorig jaar opgelegde sancties is die hoeveelheid in 2022 afgenomen tot om en nabij 44.000 ton.
Rusland zag de uitvoer van walsplakken dalen van 3,9 miljoen ton in 2021 naar iets meer dan 3 miljoen ton in 2022 (t/m oktober). Walsplakken vallen nog buiten de EU-sancties, maar zijn wel gelimiteerd qua volume. Het land mag tot eind september 2024 per jaar maximaal 3,75 miljoen ton walsplakken uitvoeren naar de Unie. Per saldo echter betekent het dat de invoer van kwarto plaatstaal en walsplakken vanuit de beide Oost-Europese landen gedaald is met ca. 850.000 ton resp. ca. 1,9 miljoen ton. Staalwalserijen, dat wil zeggen de niet-geïntegreerde staalproducenten, die afhankelijk zijn van de toelevering van walsplakken, zijn als gevolg daarvan naarstig op zoek naar andere leveranciers. Importen van plaatstaal uit Indonesië, India, Japan en Turkije namen in 2022 dan ook enorm toe. Walsplakken werden ook meer ingevoerd vanuit vooral China, India en Brazilië. Echter die totale ingevoerde hoeveelheden vanuit Azië en Zuid-Amerika dekken niet het tekort van de eerdergenoemde ca. 1,9 miljoen ton. De beschikbaarheid van kwarto plaatstaal zal daardoor voorlopig niet toenemen.

Turkije
De Turkse Staal Associatie (TCUD) en de nationale regering hebben gezamenlijk een actieplan opgesteld voor de herbouw van 350.000 woningen in 11 steden die getroffen zijn door de enorme aardbeving begin februari. Het is de bedoeling de bouw van dit grote aantal woningen binnen één jaar te realiseren. Voor de herbouw zal naar schatting ca. 5 miljoen ton staal nodig zijn, onderverdeeld in ca. 3 miljoen ton betonstaal, ca. 750.000 ton staaldraad en ca. 1,25 miljoen ton plaatstaal. Naar mening van de TCUD is de binnenlandse staalindustrie zelf geheel in staat in deze behoefte te voorzien Bij de overeenkomst is ook bepaald dat met vaste prijzen wordt gewerkt, waarbij alleen rekening zal worden gehouden met hogere grondstofprijzen dan op 1 februari jl. werd geregistreerd.

Staalproductie
In de maand januari 2023 bedroeg de mondiale productie van ruwstaal voor de 64 landen die rapporteren aan de World Steel Association (WSA) 145,3 miljoen ton (mto), wat een daling van ca. 3,3% laat zien vergeleken met januari 2022.
China produceerde 79,5 mto (+2,3%) t.o.v. januari 2022. India 10,9 mto (-0,2%),
Japan 7,2 mto (-6,9%), USA 6,5 mto (-6,8%), Rusland * 5,8 mto (-8,9%), Zuid-Korea 5,5 mto (-9,8%), Duitsland 2,9 mto (-10,2%), Turkije 2,6 mto (-17,6%), Brazilië 2,8 mto, (-4,9%) en Iran* 2,7 mto (+27,7%).
(* = geschat). (Bron: WSA)
voda
0
Tata gaat voor het laatst oude hoogoven grootscheeps aanpakken
Artikel van ANP Producties • 10 uur geleden
© ANP

IJMUIDEN (ANP) - Voor de laatste keer gaat Tata Steel IJmuiden een oude hoogoven uitgebreid moderniseren en renoveren. Het staalbedrijf noemt het een "unieke gebeurtenis". Het werk aan hoogoven 6, die is gebouwd in 1967, gaat vijf maanden duren. In die tijd ligt de installatie volledig stil.

Dat dit het laatste project van zijn soort moet worden, heeft alles te maken met het Groen Staal-plan van de grote staalfabrikant. Het bedrijf, dat nu nog draait op vervuilende steenkool en daardoor de grootste CO2-uitstoot van alle industriële bedrijven in Nederland veroorzaakt, heeft grote ambities om de komende jaren over te stappen op schone waterstof.

"Dat betekent dat we in de nabije toekomst afscheid gaan nemen van de hoogovens", zegt managing director Tom Eussen. Dat afscheid gebeurt gestaag: het bedrijf verwacht in 2030 een eerste hoogoven buiten bedrijf te stellen, omdat rond die tijd ook de eerste nieuwe installaties moeten gaan draaien. Hoogoven 6, die vanaf 4 april onder handen wordt genomen, zal naar verwachting ongeveer tot 2035 meegaan.

Maatregelen

In de hoogoven worden onder meer extra afzuigkappen geplaatst, waardoor een stuk minder stof zal vrijkomen volgens het bedrijf. Ook worden besturingssystemen en vuurvaste materialen, die temperaturen tot 1500 graden te verduren kunnen krijgen, vervangen.

Het werk aan de hoogoven is "een enorm project waar veel bij komt kijken", aldus Tata Steel. Alleen al de voorbereidingen namen veel tijd in beslag. Tijdens het hoogtepunt van de werkzaamheden zullen zo'n duizend mensen meer aan het werk zijn op het terrein dan normaal. Het werk gaat 24 uur per dag en zeven dagen per week door.

Laatste onderhoud in 1985

Hoogoven 6 in Velsen-Noord is 125 meter hoog en produceert ongeveer 40 procent van al het ruwijzer, dat daarna nog bewerkingen moet ondergaan. De laatste keer dat hij lange tijd stilstond voor onderhoud was in 1985. Om het bedrijf voor te bereiden op de maanden van stilstand, is de afgelopen tijd flink extra geproduceerd. Tata zegt op die manier aan de vraag naar staal te kunnen blijven voldoen.

www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/ta...
voda
2
Beursupdate: AEX op Wall Street

Door ABM Financial News op donderdag 16 maart 2023
Views: 7.894

(ABM FN-Dow Jones) Op Wall Street zijn donderdag alle acht AEX-genoteerde fondsen ten opzichte van het slot in Amsterdam hoger gesloten.

Aegon (+1,11%)
ArcelorMittal (+0,59%)
ASML (+1,20%)
ING Groep (+1,23%)
Philips (+0,72%)
RELX (+0,54%)
Royal Dutch Shell (+1,67%)
Unilever (+0,46%)

Euro/dollar: 1,0615

Op basis van de bovenstaande koersuitslagen zou de AEX index, die sloot op 727,06 punten, zijn geëindigd op 731,75 punten.

Bron: ABM Financial News
mvliex 1
1
STEELBENCHMARKER PRICES March 13, 2023

Dollars per Metric Tonne -- Pct Change
(net ton) [gross ton] {Euros}

Region: USA, East of the Mississippi
Hot-rolled band: 1142 (1036) 14%
Cold-rolled coil: 1288 (1169) 2%
Standard plate: 1684 (1528) 2%
Shredded scrap*: 493 [501] 11%
#1 Heavy melting scrap: 400 [407] 8%
#1 Busheling scrap: 527 [536] 14%

Region: Mainland China***
Hot-rolled band: 538 3%
Cold-rolled coil: 598 3%
Rebar: 522 2%
Standard plate: 554 3%

Region: Western Europe
Hot-rolled band: 844 {786} 2%

Region: World Export Market
Hot-rolled band: 740 1%

To receive SteelBenchmarker graphic and tabular price history, register as a "provider" at www.steelbenchmarker.com.
NOTES: E-mailed March 16, 2023 at 9:00 a.m. to Non-Provider Receivers. The first price release was for April 10, 2006.
If a product is not listed or a price is not indicated, fewer than ten (10) price inputs were received at this time.
Prices are: USA -- FOB mill; Western Europe and China -- Ex-works; and World Export Market -- FOB port of export. For USA steel scrap -- delivered to the steel plant. *For shredded scrap the region is "for all but the West Coast".
For product specifications go to www.steelbenchmarker.com/specifications.
*** SteelHome's non-steelbenchmarker derived average price for each product is the determinant of the Chinese ex-works benchmark price. It is published for comparative purposes.
robo23
0
Pfffff...... alle winst van vanochtend verdwenen als sneeuw voor de zon. Hopelijk wordt dat hele bankengedoe opgelost en zien we weer de echte waardering. MT hoort weer rond de 30 te staan.
voda
1
voda
1
Beursupdate: AEX op Wall Street

Door ABM Financial News op vrijdag 17 maart 2023
Views: 7.348

(ABM FN-Dow Jones) Op Wall Street zijn vrijdag alle acht AEX-genoteerde fondsen ten opzichte van het slot in Amsterdam lager gesloten. Aegon was met een verlies van 1,5 procent de sterkste daler. Unilever wist met een verlies van -0,1 procent zijn verlies het meest te beperken.

Aegon (-1,5%)
ArcelorMittal (-0,8%)
ASML (-0,3%)
ING Groep (-0,8%)
Philips (-0,3%)
RELX (-0,2%)
Royal Dutch Shell (-0,3%)
Unilever (-0,1%)

Euro/dollar: 1,0663

Op basis van de bovenstaande koersuitslagen zou de AEX index, die sloot op 722,43 punten, zijn geëindigd op 720,34 punten.

Bron: ABM Financial News
lefreaks
0
quote:

Wollin schreef op 17 maart 2023 17:15:

Van + 5% naar - 1,5 % vandaag.
Verschil van 6,5%
Kun je nagaan hoe snel de koers omhoog schiet als de bankenangst definitief opgelost is... ;-))
Ik ga ervan uit dat UBS Credit Suisse over gaat nemen, waardoor al een hoop onrust getemperd wordt.
En als Xi na Poetin ook nog Zelenski gaat opzoeken, zal de hoop op een snel einde van de oorlog voor veel euforie op de beursvloer gaan zorgen.
83M
0
182 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 10:07
Koers 23,570
Verschil -0,070 (-0,30%)
Hoog 23,690
Laag 23,500
Volume 354.217
Volume gemiddeld 2.461.865
Volume gisteren 2.185.626

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront