AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Lovaro
2
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, een aantal berichten is bij dezen verwijderd. Laatste waarschuwing.]
beleggertje2020
0
quote:

Tippie schreef op 1 mei 2023 20:27:

[...]

Allemaal stoppen met discussiëren met beleggertje, gewoon negeren !
Tja , Tis jullie Feestje hoor, zeker als AMG morgen toch weer vet omhoog gaat ! Mja ik koop nooit voor meer terug als waarvoor ik verkocht heb ! Wacht desnoods gewoon op een vette beurskrach voor nieuwe aankoop op AMG
beleggertje2020
0
quote:

Lovaro schreef op 1 mei 2023 20:33:

Beleggertje wat ben je toch een sukkel, grootdoener.
Wij noemen dat de kleine grote man.
De komende tijd zullen we zien wie wel/niet de grootste sukkel is !
KWW1
0
beleggertje2020
0
quote:

KWW1 schreef op 1 mei 2023 21:10:

In welke aandelen zit jij ook al weer beleggertje. Ik ben het weer effe vergeten.
Enkel en alleen in FLOWTRADERS ! Verders niks !
Lovaro
0
Haha, je word in de zeik genomen beleggertje.
Met open ogen. ????. Toch hoop ik ook voor jou dat je centjes verdient.??
Thorgall
0
quote:

Hopper58 schreef op 1 mei 2023 14:41:

[...]

Zeker NIVIDIA is nu al weer bij de nieuwe bubbels. K/W van 160 is niet te verantwoorden. Je gaat wat meemaken bij hun volgende Q2 cijfers. Qualcomm heeft o.a. in automotive voor 10 mld $ in de pijplijn. Hun chips zijn bij AI nodig voor computing in the Edge.
Ik beweerde dan ook nergens dat de koers ok was. Ik zei dat Nvidia een winnaar is. Ik had het over het bedrijf. Niet de koers. Verder kun je je afvragen als de koers zo snel weer terug richting het oude niveau gaat, het wel een bubbel is? Ik twijfel er zelf wat aan.
geldmaker
3
quote:

beleggertje2020 schreef op 1 mei 2023 21:12:

[...]
Enkel en alleen in FLOWTRADERS ! Verders niks !
Dat is jouw keuze, dat moeten wij respecteren.
Maar waarom moet je dat zonodig hier komen vertellen, dat interesseert totaal niemand.
Ga het op de andere forums ook aub vertellen dan krijgen de AMG beleggers meer ruimte voor inhoudelijke post.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Hopper58 schreef op 1 mei 2023 14:41:

[...]
Zeker NIVIDIA is nu al weer bij de nieuwe bubbels. K/W van 160 is niet te verantwoorden. Je gaat wat meemaken bij hun volgende Q2 cijfers. Qualcomm heeft o.a. in automotive voor 10 mld $ in de pijplijn. Hun chips zijn bij AI nodig voor computing in the Edge.
Ter illustratie (kwam eerder in het TomTom-forum aan de orde) :
content.hwigroup.net/images/editorial...
Beetje off-topic, maar nu jullie het er toch over hadden...

P.S.
Met interesse jullie recente postings over Schimmelbusch gelezen, m.n. over zijn persoonlijkheid. Is hij een gokker? Zou best kunnen...
Mijn afkeer van de man is zo groot dat ik in 2009 totaal uitgestapt ben, en pas vorig jaar weer wat AMG aandelen gekocht heb. Beetje inconsequent, maar de aard van hun producten wordt natuurlijk steeds interessanter voor de (middel)lange-termijnbelegger, en die Heinz zal toch wel een keer met pensioen gaan?
Hopper58
0
Een groot uittreksel uit een artikel van 02/05 in De Tijd n.a.v. de plaatsing van een reuzebatterij door Centrica in de haven Oostende:

'Sommige van die installaties kunnen gedurende langere tijd hun vermogen beschikbaar stellen, maar het duurt wel even voor ze aan- of afschakelen’, zegt Jeroen Verbeeck, die de Europese activaontwikkeling van Centrica leidt. ‘Een slim aangestuurde batterij is voor ons een mooie aanvulling omdat die in een milliseconde kan reageren. Zo vormt ze mee het kloppende hart van onze virtuele elektriciteitscentrale.’

Centrica ziet België als een aantrekkelijke markt. ‘Als straks een grote capaciteit aan kerncentrales er uitgaat, zal de nood aan flexibel inzetbare bronnen alleen toenemen’, zegt Verbeeck. ‘We staan nog maar aan het begin. Als je ook de ambities van de Noordzeelanden voor windenergie op zee ziet, naderen we het kantelpunt waarbij enorm veel flexibiliteit nodig zal zijn om schommelingen op te vangen en windstille periodes te overbruggen.’

Belgische batterijmarkt boomt
Centrica levert al langer de operationele sturing voor enkele Belgische batterijparken, zoals dat van Terhills in Dilsen-Stokkem. Voor het energiebedrijf is het een bewuste strategie daarnaast ook eigen installaties te bouwen. Het project in Oostende, een investering van ‘enkele tientallen miljoenen euro’s’, is voor Centrica nog maar het begin. ‘We gaan in België nog meer grote batterijprojecten realiseren, een significant aantal’, zegt Verbeeck. Het bedrijf heeft zich voorgenomen om tegen 2026 in Europa voor minstens 1 gigawatt flexibele installaties zoals batterijen te bouwen, een vermogen dat vergelijkbaar is met dat van een grote kerncentrale.

Centrica is niet alleen in de ontluikende markt voor batterijparken in België. Naast gespecialiseerde spelers in de hernieuwbare-energiewereld, zoals BStor, Corsica Sole, Storm, Ruien Energy Storage, Nala Renewables en Giga Storage, zetten ook de gevestigde energiebedrijven, zoals Engie, RWE en Eneco volop in op de bouw van steeds grotere batterijen.

Onlangs raakte bekend dat ook Katoen Natie, het logistieke bedrijf van de ondernemer Fernand Huts, in Kallo een batterijpark van 75 megawatt wil bouwen. Engie plant dan weer een investering van enkele honderden miljoenen euro’s voor drie nieuwe batterijparken van samen 380 megawatt.

Steeds grotere batterijen
Uit cijfers van De Tijd blijkt dat de markt voor grote batterijparken in sneltempo evolueert. De eerste batterij van meer dan 10 megawatt werd pas in 2018 in gebruik genomen, maar intussen is al voor bijna 150 megawatt batterijparken geplaatst en is al voor meer dan 1.100 megawatt vergunningen aangevraagd. Daarbij is een duidelijke trend naar steeds grotere parken zichtbaar, waarbij 100 of 200 megawatt straks geen uitzondering meer is.

Met die grotere vermogens kunnen batterijen een groter stuk overnemen van de rol die traditioneel voor gascentrales was weggelegd om bij te regelen en vraag en aanbod op het stroomnet continu in evenwicht te houden. Batterijen nemen ook een prominente plaats in in het CRM-subsidiemechanisme, dat genoeg vervangcapaciteit moet garanderen om de sluiting van de kerncentrales op te vangen. Ook Centrica haalde zo subsidies binnen voor het project in Oostende, maar het steunbedrag is niet bekend.'

www.tijd.be/ondernemen/milieu-energie...
Lepre Chaun
3
Chinese marginale, dure lepidoliet heeft ook de voorraden vergroot. In de afgelopen week begonnen de carbonaatprijzen echter te stijgen, wat suggereert dat ofwel een plateau ofwel een evenwicht werd bereikt, waarbij converters een deel van de productie moesten stilleggen gezien de nog steeds zeer hoge kosten van spodumeen.

De heer Lithium, Joe Lowry, vertelde zelfs afgevaardigden op de Resource Connect Asia Future Facing Commodities-conferentie in Singapore, dat China "een vals verhaal aan het creëren was" om de lithiumprijzen omlaag te praten, ondanks de verwachtingen van de meeste analisten van aanhoudende tekorten op lange termijn en toenemende EV-penetratie wereldwijd .

Op het gebied van lithiumaandelen presteerden aandelen beter dan de onderliggende grondstof dankzij de nasleep van Albemarle's bod van $ 5,5 miljard op Liontown Resources (ASX:LTR), dat onmiddellijk werd afgewezen door de eigenaar van de Kathleen Valley-lithiummijn.

De overnamepoging en de aangeboden premie lieten zien hoe optimistisch grote producenten blijven over de langetermijnvooruitzichten voor de lithium- en EV-markt.
Hopper58
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 2 mei 2023 07:34:

Chinese marginale, dure lepidoliet heeft ook de voorraden vergroot. In de afgelopen week begonnen de carbonaatprijzen echter te stijgen, wat suggereert dat ofwel een plateau ofwel een evenwicht werd bereikt, waarbij converters een deel van de productie moesten stilleggen gezien de nog steeds zeer hoge kosten van spodumeen.

De Spodumeen spotprijs CIF China blijft al zo'n 3 weken rond een bodem van 3750 - 3800 Yuan hangen. D.w.z. zo'n 490 $/ton.
De kostprijs van AMG Spodumeen CIF China is 361 $. Winstmarge 25 %
Just lucky
0
quote:

Hopper58 schreef op 2 mei 2023 09:03:

[...]

De Spodumeen spotprijs CIF China blijft al zo'n 3 weken rond een bodem van 3750 - 3800 Yuan hangen. D.w.z. zo'n 490 $/ton.
De kostprijs van AMG Spodumeen CIF China is 361 $. Winstmarge 25 %
Hoe kom je aan die winstmarge, daar laat Heinz nooit iets over los.
DeZwarteRidder
2
quote:

Hopper58 schreef op 2 mei 2023 09:03:

[...]
De Spodumeen spotprijs CIF China blijft al zo'n 3 weken rond een bodem van 3750 - 3800 Yuan hangen. D.w.z. zo'n 490 $/ton.
De kostprijs van AMG Spodumeen CIF China is 361 $. Winstmarge 25 %
Als dit klopt, is dat een ramp voor AMG.
am1993
2
In verband met opname (met Covid) van mijn boezemvriend op de IC van het CMC op Curaçao, begin april met spoed afgereisd naar Curaçao. In verband met zijn steeds slechtere situatie, mijn vertrek daar 2 x uitgesteld en hij is tenslotte overleden. Weekend terug gekomen. Dus de hele maand april op Curaçao gezeten. En niet op het IEX-forum van AMG en Flow. Wel meegelezen. Maar dan was het hier al 6 uur later:).Naast veel herhalingen, zaten er toch nog best hele interessante posts bij. Dank daarvoor.
Denk dat AMG nog best wel eens lekker kan stijgen na de komende dagen.
Wilde graag nog AMG bijkopen, maar was nagenoeg volbelegd met AMG en Flow. Wilde Flow ook niet kwijt, want er kunnen nog best wel roerige tijden aanbreken. Had nog restantje cash, dus vanochtend gelijk 20 calls mei 31 gescoord voor € 3.65.
Maar eens kijken wat het doet.
Iedereen succes met dit leuke (m.i. zeer veelbelovende) fonds.
AM1993
Just lucky
0
Op mooie omzet een mooie plus, direct een paat blokken erin en weg is de winst. Nu weer bijna 1 euro lager en rood.
Hopper58
0
quote:

Just lucky schreef op 2 mei 2023 09:15:

[...]Hoe kom je aan die winstmarge, daar laat Heinz nooit iets over los.
Maar ze hebben wel exact de kostprijs van hun Braziliaanse Spodumeen genoemd: 361 $ CIF China.

Ik zeg ook niet dat hun winstmarge 25 % is. Moest hun prijs die spotprijs zijn dan zou de winstmarge 25 % zijn. Zij hebben contracten met ingebouwde vertragingen. Maak ik ergens een fout?
Hopper58
1
quote:

am1993 schreef op 2 mei 2023 09:21:

In verband met opname (met Covid) van mijn boezemvriend op de IC van het CMC op Curaçao, begin april met spoed afgereisd naar Curaçao. In verband met zijn steeds slechtere situatie, mijn vertrek daar 2 x uitgesteld en hij is tenslotte overleden. Weekend terug gekomen. Dus de hele maand april op Curaçao gezeten. En niet op het IEX-forum van AMG en Flow. Wel meegelezen. Maar dan was het hier al 6 uur later:).Naast veel herhalingen, zaten er toch nog best hele interessante posts bij. Dank daarvoor.
Denk dat AMG nog best wel eens lekker kan stijgen na de komende dagen.
Wilde graag nog AMG bijkopen, maar was nagenoeg volbelegd met AMG en Flow. Wilde Flow ook niet kwijt, want er kunnen nog best wel roerige tijden aanbreken. Had nog restantje cash, dus vanochtend gelijk 20 calls mei 31 gescoord voor € 3.65.
Maar eens kijken wat het doet.
Iedereen succes met dit leuke (m.i. zeer veelbelovende) fonds.
AM1993
Gecondoleerd am1993. Ik weet waarover ik spreek. Ben mijn beste vriend op 23/06/14 verloren. Longkanker.
Hopper58
0
quote:

Alpen schreef op 2 mei 2023 09:32:

De kostprijs CIF China per metric ton spodumene is 461$.
amg-nv.com/wp-content/uploads/CMD-AMG...
Ai ik zit weer naast. Sorry.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 23,040
Verschil -0,240 (-1,03%)
Hoog 23,560
Laag 23,000
Volume 200.737
Volume gemiddeld 241.028
Volume gisteren 117.898

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront