Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Schandalig

36 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
[verwijderd]
13
Het gaat economisch goed maar het kabinet kan weer niet rondkomen.

Je vraagt je dan af hoe dit kabinet gaat reageren als de huidige economische voorspoed weer voorbij is.

Dit is het slechtste kabinet sinds Van Agt begin jaren 80. Toen weigerde men ook om noodzakelijke maatregelen te nemen zoals we nu hebben:

- uit de hand lopende ziekte kosten en marktwerking invoeren in de zorg
- achterblijvende infrastruktuur, vooral in de Randstad
- vastzittende huizenmarkt, hypotheekaftrek aanpakken
- toekomstige kosten vergrijzing, AOW leeftijd omhoog
- inefficiente ambtenaren apparaat, 100.000 ambtenaren minder

EIB is boos

NB: ik weet het, sluit het draadje maar
bp5ah
0
Vooral punt twee is sterk.

'k zou zo zeggen allemaal naar de Randstad, blijft Dirk wel in Friesland.

Gr.

Dirk
basberg
0
EIB je bent niet de enige met dit gevoel
Eerst gaan ze de ambtenaren opslag geven verspreid over de komende jaren daarna gaan ze het terughalen bij de middenklasse en de autorijders
ffff
3
EIB,

Dat is nou het enorm grote nadeel van " DEMOCRATIE".

Het volk, de kiezers kiezen altijd voor de Sinterklaas en niet voor ( pijnlijke) noodzakelijke maatregelen.

Die noodzakelijke maatregelen worden altijd pas genomen als iedereen er zich bewust van is dat het echt niet anders kan. Neem recent de pensioenleeftijd. Het volk accepteert dat pas als het eigenlijk al te laat is.

Het is nooit anders geweest en het zal nooit anders worden: Democratie heeft een prijs en die prijs is: Harde, noodzakelijke maatregelen worden naar de toekomst toe verschoven, want als je zo'n maatregel voorstelt word je weggestemd.

Dus uiteindelijk ligt het aan ieder volk zelf.

Geldt overigens voor ieder democratisch bestuurd land.

Peter
[verwijderd]
0
quote:

bp5ah schreef:

Vooral punt twee is sterk.

'k zou zo zeggen allemaal naar de Randstad, blijft Dirk wel in Friesland.

Gr.

Dirk
Viel me deze week ook weer op. De infrastruktuur in de dunbevolkte streken van Nederland is in perfecte staat. Het is een genot om op de snelwegen in Groningen of Friesland te rijden.
Dan valt des te meer op dat de infrastruktuur in de Randstad hopeloos verouderd is.

Eigenlijk moeten ze die snelwegen in Noord-Nederland weer terugbrengen tot autowegen om de filelasten eerlijker te verdelen.

EIB
Cézan
0
quote:

Eib schreef:

De infrastruktuur in de dunbevolkte streken van Nederland is in perfecte staat. Het is een genot om op de snelwegen in Groningen of Friesland te rijden.
Dan valt des te meer op dat de infrastruktuur in de Randstad hopeloos verouderd is.
Ja, daar noem je wel wat, rijdt geen hond, dus slijt er niks en niemand wil er wonen.

Los ervan, denk dat de provincie NB beter lobbiet dan de randstad-provincies, alom bedrijvigheid zeker rond de A2 hier. En zie vooral borden van Heijmans (tip).
Fietspaden in NB zijn zelfs beter dan die in Drenthe.
Czn.

[verwijderd]
0
quote:

Cézan schreef:

[quote=Eib]
De infrastruktuur in de dunbevolkte streken van Nederland is in perfecte staat. Het is een genot om op de snelwegen in Groningen of Friesland te rijden.
Dan valt des te meer op dat de infrastruktuur in de Randstad hopeloos verouderd is.
[/quote]
Ja, daar noem je wel wat, rijdt geen hond, dus slijt er niks en niemand wil er wonen.

Los ervan, denk dat de provincie NB beter lobbiet dan de randstad-provincies, alom bedrijvigheid zeker rond de A2 hier. En zie vooral borden van Heijmans (tip).
Fietspaden in NB zijn zelfs beter dan die in Drenthe.
Czn.

Klopt. Van Geel, de huidige fraktie voorzitter van het CDA heeft heel goed werk verricht in Brabant. Wat nog wel ontbreekt is de verbreding van de A2 en de situatie bij Eindhoven.

25 jaar geleden was de situatie buiten de Randstad zeer slecht. Alle wegen liepen naar Den Haag maar als je van noord naar zuid wilde had je een groot probleem. De meeste verkeersproblemen zijn daar nu opgelost. Je hebt daar alleen nog een aantal bruggen nodig over de rivieren en de situatie bij enkele steden als Eindhoven en Arnhem/Nijmegen kan verbeterd worden.

Het snelwegen netwerk in Randstad moet minimaal verdubbelen.

EIB
izdp
3
btw verhogen om de ww premie te verlagen om de werkgelegenheid te bevorderen luisterde ik.

Dat is pas echt een lachertje, om niet te spreken van bedonderen.
Die ww premie is al veel en veel te hoog want dat potje is een pot geworden die overstroomt van het geld. Dus die verlaging moest er al komen.
De werkgelegenheid bevorder je daar echt niet mee. Om dat stukje minder geld neemt een werkgever niet iemand extra aan.

Kosten vergrijzing is nog zo'n onzinverhaal. Als de banen er zijn is het makkelijk te financieren. Die grijzen gaan ook nog een vermogen opbrengen via de successie.

Het zijn niets anders dan ordinaire belastingverhogingen omdat dit kabinet de pot al meer dan verteerd heeft en gelijk al geld tekort komt ondanks de forse groei van hun inkomsten.
19 miljard meer geven ze nu al uit luisterde ik. Hoezo heet dat bezuinigen???
@iPlof
0
quote:

Eib schreef:

Dit is het slechtste kabinet sinds Van Agt begin jaren 80. Toen weigerde men ook om noodzakelijke maatregelen te nemen zoals we nu hebben:

- uit de hand lopende ziekte kosten en marktwerking invoeren in de zorg
- achterblijvende infrastruktuur, vooral in de Randstad
- vastzittende huizenmarkt, hypotheekaftrek aanpakken
- toekomstige kosten vergrijzing, AOW leeftijd omhoog
- inefficiente ambtenaren apparaat, 100.000 ambtenaren minder

EIB is boos

NB: ik weet het, sluit het draadje maar
Ben het uiteraard met je eens. Maar wel eerlijk zijn, die problemen komen niet van alleen de afgelopen maanden. Het is gewoon een voortzetting van al 25 jaar hetzelfde beleid. VVD, CDA, PVDA, zelfs D66 zijn allemaal even schuldig hieraan. Helaas zijn er weinig (geen) alternatieven voor dit trieste politieke kransje.

mvg
plof
Willempie3
1
De A2 tussen Amsterdam en Utrecht wordt 10-baans. Dat is in ieder geval een begin. Toch is het jammer dat ze er voor kiezen de oude A2 te vervangen door een nieuwe. Dat geeft namelijk een hoop wegwerkzaamheden en verkeershinder. Beter was natuurlijk geweest een compleet nieuwe snelweg van 2 keer 3 rijstrolen naast de oude te leggen. De tunnel die nu bij Utrecht wordt aangelegd om de nieuwe A2 1,5 km onder de grond te laten lopen is ook weer verspilling. 1 miljard gaat hier nutteloos de grond in. Beter was geweest om de oude A2 intact te laten en de nieuwe A2 bij Utrecht westelijk van de Vinex-wijk van 80.000 inwoners te laten lopen. Dan hadden die mensen ook wat fatsoenlijke afritten naar hun wijk gehad. Want de huizen zijn daar zo duur dat er alleen maar autobezitters met leasebakken wonen. En die gaan natuurlijk nooit met de bus over de speciale busbanen.
De A4 tussen Rotterdam en Den Haag is helemaal een drama. Die weg wordt al 40 jaar tegengehouden door de millieuactivisten. De palen van de viaducten bij de Beneluxtunnel staan er al tig jaar te wachten op de weg die maar niet af komt. Ze zijn groen uitgeslagen. Het is natuurlijk volslagen belachelijk dat tussen 2 stedelijke gebieden van elk ongeveer 1 miljoen inwoners maar 1 snelweg van 2 keer 3 rijstroken loopt, de A13. Hoe lang nog laat de grote meerderheid van de bevolking zich hier in de zeik nemen door een handjevol van die Volkerts van de millieubeweging ? Aanleggen die weg en vandaag beginnen....

W3.
bp5ah
1
Goed dat ze er zijn die knakkers van de milieubeweging.

Kijk eens terug in de tijd, naar bijv. 1980 of 1990 of 1970 en vergelijk dat met nu.

We helpen met zijn allen het beetje natuur in Nederland in een rap tempo naar de kloten.

En dan zijn er ook nog mensen die het allemaal nog voller willen gooien met wegen.

De oplossing is simpel:DIE IS ER NIET, nu niet en nooit niet.

Allemaal miepen die van A naar B moeten, die het alleen maar druk hebben met hun vaak onbeduidende bezigheden, die allemaal alleen in hun autotje op de weg moeten, en allemaal op dezelfde tijd.

Ja, en dan heb je een probleem, en een oplossing is er niet.

Over 20 jaar zeggen we, wat was het in 2007 rustig op de weg.

Gr.

Dirk
izdp
0
Om die a2 moet ik toch lachen. Onze wethouder wilde een aantal flankerende zaken op wegengebied niet aanpakken. Reden: gelijk met de a2 was slimmer, goedkoper etc. Toen vroeg ik of we dan 20 jaar moesten wachten. Nee, geen 20 jaar want in 2000 was die klaar. Ik lachte hem in die vergadering keihard uit en zei hem dat ie blij mocht zijn als in 2000 de eertse spade de grond in ging.
Om budgetaire redenen komt ie zeker niet eerder klaar dan in het jaar 2012. Het jaartal 2016 duikt echter hier en daar nog steeds op. Soms staan er voor maanden alle machines stil. Reden: idd budget is op voor die periode. Ondertussen lopen de kosten voor die machine's en voor het personeel van rijkswaterstaat die erbij zijn betrokken gewoon door. Welk bedrijf zou dat in zijn kop halen met een investering?
[verwijderd]
0
Volledige werkgelegenheid zonder dat men op zijn werk aankomt, waardoor je te laat bent, waardoor het het nieuwe ontslagrecht ook weer zijn nut heeft.

Zo ook met de ziektekostenverzekeringen, alles overhoophalen, een puinhoop van maken, dan mensen opnieuw evalueren, alle rechten afnemen, hoppa...

Al die "groene" dingen die afgeschaft zijn
Of woningcorporaties die zich verrijken aan belastingelden.

Of al die onbespreekbare dingen van dit kabinet
brrr
mvg
Bijlage:
[verwijderd]
0
quote:

Cézan schreef:

[quote=Eib]
De infrastruktuur in de dunbevolkte streken van Nederland is in perfecte staat. Het is een genot om op de snelwegen in Groningen of Friesland te rijden.
Dan valt des te meer op dat de infrastruktuur in de Randstad hopeloos verouderd is.
[/quote]
Ja, daar noem je wel wat, rijdt geen hond, dus slijt er niks en niemand wil er wonen.

Los ervan, denk dat de provincie NB beter lobbiet dan de randstad-provincies, alom bedrijvigheid zeker rond de A2 hier. En zie vooral borden van Heijmans (tip).
Fietspaden in NB zijn zelfs beter dan die in Drenthe.
Czn.

Niemand wil er wonen, prima houden zo!

[verwijderd]
1
quote:

Cézan schreef:

[quote=Eib]
De infrastruktuur in de dunbevolkte streken van Nederland is in perfecte staat. Het is een genot om op de snelwegen in Groningen of Friesland te rijden.
Dan valt des te meer op dat de infrastruktuur in de Randstad hopeloos verouderd is.
[/quote]
Ja, daar noem je wel wat, rijdt geen hond, dus slijt er niks en niemand wil er wonen.

Wat heb je nou aan infrastructuur als er geen diensten zijn die er gebruik van maken.
Als de dunbevolkte gebieden beter ontsloten zouden worden, zouden meer mensen er willen wonen.
Ik bedoel dan betere busverbindingen in de regio zelf en niet de zweeftrein die er volgens commissarissen van de koningin in het noorden zo nodig moest komen.
[verwijderd]
0
quote:

bp5ah schreef:

Goed dat ze er zijn die knakkers van de milieubeweging.

Kijk eens terug in de tijd, naar bijv. 1980 of 1990 of 1970 en vergelijk dat met nu.

We helpen met zijn allen het beetje natuur in Nederland in een rap tempo naar de kloten.

En dan zijn er ook nog mensen die het allemaal nog voller willen gooien met wegen.

De oplossing is simpel:DIE IS ER NIET, nu niet en nooit niet.

Allemaal miepen die van A naar B moeten, die het alleen maar druk hebben met hun vaak onbeduidende bezigheden, die allemaal alleen in hun autotje op de weg moeten, en allemaal op dezelfde tijd.

Ja, en dan heb je een probleem, en een oplossing is er niet.

Over 20 jaar zeggen we, wat was het in 2007 rustig op de weg.

Gr.

Dirk
Nou Dirk, dat zie ik anders.

De natuur is er sinds 1970 flink op vooruit gegaan.

Jij gelooft toch niet dat de wegen tot in den eeuwigheid drukker worden? Ik rijd al 30 jaar maar geen enkele km meer dat zeg 20 jr geleden. Je ziet al dat in de "provincies" de groei flink aan het afzwakken is en het is vooral in de provincies waar Jan en alleman een auto bezitten.

De druk op de Randstad wordt steeds groter omdat:
a) werkgelegenheid concentreert zich steeds meer daar
b) bevolkingsgroei en dan met name het aantal mensen wat werkt.
c) Nederland wordt steeds meer een diensteneconomie

Punt (b) is nu aan het pieken na 50 jaar groei in het grootste deel van Nederland behalve in de stedelijke netwerken. Een oude factor is dat steeds meer mensen een auto hebben is ook aan het eind van zijn groei. (a) en (c) vergroten de druk nog steeds.

Al met al is de infrastruktuur flink achtergebleven bij de groei. Oude infrastrukturen uit vroegere economische cycli als kanalen en spoorwegen worden ook niet meer uitgebreid. Dus het hele probleem is zeker wel op te lossen. Het internet is veel harder gegroeid in een veel kortere tijd en het functioneert nog steeds.

Geschatte kosten 50 Miljard Euro - mooie bestemming voor onze pensioengelden (beter dan subprime hypotheken). Nederland weet toch al niet wat men met al zijn overtollige centen moet behalve investeren in buitenland ipv binnenland (slecht voor onze economie).

EIB
[verwijderd]
0
quote:

hermione schreef:

[quote=Cézan]
[quote=Eib]
De infrastruktuur in de dunbevolkte streken van Nederland is in perfecte staat. Het is een genot om op de snelwegen in Groningen of Friesland te rijden.
Dan valt des te meer op dat de infrastruktuur in de Randstad hopeloos verouderd is.
[/quote]
Ja, daar noem je wel wat, rijdt geen hond, dus slijt er niks en niemand wil er wonen.

[/quote]

Wat heb je nou aan infrastructuur als er geen diensten zijn die er gebruik van maken.
Als de dunbevolkte gebieden beter ontsloten zouden worden, zouden meer mensen er willen wonen.
Ik bedoel dan betere busverbindingen in de regio zelf en niet de zweeftrein die er volgens commissarissen van de koningin in het noorden zo nodig moest komen.
En daarvoor moet de infrastruktuur in de Randstad zelf verbeterd worden. De dunbevolkte gebieden zijn prima ontsloten maar je komt de Randstad niet in/uit.
bp5ah
0
quote:

Eib schreef:

[quote=bp5ah]
Goed dat ze er zijn die knakkers van de milieubeweging.

Kijk eens terug in de tijd, naar bijv. 1980 of 1990 of 1970 en vergelijk dat met nu.

We helpen met zijn allen het beetje natuur in Nederland in een rap tempo naar de kloten.

En dan zijn er ook nog mensen die het allemaal nog voller willen gooien met wegen.

De oplossing is simpel:DIE IS ER NIET, nu niet en nooit niet.

Allemaal miepen die van A naar B moeten, die het alleen maar druk hebben met hun vaak onbeduidende bezigheden, die allemaal alleen in hun autotje op de weg moeten, en allemaal op dezelfde tijd.

Ja, en dan heb je een probleem, en een oplossing is er niet.

Over 20 jaar zeggen we, wat was het in 2007 rustig op de weg.

Gr.

Dirk
[/quote]

Nou Dirk, dat zie ik anders.

De natuur is er sinds 1970 flink op vooruit gegaan.

Jij gelooft toch niet dat de wegen tot in den eeuwigheid drukker worden? Ik rijd al 30 jaar maar geen enkele km meer dat zeg 20 jr geleden. Je ziet al dat in de "provincies" de groei flink aan het afzwakken is en het is vooral in de provincies waar Jan en alleman een auto bezitten.

De druk op de Randstad wordt steeds groter omdat:
a) werkgelegenheid concentreert zich steeds meer daar
b) bevolkingsgroei en dan met name het aantal mensen wat werkt.
c) Nederland wordt steeds meer een diensteneconomie

Punt (b) is nu aan het pieken na 50 jaar groei in het grootste deel van Nederland behalve in de stedelijke netwerken. Een oude factor is dat steeds meer mensen een auto hebben is ook aan het eind van zijn groei. (a) en (c) vergroten de druk nog steeds.

Al met al is de infrastruktuur flink achtergebleven bij de groei. Oude infrastrukturen uit vroegere economische cycli als kanalen en spoorwegen worden ook niet meer uitgebreid. Dus het hele probleem is zeker wel op te lossen. Het internet is veel harder gegroeid in een veel kortere tijd en het functioneert nog steeds.

Geschatte kosten 50 Miljard Euro - mooie bestemming voor onze pensioengelden (beter dan subprime hypotheken). Nederland weet toch al niet wat men met al zijn overtollige centen moet behalve investeren in buitenland ipv binnenland (slecht voor onze economie).

EIB
Je hebt gedeeltelijk gelijk Eib, ik denk dat onze perceptie van Natuur verschilt.

Ik versta onder natuur Weidevogels, Watergebieden, terwijl jij misschien meer doelt op groene zone's, beheersgebieden e.d.

Verder was mijn stukje gedeeltelijk sceptisch bedoeld, dit ook ingegeven door de uit de hand gelopen regelgeving die er zolangzamerhand is ontstaan.

De sportvisser mag niet meer met levend aas vissen.

De eierzoeker moet in Friesland goed kunnen tellen tegenwoordig.

De boeren moeten opmeten hoeveel één koe schijt. (Straks ook nog de kleur doorgeven ?)

De vos mag niet bejaagd worden.

Ik hou maar op maar hier, ik zou er een boek over kunnen schrijven.

Regeltjes vaak bedacht door mensen die een houtduif niet kunnen onderscheiden van een purperreiger en die 's morgens vroeg nog nooit een keer in de natuur zijn geweest.++++

Gr.

Dirk
[verwijderd]
0
Een paar weken geleden, een groot deel van de Nederlandse weggebruikers reed ergens anders in Europa rond, zoefde ik aan het eind van de middag probleemloos en in recordtijd van Rotterdam naar Utrecht.

Op het verkeer hoefde ik niet zo te letten dus ik had alle tijd om mij met wereld verbeterende ideeën bezig te houden en jawel, al vrij snel had ik "de" oplossing voor het fileprobleem gevonden n.l. stuur bij toerbeurt 25% van de Nederlanders gedurende 3 maanden op vakantie.

Aan effectieve werktijd gaat er niks verloren omdat er geen files meer zijn, de trein op tijd rijdt, enz. en de 75% die wel aanwezig is presteert beter omdat ze fluitend van en naar hun werk kunnen gaan.

U kunt zich voorstellen dat ook de milieu technische voordelen indrukwekkend zijn.

gr., Jos

36 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
874,79  +8,28  +0,96%  18:05
 Germany40^ 18.161,70 +1,68%
 BEL 20 3.890,71 +0,71%
 Europe50^ 5.015,49 +1,59%
 US30^ 38.504,96 +0,67%
 Nasd100^ 17.481,67 +1,58%
 US500^ 5.069,70 +1,05%
 Japan225^ 37.938,71 +0,57%
 Gold spot 2.322,47 -0,21%
 EUR/USD 1,0701 +0,46%
 WTI 83,30 +1,52%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +26,32%
BAM +4,73%
PROSUS +3,52%
ASMI +3,14%
JUST EAT TAKE... +3,10%

Dalers

RANDSTAD NV -7,22%
Akzo Nobel -6,93%
FASTNED -4,65%
NSI -3,89%
ArcelorMittal -2,65%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront