Inderdaad, nog steeds geen bodem, maar nog wel boven 7,34. Afwachten dus. Geen aktie nodig nu(niet kopen, niet verkopen). Eerst wachten waar de bodem valt.
Daarnet, bij het bestuderen van een aantal aandeelgrafieken, viel wel iets leuks op.
KPN, zoals iedereen wel weet, heeft een gigantische stijging achter de rug dit jaar, waar ik ook (gelukkig) van meegeprofiteerd heb. Nu heb ik geen aandelen meer, maar dat kan snel veranderen. Ik zal uitleggen waarom.
KPN heeft recent een intraday top gemaakt van ca 2,78, komende van 2,22. Normaal verwacht je dan een correctie van minimaal 38.2 % (Fibonacci), maar zeker 1 van 23.6 %. Nu, bij ongeveer dit niveau, heeft KPN al een bodem gemaakt, en deze bodem is vandaag bevestigd.
Je zou dus zeggen, knallen maar. Toch nog 2 kleine reserveringen. KPN staat nu op 2,74 en de laatste slottop was 2,75 (intraday 2.78). Ook hebben we nog een oude top van 2,82. Dat ligt dus allemaal erg dicht bij elkaar.
Op basis van de bevestigde bodem en wetende dat een correctie meestal op de helft van de beweging gebeurt, geeft dan een koersdoel van 3,24/3,25
Omdat de bodem vandaag bevestigd is, kan je dus nu volgens TA gewoon instappen. Omdat er nog 2 kleine weerstandjes liggen (2,75 + 2,82) + intraday top 2,78, wacht ik toch nog even en wil graag minimaal een intraday top van boven 2,78 zien, maar liever nog 2,82 voordat ik er voor wil gaan. Nogmaals , ik heb nu geen aandelen, maar dit zou zomaar snel kunnen veranderen. Voor diegene die dit aandeel volgen,hou in de gaten of het aandeel hoger sluit dan 2,75 (extra bevestiging) of boven 2,82 (super extra bevestiging) voor vervolg omhoog.
Bij slotkoers onder 2,66 kan het hele scenario in de prullenbak, dus een stoploss net onder 2,66 houd je verlies beperkt en aan de andere kant is de reward (3,25) hoog. Dus prima risk/reward verhouding.
Voor elke belegging geldt: bepaal je risk/reward verhouding en blijf niet hopen tegen beter weten in. Dingen gebeuren zoals ze gebeuren, dus ook als het niet gaat zoals je wilt. Bepaal je instapmoment, bepaal je koersdoel, waar je uitstapt, maar bepaal ook je stoploss waar je uitstapt, mocht het anders lopen, dan je verwacht.
Voor AMG : nog even wachten dus.
Succes allemaal,
Groet, RB