DeWalt schreef op 23 maart 2023 13:39:
Heb het jaarverslag van TKWY eens goed doorgenomen. En met name de metrics die ze gebruiken. Wat mij opviel is dat van de 90mln gebruikers in 2022 er grofweg 1/3 is die 1x in het jaar gebruik maakt van de diensten. 2/3 doet dat vaker dan 1x per jaar. Het gemiddelde aantal bestellingen over de gehele groep was 10-11x in 2022. De metric Avg. Monthly order frequency is met 2,5x hoger dan ik zou verwachten obv deze cijfers. Begrijp dat deze metric het aantal orders in de maand is, gedeeld door de active customers in die maand. Mijn conclusie is dus ook dat er een kleinere groep ‘heavy users’ is anders was de order frequency wel rond de 1x geweest.
Kan iemand deze groep voor mij nadere beschrijven? Ik zou zelf denken jongeren 16-25 jaar. Als dit inderdaad zo is, moet TKWY deze groep dan niet specifiek online gaan targetten? En stoppen met Champions Leage en TV spotjes? Dat lijkt mij veel effectiever en goedkoper.
Hoor graag jullie mening.