TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom 11 t/m 18 augustus

122 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Erik9400 schreef op 11 augustus 2014 21:28:

Waarom PB? TT deed het ronduit zeer matig op groene dag...

Het hele jaar nog geen PB gezien en we hebben 2/3 van jaar al gehad.

Wilt u even lezen.

corporate.tomtom.com/releases.cfm
[verwijderd]
0
quote:

Erik9400 schreef op 11 augustus 2014 21:28:

Waarom PB? TT deed het ronduit zeer matig op groene dag...

Het hele jaar nog geen PB gezien en we hebben 2/3 van jaar al gehad.

Zeer matig nog wel....
[verwijderd]
0
Mobile mapping

Traffic on the new Apple Maps now represents 70% of mapping traffic on the 4G network, from 60% in the second half of 2013, taking market share from Google maps, which is down 7ppts. This difference is even more marked over 3G where Apple Maps is up 19ppts and Google Maps is down 15ppts.

ee.co.uk/our-company/newsroom/ee-reve...
[verwijderd]
0
Op mobiel is Apple Maps dus groter dan Google Maps qua gebruikers. Tenzij Apple Maps veel meer data vreet maar dat zou het verschil toch niet zo sterk kunnen maken? Maptiles zijn maptiles zou je zeggen...
[verwijderd]
0
Goed nieuws, maar het betreft slechts de UK. Het succes van Apple Maps (=TomTom inside) zal op enig moment zichtbaar worden in de cijfers van TomTom. Zeker nu de samenwerking met Apple verder wordt geïntensiveerd.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

groeibriljant schreef op 12 augustus 2014 09:33:

Goed nieuws, maar het betreft slechts de UK. Het succes van Apple Maps (=TomTom inside) zal op enig moment zichtbaar worden in de cijfers van TomTom. Zeker nu de samenwerking met Apple verder wordt geïntensiveerd.
Ja, als er per gebruik(er) betaald zal gaan worden. Tot nu toe ziet het er niet naar uit. Ik denk dat het wat dat betreft wachten is op dedicated apps, mogelijk met extra advertentie-inkomen, zoals jij al eerder suggereerde. Dan kan het idd hard gaan.
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 12 augustus 2014 10:46:

[...]

Ja, als er per gebruik(er) betaald zal gaan worden. Tot nu toe ziet het er niet naar uit. Ik denk dat het wat dat betreft wachten is op dedicated apps, mogelijk met extra advertentie-inkomen, zoals jij al eerder suggereerde. Dan kan het idd hard gaan.

Er zullen naast meer en meer gebruikers ook meer en meer dedicated apps verschijnen.
Uiteindelijk is het daadwerkelijk gebruik van de TomTom-content door de Apple-gebruikers bepalend is voor de inkomsten. Dat gaan we de komende jaren zeker terugzien in de versnelling van de winstgroei van TomTom. Het betreft schaalbare omzet met een extreem hoge marge. Het staat nu nog slechts in de babyschoentjes, maar gaat het eenmaal lopen, dan kan het heel hard gaan.
pwijsneus
0
quote:

groeibriljant schreef op 12 augustus 2014 09:33:

Goed nieuws, maar het betreft slechts de UK. Het succes van Apple Maps (=TomTom inside) zal op enig moment zichtbaar worden in de cijfers van TomTom. Zeker nu de samenwerking met Apple verder wordt geïntensiveerd.
Heb er eigenlijk niets concreets over gehoord. Ik neem aan dat je post is gebaseerd op dit bericht (bekend gemaakt op borrel 10-jarig bestaan van de PND):

www.deaandeelhouder.nl/news/2014/5/15...

Echter, in de conferencecall gaf Goddijn aan dat licensing als onderdeel komende tijd stabiel zou blijven. Met andere woorden, na de krimp van afgelopen jaren zal het stabiliseren, maar niet per sé groeien.

Ik denk nog steeds dat Apple in data betaald, en alleen Carplay wellicht financieel wat gaat bijdragen. Maar als dat substantieel iets zou bijdragen kan ik de opmerking van stabiliseren niet echt plaatsen.

Van Apple hoeven we dus niet veel te verwachten, maar ik heb het graag mis!

Enige gemis van Apple is natuurlijk wel dat ze de data niet zelf in beheer hebben. Ik weet niet of dat hun wens is, maar als je naar Waze en Autonavi kijkt is de waarde van deze kaartenbak een veelvoud van de huidige beurswaarde...... op papier, that is.

Waarom namelijk de kaartenbak aanschaffen als je ze ook bijna kostenloos kan licenseren?

[verwijderd]
0
Goddijn is in de regel meer dan voorzichtig. Weet zelf nog niet wat Apple gaat opleveren en wil het groeiende gebruik en de bijbehorende inkomsten eerst zien.
Het kan echter heel heel hard gaan als er meer en meer Apps verschijnen die de kaarten gebruiken. Ook de gebruikers moeten eerst nog wennen aan Apple Maps.
[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 12 augustus 2014 10:56:

[...]

Heb er eigenlijk niets concreets over gehoord. Ik neem aan dat je post is gebaseerd op dit bericht (bekend gemaakt op borrel 10-jarig bestaan van de PND):

www.deaandeelhouder.nl/news/2014/5/15...

Echter, in de conferencecall gaf Goddijn aan dat licensing als onderdeel komende tijd stabiel zou blijven. Met andere woorden, na de krimp van afgelopen jaren zal het stabiliseren, maar niet per sé groeien.

Ik denk nog steeds dat Apple in data betaald, en alleen Carplay wellicht financieel wat gaat bijdragen. Maar als dat substantieel iets zou bijdragen kan ik de opmerking van stabiliseren niet echt plaatsen.

Van Apple hoeven we dus niet veel te verwachten, maar ik heb het graag mis!
@Pwijsneus

Als er meer inkomsten uit Apple komen vanwege CarPlay dan worden die inkomsten verantwoord onder automotive C&S en niet onder Licensing. (denk ik met 99% zekerheid)
pwijsneus
0
quote:

*Justin* schreef op 12 augustus 2014 11:19:

[...]

@Pwijsneus

Als er meer inkomsten uit Apple komen vanwege CarPlay dan worden die inkomsten verantwoord onder automotive C&S en niet onder Licensing. (denk ik met 99% zekerheid)
Thanks, dat zet de opmerking van de stabiliserende licensing omzet in een ander licht.

Maar dan nog, sinds bovengenoemde mededeling (TomTom gaat banden met Apple intensiveren) is het stilgevallen omtrent Apple.

Ik snap dat ze er niet veel over kwijt mogen, maar lukraak niet onderbouwde opmerkingen de wereld in sturen over intensiveren, en dan maanden stilvallen...vind ik ook vreemd.

Voorlopig hou ik het op een opbeurende zin op de 10-jarige jubileumborrel van de PND.
hvasd2
0
quote:

pwijsneus schreef op 12 augustus 2014 10:56:

[...]

"Waarom namelijk de kaartenbak aanschaffen als je ze ook bijna kostenloos kan licenseren?"

Misschien omdat je het risico loopt de kaartenbak kwijt te raken als een ander deze koop ?
[verwijderd]
1
stijging was dus op niks gebaseerd
alles kan er net zo makkelijk weer af
wat een triest aandeel zeg met een triest management
jojo3
3
Eigenlijk is Goddijn een triest figuur. Met de beste bedoelingen leidt hij een bedrijf wat de speelbal is van shorters, inclusief familieleden van zijn eigen Raad van Bestuur. Hij kan dit speeltje niet loslaten, terwijl hij er op dit moment een erg goede prijs voor kan krijgen en dingen gaan doen waar hij echt zin in heeft. Aandeelhouderswaarde is voor hen geen issue, hij heeft dit speeltje nodig, anders is hij niets.
Ook zijn eigen personeel heeft hij niet mee. Een prutser eigenlijk
hvasd2
0
[verwijderd]
1
@jojo3

Goddijn heeft het de afgelopen jaren meer dan uitstekend gedaan. Hij heeft TomTom succesvol door de crisis geloodst en het bedrijf klaargestoomd voor de toekomst met de nieuwe massamarkten van smartphone, het internet of things en de connected-car. Zo maar even een paar punten:

1.TomTom is winstgevend en schuldenvrij.
Ondanks de crisis is de 2,9 miljard schuldenberg van de aanschaf van de kaartendatabase in 2008 nu afgebouwd naar nul. Die kaartendatabase is sindsdien ook nog eens fors uitgebreid met extra landen en services zoals real-time traffic. Alhoewel grotendeels afgeboekt op de balans, kwam de CEO van Nokia recent met een minimale kostprijs van 6 miljard voor een vergelijkbare kaartendatabase.

2.Nieuwe markten worden aangeboord en nieuwe producten worden succesvol in de markt gezet.
-Telematics groeit als kool en verdubbeld in de komende jaren;
-de Sportwatches van TomTom zijn uniek en niet aan zijn te slepen;
-de nieuwe Go Mobile App die momenteel in Italie wordt getest is vele malen beter dan Google en kan een aardverschuiving teweeg gaan brengen;
-nieuwe connected PND's veroveren marktaandeel

3. Innovatie met real-time Traffic en real-time Maps is de nieuwe wereldstandaard.
-vorig jaar gingen wereldwijd ALLE traffic-deals al naar TomTom (Toyota, Mercedes, Ford etc.etc.);
-met het nieuwe real-time Maps platform ,dat dit jaar gereed is, kan TomTom de wereld veroveren (de 2 concurrenten Google en Here kunnen dit niet leveren; volgens Goddijn staan de autofabrikanten momenteel al op de stoep)

De aandelenkoers is inderdaad nog steeds zeer zwaar ondergewaardeerd. Goddijn heeft beloofd dit te gaan aanpakken. Met een voortzetting van de Q1 en Q2 cijfers komt dit de komende tijd goed. Zeker als in 2015 nieuwe megacontracten gaan bijdragen en bestaande tot ontwikkeling komen.

[verwijderd]
0
www.htxt.co.za/2014/08/12/6-782-micro...
The more interesting tasks currently available include a bunch of requests from satnav folk TomTom to go out and verify the location of particular street signs or other landmarks in return for a little pocket money.
[verwijderd]
0
quote:

jojo3 schreef op 12 augustus 2014 16:35:

Eigenlijk is Goddijn een triest figuur. Met de beste bedoelingen leidt hij een bedrijf wat de speelbal is van shorters, inclusief familieleden van zijn eigen Raad van Bestuur. Hij kan dit speeltje niet loslaten, terwijl hij er op dit moment een erg goede prijs voor kan krijgen en dingen gaan doen waar hij echt zin in heeft. Aandeelhouderswaarde is voor hen geen issue, hij heeft dit speeltje nodig, anders is hij niets.
Ook zijn eigen personeel heeft hij niet mee. Een prutser eigenlijk
Schaam je!
122 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront