Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Ruval
0
quote:

Leon57 schreef op 29 mei 2023 17:02:

Staat mij mij dat Ebusco eerdaags met trading update Q1 zou komen. Kan het echter nergens meer vinden op hun site. Kan iemand mij vertellen of, en zo ja wanneer, er eerdaags een trading update komt
Volgens mij niet….. Maar ik hoop dat ik het mis heb
Plein777
1
quote:

Leon57 schreef op 29 mei 2023 17:02:

Staat mij mij dat Ebusco eerdaags met trading update Q1 zou komen. Kan het echter nergens meer vinden op hun site. Kan iemand mij vertellen of, en zo ja wanneer, er eerdaags een trading update komt
2023
=====

29 March 2023 Full Year Results 2022

17 May 2023 Annual General Meeting

9 August 2023 Half Year Results

11 October 2023 Trading update Q3

investors.ebusco.com/financial-calend...
Drs P.
1
quote:

Ruval schreef op 29 mei 2023 18:49:

[...]
Volgens mij niet….. Maar ik hoop dat ik het mis heb
helaas niet, hun updates zijn: 1H (augustus); update Q3/gecombineerd met Q4 outlook en FY in maart. Ik hoop dat vanaf 2024 men ook een Q1 update zal gaan verzorgen.
Daar augustus nog ver weg is, lijkt het mij idd. goed wanneer Peter/Bob of Bjorn tenminste een interview weggeeft in de komende weken, om de markt oa. bij te praten over "hier worden wonderen verricht" (Vz RvC tijdens de aandeelhoudersvergadering),of de "3.0 verkopen gaan goed (of iets dergelijks)" wat Peter tijdens dezelfde vergadering aangaf, officieel bevestigen 2x3.0 productie per dag Deurne eind juni, update Rouen, kortom genoeg te bespreken met de markt zou ik zeggen.
Drs P.
1
quote:

Plein777 schreef op 29 mei 2023 13:24:

Welk aandeel vinden jullie koopwaardiger Ebusco of CM.com ?
ik vind het maar niks dat de beide oprichters van CM.com 500.000 aandelen in september 2021 zelf hebben uitgeleend om shortsell mogelijk te maken bij de uitgifte van een convertible bond, mij iets te veel "financial engineering"
Ruval
0
quote:

Drs P. schreef op 29 mei 2023 19:29:

[...]
helaas niet, hun updates zijn: 1H (augustus); update Q3/gecombineerd met Q4 outlook en FY in maart. Ik hoop dat vanaf 2024 men ook een Q1 update zal gaan verzorgen.
Daar augustus nog ver weg is, lijkt het mij idd. goed wanneer Peter/Bob of Bjorn tenminste een interview weggeeft in de komende weken, om de markt oa. bij te praten over "hier worden wonderen verricht" (Vz RvC tijdens de aandeelhoudersvergadering),of de "3.0 verkopen gaan goed (of iets dergelijks)" wat Peter tijdens dezelfde vergadering aangaf, officieel bevestigen 2x3.0 productie per dag Deurne eind juni, update Rouen, kortom genoeg te bespreken met de markt zou ik zeggen.
Kennelijk is er niets te melden, reken maar dat Peter ook niet happy wordt van huidige koersontwikkeling. Zal niet bevorderlijk zijn bij binnenhalen nieuwe tenders. Onrust en onzekerheid werkt niet mee
Wacko Winger
4
Update volgens mij gewoon gedaan tijdens de ava:
Sensitivity: General
2022 EN YTD 2023 SAMENVATTING
OPERATIONELE PRESTATIES
3.0 OVERTREFFEN VERWACHTINGEN
ORDER BOEK
ALL-TIME HIGH
INTERNATIONALE ROLL OUT
PLAN OP KOERS
3.0 PRODUCTIECONCEPT
SCHAALBAAR EN INNOVATIEF
UITGEBREIDE ERVARING OP DE WEG
80 MILJOEN+ ZE KILOMETERS
24
Drs P.
0
quote:

Ruval schreef op 29 mei 2023 19:42:

[...]
Kennelijk is er niets te melden, reken maar dat Peter ook niet happy wordt van huidige koersontwikkeling. Zal niet bevorderlijk zijn bij binnenhalen nieuwe tenders. Onrust en onzekerheid werkt niet mee
hij kijkt idd. naar een enorm "papieren verlies", maar weet wat het LT potentieel is, dus lijkt er niet wakker van te liggen. Een lage dagkoers zal niet bepalend zijn bij een tender, wel continuïteit en Ebusco is 10 jaar bezig met goede producten en mooie 3.0 innovatie, men heeft 90 M in cash en is zo goed als schuldenvrij. Wat ik weet is hun customerserivce is goed, klanten zijn erg tevreden.
voda
4
Ebusco zet eerste stap in scheepvaart

Met batterijlevering voor boot op waterstof.

(ABM FN-Dow Jones) Ebusco heeft met de levering van batterijen voor een binnenvaartuig op waterstof de eerste stap gezet in de scheepvaart. Dit bleek dinsdag uit een persbericht van het beursgenoteerde bedrijf uit Deurne.

Ebusco tekende een contract met Oechies Elektrotechniek.

Het gaat in eerste instantie om de levering van 36 batterijpakketten voor de WEVA Antonie 1, het eerste nieuwbouw waterstof binnenvaartschip ooit. In totaal omvat de overeenkomst 10 megawatt uur aan batterijen.

Het vaartuig wordt 135 meter lang met een laadvermogen van 3.700 ton, bedoeld voor het vervoer van zout tussen Delfzijl en de haven van Rotterdam.

Er werden vanochtend geen financiële details bekendgemaakt.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
Drs P.
1
Bedankt voor het posten Voda. En dan zijn er nog sommigen op dit forum die twijfelen over het LT potentieel van Ebusco:)
Huil maar niet
4
Ebusco N : Eerste nieuwbouw waterstof binnenvaartschip ooit krijgt maritieme batterijen van Ebusco
30/05/2023 | 07:35
share with twitter
Oechies Elektrotechniek gunt Ebusco raamovereenkomst voor maritieme batterijen
Deurne, 30 mei 2023 - Ebusco (Euronext: EBUS) heeft een raamovereenkomst gesloten om Oechies Elektrotechniek een jaar lang te voorzien van maritieme batterijpakketten voor de binnenvaart. In eerste instantie gaat het om de levering van 36 batterijpakketten voor de WEVA Antonie 1, het eerste nieuwbouw waterstof binnenvaartschip ooit. In totaal omvat de overeenkomst 10 megawatt uur aan batterijen.

Ebusco bouwt voor de levering van maritieme batterijen op jarenlange ervaring met batterijen en batterij management systemen (BMS) voor grootgebruik. De eerste levering van 36 batterijpakketten en 6 BMS-systemen is goed voor een capaciteit van 1.089 kWh. Daarmee kan een grote dieselaggregaat volledig worden vervangen.

De Ebusco Maritime Batteries beschikken over een maritieme certificering en zijn onder meer gekeurd op strikte eisen wat betreft waterdichtheid en brandveiligheid. Dankzij de keuze voor LFP-technologie zijn de maritieme batterijen niet alleen een uitermate veilige keuze, maar beschikken ze ook over hoge vermogensdichtheid en thermische stabiliteit.

Bewezen batterijtechnologie voor eerste nieuwbouw waterstofschip ooit
Oechies Elektrotechniek zal de eerste levering van Ebusco Maritime Batteries gebruiken om het eerste nieuwbouw waterstof binnenvaartschip ooit te voorzien van elektriciteit. De Werkendamse scheepsbouwer Concordia Damen bouwt de WEVA Antonie 1 in opdracht van Lenten scheepvaart, het schip krijgt een lengte van 135 meter. Met een laadvermogen van 3.700 ton zal het binnenvaartschip na afbouw worden ingezet voor het transport van zout tussen Delfzijl en de haven van Rotterdam. De WEVA 1 Antonie gaat varen voor Nobian Industrial Chemicals B.V.

Johan van der Sluis, directeur bij Oechies Elektrotechniek, reageert: "De realisatie van het eerste nieuwbouw waterstof binnenvaartschip ooit is een belangrijke stap in de verduurzaming van de sector. We zijn verheugd om voor dit project op te trekken met andere pioniers in de energietransitie. Dankzij Ebusco's jarenlange ervaring in de transitie naar zero emissie bussen, kunnen we met hen bouwen op een ervaren en slimme partner op het gebied van batterijtechnologie."

Op weg naar een schone binnenvaart
De order is in lijn met het recente akkoord van de Raad en het Europese Parlement om met behulp van hernieuwbare en koolstofarme brandstoffen de koolstofvoetafdruk van de maritieme sector in de EU te verkleinen. Het aanbieden van maritieme batterijsystemen is daarmee een logische stap in Ebusco's missie om bij te dragen aan een betere leefomgeving door het mogelijk maken van transport ecosystemen.

Peter Bijvelds, CEO bij Ebusco, voegt toe: "De afgelopen tien jaar hebben we ruime ervaring opgedaan met de toepassing van batterijen bij grootgebruikers van energie. Door onze kennis op het gebied van batterijtechnologie ook in te zetten in andere industrieën, kunnen we samen een nog grotere impact maken op onze weg naar zero emissie transport. We zijn dan ook trots om samen met Oechies Elektrotechniek de handen ineen te slaan op weg naar een schone binnenvaart."
objectief
0
quote:

Drs P. schreef op 30 mei 2023 07:59:

Bedankt voor het posten Voda. En dan zijn er nog sommigen op dit forum die twijfelen over het LT potentieel van Ebusco:)
Dat ""sommigen"" zou ik door de "'velen"' vervangen, want na een koersdaling van 25 naar 7/8 Euro, geen twijfel hebben .....
MOEdig Voorwaarts
2
quote:

Drs P. schreef op 30 mei 2023 07:59:

Bedankt voor het posten Voda. En dan zijn er nog sommigen op dit forum die twijfelen over het LT potentieel van Ebusco:)
Tja, het ziet er een beetje hetzelfde uit als de containers van Alfen, dus zo bijzonder zal het allemaal niet zijn.

Als ik aandeelhouder van Ebusco was, zou ik liever zien dat de productie van bussen eens soepel gaat lopen en een gedeelte van de "beloftes" uit het prospectus eindelijk eens wordt ingelost.

Maar goed, als het tot een wat betere stemming op de korte termijn leidt, is dat natuurlijk mooi meegenomen voor diegenen die diep onder water staan met dit aandeel.
fleurie
1
ongelooflijk dat er nog geen bod is van 17,50 op Ebusco
dit gaat mega exploderen in de koers

al dat geleuter over groei stuipjes waar hebben we het over
Drs P.
0
Drs P.
0
quote:

fleurie schreef op 30 mei 2023 08:55:

ongelooflijk dat er nog geen bod is van 17,50 op Ebusco
dit gaat mega exploderen in de koers

al dat geleuter over groei stuipjes waar hebben we het over
misschien gaat Camiel Eurlings met zijn PE/advisory club uit Abu Dhabi daarmee helpen?
objectief
0
quote:

Drs P. schreef op 30 mei 2023 08:57:

De "sommigen" van dit forum zijn al weer vroeg actief vanaf hun zolderkamertje :)
Ja, ik begrijp dat het koersverlies heel pijnlijk is, maar soms win je wat en soms verlies je.
kirE1991
0
quote:

fleurie schreef op 30 mei 2023 08:57:

o vergeten een gewaarschuwd mens.......RIEMEN VAST
Overdrijven is ook een vak, tuurlijk zal de koers iets reageren..

Overigens ben wel benieuwd naar de marges m.b.t. de batterij containers. De marges zijn bij Alfen namelijk erg laag..
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 2,654
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 2,670
Laag 2,578
Volume 97.562
Volume gemiddeld 335.294
Volume gisteren 97.562

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront